Partner boos omdat ik naar mannelijke huisarts ging

23-09-2020 10:10 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een vrouw en ik heb een relatie de relatie. De relatie verloopt prima. Op seksueel gebied ging het een tijd niet goed. Ik had namelijk veel pijn bij het vrijen. Ik heb dit ook aangegeven bij mijn partner. Mijn partner en ik moesten hierdoor vaak stoppen omdat ik de pijn niet kon verdragen. Ik ben hiervoor naar de huisarts geweest. Ik heb een mannelijke huisarts en ik vond het heel ongemakkelijk om dit te bespreken met de huisarts. (bij het maken van de afspraak heb ik verzocht om bij een vrouwlijke huisarts te komen, maar hier is geen gehoor aan gegeven).
Uiteindelijk gaf ik bij mijn huisarts aan dat ik klachten had. Omdat ik meerdere klachten had wou de huisarts mijn vagina bekijken om een uitstrijkje te maken. De (mannelijke) huisarts heeft een uitstrijkje van mijn vagina gemaakt en heeft dit doorgezet naar het laboratorium.

Enkele dagen later kreeg ik de uitslag. Het bleek een Bacteriele vaginose te zijn. Ik heb medicatie van de huisarts gekregen en mijn klachten zijn verdwenen. Ik heb ook geen pijn meer tijdens het vrijen met mijn partner.

Ik heb mijn partner in eerste instantie niet verteld hoe het bij de huisarts is gegaan. Nu, enkele maanden later waren wij in gesprek. Mijn partner vroeg me hoe het eigenlijk was gegaan bij de huisarts toendertijd. Ik vertelde dat ik het heel ongemakkelijk vond omdat ik een mannelijke huisarts heb en dat hij een uitsrtijkje bij mij heeft moeten maken voor een diagnose. Mijn partner reageerde hier ontzettend boos op.. .Hij zei tegen me ' hoe laat je je intieme lichaamsdeel zien aan een andere man'. Ik snap vanuit zijn kant best dat hij dat niet leuk vind, maar ik begrijp niet waarom hij het me kwalijk neemt.