"Maar we zijn wel 'exclusief', zeg maar"
woensdag 22 juli 2009 om 16:53
Wat is dat toch met Amsterdamse mannen? Wel de deo bij je neer zetten en die overhemden in je huis laten slingeren, maar je hebt vooral GEEN relatie. Deze week al twee keer gehoord van vriendinnen: "Nee, we hebben geen relatie, maar we zijn wel 'exclusief', zeg maar." Oftewel, polderen tussen een scharrel en een relatie. Ik vraag me af: zijn er in mijn buurt gewoon veel foute mannen? zwakke vrouwen? Geen van beiden? Is het iets typisch Amsterdammers? Iets typisch studenterigs? Tell me!
donderdag 23 juli 2009 om 15:18
Sorry, weggevallen in mijn eigen edit, ik ben boven de 30 ja. maar ik heb geen eisenlijstje waar een potentiele relatiekandidaat allemaal aan moet voldoen qua uiterlijk, leeftijd, opleiding, auto etc etc. Wil je perse een vent die millionair is, fotomodelknap, hoogopgeleid , grootgeschapen en lief, leuk en eerlijk, dan wordt de spoeling wat dun.
donderdag 23 juli 2009 om 15:19
quote:return_of_kreng schreef op 23 juli 2009 @ 15:18:
Sorry, weggevallen in mijn eigen edit, ik ben boven de 30 ja. maar ik heb geen eisenlijstje waar een potentiele relatiekandidaat allemaal aan moet voldoen qua uiterlijk, leeftijd, opleiding, auto etc etc. Wil je perse een vent die millionair is, fotomodelknap, hoogopgeleid , grootgeschapen en lief, leuk en eerlijk, dan wordt de spoeling wat dun.Ow, en iedereen weet dat er buiten Amsterdam geen leuke mensen wonen.
Sorry, weggevallen in mijn eigen edit, ik ben boven de 30 ja. maar ik heb geen eisenlijstje waar een potentiele relatiekandidaat allemaal aan moet voldoen qua uiterlijk, leeftijd, opleiding, auto etc etc. Wil je perse een vent die millionair is, fotomodelknap, hoogopgeleid , grootgeschapen en lief, leuk en eerlijk, dan wordt de spoeling wat dun.Ow, en iedereen weet dat er buiten Amsterdam geen leuke mensen wonen.
donderdag 23 juli 2009 om 15:33
quote:return_of_kreng schreef op 23 juli 2009 @ 15:19:
[...]
Ow, en iedereen weet dat er buiten Amsterdam geen leuke mensen wonen.
Niet? O,vandaar dat ik al 100 jaar vrijgezel ben..
Ik moet dus gewoon eens in Amsterdam gaan zoeken..
Ik heb wel bindingsangst,een wrat op mijn neus en ik stink maar verder is er niks mis met mij...
[...]
Ow, en iedereen weet dat er buiten Amsterdam geen leuke mensen wonen.
Niet? O,vandaar dat ik al 100 jaar vrijgezel ben..
Ik moet dus gewoon eens in Amsterdam gaan zoeken..
Ik heb wel bindingsangst,een wrat op mijn neus en ik stink maar verder is er niks mis met mij...
donderdag 23 juli 2009 om 15:37
Mwah, die leeftijd. Ik heb mijn vriend ontmoet toen ik "al" 36 was. En dat is dus een "echte leuke man"! Hij is ook nog eens een keer veel jonger dan ik (bijna 11 jaar), dus leeftijd zegt, in ons geval dan, helemaal niks. Ik zou ook, hoe oud ik ook zou zijn, nooit een "afvalman" willen. Kom nou, daarvoor ben ik veel te leuk!
donderdag 23 juli 2009 om 15:51
donderdag 23 juli 2009 om 16:06
In Amsterdam wonen de mannen die zoo geweldig leuk zijn dat je geen relatie met ze wilt, maar jezelf wel sex met alle andere mannen ontzegt omdat die leuke man van je vraagt om alleen met hem te neuken, ookal wil ie geen relatie met je.
Staat in de OP. Maar mss is dat in het Amsterdams geschreven en snappen provincialen dat niet.
Staat in de OP. Maar mss is dat in het Amsterdams geschreven en snappen provincialen dat niet.

donderdag 23 juli 2009 om 16:08
@Suy, misschien dat dergelijk gedrag bij mannen meer te vinden is onder jonge single mannen tussen de pak 'em beet 25-35 (35 plus), goed opgeleid, advocaat/accountant dat soort werk, appartementje in de stad en willen genieten van het vrije leven en alles wat een stad te bieden heeft. Het leven in de stad is nou eenmaal anders dan in een dorpje buiten de randstad en dat trekt andere mensen aan met andere levenstijlen (huisje boompje beestje). Dus vandaar wellicht de koppeling naar Amsterdam en de vraag of het iets Amsterdams is? Ik denk dat het iets is wat bij het wonen in een grote stad hoort, dit soort type mannen. Klinkt wat mij betreft logisch.
donderdag 23 juli 2009 om 17:05
Ja ik als Groningse provinciaal snap er helemaal niks van!;-)
Maar dat komt ook omdat wij hier de hele dag in onze overalls met hooivorken lopen te zwaaien.
Hier heb je geen snelle mannen maar alleen boeren, en wij gaan hier massaal over onze nek als iemand het presteert om het woordje "exclusief" en "zeg maar" in 1 zin te gebruiken.
Verder bestaan hier geen snelle mannen en appartementjes maar alleen hooibergen.
Maar.... ik woon wel in de stad Groningen, dat dan weer wel. Oh, en mijn vriend komt uit Amsterdam! Maar hij woont dan weer in Groningen. telt hij dan wel als Amsterdamse man??
(ik snap jullie punt hoor;-) ik doel meer op TO die, zoals veel amsterdammers, denkt dat zij zo ontzettend anders en superieur zijn aan de rest van ned...)
Maar dat komt ook omdat wij hier de hele dag in onze overalls met hooivorken lopen te zwaaien.
Hier heb je geen snelle mannen maar alleen boeren, en wij gaan hier massaal over onze nek als iemand het presteert om het woordje "exclusief" en "zeg maar" in 1 zin te gebruiken.
Verder bestaan hier geen snelle mannen en appartementjes maar alleen hooibergen.
Maar.... ik woon wel in de stad Groningen, dat dan weer wel. Oh, en mijn vriend komt uit Amsterdam! Maar hij woont dan weer in Groningen. telt hij dan wel als Amsterdamse man??
(ik snap jullie punt hoor;-) ik doel meer op TO die, zoals veel amsterdammers, denkt dat zij zo ontzettend anders en superieur zijn aan de rest van ned...)