Ouders helpen?

05-02-2018 13:47 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Je ouders ( beiden pensioenleeftijd)
moeten een rekening betalen van 900 euro, dit kunnen ze niet, moeten hiervoor in het rood staan.
Jij biedt aan , om van je eigen geld, hun te helpen, zonder overleg met partner , samen hardwerkend en 3 kleine kinderen.
Je ouders gaan vervolgens wel 2x op vakantie en kopen van allerlei cadeautjes en kleren voor jullie kinderen.
Een lening, betalen mijn ouders wel terug, bespreekbaar maken met partner of niet?
Verzwijgen naar partner? En wat als partner er wel achter komt?
Altijd bespreken met partner!

Waarom kunnen je ouders wel op vakantie, maar niet een rekening betalen?
Waarom zou je dit niet bespreken met je partner?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik zou niks zeggen en er ook een minnaar bijnemen.
Bespreken. Uiteraard!
Waarom zou je dit in hemelsnaam geheim houden voor je partner?
waarom zou je dit niet met je partner (kunnen) bespreken?
Mijn man heeft dit achtergehouden
Vivaatjei schreef:
05-02-2018 13:51
blijft de vraag staan: waarom bespreekt hij dat niet met zijn partner: jou??
Vivaatjei schreef:
05-02-2018 13:51
Ohhh... ja da’s niet fijn kan ik me voorstellen...
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ok. En wat wil je met dit topic dan?
En wat geeft hij als reden op dat hij het geheim heeft gehouden?
Hij vond het niet belangrijk genoeg zegt hij om bespreekbaar te maken. Ook gaf hij aan dat ik dan anders naar zijn ouders zou kijken. Hij vindt geld niet belangrijk en wil graag wat voor zijn ouders doen omdat zij ook altijd voor hem klaar staan zegt hij
Dan mag ik toch op zijn minst hopen dat het om het geld van je mán ging, en dat hij geen geld van de gezamenlijke rekening heeft gebruikt?!
Verwarrend, die jij-vorm. Je hebt de rekening dus betaald? Of voorgeschoten? In beide gevallen doen die cadeautjes en vakantie er niet zo veel toe, in geval 1 was het dus een schenking van jou, en in geval 2 betalen ze netjes terug. Of daar zul je vooralsnog vanuit moeten gaan.
Het was hoe dan ook jouw geld, dus naar je partner toe had je het gewoon ter kennisgeving kunnen vermelden. Waarom heb je dat niet gedaan? Ik kan maar één reden bedenken, en dat is omdat je vermoedde dat hij het af zou keuren. Klopt dat? En is dat nog relevant, zo after the fact?

Edit: enig doorlezen maakt duidelijk dat zíjn ouders zijn. Dat bedoel ik met verwarrend. Blijft mijn opmerking hetzelfde, maar dan andersom.
anoniem_677a6b2c79b65 wijzigde dit bericht op 05-02-2018 13:55
11.23% gewijzigd
Het is aan hem om zn ouders aan te spreken. Dat ze zich niet rot schamen.
Vivaatjei schreef:
05-02-2018 13:53
Hij vond het niet belangrijk genoeg zegt hij om bespreekbaar te maken. Ook gaf hij aan dat ik dan anders naar zijn ouders zou kijken. Hij vindt geld niet belangrijk en wil graag wat voor zijn ouders doen omdat zij ook altijd voor hem klaar staan zegt hij
Tja zijn geld toch?
Al is het wel raar, ze hebben het geld uitgegeven, maar niet aan die schulden?
Vivaatjei schreef:
05-02-2018 13:53
waar zit je mee?
Het geld (is dat veel geld voor jullie?) , of dat hij het je niet gevraagd heeft??
Hij heeft het wel van zijn eigen geld betaald, is zijn eigen rekening. En inderdaad hij was bang dat ik het zou afkeuren. Dus voor de lieve vrede niets gezegd
Vivaatjei schreef:
05-02-2018 13:56
Hij heeft het wel van zijn eigen geld betaald, is zijn eigen rekening. En inderdaad hij was bang dat ik het zou afkeuren. Dus voor de lieve vrede niets gezegd
maar als jullie kiezen voor gescheiden financiële zaken. Dan heeft hij toch niks verkeerd gedaan?
Hij had op zijn minst bespreekbaar kunnen maken.
Vivaatjei schreef:
05-02-2018 13:57
Ben het met je eens dat dat handiger was geweest. Maar het was zijn eigen geld, dus het is ook weer geen gigaramp dat hij dat niet heeft gedaan. Maar gaat hij zijn ouders er nog op aanspreken?
Ik vind het idioot dat dit soort dingen 'geheim' gehouden moeten worden. Dat je dit niet op een feest met vrienden bespreekt snap ik, maar met je partner....

Wat ik overigens niet snap is dat die lening nodig is. 900 rood staan is niet wereldschokkend toch? En het zal ze eraan herinneren dat ze misschien toch wel andere keuzes moeten maken!
Vivaatjei schreef:
05-02-2018 13:57
met welk doel?
jullie hebben het toch op deze manier geregeld? Zijn geld / jouw geld
Maar ik begrijp dat het dus een lening was? En waar moet hij zijn ouders op aanspreken? Zolang ze terugbetalen hoeft hij/jij ze toch niet aan te spreken op hun uitgavepatroon?
Als jullie vermoeden dat ze vaker in de financiële problemen gaan komen, leen je ze gewoon geen geld meer. Ze vrijwillig 900,- lenen en ze dan gaan aanspreken over een vakantie lijkt me niet constructief. Als ze problemen hebben, zijn ze met structurele financiële planning wellicht meer geholpen, en dat lijkt me niet jullie taak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven