Oogkleppen, Wazen, BeenThereDoneThats en Tranen, deel 5

07-07-2007 23:49 7703 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic waar iedere vrouw kan aansluiten die in een ongelijkwaardige relatie zit of heeft gezeten.

Er zijn de verschrikkelijke verhalen van vrouwen die mishandeld zijn, die zelfs blij moeten zijn dat ze het er levend of niet al te zwaar gewond vanaf hebben gebracht. Maar het begint al bij niet gewoon jezelf kunnen zijn in de relatie, bij afhankelijk zijn van de buien van je partner, bij van alles uit de kast te moeten halen om je partner goed gestemd te houden.

Een speelbal zijn: of jij, of je huisraad, of je eigen dingetjes moeten eraan geloven.

Vooral: onvrij zijn. Niemand houdt je beet, niemand dwingt je te lopen, en toch ben je niet vrij. Je weet dat je eigenlijk anders wilt maar je doet het niet.

Angst. Soms meer, soms minder, soms lijkt ze weer afwezig.

Op het scherpst van de snede leven, want áls je ruzie kunt maken over iets wat je uitgesproken wilt hebben, dan dóe je het ook, zover als je kunt.

Eruitstappen: eindelijk voor jezelf kiezen. Er dan achter komen dat er ook nog een leven te leven valt, in te vullen valt. Jezelf eindelijk tegenkomen.

Manu  jij kunt je verhaal niet meer vertellen.
Hoi Nicole, oh sorry ik had het niet goed gelezen.

Hoe gaat het vandaag?

Is ze nu naar school?

Moeilijk zeg.

Ik snap wel dat je even rustig wat dingen wilde laten bezinken. Heb je gepraat met je vriend, zijn jullie nog bij elkaar?
Feliciaatje, hoe gaat het?

Hoi, Iseo, dochter is naar school geweest; en voor nu is het even rustig, is gelukkig bijna Kerstvakantie. Hoet het volgend schooljaar gaat uitzien...is nog een paar maanden weg, ik zie het wel. Vandaag wel weer een heel heftige dag gehad, een paar gesprekken. Ben ook niet helemaal fit (verkouden en hierdoor veel hoofdpijn), dus die gesprekken hakken er behoorlijk in.

Vriend en ik zijn nog wel samen, en ik heb hem laten weten, dat ik het respectloos vind, dat hij zich openstelt voor andere vrouwen. Dan heb ik liever géén relatie meer. Hoe hij ermee omgaat...vooralsnog weet ik het niet. Het lijkt alsof hij het zich heeft aangetrokken, maar ik durf niet hard te juichen.

Verder doet hij heel erg zijn best om beter met dochterlief om te gaan.

Ik zie het wel; kies toch wel meer voor mezelf, door echt dingen voor mezelf te doen, en kan hier ook echt van genieten; het voelt goed.
Hier ben ik weer, tja ik heb nu vakantie dus

Wat meer tijd om te forummen.

Dus je had een heftige dag vandaag Nicole? Beterschap ook.

Ik was vandaag op excursie van school en het was interessant. Nu lekker vrij tot in het nieuwe jaar. Er staat wel veel huiswerk, vooral werkstukken die afmoeten, voor in de vakantie en straks beginnen de tentamens weer.

Wordt druk, maar ik ben opgelucht dat het er nu even opzit. De werkgroepen voor het tweede semester zijn in de klas ook gevormd en ik ben blij met mijn nieuwe groepje.

Lemmy, hoe is het? Hoe was jouw dag?

Iseo, ik had inderdaad een heftige dag, wil er verder hier niet te veel over kwijt. Probeer het wel iets meer te relativeren. Voorheen zat ik helemaal in de put na zo'n gesprek, zag ik het niet meer zitten; vandaag ging ik er toch iets anders mee om..hopelijk is ook dat groei!

Heb jij nu al vakantie? Ik mag nog een paar dagen werken. Leuk om te lezen trouwens over school; ik heb er echt respect voor zoals je het allemaal doet, met een kind erbij en alles toch nog studeren. Al zou ik willen, ik kan het (momenteel) niet opbrengen. En dan hetgeen je mee zit, met het mw, ik hoop zo voor je, dat het allemaal een beetje geregeld wordt, en dat je wat dat betreft weer rust krijgt.

Fijne vakantie in elk geval!

Liefs,

Nicole
Ha lieve Iseo en alle anderen!

Mijn dag was leuk, druk, met een hoog Kerst-gehalte en heel veel trots-zijn op mijn oudste zoon

Nicole, fijn ook weer van jou te horen

Liefs allemaal!
Super Lemmy! Tja, Kerst speelt nu overal. Heb vandaag een kerstpakket mogen ophalen, vind ik altijd wel leuk.

Fijn, dat je zo trots kunt zijn op je zoon; voelt hier ook altijd goed om trots te kunnen zijn op de kids.
Dankjewel, Nicole (f)

En wat zat er in je kerstpakket?

Lemmy dus een fijne dag gehad, leuk!
Haha, was van Tempo Team, dus ook in de kleuren van Tempo Team....maar wel vrolijk! 4 (soep)kommen, een rood/wit geruit tafelkleedje, en een zak tomatensoep. En verder een demokaart waarvoor je de kommen zoals kan gebruiken.

Nu heb ik bedtijd! Welterusten voor iedereen...
Mag ik hier ook meeschrijven (als ik tijd heb??). Ik zit ook in een relatie die aan de ene kant niet goed voor me is maar aan de andere kant zijn er dingen die ons wel binden. Ik zit nog in dat proces, loslaten of toch doorgaan.

Ook een kindje samen van 9,5 maand oud.

Omdat ik er lichamelijk doorheen zit suddert het allemaal maar wat voort tot er weer eens een uitbarsting komt.

Ik word gek van mijn eigen gedachtes: wel/niet/wel/niet

Ik loop vaak op mijn tenen om hem maar niet te irriteren.

Nu slaat hij me wel niet maar ik kan niet tegen ruzies en zijn in mijn ogen onnodige uitbarstingen.

Ik voel me gewoon niet meer happy. Al zijn er ook momenten dat ik denk: zo slecht hebben we het ook weer niet, het houden van is er nog wel.

Maar hij heeft op zoveel dingen commentaar, ben ik eens enthousiast kan hij weer zo cynisch reageren. En dan is voor mij de lol er wel weer af. Net of hij mij klein wil houden.

Toch is hij ook wel weer lief, doet veel voor mij en mijn zoon.

Ik heb niet al jullie verhalen gelezen. Mijn zoon is nogal actief overdag dus heb weinig tijd te forummen.
Natuurlijk mag je hier meeschrijven Dania, welkom.

Is je relatie vanaf het begin niet gelijkwaardig?

Voel je je bedreigd, of met andere woorden ben je bang voor je man? Is hij onberekenbaar of 'gewoon' niet zo'n aardige persoon en was dat altijd al zo?

Wat denk je, is het bij jou zo dat jullie karaktergewijs niet zo goed bij elkaar passen of zou hij altijd en tegen iedere vrouw zich opstellen zoals hij bij jou doet?

Soms is ongelijkwaardigheid een wisselwerking namelijk, als de ene partner de ander uit voorzorg maar vast meer macht geeft dan hij aan kan.

Hoe is dat bij jou?

En je houdt van hem schrijf je, wat maakt jullie liefde de moeite waard?
Welkom Dania
Welkom Dania! Hopelijk kan dit topic je wat helpen om dingen wat duidelijker te krijgen. En voor jou een middel zijn om wat beter met je man om te gaan.

Welkom terug Nicole.

Hoe is het nu Irma?

En hoe is het met Hannah?

Verder voor alle kanjers hier een hele dikke knuffel.
Diana succes! Ik hoop dat je door hier te schrijven wat rust kunt vinden en uiteindelijk een besluit kunt maken of je blijft of niet

pom, het gaat goed.

Voel me nogsteeds rustig en kalm.

Heb m nog wel gesproken maar huil nu niet meer eigenlijk.

Voel me stabieler.. zie hem dit weekend ook niet..

Stapje voor stapje, misschien duurd het zo erg lang, voor mij voelt dit erg prettig en het geeft me een goed gevoel. Voel meer afstand en voel me kalmer en duidelijker en niet meer zo overheersend emotioneel.

hoe gaat het met jou pom?
quote:pom508 schreef op 18 december 2008 @ 19:03:

Welkom terug Nicole.

Dank je!
Dania, wanneer je wilt schrijven, gewoon doen okee?
Met mij gaat het goed! Heel goed eigenlijk. Bijna kerst en een paar vrije dagen. En die dagen ga ik lekker doorbrengen met lieve en leuke mensen! Met oud en nieuw zit ik lekker in de Ardennen hopelijk met een berg sneeuw.
Goed om te horen pom :D
Hallo Dania, natuurlijk ben je welkom om mee te schrijven! Kun je uitleggen wat je herkent hier op het topic?

Hannah, fijn dat je je zo rustig voelt. Ik denk dat de time-out je goed doet

Pom, leuke plannen allemaal :-)

Zon, een dikke knuffel voor jou

Irma, hoe gaat het met jou? Zijn er nog ontwikkelingen geweest?

Iseo
Ga in therapie!
Zon, ook een knuffel van mij

Denk aan je..

Ha lieve Dubio
Ha lieverd, zit je ook te vingeren? (da's havettees jongens)
Ga in therapie!
Yep
Even een knuffel voor Zonlicht brengen. Ik kan echt niet geloven wat jou overkomt Hou je sterk, lieverd!

Ga in therapie!
Eens met Dubiootje, het is niet te geloven. Ik hoop dat je voelt dat we hier om je heen staan en er graag voor je willen zijn.
jullie zijn lieverds

ja dat voel ik Iseo, dat geeft me net dat kleine beetje kracht om mezelf staande te houden op dit moment.

luv

zonlicht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven