Omgangsregeling en avonddiensten

22-04-2018 21:54 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten in een relatiecrisis. M’n vriend is degene die twijfelt - ik wil graag door maar vind (ook) dat er dingen moeten veranderen. We gaan al naar een relatietherapeut, maar hij kan zich niet inzetten... Hij blijft met z’n hakken in het zand staan, dat ziet hij zelf ook.

Nu zijn we op een punt dat de therapeut een time-out voorgesteld heeft. Een plekje erbij huren waar we om en om heen gaan. De kinderen (1,3,7) blijven thuis. Het is om te beginnen een tijdelijke situatie, maar die kan natuurlijk leiden tot een definitieve breuk.

We denken nu na over hoe we dat kunnen vormgeven. Groot struikelblok is dat mijn vriend alle doordeweekse middagen en avonden werkt. Ik ben therapeutisch aan het opbouwen, maar mag en kan m’n uren heel flexibel zelf bepalen.

Hoe zouden jullie de tijd met de kids verdelen? Als hij s ochtends voor ze zorgt en ik s middags en s avonds en s nachts dan zijn we er bijna uit. Maar... wat levert die time-out MIJ dan op? Ik moet in die situatie een paar ochtenden per week een paar uurtjes ergens anders heen (werk of plekje 2), voelt als vluchten uit m’n eigen huis. Maar ik zie verder weinig opties. Als we hele dagen verdelen, zullen de kinderen op zijn dagen structureel door iemand anders in bed gelegd worden en dat vind ik een hele slechte optie.

Ik merk ook dat ik er dubbel in sta. Aan de ene kant wil ik tijd en ruimte voor mezelf, maar aan de andere kant wil ik ook niet teveel van m’n bloedjes missen....

Hier zijn vast meiden met ideeen en ervaringen die me verder kunnen brengen. Ik hoor graag welke opties jullie verder zien.
Zijn de relatieproblemen pas recent omdat je nog 'n recent kind met 'm hebt? Snap dat nooit, zoveel kinderen nemen en dan gaan zeiken over de relatie. Het is logisch dat je geen energie/tijd meer voor je relatie hebt met zo'n stapel kinderen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-04-2018 22:44
Of juist wél...
Bijna altijd wel.
Ij neem aan dat seks met anderen gewoon mag tijdens de time out?
Alle reacties Link kopieren
@livelovelaugh2 oei dan komen mijn berichten niet goed over. Ik ben niet verbitterd. Ik heb de afgelopen tijd hard aan mezelf gewerkt en zit, ondanks deze rotsituatie, beter in m’n vel dan ik lang gezeten heb.
Wel heb ik veel geleerd en moet ik absoluut dingen anders gaan doen om niet meer vast te lopen. Ik ben op de goede weg, maar ben er nog zeker niet.
Inmiddels leef ik al maanden in een impasse omdat hij een bom onder onze relatie legt en vervolgens niks wil. Inmiddels vervliegt bij mij ook de hoop dat er nog iets te redden valt, omdat je daarvoor toch echt met z’n twee moet zijn. In dat stuk kan t kloppen dat ik verbitterd overkom....

Eriu en redbulletje, zoiets klinkt wel het meest logisch, maar in onze situatie wel lastig.
Daarbij vindt de therapeut het belangrijk dat de verstandhouding zodanig is dat we elkaars oppas kunnen zijn. Dus dan gaan we alweer...


Ik ga als optie 2 noteren dat de kids bij mij wonen en om het andere weekend bij hem zijn. De jongste 2 kunnen tot ze naar de basisschool gaan de ochtenden dat ik werk bij hem zijn. Al vind ik het voor de kinderen ook niet goed om hun vader zo weinig te zien. Zucht....
Alle reacties Link kopieren
Wat een bijzondere therapeut is het toch.
Ten eerste ben je ooit de oppas van je eigen kinderen.
Ten tweede heb je een gescheiden leven en dus eigen verantwoordelijkheden.
Ten derde, wat is er zo’n probleem aan 2 avonden oppas?
Alle reacties Link kopieren
Hun vader 1x in de twee weken de kinderen. Wat een on-wijs idee.
Alle reacties Link kopieren
Er zit een verschil tussen elkaars oppas zijn of in feite de gastouder/au pair/schoonmaakster van je kinderen en ex zijn.
De helft van zo'n tijdelijke breuken wordt definitief.
Hoe ziet hij het dus als het definitief wordt?

Dan zal hij toch écht een oplossing moeten vinden of hij wordt alleen weekend-vader (en betaalt ook nog es een smak aan alimentatie voor 3 kinderen).
Alle reacties Link kopieren
@redbulletje of idd wel dat n scheiding beter is. Dat is uiteraard de andere optie
Ja hij heeft de twijfels pas een paar maanden geleden uitgesproken. Eerder waren ze er, op en af, ook, zegt hij nu. Maar hij wilde er nooit over praten als ik zag dat m iets dwars zat...
De keuze voor een derde kwam zeker zoveel vanuit hem als vanuit mij, dus het is niet zo dat ik m die in de schoenen geschoven heb of zo. Je hoort wel es anders, van partners die elkaar over de streep trekken. Dat was bij ons absoluut niet het geval.
Ja, met kleine kids heb je t druk. Tropenjaren, noem je dat. Onzin volgens hem... gewoon een kwestie van plannen en organiseren.

@celaena, hij geeft les. Shows in het weekend zijn hobbymatig, maar komen ook heel geregeld voor.
Op dit moment denk ik idd weinig liefs over hem. Ik weet dat we het fantastisch kunnen hebben. Veel lol, goede gesprekken, hij was ooit geweldig met de kids.
Haha voordat dit speelde heb ik m, als hij weer es allerhande kritiek had, ook wel eens gezegd dat ik z’n moeder niet ben en als hij dat zoekt hij maar weer thuis moest gaan wonen
Hoe bedoel je die opmerking over t verschil tussen elkaars oppas en gastouder zijn?

@eriu, nee geen seks met anderen tijdens time-out. Tenzij een stel dat onderling anders afspreekt natuurlijk.
En nee, kids 1x per 2 weken naar vader vind ik ook geen goed idee. Ik vind t eigenlijk allemaal geen goed idee, want ik wil het liefst met z’n vijfen weer gelukkig worden!
Alle reacties Link kopieren
@tornacense dat vraag ik me dus ook af. Eerder had hij er nog niet zo ver over nagedacht. Hopelijk weet ik morgen meer over hoe hij dit allemaal ziet
Alle reacties Link kopieren
Je bent toch al akkoord gegaan met die we durven het nog niet te zeggen periode?
Zie mijn voorstel voor de verdeling van de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Kinderen hebben in jullie geval er ook recht op dat vader 's avonds met hun eet en een aantal dagen naar bed brengt. Voor de jongste heeft hij nog recht op oudersschapsverlof laat hij dat dan inzetten om 2 dagen thuis te zijn en dan de weekenden om en om. Realiseer je dat de kinderen ook veel meemaken, misschien beter om hun centraal te stellen
Alle reacties Link kopieren
Akma, s avonds met eten en naar bed brengen is hij nooit thuis... ik vind het belangrijk voor de kids dat dat zoveel mogelijk door de eigen ouders gebeurt. Hij kan daar niet voor zorgen, tenzij hij minder gaat werken. Als zzper heeft hij volgens mij geen recht op ouderschapsverlof
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
22-04-2018 22:56
Er zit een verschil tussen elkaars oppas zijn of in feite de gastouder/au pair/schoonmaakster van je kinderen en ex zijn.
Wat ik hiermee bedoel (TO vroeg het) is dat een oppas (in mijn optiek) gaat om incidenteel oppassen, of hooguit een vaste avond per week oppassen. De constructie die jij in je hoofd hebt, ben je in feite de onbetaalde gastouder/au pair/schoonmaakster voor je kinderen en je ex.
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
22-04-2018 22:31

Maak afspraken over de time out bij de therapeut. Mij lijkt het logisch dat een van die afspraken is dat hij 1 x per week zn moeder laat komen (dat zal in dr onderhandelingen wel twee keer per week worden) en dat ze niet mag koken of stofzuigen (dat zal alsnog wel een van de twee worden). Dit omdat oma er ook niet voor eeuwig toe in staat is om au pair te spelen. De andere dagen moet hij maar zelf wat regelen.
Dit is dus volkomen onrealistisch.
Als je gescheiden bent heb je daar niets meer over te zeggen.

Al zou hij besluiten om oma bij hem in te laten wonen of trekt hij bij oma in. Dat is zijn keuze.

Al zou hij oma het hele huishouden laten doen en zelf niets meer doen in huis to gaat daar dan niet meer over.
Alle reacties Link kopieren
Eigen baas, muzikant? Ik snap dan echt niet dat er niet meer ruimte gemaakt kan worden....en de "hobby" in het weekend, die kan ie gewoon in z'n plekje met heel weinig zonlicht schuiven. Ik denk dat jij niet alles op moet willen lossen alhoewel ik dat wel begrijp dat je dat doet voor je kinderen. Jij stelt prioriteiten, dat zou hij, als vader, ook moeten doen......
Alle reacties Link kopieren
[quote=Tunka
Daarbij vindt de therapeut het belangrijk dat de verstandhouding zodanig is dat we elkaars oppas kunnen zijn. Dus dan gaan we alweer...


[/quote]

De therapeut heeft gelijk als ze zegt dat het voor de kinderen belangrijk is dat jullie verstandhouding zo goed blijft dat jullie nog samen door een deur kunnen.

Het is voor de kinderen prettig als ex partners elkaar nog wat gunnen en elkaar uit de brand wilen helpen als het nodig is.

Toch is het niet haar taak om voor jullie te bepalen hoe jullie zaken praktisch gaan regelen. Dat is aan jullie zelf.

Komen jullie daar niet uit dan zou je een mediator in kunnen schakelen. Die heeft daar toch meer ervaring mee en meer kennis van de juridische afwikkeling dan een relatie therapeut.

Ieder zijn vak.
Je komt over als iemand die het anderen altijd naar de zin wil maken.

Waak er voor dat je niet dingen doet of afspreekt om de therapeut te plezieren. Daar heeft niemand wat aan. Je zit daar voor je zelf om hier zo goed mogelijk uit / doorheen te komen. Een therapeut zou je moeten helpen om je eigen aandeel in het geheel te zien. Je op een andere manier naar zijn aandeel te laten kijken. Jullie helpen om te communiceren maar ze zou NIET voor jullie beslissingen moeten maken.

Houdt het zakelijk. De therapeut helpt jullie bij jullie relatieproblemen. Voor dingen buiten haar vakgebied ga je naar een ander.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk maar 1 ding: die arme kinderen.
Ik vind het een raar advies van de therapeut.
Alle reacties Link kopieren
En nog iets: hij heeft een ander.
Ik gooi de bom er maar even in.
Het was het eerste wat ik dacht toen ik dit topic las.
Alle reacties Link kopieren
Castor1975 schreef:
22-04-2018 23:31
Eigen baas, muzikant? Ik snap dan echt niet dat er niet meer ruimte gemaakt kan worden....en de "hobby" in het weekend, die kan ie gewoon in z'n plekje met heel weinig zonlicht schuiven. Ik denk dat jij niet alles op moet willen lossen alhoewel ik dat wel begrijp dat je dat doet voor je kinderen. Jij stelt prioriteiten, dat zou hij, als vader, ook moeten doen......
Waar haalde die man in vredesnaam de tijd vandaan voor zijn kinderen te zorgen en ook nog jullie relatie te onderhouden? Hij leidt zo te lezen een heel eigen leven.
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
23-04-2018 00:41
En nog iets: hij heeft een ander.
Ik gooi de bom er maar even in.
Het was het eerste wat ik dacht toen ik dit topic las.
Ik denk wel meer.
Hij wil iig een vrij leven.
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
23-04-2018 00:41
En nog iets: hij heeft een ander.
Ik gooi de bom er maar even in.
Het was het eerste wat ik dacht toen ik dit topic las.
Dat had ik al gezegd..
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
23-04-2018 00:45
Waar haalde die man in vredesnaam de tijd vandaan voor zijn kinderen te zorgen en ook nog jullie relatie te onderhouden? Hij leidt zo te lezen een heel eigen leven.
Ik vermoed dat hij in de afgelopen tijd weinig tijd aan vrouw en kinderen heeft besteed. Iig deze vrouw en deze kinderen.
Wat wil jij bereiken? Dat is belangrijk voor je voorstel.
Als je wil bereiken dat de scheiding doorgaat en dat hij daarmee dus alle rust en tijd krijgt om zijn eigen ding te doen, dan ga je voor een weekend-bij-pappa constructie.
Wil je bereiken dat hij merkt dat het niet te doen is in je eentje als de ander afhaakt, dan zorg je voor een 3 om 3 dagen constructie en maak je daarbij goede afspraken over hoe het huis wordt achtergelaten door de ander.
Hij is zzp-er, kan dus zelf bepalen welke klus hij wel/niet aanneemt. Hij wil zijn werkzaamheden niet aanpassen, werk gaat dus voor de kinderen.

Wij hebben in een vergelijkbare impasse gezeten, mijn man heeft een andere baan gevonden waarbij hij van 9-17 uur werkt en dat is een boost geweest voor ons gezinsleven en onze relatie.

Wat wil je? Een zachte scheiding of een gezinsleven met deze man en jullie kinderen?
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
23-04-2018 07:05
Dat had ik al gezegd..
:P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven