Open relatie uitgeprobeerd..; en nu?

23-10-2019 11:34 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik zijn al een aantal jaren samen . We hebben allebei kinderen uit een vorige relatie en zijn zielsgelukkig met elkaar.. Sinds een aantal jaren zijn we samen op ontdekkingstocht gegaan.. en hebben we enkele keren per jaar intieme momenten met andere mensen in verbinding en vertrouwen; altijd samen.

Dit was een fijne manier om mijn biseksuele gevoelens te ontdekken en voor hem om seksuele vrijheid te ervaren.

In de gesprekken delen we wensen en behoeftes.. en leren we onszelf en elkaar steeds beter kennen en begrijpen..het heeft een positief effect op onze relatie en ons seksleven..

Afgelopen weekend heb ik hem voor het eerst de vrijheid gegeven om met een van die contacten 1 op 1 af te spreken in een club. Zonder kaders, alleen wel na de nacht thuis slapen..en veiligheid boven alles.

Dit voelde enorm krachtig om weg te geven. Ik kende haar en vertrouw haar volledig.. hem ook.

Nu is het een paar dagen geleden. De beelden van hun samenzijn, en dan meer de intimiteit dan de sexualiteit vliegen mij aan. Mijn man is lief voor mij, en maakt zich zorgen. Ik heb iets cadeau gegeven en beloofd daar de verantwoordelijkheid in te dragen. De realiteit is dat ik mij intens verdrietig en angstig voel.. alsof ik iets heb weggegeven wat ik niet meer terug kan pakken.. onze exclusiviteit. Onze eigenheid ..

Het maakt mij bang en onzeker. Ik slaap al dagen niet meer. Met de andere vrouw heb ik nadien een keer koffie gedronken en zij was heel lief en begripvol. Wil ook geen relatie met hem en is erg respectvol.

Wat moet ik doen om dit iets moois te laten zijn in plaats van iets dat mij langzaam opvreet..? Wie heeft ervaring hiermee..?
Blijkbaar is het toch niet iets voor jou, een open relatie.
Alle reacties Link kopieren
Niet weer doen dus, sorry heb verder geen tips behalve het de tijd geven....?
Alle reacties Link kopieren
Dat is dus de keerzijde van alles moet kunnen en ik wil niet voor burgerlijke trut versleten worden.

Nu is er iets kapot in jullie relatie en het is nog maar de vraag of dat weer goed komt.

Maken je kinderen voor de tweede keer een scheiding mee.

Was het een keer met een vrouw kunnen vrijen dat allemaal waard?
Alle reacties Link kopieren
Denk dat de kurk uit de fles is
Ik denk dat het toch niet enorm krachtig aanvoelde. En dat nu de echte gevoelens naar boven komen.
Alle reacties Link kopieren
Rondneuken met anderen leidt zelden tot iets goeds.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Dit. Is. Niet. Voor. Jou. Weggelegd. Communiceer. Dat.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
23-10-2019 11:47
Rondneuken met anderen leidt zelden tot iets goeds.
Denk ik ook.
Eerst slapen, want op heel weinig slaap kan je hoofd alleen maar doelloos piekeren. En dan verder kijken met je man hoe het weer goed kan komen en welke grenzen jullie aanhouden
Alle reacties Link kopieren
Is dit je echte naam to? Zo ben je wel heel makkelijk te Googlen.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig geen ervaring,wat een opgave,ik zou er niet aan moeten denken :(

Sterkte :rose:
Als je nieuwe dingen gaat uitproberen in je leven, ook op andere gebieden dan seks, zul je ergens grenzen ontdekken aan wat je wil en kan. Daar loop je nu tegenaan. Dat voelt naar, maar is ook gezond. Je weet nu wat wel en niet acceptabel is.
Jullie relatie klinkt hecht en sterk. Praat over deze grens. Zodat hij niet nog een keer overschreden wordt.
Dit was een les, leer ervan en laat het dan los.
Wat voor krachtigs heb je precies weggegeven?
Lillybit schreef:
23-10-2019 11:56
Wat voor krachtigs heb je precies weggegeven?
Ja, dat krachtige begrijp ik ook even niet.
Maar jij hebt eerder wel de vrijheid genoten om je biseksuele gevoelens te bevredigen?

Maar als hij met een ander gaat seksen dan ineens vind je het toch niet zo leuk?
lise1985 schreef:
23-10-2019 11:57
Ja, dat krachtige begrijp ik ook even niet.
Loze term net zoals in je kracht staan en geaard zijn.
Lucifer2018 schreef:
23-10-2019 11:57
Maar jij hebt eerder wel de vrijheid genoten om je biseksuele gevoelens te bevredigen?

Maar als hij met een ander gaat seksen dan ineens vind je het toch niet zo leuk?
Zoals ik het begrijp was haar man er toen bij en zelf ook actief in het geheel.
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
23-10-2019 11:55
Als je nieuwe dingen gaat uitproberen in je leven, ook op andere gebieden dan seks, zul je ergens grenzen ontdekken aan wat je wil en kan. Daar loop je nu tegenaan. Dat voelt naar, maar is ook gezond. Je weet nu wat wel en niet acceptabel is.
Jullie relatie klinkt hecht en sterk. Praat over deze grens. Zodat hij niet nog een keer overschreden wordt.
Dit was een les, leer ervan en laat het dan los.
yep dit.
Dit vind je niet fijn, dit is wat je niet wil. Geef dat aan en klaar.
Het is volgens mij niet heel vreemd dat je er heel erg mee bezig bent. In dat denkproces ben je misschien een bepaalde kant op gegaan of heb je er een emotie aan gekoppeld waardoor je er nu niet meer aan kan denken zonder dat het die gedachte of emotie op roept.

Stel dat je tijdens het overdenken van 'wat doet dit nou eigenlijk met me' ook (onbewust) hebt zitten denken 'hoe voel ik me als hij bij me weg zou gaan'. Of 'hoe voel ik me als hij iemand anders leuker zou vinden'. Dan kan je nu wellicht niet meer aan die situatie denken zonder dat het ook die negatieve gevoelens op roept.

Ik kan me herinneren dat ik ook zo bewust heb zitten denken 'wat doet het nou met me' in vergelijkbare situaties, ik heb daarbij echter niet een dergelijke koppeling gemaakt met negatieve gedachten erbij. Maar ik kan me wel voorstellen dat dat wel gebeurt.

Wat me opvalt is het contrast met eerdere ervaringen; daarin is het vertrouwen groot, de communicatie goed en gunnen jullie elkaar de ervaring. Bovendien geef je aan dat jullie daardoor dichter naar elkaar toe gekomen zijn en het positief is geweest voor jullie relatie. Het verschil met deze ervaring lijkt het 'in je eentje hebben zitten broeden' in plaats van samen ervaren en samen er over praten/nadenken.

Misschien kan je eens onderzoeken of er nou daadwerkelijk relationeel een knik zit of dat er in jouw gedachten een knik zit. En hou voor ogen dat je ook met minder goede ervaringen in je relatie kan groeien. Als je hieruit duidelijk krijgt wat voor jullie niet goed werkt is dat ook wat waard. Je bent op deze ontdekkingstocht gegaan om te onderzoeken wat je wel en niet wil.
sugarmiss schreef:
23-10-2019 11:43
Dat is dus de keerzijde van alles moet kunnen en ik wil niet voor burgerlijke trut versleten worden.



Madeliefjees schreef:
23-10-2019 11:47
Rondneuken met anderen leidt zelden tot iets goeds.

Kan het alleen maar roerend eens zijn met deze stellingen.


En - op het gevaar af voor een lompe trut versleten te worden - waar zit het verschil tussen samen in dezelfde kamer, ieder met een andere partner sex hebben en terwijl jij thuis zit (zonder sex), je man die het lekker in een parenclub met diezelfde andere doet?
Werkelijk, ik zie daar geen verschil in, maar dat zal natuurlijk aan mij liggen omdat ik het concept totaal niet begrijp en ook niet ondersteun.

Dit bevestigt nogmaals mijn idee: sex is voor een partner waarvan je houdt, tenzij je niet in een relatie zit.
Als je modern wil doen, weet dan dat dit de ideale omstandigheden zijn voor een mogelijke scheiding maar voor heel zeker een hoop shit. Hoe mooi het allemaal ook wordt voorgesteld.
Mijn idee, misschien niet het juiste.
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 23-10-2019 12:21
1.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat moet je doen om het mooi te vinden dat je man seks heeft met een ander?

Hele goede vraag. Waarom dacht je zelf van tevoren dat je het mooi zou vinden?
seks met een ander weggeven..... tja
mammezel schreef:
23-10-2019 12:16
Kan het alleen maar roerend eens zijn met deze stellingen.


En - op het gevaar af voor een lompe trut versleten te worden - waar zit het verschil tussen samen in dezelfde kamer, ieder met een andere partner sex hebben en terwijl jij thuis zit (zonder sex), je man die het lekker in een parenclub met diezelfde andere doet?
Werkelijk, ik zie daar geen verschil in, maar dat zal natuurlijk aan mij liggen omdat ik het concept totaal niet begrijp en ook niet ondersteun.

Ik moet hier eens hard mee lachen en het bevestigt nogmaals mijn idee: sex is voor een partner waarvan je houdt, tenzij je niet in een relatie zit.
Als je modern wil doen, weet dan dat dit de ideale omstandigheden zijn voor een mogelijke scheiding maar voor heel zeker een hoop shit. Hoe mooi het allemaal ook wordt voorgesteld.
Mijn idee, misschien niet het juiste.

Er van uit gaande dat daar geen wezenlijk verschil in is, dan hebben zij dus met ditzelfde principe hele positieve ervaringen die hun relatie heeft versterkt en verdiept en hun seksleven heeft verrijkt en nu 1 ervaring die niet positief is.

Dan kan jij wel hard zitten lachen, maar spreek je dus vooral jezelf tegen :idee:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven