Overleden vrouw van vriend nog "aanwezig". Ervaring?

07-06-2009 17:24 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ken hem nu 10 jaar, al die tijd had ik een verhouding met hem, hij woonde samen maar bijna 4 jaar geleden overleed ze aan kanker.

Maar hij 'leeft' nog met haar. Hij draagt haar ring, we slapen in een logeerkamer als ik bij hem ben...een paar dagen geleden zou ze 50 jaar zijn geworden. Ter ere van haar ging hij naar een speciale kroeg en kwam 's avonds haar familie bij hem over de vloer. Ik kreeg de indruk dat ik niet mocht bellen.Is het egoïstisch van me als ik zeg dat ik me nog steeds op de tweede plaats voel? Ik kan er niet zo goed tegen. Iemand hier ervaring mee?
Ik zou zo'n slappe zak niet eens meer willen.

Kan hij bij je zijn, doet hij het niet.

Ik snap dat hij even tijd nodig heeft om bij te komen, maar ik zou er geen jaren meer aan verspillen.

Hooguit nog een maand.

En hij moet zeker geen slachtoffer spelen, want toen zij doodziek was wipte hij jou en nu moet je naar de logeerkamer?

Heel logisch, het zal zijn geweten wel zijn..
Wat een treurige positie heb jij maureen. Voor eeuwig en altijd de geheime minnares. Zèlfs nu de partner er niet meer is.

Ik benijd je niet.
Laat 1 ding duidelijk zijn...

Op het moment dat hij aangaf dat ze ziek was, heb ik hem met rust gelaten. Ik vond ook dat hij er voor haar moest zijn. Ik heb hem zeker zo'n twee jaar niet gezien.

Liefde heeft mij blind gemaakt. Maar door de reacties die ik hier krijg, weet ik weer wat me te doen staat. Loslaten zal hem waarschijnlijk moeilijk vergaan. Een slappe zak? Je wil niet weten hoevaak ik hem dat genoemd heb, en dat is nog maar zacht uitgedrukt.

Maar goed, ik wil verder met mijn leven. Ik kies voor mezelf, en zal ook moeten inzien dat ik hem moet loslaten.

Nogmaals bedankt!!
Ik weet niet of je er wel eens met hem over gesproken hebt, zo te lezen wel.

Hij weet zelf niet wat hij wil, denk ik.

Ik hoop dat jij het wel weet en niet langer als zijn "speelgoed" wilt dienen. Tenzij je daar genoegen mee neemt.

Maar zo te horen wil je ook echt iemand zijn partner zijn.

Verspil geen tijd meer aan zo iemand...

Er komt misschien later wel iemand op je pad die echt voor je wil gaan.

Ik snap dat het makkelijker gezegd dan gedaan is, maar je bent uiteindelijk beter af zonder.

ALLES went, dus ook leven zonder hem.
Sorry hoor Maureen maar als ik jou was zou ik snel een psycholoog zoeken.

Je laat je 10 jaar behandelen zoals jij hebt gedaan en door een reactie of 20 op een anoniem forum weet jij opeens wat je te doen staat.

Lijkt me niet dat jij echt sterk in je schoenen staat.

Ik neem toch aan dat je familie en vrienden je al een jaar of 10 vertellen dat je geen tweede viool moet spelen en één vraag op het forum en je ziet het licht.

Vaaaaag....
Maar is het wel echt zo dat hij haar niet los kan laten? Zulke rare dingen lees ik niet. Vergelijk het eens met het overlijden van een ouder of vriend of vriendin. Ik draag ook nog steeds het kettinkje van mijn moeder, waarom zou ik dat afdoen als dat alles is wat ik nog van haar heb? Als ik niet vrijwillig afscheid van haar nam maar gedwongen werd om afscheid van haar te nemen? Waarom moet je perse contact hebben met hem op die ene dag in het jaar die hij doorbrengt met de familieleden en vrienden van deze vrouw om deze vrouw te eren en herdenken? Daar heb jij toch niks mee te maken? Zeker niet omdat het gevoelsmatig natuurlijk ook een beetje 'de een zijn dood, de ander zijn brood' is. Waarmee ik niet wil zeggen dat je 'blij' was dat ze ziek werd en uiteindelijk stierf. Ik snap die logeerkamer trouwens ook wel, zou daar als ik jou was ook niet eens willen slapen. Dat was van haar. Ze zal in dat bed waarschijnlijk haar laatste dagen hebben doorgebracht. Dat mag hij toch wel onbezoedeld houden?
Ik vind dit ook totaal niet 'hij kan haar niet loslaten'. Klinkt als een vrij normaal rouwproces terwijl er tegelijkertijd een niet normale relatie speelt.
quote:neele schreef op 07 juni 2009 @ 19:17:

Sorry hoor Maureen maar als ik jou was zou ik snel een psycholoog zoeken.

Je laat je 10 jaar behandelen zoals jij hebt gedaan en door een reactie of 20 op een anoniem forum weet jij opeens wat je te doen staat.

Lijkt me niet dat jij echt sterk in je schoenen staat.

Ik neem toch aan dat je familie en vrienden je al een jaar of 10 vertellen dat je geen tweede viool moet spelen en één vraag op het forum en je ziet het licht.Eens.
Weet hij dat je nu een ander soort relatie verwacht nu zijn vrouw is overleden?

Als jullie al die jaren tevreden waren met hoe het ging kan hij niet weten dat jij nu meer van hem verwacht.

De voorbeelden die jij aanhaalt dat hij zijn vrouw niet loslaat zijn heel normale dingen hoor.

Ik draag ook nogsteeds mijn trouwring, heb foto's hangen en staan hier en de sterf- en verjaardag "vier" ik ook met de mensen die hem gekend hebben en niet met mijn nieuwe vriend.

Dat slapen in het logeerbed is mij vreemd maar ik heb dan misschien weer andere dingen die jouw vriend niet heeft.

Ik denk dat jouw probleem niet is dat hij zijn vrouw niet loslaat maar dat jij nu een ander soort relatie wilt met hem en hij niet, of wel maar weet ie niet dat jij dat wilt?

(Kromme zin misschien maar oké)
Mamalief, er zijn mensen hier die vinden dat dat veel te ver gaat en dat ie zn ex maar es los moet laten. He Brown Eye?
Maureen, weet de rest van de wereld, jullie vrienden en familie wel dat jullie nu een relatie hebben of gaat het nog allemaal stiekum?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Fleurtje: Ik heb een BE-Blocker geïnstalleerd dus dat had ik niet gelezen.
Waarom neem je al 10 jaar genoegen met een 2e plaats?
Dat logeerbed snap ik ook wel.

1. Het is het echtelijke bed en aan de verbintenis die daar bij hoort is door het lot een einde gekomen, niet door een keuze.

2. Grote kans dat zij haar laatste maanden/weken/dagen in dat bed heeft doorgebracht. Om daar dan in van bil te gaan met de vrouw waarmee je haar bedroog....

My guess is ook dat je zo lang (1 jaar) genoegen hebt genomen met de kruimels dat het niet in hem opkomt je mee te laten eten...

Overigens spreek je jezelf tegen. In de OP zeg je dat je al die tijd een relatie met hem had en later zeg je dat jullie elkaar 2 jaar niet meer hebben gezien nadat zij ziek bleek.
Niknaam, dat heeft mij nog nooit tegengehouden hoor maar iedereen is anders.

verder zeg je eigenlijk hetzelfde als wat ik bedoel, dat van die kruimels enzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven