Radeloos door stalker
dinsdag 13 juni 2017 om 14:30
Even een nieuwe gebruikersnaam ivm eventuele herkenbaarheid.
Ik word inmiddels al bijna een half jaar gestalkt en ik weet gewoon niet meer wat te doen.
Kort resumé: 2 weken vriendschappelijk contact gehad via Facebook en later ook telefoon, betreft de broer van een vriendin van me).
Wij hadden elkaar nooit gezien. Toen besloten om het contact af te kappen omdat ik hem erg opdringerig vond, hij wilde graag afspreken en ik niet. Dit accepteerde hij niet.
Daarna is dit volledig uit de hand gelopen, voicemails werden volgescholden, continu gefrustreerde en scheld-smsjes waarom ik niet meer opnam. Zijn persoonlijke facebook pagina zette hij vol met hoeveel hij me haatte en wat voor h**r ik ben. Alles wat ik privé aan hem verteld had werd open en bloot op internet gegooid. Je kan het zo gek niet bedenken of hij verdraaide het wel en plaatste dit online. Ik heb dit een aantal dagen genegeerd maar dit hielp niet, toen aan de telefoon duidelijk gemaakt dat ik geen contact meer wil en dat hij hiermee moet stoppen.
Dit ging 2 dagen goed maar daarna ging hij gewoon weer verder. Mijn facebook account verwijderd en een nieuw nummer genomen.
Inmiddels zijn we bijna een half jaar verder en gaat hij nog steeds door. Het was eerst een tijdje stil dus ik dacht nou kan ik wel weer op facebook. Helaas, binnen een uur 10tallen nepaccounts aangemaakt met seksueel getinte berichten. Ook met mijn naam werd een account aangemaakt waarmee ik zwart werd gemaakt, de foto's die ik destijds had opgeslagen en erop gezet (wel met mijn hoofd eraf geknipt). Ik heb al in het begin melding gemaakt bij de politie maar ze geven een aangifte weinig kans, omdat hij geen directe dreiging doet. Nu op instagram ook weer nep accounts die mij berichten sturen.
Ik weet inmiddels gewoon niet meer hoe hiermee om te gaan. Ik negeer al sinds het begin alles maar het blijft gewoon doorgaan. Ik lees de berichten ook niet meer die op zijn facebook worden geplaatst maar krijg wel telkens haatberichten via die andere accounts. Bovendien probeert hij ook op te stoken bij familie/vrienden. Deze gast lijkt wel niet te stoppen en luistert naar niemand, ook zijn zus heeft geen invloed hierop... Inmiddels is de wijkagent ook langs geweest en heeft hem gesommeerd te stoppen. Dat zou hij dan ook doen volgens de agent. Maar een paar dagen later gaat hij gewoon weer door.
Iemand tips/steun?? Ik ben hier continu mee bezig en ik word hier helemaal gek van.
Ik word inmiddels al bijna een half jaar gestalkt en ik weet gewoon niet meer wat te doen.
Kort resumé: 2 weken vriendschappelijk contact gehad via Facebook en later ook telefoon, betreft de broer van een vriendin van me).
Wij hadden elkaar nooit gezien. Toen besloten om het contact af te kappen omdat ik hem erg opdringerig vond, hij wilde graag afspreken en ik niet. Dit accepteerde hij niet.
Daarna is dit volledig uit de hand gelopen, voicemails werden volgescholden, continu gefrustreerde en scheld-smsjes waarom ik niet meer opnam. Zijn persoonlijke facebook pagina zette hij vol met hoeveel hij me haatte en wat voor h**r ik ben. Alles wat ik privé aan hem verteld had werd open en bloot op internet gegooid. Je kan het zo gek niet bedenken of hij verdraaide het wel en plaatste dit online. Ik heb dit een aantal dagen genegeerd maar dit hielp niet, toen aan de telefoon duidelijk gemaakt dat ik geen contact meer wil en dat hij hiermee moet stoppen.
Dit ging 2 dagen goed maar daarna ging hij gewoon weer verder. Mijn facebook account verwijderd en een nieuw nummer genomen.
Inmiddels zijn we bijna een half jaar verder en gaat hij nog steeds door. Het was eerst een tijdje stil dus ik dacht nou kan ik wel weer op facebook. Helaas, binnen een uur 10tallen nepaccounts aangemaakt met seksueel getinte berichten. Ook met mijn naam werd een account aangemaakt waarmee ik zwart werd gemaakt, de foto's die ik destijds had opgeslagen en erop gezet (wel met mijn hoofd eraf geknipt). Ik heb al in het begin melding gemaakt bij de politie maar ze geven een aangifte weinig kans, omdat hij geen directe dreiging doet. Nu op instagram ook weer nep accounts die mij berichten sturen.
Ik weet inmiddels gewoon niet meer hoe hiermee om te gaan. Ik negeer al sinds het begin alles maar het blijft gewoon doorgaan. Ik lees de berichten ook niet meer die op zijn facebook worden geplaatst maar krijg wel telkens haatberichten via die andere accounts. Bovendien probeert hij ook op te stoken bij familie/vrienden. Deze gast lijkt wel niet te stoppen en luistert naar niemand, ook zijn zus heeft geen invloed hierop... Inmiddels is de wijkagent ook langs geweest en heeft hem gesommeerd te stoppen. Dat zou hij dan ook doen volgens de agent. Maar een paar dagen later gaat hij gewoon weer door.
Iemand tips/steun?? Ik ben hier continu mee bezig en ik word hier helemaal gek van.
anoniem_6363b1f21b78b wijzigde dit bericht op 13-06-2017 14:42
3.91% gewijzigd
dinsdag 1 augustus 2017 om 16:08
Ik heb me net weer aangemeld met mijn oude Nick.
Wat leef ik met je mee, stalking is verschrikkelijk. Het gaat alles overheersen.
Ik heb het 3 jaar gehad en de politie deed wel wat maar OM niet.
Ik heb in 1 jaar alles verloren wat ik had. Paranoia van hier tot Jeruzalem ook nog. De gast zat overal met een uitgestreken bek en net pakkie aan heel lief te vertellen dat hij het beste met me voor had.
Aan aangiften en dat soort shit heb ik nooit een drol gehad, wel aan de enkele vrienden die ik overhield.
Ik joeg iedereen weg. Weg van de gekte. Ik werd wat hij wilde.
Na 3 jaar is het opeens anders. Het was een hel, ja. Ik ben veel kwijt, ja. En nog heb ik er last van, ja.
(Toevallig vorige week weer begonnen, maar raakt niet meer)
Ga niet meteen zijn zus weg wensen. Zij kan er niks aan doen.
Indien wel? Hup, weg!
Je hebt nu vrienden nodig. En steun. De mijne heb je, want ik weet hoe klote dit is en hoe eenzaam dat kan zijn.
Sterkte.
Wat leef ik met je mee, stalking is verschrikkelijk. Het gaat alles overheersen.
Ik heb het 3 jaar gehad en de politie deed wel wat maar OM niet.
Ik heb in 1 jaar alles verloren wat ik had. Paranoia van hier tot Jeruzalem ook nog. De gast zat overal met een uitgestreken bek en net pakkie aan heel lief te vertellen dat hij het beste met me voor had.
Aan aangiften en dat soort shit heb ik nooit een drol gehad, wel aan de enkele vrienden die ik overhield.
Ik joeg iedereen weg. Weg van de gekte. Ik werd wat hij wilde.
Na 3 jaar is het opeens anders. Het was een hel, ja. Ik ben veel kwijt, ja. En nog heb ik er last van, ja.
(Toevallig vorige week weer begonnen, maar raakt niet meer)
Ga niet meteen zijn zus weg wensen. Zij kan er niks aan doen.
Indien wel? Hup, weg!
Je hebt nu vrienden nodig. En steun. De mijne heb je, want ik weet hoe klote dit is en hoe eenzaam dat kan zijn.
Sterkte.
dinsdag 1 augustus 2017 om 16:18
Oh, en mij werd verteld dat ik er niet over mocht praten.
Nou, als jij dat hoort, doe het vooral wel! Het is namelijk niet jouw schuld.
Ik heb 2 jaar mijn waffel gehouden. Stupid!!
Die mensen zijn inmiddels uit mijn leven. Lekker rustig. Opeens had ik meer tijd voor anderen, die me wel steunden, een baan, een vriend, dieren die ik achter het behang moet plakken (Zo blij).
Wat die gek doet ligt niet aan jou.
Laat je niet isoleren. Leer van die stomme fout van mij. Ik heb het ook niet uit mezelf hoor. Van iemand die weet hoe dat gaat.
De meesten denken dat je het verzint, een slechte film aan het bedenken bent, bla bla.
Zoek je vrienden op en wees open. Zo, wat heb ik het met je te doen.
Nou, als jij dat hoort, doe het vooral wel! Het is namelijk niet jouw schuld.
Ik heb 2 jaar mijn waffel gehouden. Stupid!!
Die mensen zijn inmiddels uit mijn leven. Lekker rustig. Opeens had ik meer tijd voor anderen, die me wel steunden, een baan, een vriend, dieren die ik achter het behang moet plakken (Zo blij).
Wat die gek doet ligt niet aan jou.
Laat je niet isoleren. Leer van die stomme fout van mij. Ik heb het ook niet uit mezelf hoor. Van iemand die weet hoe dat gaat.
De meesten denken dat je het verzint, een slechte film aan het bedenken bent, bla bla.
Zoek je vrienden op en wees open. Zo, wat heb ik het met je te doen.
vrijdag 30 oktober 2020 om 10:45
Dit is een oud topic maar ik kom toch even een update geven, uiteindelijk heeft het stalken bijna 2 jaar geduurd, dit stopte toen hij vast kwam te zitten en natuurlijk geen internet/telefoon had in de gevangenis, wat een verademing. Ik weet dat hij inmiddels vrij is maar ik ben inmiddels 1,5 jaar verlost van deze verschrikking.
vrijdag 30 oktober 2020 om 12:58
Ik wel vaker doodsbedreigingen krijgt, hij lijkt nergens meer van onder de indruk. Op facebook zegt hij ook dat hij niet zal stoppen tot ik 'neerga' en dat dit zijn taak in het leven is om mij te vernietigen (wat hij van God heeft doorgekregen volgens hem)radeloos001 schreef: ↑13-06-2017 15:55Politie vindt van niet omdat hij niet een letterlijke bedreiging doet... Bedankt voor je tips, ik heb dat ook allemaal gedaan.
Ik had eerst mijn accounts weggehaald maar ik weiger om dit weer te doen door zo'n mafkees. Ik zie haar nu wel veel minder hierdoor.
Nou dat hij dat is dat is niet echt vastgesteld maar door zijn gedrag en acties denken wij dat allemaal, en hij laat zich niet opnemen.
Hij loopt wel bij de reclassering, zouden die misschien iets kunnen doen?
Dit lijkt mij toch wel een letterlijke bedreiging, echt naar de politie jij en aangifte tegen hem doen. Nu kan hij ongestraft zijn gang gaan.
vrijdag 30 oktober 2020 om 16:05
Wat ontzettend fijn!! Eindelijk rust, als zal je waarschijnlijk wel altijd op je hoede blijven, denk ik...radeloos001 schreef: ↑30-10-2020 10:45Dit is een oud topic maar ik kom toch even een update geven, uiteindelijk heeft het stalken bijna 2 jaar geduurd, dit stopte toen hij vast kwam te zitten en natuurlijk geen internet/telefoon had in de gevangenis, wat een verademing. Ik weet dat hij inmiddels vrij is maar ik ben inmiddels 1,5 jaar verlost van deze verschrikking.
Lief dat je een update kwam geven!
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
vrijdag 30 oktober 2020 om 19:39
Wat heftig dat het zo lang geduurd heeft maar fijn dat het nu over is.radeloos001 schreef: ↑30-10-2020 10:45Dit is een oud topic maar ik kom toch even een update geven, uiteindelijk heeft het stalken bijna 2 jaar geduurd, dit stopte toen hij vast kwam te zitten en natuurlijk geen internet/telefoon had in de gevangenis, wat een verademing. Ik weet dat hij inmiddels vrij is maar ik ben inmiddels 1,5 jaar verlost van deze verschrikking.
Spreek je zijn zus nog?
dinsdag 3 november 2020 om 13:16
Nee, ik heb toen ook het contact met haar verbroken, er kwam gewoon teveel druk op dievivautrecht85 schreef: ↑30-10-2020 19:39Wat heftig dat het zo lang geduurd heeft maar fijn dat het nu over is.
Spreek je zijn zus nog?
vriendschap te staan door deze toestand.
dinsdag 3 november 2020 om 13:20
Laat hem goed in elkaar slaan door wat vrienden of familie van je, en als je deze niet hebt (ik vind het gek dat niemand zo voor je opkomt na dit verhaal , maar oke) dan betaal je er een paar man voor.
En als hij doorgaat weer en weer, net zolang tot hij het begrepen heeft.
En nee, ik heb nooit geweld gebruikt en mijn familie en vrienden ook niet op deze manier, maar ik zou mn leven niet laten verpesten door zo'n mafkees.
Ik zou er zelf agressief van worden. Sommige mensen begrijpen de boodschap anders gewoon niet.
En als hij doorgaat weer en weer, net zolang tot hij het begrepen heeft.
En nee, ik heb nooit geweld gebruikt en mijn familie en vrienden ook niet op deze manier, maar ik zou mn leven niet laten verpesten door zo'n mafkees.
Ik zou er zelf agressief van worden. Sommige mensen begrijpen de boodschap anders gewoon niet.
dinsdag 3 november 2020 om 13:21
Het leek me al wat fors voor stalken.radeloos001 schreef: ↑03-11-2020 13:17Hij zat trouwens niet vast voor het stalken, maar andere criminele activiteiten.
Maar wel fijn dat je even kon ademhalen, en hopelijk voorgoed.