Overal rode vlaggen

26-11-2023 13:14 104 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe kun je na een jarenlange relatie waar mishandeling dagelijkse kost was weer een man vertrouwen? Ik ben nu aan het leren voor mezelf op te komen en grenzen te stellen. Sinds kort zit ik weer op OLD en ik zie alleen maar rode vlaggen. Te seksueel, te weinig interesse tonen, slecht/te weinig communiceren, alles komt voorbij. Nu schijnt dat normaal te zijn bij OLD dus ik trek het mezelf niet zo aan.

Laatst had ik een date gepland maar die heb ik 3 uur van te voren afgezegd omdat ik er heel angstig van werd. Deze man was aardig, geinteresseerd maar wel heel open over vanalles en het ging me te snel. Hij had het al over 2e en 3e dates. Ik wil gewoon wat drinken en dan kijk ik na een paar drankjes wel of ik die man langer wil zien die avond en pas daarna of er een tweede date komt. Van het woord relatie krijg ik stress, dat gaat me veel te snel. Ik heb hiervoor al 3 anderen last minute afgezegd. Ik krijg er steeds een paniekgevoel bij, alsof er iets niet klopt.

Ben ik te vroeg weer gaan swipen? Hoe stop ik met het steeds afzeggen van dates? Hoe krijg ik weer vertrouwen in mannen?
Cunoesse schreef:
04-12-2023 19:08
Ik was dus nu een week aan het praten met een man (niet via de apps) en nu heeft hij afgezegd omdat ik zei dat ik vroeger best vaak gespiekt had tijdens mijn studie. Dat vond hij immoreel. Mijn god, 16 jaar geleden en spieken, bel de politie. Hij deed alsof ik lid was geweest van Hamas ofzo.

Dus mannen irl ontmoeten haalt ook niks meer uit, bah.
Dat is gewoon een smoes van hem of jij hebt het verkeerd geïnterpreteerd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mia schreef:
06-12-2023 13:55
Dat is gewoon een smoes van hem of jij hebt het verkeerd geïnterpreteerd.
Nee, hij is autistisch en vindt regeltjes en moraal superbelangrijk. Ik vroeg hem nog of hij een grap maakte.
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
06-12-2023 13:47
Stop met alle schermen.

Pak je dagboek en begin te schrijven, te voelen, te huilen, boos te zijn.

Je hebt meer dan genoeg aan jezelf op het moment. Trek de gordijnen dicht en begin te helen.
Dit! En geef jezelf daar de tijd voor die je nodig hebt. Niet morgen alweer klagen dat je je nog niet beter voelt. Helt helpt echt wel, het heeft alleen tijd nodig. Hoeveel tijd? Dat ga je vanzelf merken. Geef eraan toe dat je niet alles kunt maken zoals jij zou willen. Life is what happens while ypu are making plans. De kunst is die plannen aan te passen, het leven komt zoals het wil.
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
06-12-2023 13:47
Stop met alle schermen.

Pak je dagboek en begin te schrijven, te voelen, te huilen, boos te zijn.

Je hebt meer dan genoeg aan jezelf op het moment. Trek de gordijnen dicht en begin te helen.
Ik doe nu veel guided meditation. Op een scherm. Maar ik heb ook veel contact met vriendinnen en zus telefonisch, dat wil ik niet stoppen. Ik denk dat mijn telefoon wegleggen als ik getriggerd ben wel helpt.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven