Oogcontact maken

14-03-2021 19:47 6 berichten
Hoi,

Ik heb nooit echt een relatie gehad. Telkens gaf ik hiervoor als reden dat ik nog niet de juiste ben tegen gekomen, of dat ik alleen maar foute mannen trek (laatste is wel een beetje waar want de paar mannen die tot nu toe op mij afstapten waren ook niet serieus en eigenlijk meer uit waren op iets anders...). Maar ik merkte dat mannen minder snel op mij afstappen. Een vriendin zei ooit tegen me: "Er zijn zat mannen op straat die jou spotten, maar je kijkt nooit naar ze." Dit heeft me toen wel aan het denken gezet. Als ik op straat loop en langs een man loop durf ik op één of ander manier niet naar hem te kijken, terwijl ik vanuit mijn ooghoek wel zie dat hij naar me kijkt. Maar ik durf dan gewoon geen oogcontact te maken. Ik weet het niet, blijkbaar raak ik nerveus en denk ik dat hij gewoon naar me kijkt omdat ik er raar uitzie ofso. Van mezelf ben ik best wel onzeker en introvert. Ik laat mezelf ook niet zo snel zien.

Ik loop hier al jaren mee. Hoe ga ik ooit iemand vinden als ik niet eens naar hem durf te kijken?

Zijn er meer mensen die dit hebben? Of mensen die tips/ oefeningen hebben hoe ik me hier meer comfortabel in kan voelen? :confused:
Alle reacties Link kopieren
Misschien proberen om ‘gewoon’ naar iedereen te kijken? Ik kijk altijd naar iedereen die ik tegen kom en als ik iemand passeer zeg ik ze ook gedag. Man of vrouw, jong of oud, maakt niet uit.
Durf je geen enkele man aan te kijken of alleen aantrekkelijke mannen niet?
Oefen bot gezegd op alle mannen die je tegenkomt als je door de stad loopt... dus oud, jong, niet je type en af en toe een aantrekkelijke.
Als je durft... hehe.
Op een gegeven moment zul je er de lol van inzien, serieus!!
Ik heb dat ook en ook gewoon met normale mensen in mijn omgeving. Ik vond oogcontact eng ofzo. Terwijl ik niet zo angstig aangelegd ben. Ik ben zeer slecht in mensen recht aankijken. En toch heb ik meerdere lange relaties gehad. Denk niet dat het daar door komt.

Maar je zou idd kunnen oefenen met mensen aankijken. In het algemeen.
Kijk hoe kippelientje zoiets doet:
relaties/hoe-vind-ik-leuke-jongen-terug ... ges/475404
Wat denk je dat mannen willen die jou zo op straat kunnen oppikken?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven