raar onderbuik gevoel

04-06-2008 23:13 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar maanden ben ik aan het daten. Vanaf het begin heb ik aangegeven dat ik het rustig aan wil doen en dat ik er voorlopig nog niet de naam "relatie" aan wil geven. We hebben het tenslotte gewoon leuk (in alle opzichten). Uiteraard niet met de bedoeling dat we allebei verder nog maar aanrommelen. En dat doe ik ook niet (en hij volgens mij ook niet). Nu heb ik wel altijd het idee dat de initiatieven van mijn kant komen. Als ik voorstel om elkaar te gaan zien is hij dan wel weer heel enthousiast, maar hij komt zelden tot nooit zelf met een initiatief. Inmiddels ben ik er voor mezelf wel uit dat ik hem meer dan leuk vind en ben me er ook van bewust dat ik dat zal moeten gaan bespreken wil dit verder kunnen gaan. Maar nu ik dit aan mezelf heb toegegeven begin ik vanwege zijn gebrek aan initiatief toch te twijfelen aan zijn intenties. Zal dit weinige initatief te maken hebben met het feit dat ik steeds de boot heb afgehouden, of zal zijn interesse toch niet zo groot zijn als ik hoop.

Ik begrijp dat jullie hier eigenlijk geen zinnig antwoord op kunnen geven, ik moet het gewoon vragen, maar zou toch graag horen wat jullie eerste gedachte hierbij is.
.
Ik zou het gewoon met hem bespreken. Mijn vriend nam in het begin ook weinig tot geen initiatief, maar dat bleek meer door onzekerheid te komen. Hij had wel ideeën, maar was dan bang dat ik dat toch niks zou vinden. Nu neemt hij minstens zo veel, zo niet, nog meer initiatieven dan ik. Het kan verschillende dingen zijn en hoeft niet te betekenen dat hij niet zo veel interesse in je heeft. Gewoon een keer vragen en erover praten, dan weet je wat er aan de hand is.

Succes!
Had-ie misschien ook een druk leven met veel vrienden voordat hij jou leerde kennen? Misschien stelt hij niet zoveel voor aan plannen omdat jij dat al dermate veel doet dat je hem de kans om dat uit zichzelf te doen al ontneemt? Dat kan namelijk ook nog eens.

En je zegt: je hebt het idee....

Ik zou er nog eens goed over denken en ook kritisch naar je eigen rol kijken; om te gaan twijfelen of 'hij wel echt wil' klinkt me net een tikje te makkelijk in de oren. Niet flauw bedoeld hoor, maar ik heb nog niet veel zelfreflectie in je post ontdekt, vandaar.

Overigens ben jij degene die er niet de term 'relatie' aan wilde hangen; nu wil je dat wel, maar is het realistisch te verwachten dat hij meteen met jou meegaat daarin? Jij verzet de bakens, niet hij.
Filosofisch gezien was de eerste mens ter wereld die online was... een koorddanser.
quote:Dina schreef op 04 juni 2008 @ 23:13:

(...)Vanaf het begin heb ik aangegeven dat ik het rustig aan wil doen en dat ik er voorlopig nog niet de naam "relatie" aan wil geven.(...) Zal dit weinige initatief te maken hebben met het feit dat ik steeds de boot heb afgehouden,

Uit jouw post lijkt het mij duidelijk, je hebt die jongen een rood stopbord voor de neus geduwd: tot hier en niet verder.

Nu zijn er 'players' die hierdoor juist geaktiveerd worden en koste wat kost jou willen veroveren. Een wat normalere jongen zal hierdoor wat onzekerder worden, zeker as hij verliefd op je is!!

(doe ik te veel, doe ik te weinig?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven