"Je bent mijn type niet" ,een kans dat het toch wat wordt?

25-11-2008 00:34 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand weleens meegemaakt of is het überhaupt mogelijk dat 2 mensen toch wat krijgen als ze aan iedereen en zelfs elkaar vertellen dat ze elkaars type niet zijn? Of wanneer alleen één van die personen dat zegt?

Kortom: komt het weleens voor dat iemand een relatie krijgt met iemand waarvan hij/zij altijd dacht dat die niet zijn/haar type is/was (zelfs wanneer ze al een keer hebben afgesproken) (terwijl ze elkaar wel lichamelijk aantrekkelijk vinden)? Wat is daarvoor nodig?
Sja, ik ben wel eens gevallen voor iemand die ik vantevoren niet had ingeschat als "mijn type". Mar dat was meestal vordat we elkaar hadden leren kennen. Als ik met iemand een date heb gehad en ik wil alleen met m sexen maar geen relatie, dan zou ik zoeist zeggen.

Is het zo dat jij hem wel leuk vind en dat hij heeft gezegd dat je zijn type niet bent, maar dat jij toch hoopt op meer? Ik zou het loslaten en deze vent niet meer daten, want het betekent hoogstwaarschijnlijk "ik vind je leuk voor de neuk, maar ga je nooit aan mijn moeder voorstellen". Soms veranderen mensen van mening, maar de kans dat je de postcodeloterij wint is groter. Zou jezelf dus niet teveelk valse hoop geven en er maar vanuit gaan dat je idd zijn type niet bent en ook niet gaat worden.
ik ben ook 1 keer gevallen voor een jongen die totaal niet mijn type was.

na 2 maanden hele heftige verliefdheid, ebte dat ook ineens net zo heftig weer weg, en bleek het mijn type niet te zijn...

maar goed, dat is mijn ervaring...
Ben je zo wanhopig? Als je zijn type niet bent dan is dat een eufemisme voor "ik moet je niet". Je kan niks doen om dit te veranderen, uithuilen en verder kijken
ehm, ze zegt toch helemaal niet dat HIJ dat gezegd heeft, dat ze zn type niet is. of anders lees ik verkeerd.

wat kunnen sommige mensen snel oordelen...

misschien is zij juist degene die denkt dat hij haar type niet is, wie weet. kan best.

dacht ook niet dat mn ex mn type was, toen ik hem ontmoette. dacht dat hij op die blonde modelachtige meisjes viel. en zo'n jongens zijn mn type niet.

maar de dingen liepen anders af, werd toch verliefd. en hoe het is uitgeraakt had ook niets te maken met het feit dat hij mn type niet was. want we hielden veel van elkaar. dat had te maken met andere zaken. dus ik denk dat het best kan dat je eerst denkt, zou nooit op hem/ haar vallen en dat je je daarin toch kan vergissen.
Nee, voor mij zou het niet werken en op basis van ervaring heeft het ook niet gewerkt. Ik geloof ook niet in tegenpolen die elkaar aantrekken... Ja, voor even... tot de vlinders zijn verdwenen - dan vallen alleen de verschillen nog op.

Ik heb 's een vriendje gehad van wie ik op dag 1 al wist dat dit geen lang leven beschoren zou zijn. Maar we hadden geweldig geile sex - steeds weer. Dat is het beste van onze "relatie" geweest
Ja dat kan, ik dacht dat mijn vriendje niet m'n type was, maar hij bleef me versieren en toen viel ik toch voor 'm of is hij stiekum dan toch m'n type?
quote:Lizzl schreef op 25 november 2008 @ 07:05:

Nee, voor mij zou het niet werken en op basis van ervaring heeft het ook niet gewerkt. Ik geloof ook niet in tegenpolen die elkaar aantrekken... Ja, voor even... tot de vlinders zijn verdwenen - dan vallen alleen de verschillen nog op.Ik geloof wel in tegenpolen die elkaar aantrekken. Mijn ervaring is dat het goed werkt als je allebei verschillend bent. Je vult elkaar nl. aan.
Ik heb ook wel eens gedate met iemand die het eigenlijk toch net niet helemaal voor mij was, toch een kans gegeven en het ging niet goed. Ik heb hier ook enorm van geleerd, ik ga daarom alleen nog een verliefdheid of relatie aan als ik weet dat tussen beide partijen goed zit, anders word 1 van de 2 tekort gedaan en kan zelfs gekwets worden.
Het ligt er ook helemaal aan wat je bedoeld met "mijn type" als dat een beeld is compleet met karaktertrekken en toekomstvisie, ja, dan denk ik dat je beter verder kunt kijken.

Als met "mijn type" alleen maar uiterlijkheden worden bedoeld, dan kun je wel over "je bent mijn type niet" heen stappen lijkt me.

Jij vertelt dat jullie elkaar lichamelijk wel aantrekkelijk vinden, wat is er dan zo typisch aan jullie dat jullie niet elkaars type zijn?
Mijn vriend, waarmee ik nu tien jaar samen ben, was mijn type ook helemaal niet. We hebben ooit gezoend toen ik 16 jaar was... Wat had ik een spijt ervan, hij was helemaal niet leuk! Tot overmaat van ramp belde hij me ook nog: 'ik wil zo graag met je afspreken!' Twee jaar ergeren verder (ik kreeg elke keer de kriebels van hem) kwam de omslag. Hij deed heel leuk, normaal en we hadden een geanimeerd gesprek. Affijn, na een aantal afspraakjes bleek het nu wel serieus. Zo serieus dat we het nu nog steeds leuk hebben samen. Hij is echt mijn 'sparring partner.' We dagen elkaar constant uit in dingen, en dat is belangrijk in een relatie, vind ik.

Succes.
Ik had eigenlijk helemaal geen zin in een date met hem...was mijn type helemaal niet. Toch maar gegaan en we zijn nu 5 jaar samen.....

Maaaaarrrr....TO: na de date was hij dus wel mijn type plus dat hij mij al leuk vond.
Ik ben al ongeveer 10 jaar gelukkig met een man waar ik aanvankelijk van dacht dat het helemaal mijn type niet was.

Dus ja, het kan. Soms heb je een beeld in je hoofd over wat je type is en blijkt dat helemaal niet te werken in de praktijk. In feite val je niet voor een type, maar voor de persoon die jouw hart weet te raken en dat kan wel eens uit geheel onverwachte hoek komen.
Dus je hebt je als een pitbull vastgebeten in een vent die niks van je wil? Tip, zoek iemand anders.....
Of heb je je als een pitbull vastgebeten in een bepaalde droomman/type? Tip, wake up, en kijk of het toch wat kan worden....
Mijn man is mijn type niet. De mannen die mijn type zijn, als in, daar ga ik nat voor, zijn niet lief wél geheimzinnig, of met een mooier woord 'mysterieus' ofwel onbetrouwbare womanizers met een groot ego en weinig empathie. Ik val op slechteriken waar de seksuéliteit vanaf spat.

Ooooow wat wil ik daar dan graag mijn tanden in zetten en zo'n man eens fijn laten zien wat een échte vrouw voor hem kan betekenen. Helaas willen zulke mannen dat helemaal niet. Die hebben mij niet nodig. En ik hun ook niet bleek achteraf dan.

Mijn man is niet mijn type, we zijn al zes en een half jaar bij elkaar en ik ben nog ie-de-re dag blij dat we samen zijn. Ik ben gewoon van type gewisseld. In de basis denken mijn man en ik hetzelfde over dingen, we maken geen ruzie (niet nodig) en we lachen iedere dag van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. Humor, bewondering en respect, potverdorie wat een wereldcombi bleek dat te zijn!
Mijn ervaring is dat iemand die een beetje je type is helemaal je type kan worden, je kunt jezelf en je gevoel/ideeen door de jaren heen wat bijstellen. Iemand waar je helemaal niet op valt dat wordt vaak moeilijker heb ik ondervonden. Die kun je leuk gaan vinden, maar om de liefde in stand te houden is moeilijk. Vaak eindigt het bij mij dan in een soort vriendschappelijk gevoel. Ik viel nooit zo op het zachte type en de laatste tijd trek ik daar steeds meer naar toe, omdat ik slechte ervaringen heb met macho gedrag. Ik vind het ook steeds leuker merk ik als mannen hun gevoelige kant laten zien. Ik hou wel altijd een zwak voor een beetje de zuidelijke types. Dat blijft toch aantrekken. Echt een zweed of zo zal ik denk ik niet snel kiezen, maar zeg nooit nooit! Het gaat uiteindelijk ook heel erg om hoe iemand is. Dat besef ik nu ook weer eens heel erg. Iemand kan je erg aantrekken, maar als hij een vervelend karakter heeft kun je er niet mee leven. Het blijft een combinatie van factoren.
voer eendjes geen oorlog!
Heel mooi gezegd Eleonora, echt dit geldt ook precies voor mij.

De man die jij eerst omschrijft is precies mijn type, maar heb ik niet. Wel het type man dat jij daarna omschrijft!

Je had het niet beter kunnen verwoorden, zo treffend!
Lees het Volkskrant Magazine van afgelopen zaterdag maar eens Die rubriek met 2 geliefden.

Zo te lezen kan het!
Mijn man is qua uiterlijk echt niet mijn type. En andersom is dat precies hetzelfde. Maar dat zegt absoluut niets over onze relatie; die is gelukkig op meer gebaseerd dan alleen de buitenkant.
Als een man zegt je bent mijn type niet maar hij voelt zich wel lichamelijk tot je aangetrokken dan is dat meestal voor de sex. En dan zou ik er mijn handen niet aan branden. Zeker niet als jij hem wel leuker dan leuk vindt en liever een relatie met hem hebt dan enkel sex. Hij zal namelijk niet van mening veranderen.

Toch kun je elkaars type niet zijn qua uiterlijk, maar wel vallen voor elkaars karakter of eigenschappen. Als dit laatste het geval is gaat het wel werken, in andere gevallen denk ik niet. En net wat anderen al zeggen: een buitenkant zegt niet alles!
Het hangt ervan af wat er bedoeld wordt. En daar heb ik nu geen flauw benul van dus het kan prima werken of gedoemd zijn te mislukken en vanalles ertussenin .
Nou laat ik het zo zeggen...we zitten niet in een relatie maar we zijn een echte mr en mrs smith als we elkaar zien. Er gaat altijd wel wat fout...we zijn echt 2 types die met elkaar botsen.

We hebben elkaar nooit verteld dat we elkaars type niet zijn, maar zelf weten we wel beter. We lopen iedereen te verkondigen dat we elkaars type niet zijn, maar elkaar wel leuk vinden...hoe raar ook.

Er tussendoor hebben we ook niet echt contact meer, alleen in het weekend komen we elkaar tegen. Maar het rare is dat hij me toch telkens opzoekt in de kroeg en me steeds aantrekt en weer wegduwt. We voelens ons tot elkaar aangetrokken, maar we weten dondersgoed dat we elkaars type niet zijn. Hij heeft gezegd dat ie me heel sexy vindt en het graag met me zou willen doen...maar zo makkelijk ben ik niet.

Maar nu begin ik een beetje te twijfelen, aan mijn woorden van "hij is mijn type niet" en aan zijn woorden "zij is mijn type niet", vandaar mijn vraag
Vraag is dan waom het "je type"niet is. Turbulente rlaties zijn retespannend, en vaak is de sexuele spanning ook enorm, mar als je echt samen verder wilt, dan is enige stabiliteit ook wel zo prettig. anders krijg je een relatie die bestaat uit ruzie en goedmaaksex. Dat wordt uiteindelijk zeer vermoeiend.

Tegenpolen trekken elkaar in erste instantie aan, maar een analyse van langdurige rlaties lert dat dat het beste gaat met iemand waar je vooral overeenkomsten mee hebt en die dus op je lijkt. zo'n turbulente verhouding van tegenpolen kan wel heel leerzaam zijn, maar ik zou niet verwachten dat je met elkaar trouwt. maar een paar maandjes stomende sex, wat is daar mis mee?
Mr en Mrs Smith waren toch een mannenversie en een vrouwenversie van precies hetzelfde?

Geef eens voorbeelden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven