Overspel partner

19-01-2018 17:08 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 2 weken weet ik dat mijn man seks heeft gehad met een collega op het werk.
Volgens mijn man heeft het maar een week of 6 geduurd en hebben ze er zelf mee besloten te stoppen. Dus op het moment dat ik erachter kwam was het ook al 6 weken gestopt.
Zij heeft hem een gepijpt en andere keer afgetrokken.
Hij mocht niets bij haar doen wilde ze niet. Ze hebben meerdere keren gezoend. Aan haar borsten en billen gezeten als hij haar op het werk tegen kwam. Ongeveer dus 6 weken om elkaar heen gedraaid. Ook heeft hij haar in die periode meerdere keren opgehaald voor het werk en weer thuis gebracht! Hij zegt nooit mee naar binnen te zijn gegaan. Wel ben ik er ook achter gekomen dat ze op een stil afgelegen plekje met de auto hebben gestaan. Hij zegt dat ze alleen gezoend hebben en verder niets! Dat vind ik moeilijk te geloven als je wel op je werk je laat pijpen en risico gesnapt te worden en je baan kunt verliezen het dan niet doet in de auto waar niemand je ziet!
Hij blijft volhouden dat er echt verder niets gebeurt is en ze niet geneukt hebben. We hebben besloten om het toch nog een keer te proberen omdat ik ook mijn aandeel hierin zie hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Ik heb hem echt verwaarloost nauwelijks seks nauwelijks intimiteit heb hem meerder keren afgewezen.
Werd ook opgeslokt door problemen met mijn dochter die in een psychose zit. En waar maar geen hulpverlening voor van de grond kwam.
Zelf ook geopereerd aan een hernia met weinig herstel. Dus al langdurig in de ziektewet.
Revalidatie traject gevolgd enz.
Dus daar ook intensief mee bezig geweest. En onze relatie mijn man voor lief genomen.
Maar nu vraag ik me dus af hoe vergeet je dat je man overspel heeft gepleegd? Hoe krijg je het vertrouwen terug?
Hoe krijg je dit uit je hoofd uit je systeem. Het doet zo veeel pijn!
Heb het gevoel dat deze pijn nooit meer weg gaat!
Ook ik snap niet dat je vindt dat je zelf een aandeel hierin hebt. Het feit dat jij herstellende bent en je zorgen maakt over je dochter en dus geen zin hebt in seks is inderdaad absoluut geen vrijbrief. Je hebt hem niet verwaarloosd, hij is gewoon een lul die enkel aan zichzelf denkt.

Of er meer gebeurd is dat hij zegt weet ik niet, ik was er niet bij. Maar ik zou je eens goed achter je oren krabben of je bij deze man wil blijven. Als het even niet gaat vind hij het kennelijk normaal om maar vreemd te gaan, zonder het probleem eerst in kaart te brengen en pogen op te lossen. Kan ik geen respect voor hebben.

Sterkte.
Dapper dat je het nog wil proberen, ik kan je wel zeggen dat het niet lukt om het te vergeten. hooguit vergeven.

Heb je wel eens nagedacht over relatietherapie? Dat zou heel goed kunnen helpen in het proces het je man te vergeven.

Overigens vind ik het echt een kul smoes van je man dat jij weinig aandacht voor hem had, ipv jou te steunen met je dochter en je hernia laat hij zich even lekker pijpen door en ander. Bah
Ik heb lang geleden geprobeerd een overspelige partner weer te vertrouwen. Het was een lijdensweg die ik na een paar maanden heb gestaakt. Er waren geen kinderen in het spel en ik was pas begin 20. Hem dumpen was een hele goede beslissing. Ik zou dit als ik jou was inderdaad met een (relatie)therapeut proberen. Het is echt een moeilijk en lang proces... Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk voor je, leeflang.

Allereerst, dit is niet jouw schuld en jij hebt er geen aandeel in. Overspel overkomt ook mensen in een seksueel heel actieve relatie. Het overkomt jonge mensen, oude mensen, knappe mensen en slonzige mensen. Zieke mensen en kerngezonde mensen. Dit is een smoes. Jij had toch ook geen leuke tijd met een hernia en een dochter die een psychose doormaakt? Maar jij zocht ook geen heil buiten je relatie.

Verder snap ik goed dat je niet gelooft dat ze op een afgelegen plek alleen gezoend hebben. Mensen die vreemdgaan, liegen. Ze liegen totdat ze gepakt worden, en ze geven alleen die dingen toe waarvan ze denken dat de bedrogen partner ze al weet. En beetje bij beetje komt de bedrogen partner meer te weten. "Trickle truth" wordt dat weleens genoemd.

Van wie weet je dat het al 6 weken voorbij was toen je erachter kwam? Van wie weet je dat ze geen penetratieve seks gehad hebben? Van hem? Dan zou ik er geen ruk van geloven. Jij hebt alle recht om hem momenteel voor geen meter te vertrouwen. Daar mag je ook best voor uit komen. Als hij geen geduld kan opbrengen voor jouw pijn en jouw gebroken vertrouwen, weet hij waar de deur is en kan hij zichzelf uitlaten.

Voor relatietherapie is het nu misschien te vroeg. Individuele therapie, waarbij jij op jezelf focust, zal in dit stadium mogelijk beter zijn. De weg naar vergeving kan heel eenzaam zijn en hij moet dat echt terugverdienen. Iemand vergeven, zonder dat die persoon je reden heeft gegeven om hem weer te vertrouwen, lijkt me slecht voor je zelfvertrouwen op de lange termijn en te pijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
karin12345 schreef:
19-01-2018 17:15
Dus als je zelf ziek bent en je dochter heeft een psychose, dan heb je ook een aandeel in het vreemdgaan van je man????
Nou dit.
Heeft hij het echt voor elkaar gekregen om zich te laten pijpen door een collega om daarna jou te wijzen op jóuw aandeel hierin? Met hernia én psychotische dochter?

Hij had zich wat mij betreft vanaf dat moment echt zelf mogen gaan pijpen.
Ongelofelijk.
enn wijzigde dit bericht op 20-01-2018 00:44
8.11% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Sorry maar ik geloof geen moment dat ze niet geneukt hebben.

Sterkte TO. :hug:
Alle reacties Link kopieren
YagaBaba schreef:
20-01-2018 00:43
Sorry maar ik geloof geen moment dat ze niet geneukt hebben.

Sterkte TO. :hug:
Natuurlijk niet.
Het kwalijke hieraan vind ik dat zo één ook nog zijn vrouw overtuigd van het feit dat zij seksueel beschikbaar had moeten zijn. Echt bizar en niet te geloven. Waar zijn de ballen van TO? Daarmee zeg ik niet dat ik vind dat TO de relatie maar zou moeten stoppen, integendeel. Wat TO kan en wil. Maar haar denken in aandeel is wat mij betreft voor haar echt het verkeerde uitgangspunt. Het moet níet gekker worden, die kerel is toch wel meer dan een lul op poten die klaar gemaakt moet worden door een vrouw? Of is hij dat niet?

@TO ik hoef geen antwoorden op deze vragen maar ik denk dat de antwoorden jou wel wat meer nuchterheid verschaffen. Waarom laat jij je zo inpakken door een kerel die ervoor kiest om vreemd te gaan en vervolgens jou ter verantwoording roept? Niet een heel fijne vriend of wel? Met een vriend zoals hij, heb jij iig geen vijanden nodig.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor jullie reacties.
Het is ook niet zo dat mijn man zegt dat het mede mijn schuld is! Juist het tegenovergestelde hij zegt ook zelf ik ben de enige schuldige en jij hebt geen schuld! Het is meer dat ik voor mezelf een verklaring probeer te vinden hoe dit heeft kunnen gebeuren en waarom!
We zijn inmiddels samen bij een psycholoog geweest. Omdat we wel vinden hier hulp bij nodig te hebben.
Hoe kan hij mijn vertrouwen terug winnen en hoe leer ik hem weer vertrouwen!
Leeflang schreef:
20-01-2018 09:22
Dankjewel voor jullie reacties.
Het is ook niet zo dat mijn man zegt dat het mede mijn schuld is! Juist het tegenovergestelde hij zegt ook zelf ik ben de enige schuldige en jij hebt geen schuld! Het is meer dat ik voor mezelf een verklaring probeer te vinden hoe dit heeft kunnen gebeuren en waarom!
We zijn inmiddels samen bij een psycholoog geweest. Omdat we wel vinden hier hulp bij nodig te hebben.
Hoe kan hij mijn vertrouwen terug winnen en hoe leer ik hem weer vertrouwen!
:hug:
Dat klinkt hoopvol, TO!

En inderdaad: waarschijnlijk is het beter om jullie te richten op het terugkrijgen van vertrouwen en het terugvinden van elkaar in plaats van op alle ranzige details van wat er gebeurd is tussen hem en de collega. Tenzij het jou helpt dat allemaal wel te weten.

Neem de tijd om dit te verwerken. Het is nogal wat! Zeker met de psychose van je dochter erbij. :hug: :hug: :hug:
Enn schreef:
20-01-2018 00:47
Natuurlijk niet.
Het kwalijke hieraan vind ik dat zo één ook nog zijn vrouw overtuigd van het feit dat zij seksueel beschikbaar had moeten zijn. Echt bizar en niet te geloven. Waar zijn de ballen van TO? Daarmee zeg ik niet dat ik vind dat TO de relatie maar zou moeten stoppen, integendeel. Wat TO kan en wil. Maar haar denken in aandeel is wat mij betreft voor haar echt het verkeerde uitgangspunt. Het moet níet gekker worden, die kerel is toch wel meer dan een lul op poten die klaar gemaakt moet worden door een vrouw? Of is hij dat niet?

@TO ik hoef geen antwoorden op deze vragen maar ik denk dat de antwoorden jou wel wat meer nuchterheid verschaffen. Waarom laat jij je zo inpakken door een kerel die ervoor kiest om vreemd te gaan en vervolgens jou ter verantwoording roept? Niet een heel fijne vriend of wel? Met een vriend zoals hij, heb jij iig geen vijanden nodig.
Scheelt mij typen.
Alle reacties Link kopieren
Pijpen is voor mij net zo erg als neuken, welk gat hij ingaat maakt toch niet uit? Trekken idem.
ikBedoelHetGoed schreef:
20-01-2018 09:36
:hug:
Dat klinkt hoopvol, TO!

En inderdaad: waarschijnlijk is het beter om jullie te richten op het terugkrijgen van vertrouwen en het terugvinden van elkaar in plaats van op alle ranzige details van wat er gebeurd is tussen hem en de collega. Tenzij het jou helpt dat allemaal wel te weten.

Neem de tijd om dit te verwerken. Het is nogal wat! Zeker met de psychose van je dochter erbij. :hug: :hug: :hug:
Hoopvol? Nou nee.
Frappant toch dat mannen die betrapt zijn op vreemdgaan doorgaans met dezelfde onzin op de proppen komen. Alsof het universeel is afgesproken dat je je partner maar moet voorhouden dat er echt écht niet geneukt is hoor...
Leeflang schreef:
20-01-2018 09:22
Dankjewel voor jullie reacties.
Het is ook niet zo dat mijn man zegt dat het mede mijn schuld is! Juist het tegenovergestelde hij zegt ook zelf ik ben de enige schuldige en jij hebt geen schuld! Het is meer dat ik voor mezelf een verklaring probeer te vinden hoe dit heeft kunnen gebeuren en waarom!
We zijn inmiddels samen bij een psycholoog geweest. Omdat we wel vinden hier hulp bij nodig te hebben.
Hoe kan hij mijn vertrouwen terug winnen en hoe leer ik hem weer vertrouwen!
Waarom?
Omdat het een lul op pootjes is?
Als zijn vrouw door een diep dal gaat dan stopt hij hem er bij een collega in.

Echt heel steunend en liefdevol.
Met zo'n partner heb je geen vijanden nodig.
HasseSimonsdochter schreef:
20-01-2018 09:38
Hoopvol? Nou nee.
Eens
Alle reacties Link kopieren
Snap dat het moeilijk is te begrijpen dat ik met mijn man verder wil! Maar ik wil het op zijn minst geprobeerd hebben! 12 jaar gooi je ook niet zomaar in de prullenbak! En of er wel of niet geneukt is zal voor mij waarschijnlijk altijd een vraagteken blijven! Zou ik dat erger vinden als pijpen en aftrekken! Ja eigenlijk wel! Ik hou nog zielsveel van hem gek genoeg! Buiten deze affaire is hij altijd goed voor mij geweest! En ook voor mijn kinderen die niet zijn kinderen zijn! Heeft hij altijd klaar gestaan. En daar hebben we samen al heel veel mee mee gemaakt. Ik ga hem niet proberen schoon te praten. Want ik ben echt vreselijk kwaad en teleurgesteld en intens verdrietig! En dat laat ik hem ook zeker weten en voelen! Maar een medaille heeft altijd 2 kanten!
En mijn vraag was eigenlijk Hoe verwerk je dit Hoe ga je hier mee om. Hoe krijg je het vertrouwen weer terug!
Alle reacties Link kopieren
karin12345 schreef:
19-01-2018 17:15
Dus als je zelf ziek bent en je dochter heeft een psychose, dan heb je ook een aandeel in het vreemdgaan van je man????
Nou inderdaad zeg, wat een klote streek van je man....
Alle reacties Link kopieren
Snap dat het moeilijk is te begrijpen dat ik met mijn man verder wil!
Nee hoor.
Tuurlijk vraag je niet direct de scheiding aan als iemand na 12 jaar eens buiten het potje pist. Zeker niet als je verder een fijne relatie hebt.
Verwerken en vertrouwen is een kwestie van tijd. En van relativeren en jezelf niet gek (laten!) maken. Nee, je zal nooit weten of er geneukt is. Doet er ook niet veel toe. Hoef je ook helemaal niet te weten.
Vrouwen die roepen dat je hem er direct uit moet gooien, zijn de eersten die klaar staan om hem liefdevol op te vangen, denk ik vaak. Of zijn zelf uberhaupt niet in staat om een lange relatie te hebben/houden.
.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ga je hier mee om? Praten, psych en stoppen met wroeten naar wat er zich afgespeeld heeft. Je maakt de keuze om het te proberen dus vooruit kijken.. Tijd.. dat vooral, dit plaats je niet even in een week.

Zal allemaal niet altijd makkelijk zijn, maar jij vindt jullie relatie de moeite waard.. hoop dat dat ook zal blijken.

:hug:
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
Leeflang schreef:
20-01-2018 09:22
Dankjewel voor jullie reacties.
Het is ook niet zo dat mijn man zegt dat het mede mijn schuld is! Juist het tegenovergestelde hij zegt ook zelf ik ben de enige schuldige en jij hebt geen schuld! Het is meer dat ik voor mezelf een verklaring probeer te vinden hoe dit heeft kunnen gebeuren en waarom!
We zijn inmiddels samen bij een psycholoog geweest. Omdat we wel vinden hier hulp bij nodig te hebben.
Hoe kan hij mijn vertrouwen terug winnen en hoe leer ik hem weer vertrouwen!
Goh, wat moeilijk! Ik zou vooral naar die psycholoog blijven gaan, en daarbuiten ook veel met elkaar praten. En vooral ook; gun jezelf de TIJD om dit echt te laten bezinken, al je emoties ook daadwerkelijk te voelen, en te kijken wat je van hem nodig hebt om dat geschonden vertrouwen te herstellen. Dat kunnen wij niet voor je invullen, en dat zal ook niet 1 2 3 kunnen - denk niet dat hier een quick fix voor bestaat, helaas.
Leeflang schreef:
20-01-2018 15:47
Hoe krijg je het vertrouwen weer terug?
Ze zeggen dat tijd alle wonden heelt. Wat niet in alle gevallen opgaat, maar wat betreft overspel ken ik genoeg voorbeelden waar vergeven uiteindelijk goed gelukt is.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wat ook helpt is je bewust concentreren op de goede kanten van hem en jullie relatie en niet op dat wat je niet zo leuk vindt. Niemand is perfect of doet altijd wat jij het liefst zou willen.
.
Sharpay schreef:
20-01-2018 10:59
Frappant toch dat mannen die betrapt zijn op vreemdgaan doorgaans met dezelfde onzin op de proppen komen. Alsof het universeel is afgesproken dat je je partner maar moet voorhouden dat er echt écht niet geneukt is hoor...
In mijn geval was het nog straffer, zelfs minnares belde me om te zeggen dat er geen penetratie was geweest 'want hij kreeg hem door schuldgevoel niet stijf'.
In de hoop dat ik hem daardoor weer binnen zou laten want hij stond onverwacht op een dag met zijn valiezen voor haar deur.
Terwijl zij enkel zijn minnares (lees: financieel gesteund worden) wou zijn.
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
20-01-2018 16:39
Ze zeggen dat tijd alle wonden heelt. Wat niet in alle gevallen opgaat, maar wat betreft overspel ken ik genoeg voorbeelden waar vergeven uiteindelijk goed gelukt is.

Sterkte!
Dit! Het kost vooral tijd. Je kunt je gevoel en gedachten niet versnellen, net als het vertrouwen terugwinnen. Dit kost allemaal gewoon tijd en kun je niet afdwingen of forceren.
Ik ben zelf eerst enorm in de controlemodus geschoten, maar uiteindelijk werkte dit alleen averechts en dreigde mijn huwelijk daar uiteindelijk alsnog aan onderdoor te gaan. Sindsdien heb ik mezelf voorgehouden dat ik het echt moest loslaten en mezelf gedwongen om niet meer te controleren, ook niet als ik daartoe de kans kreeg.
Dit wil niet zeggen dat ik nu nooit meer twijfels heb als er voor de zoveelste keer moet worden overgewerkt, maar die gedachten kan ik nu snel relativeren en aan de kant zetten. Het staat nu ook niet meer tussen ons in, wat het de eerste tijd echt wel heeft gedaan. Maar nogmaals, het heeft me 2,5 jaar gekost om zo ver te komen met vele ups en ook héle diepe downs. Dus ook mijn advies: gun jezelf tijd om alles te laten bezinken en het vetrouwen weer te laten groeien!
Sterkte! :hug:
Life is a party but you must self uphanging de slingers
Ik vind het altijd zo raar als mensen zeggen 'ja maar we zijn al x jaar bij elkaar, dat gooi je niet zomaar in de prullenbak'. Dat klopt, je gooit die x aantal jaren in het verleden dan ook niet in de prullenbak, maar je voorkomt misschien wel dat je de toekomstige jaren in de prullenbak gooit wanneer je uit een relatie stapt.

Maar misschien denk ik te simpel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven