onzeker

07-06-2010 17:25 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben een meid van 23 en over het algemeen best wel zeker van mijzelf. Maar in mijn relatie kan ik zovaak onzeker zijn. Ik kan dan bijv. heel snel jaloers worden als mijn vriend in contact is met een vrouw. Dit komt denk ik ook doordat wij een moeilijke start hebben gehad met veel ups en downs. Maar we hebben nu voor 100% voor elkaar gekozen. Ik weet ook wel dat hij dat doet.

Maar toch blijft de angst dat ik niet leuk genoeg ben. Dat hij misschien toch meer in een ander gaat zien etc etc. De onzekerheid komt dan gewoon om de hoek kijken. En ik vind dat zo vervelend!!! En zo snel als het aan mij kan knagen, zo snel kan het gevoel soms ook weer weg gaan. Omdat we wel een hele fijne relatie met elkaar hebben.

Maar zijn er mensen die dit herkennen? En zo ja, hoe ga je er mee om?

Liefs Sunrise
Hai!

Ja natuurlijk herken ik dat wel een beetje. Iedereen is af en toe onzeker in een relatie. Ik denk ook wel eens dat ik niet leuk genoeg ben, maar dan denk ik ook, als mijn vriend me niet leuk zou vinden zou hij niet bij me zijn.

Hoe je ermee om gaat is gewoon goed met je vriend praten, zeg hem maar dat je onzeker bent. Ik heb dat ook tegen mijne gezegd, dat ik wat meer bevestiging nodig had dat het goed zat tussen ons. Nu is hij veel liever en zorgzamer dan eerst.
--
Onzeker zijn we allemaal wel eens, de een meer dan de ander. Er zijn heel veel meiden die zich onzeker voelen, ook al is daar vaak geen aanleiding voor. Probeer het te relativeren: zeg tegen je vriend dat je weet dat je onzeker ben, ook al doet hij niks verkeerd. Maar probeer er ook weer niet te veel een issue van te maken, anders wordt het zo'n self fulfilling-iets. Als het goed is, kan hij je makkelijk geruststellen, maar als hij echt het idee krijgt dat hij zich in allerlei bochten moet wringen omdat jouw onzekerheid steeds weer om bevestiging vraagt, kan ik me voorstellen dat hij het op een gegeven moment niet meer trekt.

Succes, je bent vast sterker dan je denk. En een leuke meid ben je ook, anders was je vriend niet bij jou, toch?
benT
Ik heb precies dezelfde onzekerheden gehad en geloof me, met tijd word het minder. :-)

Ik heb nu ongeveer een half jaartje met mijn vriend, we zijn beiden 23 jaar. We hebben elkaar gevonden op het moment dat we in een veranderingsproces zaten met wie we zijn, wat we willen, etc. Hierdoor hebben ook wij onze ups en downs gehad en heb ik een moment gehad waarop we of voor elkaar moesten gaan, of het was uit. Gelukkig is het toch goed gekomen omdat we beiden veel om elkaar geven en echt met elkaar een leven willen opbouwen.

Praten helpt inderdaad maar niet de hele tijd. Als je een goed gesprek erover heb gehad zou je dat in je gedachte moeten knopen en ervan uitgaan dat dit voor altijd geldt. Hij heeft voor jou gekozen en niet 1 van de VELE andere meiden in Nederland. Als het helpt vraag anders wat de redenen zijn dat hij jou zo leuk vindt en schrijf ze desnoods op. Elke keer als jij je dan onzeker voelt kan je ze terug lezen en moet je erop kunnen vertrouwen dat die redenen elke dag gelden. Natuurlijk loopt het niet altijd perfect en kan je weer gaan twijfelen. Daarom is vertrouwen hebben een belangrijk iets. Een relatie is niets zonder het vertrouwen in elkaar.

Heel veel succes, en vergeet niet te genieten van de mooie tijden. ^_^ En onthoud: niets is zeker in het leven behalve de dood. Het is zo'n zonde van je tijd je af te vragen of hij een andere meid niet stiekem leuker vindt. Als dat zo was dan was hij nu niet meer bij jou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven