Ouders gescheiden & ruzie

17-04-2009 12:04 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders hebben een half jaar geleden besloten er een punt achter te zetten, althans mijn vader. Mijn moeder was en is hier helemaal kapot van.

De reden van de breuk was dat hij helemaal in de knoop zit met zichzelf en al die jaren eigenlijk vooral vriendschap voelde en niet van mijn moeder houdt op een manier zoals een man van een vrouw moet houden. Hij was wel helemaal gek op mijn moeder en droeg haar op handen. Mijn moeder voelt die liefde wel en snapt er helemaal niks van.

Probleem is dat beide partijen snap en ik probeer me er zoveel mogelijk buiten te houden. Mijn broertje doet hetzelfde. Maar we hebben ook nog een klein broertje, nakomertje, die's nu 11 en die zit er middenin. En ik zie wat een pijn het hem doet.

Mijn moeder maakt hem verwijten dat hij nooit aan deze relatie had moeten beginnen als het geen echte liefde was en mijn vader heeft ontzettend spijt van alles en probeert nu alles zo goed mogelijk te regelen. Maar mijn moeder is erg destructief bezig, want ze is heel erg boos.

Mijn moeder, broertje en ik hebben nogal een apart verleden met vluchten, misbruik weet ik het allemaal, dus we hebben nogal een aparte band. Mijn vader is eigenlijk mijn stiefvader en die is er na al die ellende bij gekomen. Dus dat maakt het gevoelsmatig er niet makkelijker op.

Zijn er mensen die ook zo'n moeilijke scheiding hebben meegemaakt met hun ouders en hoe ben jij hiermee om gegaan?
Wat erg voor jullie allemaal....

Ik heb het niet meegemaakt... Maar wil je wel veel sterkte wensen
Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt, maar wat ontzettend rot voor jullie allemaal. De ouders van mijn man zijn gescheiden toen hij jong was, en dat is hem niet in de koude kleren gaan zitten. En als ik lees wat jij en je moeder allemaal nog meer hebben meegemaakt... Dat is niet niks.

Misschien dat je kleine broertje bij jou kan komen logeren ofzo, en dat je wat leuks met hem gaat doen om hem ook even uit de situatie te halen?

Heel veel sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven