Op het hart getrapt.....
donderdag 27 september 2018 om 11:35
Mijn relatie van ruim 10 jaar was/is verbroken en daarna leerde ik een man kennen op wie ik vreselijk verliefd ben geworden. Alhoewel er allerlei alarmbellen afgingen (hij was nooit telefonisch bereikbaar, afspraakjes waren heel kort en direct na het werk etc.) ben ik er volledig voor gegaan. Hij had allerlei mooie beloftes. Nu hoor ik bijna niets meer en als hij reageert is het lauwtjes en hij beloofd dingen die hij niet nakomt. Hoewel ik weet dat ik zelf dom en naïef ben geweest is mijn hart zo vreselijk gebroken. Waarschijnlijk door alles bij elkaar wat er nu uitkomt (verbroken relatie en dan deze vent). Ik weet dat ik hem uit mijn hoofd moet zetten maar dat lukt niet omdat ik wil weten waarom iemand zo kan doen. Ik voel gewoon dat hij een vriendin heeft maar heb geen bewijs. Ik wil het eigenlijk afsluiten maar dat lukt mij niet goed omdat ik zo graag de waarheid tegen hem wil zeggen maar dat gaat hij natuurlijk ontkennen. Ben in staat om voor zijn deur te gaan staan om te weten of mijn intuïtie klopte maar wat schiet ik ermee op?
donderdag 27 september 2018 om 11:37
Niks. Antwoorden ga je toch niet krijgen. En als je wel een antwoord krijgt, is het niet wat je wilt horen.
Zoek afleiding, ga sporten, tuinieren, je huis hard poetsen. Zoek een fysieke bezigheid, dwing jezelf aan iets anders te denken als je aan hem denkt. Is heel moeilijk, maar er is geen makkelijke manier.
Sterkte.
Zoek afleiding, ga sporten, tuinieren, je huis hard poetsen. Zoek een fysieke bezigheid, dwing jezelf aan iets anders te denken als je aan hem denkt. Is heel moeilijk, maar er is geen makkelijke manier.
Sterkte.
donderdag 27 september 2018 om 11:38
Ja, erg hé.
donderdag 27 september 2018 om 12:15
donderdag 27 september 2018 om 12:35
Je hebt gelijk. Ik heb inderdaad alleen maar relaties gehad met mannen waarin ik meer geef dan krijg. Ben niet anders gewend. Misschien is dat mijn valkuil?Sunshine585 schreef: ↑27-09-2018 12:15Het lijkt mij goed voor jezelf uit te zoeken waarom je zo onder de indruk bent en blijft van een man die jou niet leuk behandelt. Direct weg na de seks, je 'mag' hem niet bellen en appen. Is deze man nu werkelijk zo leuk of wil je zo graag een relatie dat je genoegen neemt met bijna niks?
donderdag 27 september 2018 om 12:43
Ik denk het wel. Ben je iemand die moeilijk nee kan zeggen?
Ik zou daar eens mee gaan oefenen, bijvoorbeeld tegen vriendinnen of familie. Grenzen aangeven kan heel moeilijk zijn, maar het levert je uiteindelijk best veel op.
Mannen hebben een neus voor vrouwen die makkelijk hun grenzen opschuiven. Ze kunnen dan gewoon hun gang gaan, want jij vindt het toch wel goed. Het is de moeite waard om daar dus eens mee aan de slag te gaan, om bijvoorbeeld bij een nieuwe date eerst eens een paar verticale dates te doen voordat je horizontaal verdergaat. Degenen die alleen uit zijn op seks haken dan in het begin al af, en jij behoudt je eigenwaarde.
donderdag 27 september 2018 om 12:51
Misschien moeilijk te geloven maar ik deel niet snel met iemand de lakens. Deze man overviel mij, ik was heel verliefd en dacht laat ik eens niet zo afhoudend zijn. Hij had allerlei mooie beloftes die ook oprecht leken maar totaal niet waar waren. Elke keer als ik iets kritiser werd nam hij meer afstand.
donderdag 27 september 2018 om 12:53
Had die toch een geweten...
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
donderdag 27 september 2018 om 13:01
Maar dan nog, je bent ver over je grenzen heen gegaan. Hij nam afstand, jij hield vol.missdory schreef: ↑27-09-2018 12:51Misschien moeilijk te geloven maar ik deel niet snel met iemand de lakens. Deze man overviel mij, ik was heel verliefd en dacht laat ik eens niet zo afhoudend zijn. Hij had allerlei mooie beloftes die ook oprecht leken maar totaal niet waar waren. Elke keer als ik iets kritiser werd nam hij meer afstand.
Een roze bril is ook helemaal niet handig, het schakelt je ratio uit, je doet dingen die je anders nooit zou doen (je dacht dit keer ook: laat ik eens niet zo moeilijk doen).
Uithuilen en opnieuw beginnen, en dan je grenzen goed in de gaten houden.
Sterkte!
donderdag 27 september 2018 om 13:16
Ik heb een beetje hetzelfde meegemaakt. Had ook een leuke man ontmoet en dacht ook dat hij wel in was voor een relatie. Achteraf heb ik allerlei signalen gemist waaruit bleek dat hij waarschijnlijk gewoon alleen maar seks wilde of spanning. Nu ik er op terug kijk had ik vanaf het begin al kunnen weten dat dit niet de juiste man was, maar negeerde ik die signalen door die roze bril.
Ik had ook steeds die drang om hem de waarheid te vertellen en te laten inzien dat hij mij gekwetst heeft etc. Maar dat heeft geen zin. Die mannen denken echt alleen maar aan zichzelf en die zullen er echt niet wakker van liggen dat jij je gekwetst voelt.
Probeer hem achter je te laten, dit soort personen kan je beter ver uit je buurt houden. Respectloos gedrag vind ik het.
Ik had ook steeds die drang om hem de waarheid te vertellen en te laten inzien dat hij mij gekwetst heeft etc. Maar dat heeft geen zin. Die mannen denken echt alleen maar aan zichzelf en die zullen er echt niet wakker van liggen dat jij je gekwetst voelt.
Probeer hem achter je te laten, dit soort personen kan je beter ver uit je buurt houden. Respectloos gedrag vind ik het.
donderdag 27 september 2018 om 13:26
Dank voor het delen van je verhaal. Ik heb die drang om hem de waarheid te vertellen enorm maar vrees inderdaad dat je inderdaad gelijk hebt en het beter kan laten rusten. Hoop dat het lukt. Ik heb hem ook zo verkeerd ingeschat. Zo dom!Autumncrocus schreef: ↑27-09-2018 13:16Ik heb een beetje hetzelfde meegemaakt. Had ook een leuke man ontmoet en dacht ook dat hij wel in was voor een relatie. Achteraf heb ik allerlei signalen gemist waaruit bleek dat hij waarschijnlijk gewoon alleen maar seks wilde of spanning. Nu ik er op terug kijk had ik vanaf het begin al kunnen weten dat dit niet de juiste man was, maar negeerde ik die signalen door die roze bril.
donderdag 27 september 2018 om 13:40
Hoeveel berichten ik naar hem heb getypt maar toch niet heb verstuurd....
Misschien moet je maar zo denken: gun hem niet dat gevoel van dat hij jouw hart heeft gebroken omdat jij meer met hem wilde en hij niet. Hij verdient die emoties van jou niet. En uit ervaring kan ik ook zeggen: je krijgt waarschijnlijk niet de reactie die je hoopt en voel jij je uiteindelijk alleen maar de zwakkeling.
Ik voelde me toen inderdaad ook heel dom! Maar dit is wel iets waar je van kan leren. Ik heb bijvoorbeeld wel geleerd dat ik iets kritischer blijf en juist meer ga kijken naar de 'daden' en minder naar de 'woorden'. Oh en niet meer te snel seks ga hebben.
donderdag 27 september 2018 om 14:35
Ja dat was hij. Ik geloof soms nu nog steeds niet dat hij mij zo heeft kunnen laten stikken. Ik dacht echt dat hij ook meer zag in mij. Als ik eraan terug denk kan ik wel vanaf het begin al signalen terughalen die alarmerend waren.
Bijvoorbeeld op de eerste date heel handtastelijk en wilde hij gelijk al dat ik mee ging naar zijn huis. Of zeggen dat hij geen app-persoon is en dus zo een week lang niks van zich laten horen. Wilde alleen maar thuis afspreken terwijl er aan het begin plannen waren gemaakt om leuke uitstapjes te maken.
En uiteindelijk was ik degene die steeds initiatief nam en toen was ik er klaar mee. Maar eigenlijk te laat want toen was ik al helemaal gek op hem. Ik had aan het begin al kunnen merken dat het niet goed zat, maar wilde het niet zien denk ik.
Ik neem het hem vooral kwalijk omdat zijn woorden heel anders waren dan zijn daden. Deed alsof hij oprecht geïnteresseerd was en had het ook over toekomstdingetjes. Maar zodra we seks hadden gehad was de lol er vanaf en hoorde ik nauwelijks nog dingen of kreeg ik een kort antwoord terug.
Het gevoel is echt vervelend en je voelt je echt een dom en naïef persoon. Ik schaamde me ook want ik dacht; die zit misschien wel in zijn vuistje te lachen nu. Ik ben veel te veel meegegaan in wat hij wilde en hoe hij het wilde en daar heb ik spijt van.
donderdag 27 september 2018 om 14:54
Waren wij soms met dezelfde man, Autumncrocus! Ben zeker blij om dezelfde ervaring te lezen. Ik heb deze week nog contact gehad maar wel kortaf. Heb besloten om niets meer te laten horen. Zal ik je een pb sturen? Kan ik je iets meer vertellen. Ben toch bang voor herkenning als ik hier teveel neerzet.