RADELOOS

28-01-2017 23:26 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben iemand tegengekomen op internet en sprak daarmee af. Leek op zijn foto wel aardig maar in het echt viel het tegen, bleek een handicap te hebben. Eind van het liedje, ik dronken en we hebben seks gehad. Dom ik weet het... Ik ga dus morgen naar hem toe zou zeggen dat het niks werd maar kom er vandaag achter dat ik zwanger ben.... Hij heeft een verstandelijke beperking en is 5 jaar jonger (hij: 23 ik 28)

Wat moet ik nu doen?
quote:Fee-de-Goede schreef op 28 januari 2017 @ 23:49:

Het word steeds raarder.

Maareh maandag de HA bellen voor die abortuspil die je nu zo daar kan verkrijgen is dus te makkelijk ofzo?

Moeten we massaal naar reageren op dat stukje uit je op dat het vreselijk is dat jij met een gehandicapt iemand neukt? Of bedoelde je dat niet zo?nou nee ik ben dus echt ten einde raad, heb bij me vorige zwangerschap ook problemen gehad met de vader (lang verhaal) dus vandaar dat ik zo stresig reageer soms.. he tgaat me puur om wat ik doen moet
quote:Aragog schreef op 28 januari 2017 @ 23:44:

Misschien een domme vraag maar is een verstandelijke beperking erfelijk?

Mm ik dacht het eigenlijk niet. Sommige syndromen wel maar die komen niet zoveel voor. Maar bv Down, dan mist er een pootje van een gen. Dat is een ontwikkelingsstoornis en ik dacht dat dat betekent dat het misgaat in de baarmoeder, om verschillende/onduidelijke redenen. Verstandelijke handicaps ontstaan ook door problemen zoals epileptische aanvallen/ziektes als ze heel jong zijn of door zuurstofgebrek bij de geboorte. Autisme zie je wel erfelijkheid. Meer weet ik er niet van.

Ik ga het eens opzoeken, ik ben wel benieuwd eigenlijk. Weet iemand dit misschien hier?
Naar de huisarts gaan en daar de abortuspil vragen.
Nou je vindt het best grappig allemaal he met je hihi.
En tot het kind geboren is, heeft hij 0% zeggenschap erover.
quote:Amaqanda schreef op 28 januari 2017 @ 23:46:

[...]

De kans dat je een verstandelijke beperking hebt wanneer je ouders of 1 van je ouders verstandelijk beperkt is/zijn, is groter dan wanneer dit niet het geval is.

Toch is erfelijkheid niet zo makkelijk te zeggen, want niet iedere verstandelijke beperking is hetzelfde. Chromosoomafwijkingen zijn weer anders dan een beperking door geboortetrauma bijvoorbeeld.O okee, dankjewel.
quote:emmetje2 schreef op 28 januari 2017 @ 23:53:

Nou je vindt het best grappig allemaal he met je hihi.ik zou niet meer ingaan op deze onzin maar dit gaat me tever. jij hebt zeker ook geen standaard woordjes die je gebruukt?
quote:cactusss schreef op 28 januari 2017 @ 23:53:

En tot het kind geboren is, heeft hij 0% zeggenschap erover.oh gelukkig!!
quote:MamavanDemy schreef op 28 januari 2017 @ 23:54:

[...]

ik zou niet meer ingaan op deze onzin maar dit gaat me tever. jij hebt zeker ook geen standaard woordjes die je gebruukt?Oh vast wel maar geen hihi als het over abortus gaat.
ok heb app terug;

hij vind het jammer en gaat opzoek naar iemand anders

dus ik sluit het topic hierbij

iedereen die lief reageerde bedankt, ik ga maandag naar de huisarts en abortus regelen

iedereen die dacht leuk te zijn ook bedankt, jullie hebben me heel veel vermaakt niet dus

ik wens jullie allemaal een fijne weekend toe
Joh je moet die mannen sowieso niet alles vertellen. Dat willen ze niet eens. Oeoeoe verantwoordelijkheid. Dus ik denk dat je hem een plezier doet door het nooit te vertellen. Als ze zeggen, wat doe je raar, zeg je gewoon, ik maak me zorgen over Trump. Doet iedereen deze tijd namelijk.
Even voor de nuance, hihi zeggen wordt overal gezien als kinderlijk. Kan zijn dat het een stopwoordje voor je is maar het komt erg onzeker over en dus ook kinderlijk. Misschien een ander stopwoordje kiezen.
quote:Ameliaaa schreef op 28 januari 2017 @ 23:58:

Even voor de nuance, hihi zeggen wordt overal gezien als kinderlijk. Kan zijn dat het een stopwoordje voor je is maar het komt erg onzeker over en dus ook kinderlijk. Misschien een ander stopwoordje kiezen.dank voor de info.. fijn dat iemnd nog de moeite neemt!!
quote:Ameliaaa schreef op 28 januari 2017 @ 23:52:

[...]

Mm ik dacht het eigenlijk niet. Sommige syndromen wel maar die komen niet zoveel voor. Maar bv Down, dan mist er een pootje van een gen. Dat is een ontwikkelingsstoornis en ik dacht dat dat betekent dat het misgaat in de baarmoeder, om verschillende/onduidelijke redenen. Verstandelijke handicaps ontstaan ook door problemen zoals epileptische aanvallen/ziektes als ze heel jong zijn of door zuurstofgebrek bij de geboorte. Autisme zie je wel erfelijkheid. Meer weet ik er niet van.

Ik ga het eens opzoeken, ik ben wel benieuwd eigenlijk. Weet iemand dit misschien hier?

Ik dacht juist dat Down iets was met een extra chromosoom oid? Dat lijkt me juist wel iets erfelijks eigenlijk...

Bedankt voor je reactie Amaqanda. Duidelijk!
quote:Alixane schreef op 28 januari 2017 @ 23:34:quote:Wat moet ik nu doen?Een ander verhaaltje verzinnen.Dit dus
quote:Aragog schreef op 29 januari 2017 @ 00:04:

[...]

Ik dacht juist dat Down iets was met een extra chromosoom oid? Dat lijkt me juist wel iets erfelijks eigenlijk...

Down is over het algemeen niet erfelijk, het is een fout in de celdeling en dus niet iets wat een ouder doorgeeft aan zijn/haar kind.

Er is wel een kleine groep waarbij erfelijkheid wel een rol speelt, maar dat is maar 1 of 2% geloof ik.
quote:MamavanDemy schreef op 28 januari 2017 @ 23:39:

bedankt voor jullie reacites!

Mietrot hij weet het niet. ik twijfel of ik het moet vertellen.. hij kan na mijn mening niet echt reeel oordelen wegens zijn handicap en ik heb al een dochter uit een eerdere relatie... Als ik het ga vertellen en hij wil het houden dan is het toch mijn keuze uiteindelijk? of kan hij hier juridisch bezwaar tegen maken?Ja.
quote:Aragog schreef op 28 januari 2017 @ 23:44:

Misschien een domme vraag maar is een verstandelijke beperking erfelijk?

Er is een discussie in de wetenschap hierover: 'nature' vs 'nurture'. Intergenerationele beperkingen zouden ook deels verklaard kunnen worden doordat je verstandelijk beperkte ouders hebt (en dus wellicht ondergestimuleerd wordt, bijvoorbeeld).

Misschien mosterd, ben nog maar op pagina 2 ;)

Edit: ik zie dat je al deels antwoord hebt gehad. Ik heb het hier over een benedengemiddeld IQ. Dat is namelijk sec wat een (licht) verstandelijke beperking is: een IQ tussen de 55 en 85. Dat kan zich uiten in co-morbiditeit met allerlei andere zaken (bijv het Syndroom van Down, ADHD, FAS, noem maar op).

Maar een laag- of benedengemiddeld IQ zie je niet perse aan iemands buitenkant. Iedereen kan een zwakbegaafd kind krijgen en zwakbegaafde ouders kunnen een hoogbegaafd kind krijgen. Misschien ligt het dan toch meer in omgevingsinvloeden? Geen idee... :\
quote:Amaqanda schreef op 28 januari 2017 @ 23:49:

[...]

Het kan nooit kwaad om correcte info over dit soort zaken evengoed neer te zetten. Wie weet heeft iemand er toch iets aan.
Life is short. Eat dessert first.
quote:Aragog schreef op 29 januari 2017 @ 00:04:

[...]

Ik had het 'half' goed en jij ook Ameliaaa. Samen hadden we het helemaalgoed;)

Het is inderdaad iets met een extra chromosoom maar inderdaad iets dat in de baarmoeder al fout gaat en is meestal niet erfelijk (de erfelijkheid is 1%) las ik hier http://erfelijkheid.nl/ziektes/syndroom ... risomie-21
quote:Amaqanda schreef op 29 januari 2017 @ 00:09:

[...]

Down is over het algemeen niet erfelijk, het is een fout in de celdeling en dus niet iets wat een ouder doorgeeft aan zijn/haar kind.

Er is wel een kleine groep waarbij erfelijkheid wel een rol speelt, maar dat is maar 1 of 2% geloof ik.Ik zal niet meer eigenwijs zijn. Je hebt helemaal gelijk!;)
Overigens zijn zware verstandelijke handicaps over het algemeen niet erfelijk, maar gevolg van trauma of zaken die in de baarmoeder niet goed gaan (infecties bijvoorbeeld)

Bij een licht verstandelijke handicap is dat anders. Wanneer 1 van de ouders licht verstandelijk beperkt is, is de kans 1 op 4 en wanneer beide ouders licht beperkt zijn is de kans 50% dat een kind ook beperkt raakt.

Hoe dit onderzocht is weet ik eigenlijk niet. Je kan niet echt onderzoeken of mensen met een ernstige beperking ook beperkte kinderen krijgen omdat die over het algemeen genomen geen kinderen krijgen (zullen vast uitzonderingen zijn, maar iemand die niet kan praten en functioneert op het niveau van een baby, zal dat echt niet zomaar gebeuren).

Mensen met een licht verstandelijke beperking krijgen best vaak kinderen. Dit zijn dan ook mensen die 'gewoon' werken, trouwen en dus kinderen krijgen. Daarvan is dus echt wel te bewijzen dat de kinderen die ze krijgen ook vaker moeilijk lerend zijn. Ik zie het zelf in ieder geval regelmatig. Ouders die zelf moeilijk lerend zijn en kinderen met dezelfde problematiek.
yeah right
quote:Geronimo2 schreef op 28 januari 2017 @ 23:35:

Hoe kan je nu al weten dat je zwanger bent, of heb je maand gewacht om te vertellen dat het bij dat ene nachtje blijft?dit dacht ik dus ook al!
quote:MamavanDemy schreef op 28 januari 2017 @ 23:35:

Jammer dat ik hier zulke negatieve reacties krijg. als je niets zinnigs te melden hebt gelieve niet te reagerengelieve niet zoals dit ongeloofwaardige topic openen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven