Pc man reageert op mijn appjes?

30-06-2020 06:36 277 berichten
Wegens snurken man sliep ik vannacht op kamer van zoon die op kamers is. Sinds corona heeft mijn man op die kamer zijn werkplek. Ik lag rond 5u wakker en stuurde met mijn prive telefoon een appje naar mijn werktelefoon (mijn werkplek is op zolder) om iets niet te vergeten straks in een overleg. Direct komt er uit laptop man die daar op het bureau staat een geluidssignaal. Ik denk nog 'wat toevallig', als ik even later nog een appje verstuur en hetzelfde gebeurt. Om kort te gaan: bij elk appje dat ik verstuur geeft zijn pc een signaal. Ik heb geen wachtwoord van zijn (werk)laptop en man slaapt nog. Ben niet mega handig met computers - man wel: ict-er. Ga uiteraard opheldering vragen maar ben bang dat hij met een ict-verhaal komt waar ik wrs. niets van snap. Heeft iemand hier verstand van? Dit is toch raar?
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
30-06-2020 07:38
Dit klinkt alsof manlief de werktelefoon van TO volgt. Om te weten of ie ook je privételefoon volgt zou je een appje van je werktelefoon naar je privételefoon moeten sturen en luisteren of je dan ook een ping hoort.
En bellen. Dan weet je of het alleen Whatsapp is of dat hij de rest ook kan volgen.
Alle reacties Link kopieren
Jiska1978 schreef:
30-06-2020 07:04
Je man kan zijn what’s app koppelen aan de pc. Dus alle berichtjes die binnenkomen kun je ook lezen op de pc.
Dat is waarschijnlijk wat je hoorde, jouw eigen verstuurde berichten die bij hem binnenkwamen.
Ik heb dat ook vaak gedaan, erg handig als ik bezig ben op de pc, ook omdat je dan met toetsenbord kan typen i.p.v. telefoon.
Denk niet dat er iets raars aan de hand is!
Ze stuurt de berichtjes naar haar werk telefoon, niet naar haar man
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt niet oké, tijd om uitleg te vragen.

Grote kans dat je man ook al jouw wachtwoorden en inloggegevens kent.
Tijd om e.e.a. te wijzigen.
merel7 wijzigde dit bericht op 30-06-2020 07:49
20.16% gewijzigd
Zijn eerste reactie: 'wat raar, die had uit moeten staan'. Vervolgens geloofde hij mij niet, ging naar laptop en kwam terug met de mededeling dat er niet eens WA op die laptop staat. Ik moest maar mee naar die pc om het te bewijzen. Wat ik weigerde gezien zijn reactie. Hij werd woest dat ik hem vals beschuldigde en ik spoor niet en moet in therapie. Spijt dat ik hem niet gewoon wakker heb gemaakt om 5u.
BlaZoo schreef:
30-06-2020 07:40
Hoe? Gegeven dat TO zijn wachtwoord niet kent?
Als de man van TO uitgelogd is op zijn laptop, zou dat geluidje toch niet moeten komen? Dat krijg je alleen als de web whatsapp open staat en de laptop aan. Een laptop geeft geen geluid als hij in slaapstand of helemaal uit staat. Dus dat zou betekenen dat die laptop aan en ingelogd is.
Alle reacties Link kopieren
Een pc kan maar 1 whatsapp volgen. Heb meerder keren geprobeertt of ik werk en prive app tegelijk kon, maar helaas.

Het lijkt erop dat de pc reageert op inkomende berichten op je werk telefoon. snelste manier is omdat te checken op je telefoon.
Alle reacties Link kopieren
Mumu schreef:
30-06-2020 07:49
Zijn eerste reactie: 'wat raar, die had uit moeten staan'. Vervolgens geloofde hij mij niet, ging naar laptop en kwam terug met de mededeling dat er niet eens WA op die laptop staat. Ik moest maar mee naar die pc om het te bewijzen. Wat ik weigerde gezien zijn reactie. Hij werd woest dat ik hem vals beschuldigde en ik spoor niet en moet in therapie. Spijt dat ik hem niet gewoon wakker heb gemaakt om 5u.
Heb je die printscreen nog gemaak? Dat is je bewijs
Mumu schreef:
30-06-2020 07:49
Zijn eerste reactie: 'wat raar, die had uit moeten staan'. Vervolgens geloofde hij mij niet, ging naar laptop en kwam terug met de mededeling dat er niet eens WA op die laptop staat. Ik moest maar mee naar die pc om het te bewijzen. Wat ik weigerde gezien zijn reactie. Hij werd woest dat ik hem vals beschuldigde en ik spoor niet en moet in therapie. Spijt dat ik hem niet gewoon wakker heb gemaakt om 5u.
Wat vond je in de instelling van je whatsapp van je gewone telefoon en je werktelefoon?

Zijn reactie zegt genoeg in mijn ogen...
Alle reacties Link kopieren
"Hey schat, moet je nou kijken!
Ik stuur een appje naar mijn moeder en op jouw computer komt meldinggeluid binnen.
Stuur ik er een naar de buurvrouw, en óók weer!
Hoe kan dat nou?"
Alle reacties Link kopieren
Mumu schreef:
30-06-2020 07:49
Zijn eerste reactie: 'wat raar, die had uit moeten staan'. Vervolgens geloofde hij mij niet, ging naar laptop en kwam terug met de mededeling dat er niet eens WA op die laptop staat. Ik moest maar mee naar die pc om het te bewijzen. Wat ik weigerde gezien zijn reactie. Hij werd woest dat ik hem vals beschuldigde en ik spoor niet en moet in therapie. Spijt dat ik hem niet gewoon wakker heb gemaakt om 5u.
Heb je op je werktelefoon gekeken bij de whatsapp instellingen? Dan maak je jezelf nl niet afhankelijk van zijn pc, maar bekijk je zelf wat er aan de hand is. Vermoedelijk heeft hij zichzelf er nu uitgelogd, dus nu zie je daar niets meer.

En de tekst dat je niet spoort is het vermijden van een gesprek. De vraag aan hem is wat zijn uitleg is van die piepjes op precies het moment dat jij een app naar je werktelefoon stuurt.
Mumu schreef:
30-06-2020 07:49
Zijn eerste reactie: 'wat raar, die had uit moeten staan'. Vervolgens geloofde hij mij niet, ging naar laptop en kwam terug met de mededeling dat er niet eens WA op die laptop staat. Ik moest maar mee naar die pc om het te bewijzen. Wat ik weigerde gezien zijn reactie. Hij werd woest dat ik hem vals beschuldigde en ik spoor niet en moet in therapie. Spijt dat ik hem niet gewoon wakker heb gemaakt om 5u.

Waarom ben je er niet samen naast gaan staan terwijl je nog een berichtje verstuurde? Nu heeft hij tijd/gelegenheid gehad om dingen te wissen.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
30-06-2020 07:58
Waarom ben je er niet samen naast gaan staan terwijl je nog een berichtje verstuurde? Nu heeft hij tijd/gelegenheid gehad om dingen te wissen.
Precies.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Mumu schreef:
30-06-2020 07:49
Zijn eerste reactie: 'wat raar, die had uit moeten staan'. Vervolgens geloofde hij mij niet, ging naar laptop en kwam terug met de mededeling dat er niet eens WA op die laptop staat. Ik moest maar mee naar die pc om het te bewijzen. Wat ik weigerde gezien zijn reactie. Hij werd woest dat ik hem vals beschuldigde en ik spoor niet en moet in therapie. Spijt dat ik hem niet gewoon wakker heb gemaakt om 5u.

Neem maar van mij aan.
Zijn reactie is zijn bekentenis.
Woest worden en jou verwijten maken en voor gestoord uitmaken. Dat is een bekende reactie bij iemand die zich betrapt voelt .
Hij is door de mand gevallen. Laat je niet wijsmaken dat je hem valselijk beschuldigd hebt.. Dat heb je niet!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou die laptop helemaal uitzetten. Gewoon de uitknop twee seconden indrukken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Maandag27 schreef:
30-06-2020 07:57
Heb je op je werktelefoon gekeken bij de whatsapp instellingen? Dan maak je jezelf nl niet afhankelijk van zijn pc, maar bekijk je zelf wat er aan de hand is. Vermoedelijk heeft hij zichzelf er nu uitgelogd, dus nu zie je daar niets meer.

En de tekst dat je niet spoort is het vermijden van een gesprek. De vraag aan hem is wat zijn uitleg is van die piepjes op precies het moment dat jij een app naar je werktelefoon stuurt.
Dit inderdaad,
Je had zijn laptop niet nodig om te kijken of je telefoon was aangemeld op andere apparaten, hij heeft zich nu makkelijk kunnen afmelden.
Maar even alsnog checken voor de zekerheid kan geen kwaad.
Kijk in je whatsapp in het chat tabblad, dan rechtsboven het menu open en whatapp-web, als je nu de QR scanner ziet, ben je niet aangemeld, als je wel bent aangemeld zie je de naam van het apparaat staan.

Vreemde reactie van je man hoor TO,
Alle reacties Link kopieren
Wantrouw je je man, koop dan een eigen telefoon met je eigen geheime wachtwoord.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Eurus schreef:
30-06-2020 07:34
Ja en dat is dus niet wat ze schrijft.
Wat schrijft ze dan? Hij kan toch haar WhatsApp hebben geopend op zijn PC?
Alle reacties Link kopieren
klaver10 schreef:
30-06-2020 08:02
Dit inderdaad,
Je had zijn laptop niet nodig om te kijken of je telefoon was aangemeld op andere apparaten, hij heeft zich nu makkelijk kunnen afmelden.
Maar even alsnog checken voor de zekerheid kan geen kwaad.
Kijk in je whatsapp in het chat tabblad, dan rechtsboven het menu open en whatapp-web, als je nu de QR scanner ziet, ben je niet aangemeld, als je wel bent aangemeld zie je de naam van het apparaat staan.

Vreemde reactie van je man hoor TO,
Grote kans dat daar niks staat omdat hij software gebruikt om TO te volgen.
Alle reacties Link kopieren
Als mijn man me niet vertrouwde zou ik geschokt reageren en niet zeggen dat hij gek was.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
klaver10 schreef:
30-06-2020 08:02
Dit inderdaad,
Je had zijn laptop niet nodig om te kijken of je telefoon was aangemeld op andere apparaten, hij heeft zich nu makkelijk kunnen afmelden.
Maar even alsnog checken voor de zekerheid kan geen kwaad.
Kijk in je whatsapp in het chat tabblad, dan rechtsboven het menu open en whatapp-web, als je nu de QR scanner ziet, ben je niet aangemeld, als je wel bent aangemeld zie je de naam van het apparaat staan.

Vreemde reactie van je man hoor TO,
Die heeft zich nu natuurlijk afgemeld.

TO confronteerde hem en toen is hij naar zijn laptop gegaan (om zich af te melden)

Wanneer hij niets te verbergen had, had hij gelijk tegen TO kunnen zeggen dat ze het mis had en niet eerst naar zijn laptop hieven gaan.
Wennas schreef:
30-06-2020 08:06
Grote kans dat daar niks staat omdat hij software gebruikt om TO te volgen.
Ja dat zou ook nog nog kunnen, maar sommige mensen kiezen vaak voor de makkelijkste weg, en dat is in een onbewaakt moment even de telefoon pakken en scannen.
Alle reacties Link kopieren
klaver10 schreef:
30-06-2020 08:08
Ja dat zou ook nog nog kunnen, maar sommige mensen kiezen vaak voor de makkelijkste weg, en dat is in een onbewaakt moment even de telefoon pakken en scannen.
Maar dan loop je een enorm risico dat die persoon je doorkrijgt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wennas schreef:
30-06-2020 08:06
Grote kans dat daar niks staat omdat hij software gebruikt om TO te volgen.
Nou nee. Die kans is zelfs zeer klein.

Die software, daar moet je moeite voor doen. Terwijl; de QR code scannen en vanaf dat moment meelezen is veel makkelijker.
Ook voor iemand in de ict geldt; liever lui dan moe. Waarom zou je het risico nemen om ingewikkelde, illegale software op je werk pc te gebruiken als het ook makkelijk en legaal kan met de QR code.
Wat vreemd zeg. Kun je niets vinden in de instellingen van je telefoon?
Alle reacties Link kopieren
klaver10 schreef:
30-06-2020 08:08
Ja dat zou ook nog nog kunnen, maar sommige mensen kiezen vaak voor de makkelijkste weg, en dat is in een onbewaakt moment even de telefoon pakken en scannen.
Vergeet niet dat hij ICT’er is, misschien is het voor hem een eitje om alles te volgen.

TO, tenzij je man kan aantonen dat hij op die twee tijdstippen zelf een bericht van iemand heeft gekregen op zijn computer, kun je er vanuit gaan dat het geen toeval is. Zijn reactie zegt ook genoeg, zo kwaad worden gebeurt meestal alleen als er wel degelijk iets aan de hand is. Dat zie je bijvoorbeeld ook bij vreemdgangers.

Wat ga je nu doen? Ik zou hem echt niet zomaar geloven, maar grote kans dat hij nu alles eraf gehaald heeft natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven