Onderdanig tijdens ruzie [Geen OP]

02-04-2020 17:59 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-04-2020 13:48
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
99.83% gewijzigd
Dit klinkt niet echt als een sterke relatie eigenlijk.

Het is op zich niet ongezond om af en toe eens ruzie te hebben, maar ook dan moet er gelijkwaardigheid zijn.

Jij staat in ieder geval heel anders in de relatie dan hij denk ik.

Ga bij jezelf te rade of deze relatie je echt gelukkig maakt, ook over 10 jaar, ook als er kinderen in het spel zijn. Zou jij je kinderen aan hem toevertrouwen met zijn korte lontje?
Alle reacties Link kopieren
Dan loop je de eerstvolgende keer dat hij zo buiten zijn boekje gaat weg, en laat je hem met rust om zelf eens na te denken.
En dan ook volhouden, dit gaat een patroon worden en dat moet je niet willen.
justagirly wijzigde dit bericht op 02-04-2020 18:26
23.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je wil het vast niet horen, maar dit is hoe het is. Hij gaat hierin niet veranderen. Echt niet. Dus trek je conclusies.
Ik ben ervaringsdeskundige en ben langer blijven hangen in de relatie dan jij.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
02-04-2020 18:25
Dan loop je de eerstvolgende keer dat hij zo buiten zijn boekje gaat weg, en laat je hem met rust om zelf eens na te denken.
En dan ook volhouden, dit gaat een patroon worden en dat moet je niet willen.

Na 5 jaar IS dit al een patroon.
Maak het uit.

Een man die daadwerkelijk niet zonder je kan haalt zulke fratsen niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Geef die knul een beetje lucht, zeg.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
02-04-2020 18:26
Na 5 jaar IS dit al een patroon.
Je hebt gelijk.
"Ik kan mezelf zijn bij hem".
Ehm, nee dus.
Alle reacties Link kopieren
...
kathy1994 wijzigde dit bericht op 03-04-2020 12:46
Reden: Geen nood meer aan reacties
99.44% gewijzigd
“Sterke relatie.... veel van onze kennissen bewonderen ons hiervoor blabla”
Bewijs dat het er geen ene reet toe doet en zou moeten doen wat anderen vinden van je relatie want jou relatie is niet sterk en gelijkwaardig. Jouw vriend is namelijk een lul en jij bent bang van hem.
Kathy1994 schreef:
02-04-2020 18:39
We hebben echt niet vaak ruzie hoor. Over het algemeen is hij erg zorgzaam, lief en leuk. Het is enkel dat als er eens een ruzie de kop op steekt dat ik dan wat meer haren op mijn tanden krijg zodat hij eens beseft dat dit niet kan. Niemand is perfect dat weet ik wel en misschien moet ik nou eindelijk eens leren om hem wat meer ruimte te geven. Het uitmaken hiervoor vind ik wat overdreven want hij is alles wat ik zoek in een man eigenlijk, alleen dus zijn karakter tijdens een ruzie slaat dan erg hard om. Is dit misschien om zichzelf te beschermen ? Of juist omdat hij bang is mij te verliezen dat hij daarom zo hard wil overkomen? Hij heeft al vaker laten vallen dat hij toch wel bang is om mij kwijt te geraken alhoewel dit dan geen goede reactie van hem is.. Hij heeft ook een moeilijke thuis situatie, zou hij misschien daarom een extra korte lont hebben.. bedankt voor jullie reacties alvast, ik zoek vooral tips wat ik eventueel zelf kan doen om hem ook wat 'bang' te maken en hem aantonen dat ik wel degelijk onafhankelijk ben ( ookal heb ik daar moeite mee)
Hij is alleen maar lief en zorgzaam en blabla als jíj je exact zo gedraagt als dat hij wil.
Echt het toonbeeld van een sterke relatie waarin jij jezelf kan zijn. 🤦🏼‍♀️
Je bent niet onafhankelijk want je schikt je nu al naar zijn grillen. Dus hoe precies wil jij hem bang gaan maken dan?
anoniem_208010 wijzigde dit bericht op 02-04-2020 18:44
4.26% gewijzigd
Jij wilt bij hem zijn op momenten dat hij geen ruimte heeft voor jou (of voor wat dan ook). Jij wilt daarover op dat moment praten, terwijl hij duidelijk aangeeft rust te willen.
Hij is wie hij is, dit is zijn manier om ruimte te claimen. Een hele foute manier, maar hij weet geen andere manier. Take it or leave it.
Als jij niet wilt buigen (wat ik heel goed snap, want negeren en kleineren is echt niet ok) dan weet je wat je te doen staat denk ik zo.
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
02-04-2020 18:43
Jij wilt bij hem zijn op momenten dat hij geen ruimte heeft voor jou (of voor wat dan ook). Jij wilt daarover op dat moment praten, terwijl hij duidelijk aangeeft rust te willen.
Hij is wie hij is, dit is zijn manier om ruimte te claimen. Een hele foute manier, maar hij weet geen andere manier. Take it or leave it.
Als jij niet wilt buigen (wat ik heel goed snap, want negeren en kleineren is echt niet ok) dan weet je wat je te doen staat denk ik zo.
Dit. Wat zou er gebeuren als hij de ruimte wel krijgt? Zal hij zich dan anders opstellen?
Wij hebben over het algemeen een sterke relatie en veel kennissen uit onze omgeving bewonderen ons hier dan ook voor. Ik kan mezelf zijn bij hem en hij ook bij mij, hij pakt me vaak vast en uit zijn liefde ook wel geregeld. Ook geeft hij mij complimentjes en praat hij regelmatig over mij in zijn vriendenkring

Als het zo begint...
Alle reacties Link kopieren
Kathy1994 schreef:
02-04-2020 18:39
We hebben echt niet vaak ruzie hoor. Over het algemeen is hij erg zorgzaam, lief en leuk. Het is enkel dat als er eens een ruzie de kop op steekt dat ik dan wat meer haren op mijn tanden krijg zodat hij eens beseft dat dit niet kan. Niemand is perfect dat weet ik wel en misschien moet ik nou eindelijk eens leren om hem wat meer ruimte te geven. Het uitmaken hiervoor vind ik wat overdreven want hij is alles wat ik zoek in een man eigenlijk, alleen dus zijn karakter tijdens een ruzie slaat dan erg hard om. Is dit misschien om zichzelf te beschermen ? Of juist omdat hij bang is mij te verliezen dat hij daarom zo hard wil overkomen? Hij heeft al vaker laten vallen dat hij toch wel bang is om mij kwijt te geraken alhoewel dit dan geen goede reactie van hem is.. Hij heeft ook een moeilijke thuis situatie, zou hij misschien daarom een extra korte lont hebben.. bedankt voor jullie reacties alvast, ik zoek vooral tips wat ik eventueel zelf kan doen om hem ook wat 'bang' te maken en hem aantonen dat ik wel degelijk onafhankelijk ben ( ookal heb ik daar moeite mee)

Hoe vaak is 'niet vaak'?
Waar gaat jullie huidige ruzie eigenlijk over?
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat anderen deze klote combinatie toch een 'sterke relatie' noemen.
Ik lees aanbidding van jouw kant en 'interesseert me geen ruk als ze er maar voor zorgt dat ze klaar ligt als ik zin heb' van zijn kant.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
...
kathy1994 wijzigde dit bericht op 03-04-2020 12:47
Reden: Geen nood meer aan reacties
98.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dus hij wil jou doordeweeks eigenlijk nooit zien, maar jij doet dan de moeite om toch langs te gaan?

Ga maar nooit samenwonen met deze man, anders kom je er nog achter dat jullie relatie alleen maar sterk is als jij doet wat hij wil.
Alle reacties Link kopieren
Goh joh, ik klink even heel cynisch nu. Maar ga nou echt geen huis kopen met deze man. Ik kan je vertellen dat het samen kopen een stúk makkelijker is dan er samen weer van af komen.
Echt, jouw relatie is niet zo goed (en sterk) als je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Die mensen die jullie bewonderen om jullie sterke relatie, kennen die ook deze details? Je merkt dat de reacties hier wat minder bewonderend zijn, nu alles op tafel ligt
Alle reacties Link kopieren
Pushen tot praten werkt averechts. Respecteer dat ruimte geven eens, dan geef ik je meer kans dat het tot een redelijk gesprek komt.
Damned if I don’t
Wat Stellar zegt, maar okay ... jij wil het anders doen zeg je. Reageer dan eens een aantal keren totaal tegengesteld als wat hij van je gewend is en wacht af wat er gebeurd. Voordat je dat doet moet je wel zorgen dat het je niets interesseert wat de uitkomst is. Of hij nu bijdraait of het uitmaakt, het moet je niets boeien. Sta volledig achter je eigen acties.
Vervolgens kun je de uitkomst van dit experiment samen bespreken.
Lieve Kathy, deze man wil graag van jou houden maar doet dat op dit moment niet.
Ongetwijfeld vind hij je wel heel leuk, maar dat is geen basis voor een langdurige relatie. Omwille van voornamelijk jezelf maar ook van hem: maak het uit!
Alle reacties Link kopieren
Appen is een infantiel medium voor pubbers, hooguit geschikt voor goedemorgen, slaaplekker en iets feitelijk afspreken...ruzie maken doe je niet via de app of mail.

Ik lees alleen hij dit hij dat maar in een relatie ben je allebei voor 50% verantwoordelijk voor hoe het gaat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven