Pauze in relatie...is dat wel een goed idee?

23-08-2009 01:27 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn partner en ik zijn ruim 8 jaar samen. Onlangs heeft hij met veel spijt verteld dat hij enkele jaren in onze relatie vreemd was gegaan. Ik was erg gekwetst en hoe ik ook wenste om even terug te trekken van de relatie kon ik op dat moment niet. Ik ben toen net bij hem ingetrokken en kon toen echt nergens anders naar toe. Dus we bleven al die tijd voorlopig bij elkaar. Het was erg moeilijk in het begin. Ik zou mijn eigen woning zoeken zodat we ik even de ruimte en tijd kreeg.

Maar het liep wat anders dan verwacht. Na de eerste 3 maanden van boosheid verdriet en verwijt,waren we wat vriendelijker tegen elkaar. Langzaam aan hebben we de draad weer opgepakt. Ik liet me leiden door mijn gevoelens. Ik hield er nog steeds van hem en wilde hem ondanks zijn misstap nog niet kwijt. Hij deed ook erg zijn best om mijn vertrouwen terug te winnen. En eigenlijk twijfelde ik nooit aan zijn liefde voor mij. (Zijn misstap had puur seksuele reden, maar het was voor mij toch kwetsend.)

Maar af en toe besef ik dat ik mijn boosheid niet genoeg heb verwerkt en hij heeft het erg moeilijk met zijn schuldgevoelens. Ik heb soms liefde maar ook haat gevoelens voor hem wat erg verwarrend is. Hij lijkt mij in alles te pleasen uit schuldgevoel al wil hij liever vluchten uit de situatie.

Dit situatie kwelt ons behoorlijk.

Nu dat ik mijn eigen appartement ga krijgen leek ons beiden om even een pauze in te lassen in onze relatie, zodat we eindelijk beiden rust hebben. En goed kunnen nadenken wat we echt willen.

Is dat verstandig of is dit het begin van het einde?
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft jou niets beloofd maar HAAR!! De dame met wie hij een affaire had. Goed van m dat ie het zelf opgebiecht heeft, dat pleit voor m, en dat ie zelf gestopt is ook. Desondanks had ie dus wel een relatie met een ander onder dat jij er iets van wist. Met zichzelf in de knoop of niet, had ie dat niet beter met jou kunnen delen ipv buiten je relatie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven