Relatie en honden

24-05-2010 07:28 207 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een tijdje heb ik een prille relatie. Er zit me iets best dwars, en ik vraag me af hoe anderen hierover denken...

Ik heb twee hondjes, vrij klein, kortharig, rustig. Een van mijn grootste hobby's is natuurgebieden afstruinen met the dogs en heerlijke wandelingen maken.

Ik heb een heel klein autootje, dus de honden kunnen niet in de kattenbak. Ze zitten gewoon op de stoel naast me of op de achterbank. Vriend heeft een grote slee, met een kattenbak van zowat een meter, haha.

Laatst kwam het er zo op, nu het weer mooier wordt, of we samen eens op pad zouden gaan naar een bos ofzo. Toen zei vriend' Maar zonder honden, die komen niet in mn auto'. Ook niet op een dekentje in de kattenbak, dus. In mijn auto zal vriend dan ook niet willen meerijden, vermoed ik zo, want dogs springen dan lekker op schoot, of laten iig her en daar een haartje achter... ( Overigens is hij in huis lief en leuk tegen de onderkruipsels, maar hij wil ze bijv ook absoluut niet in zn huis hebben)

Ik baalde er best van. Had even zoiets van 'Dus mn grootste liefhebberij kan ik nooit samen met hem doen???' Hij wil wel mee naar bossen, enzo, maar dat zou dan dus zonder hondjes moeten. Ik ga toch niet in een bos lopen en mijn hondjes thuis laten?!

Als ik t even bot uitdruk: Ik vind het zeikerig dat mn hondjes niet op een dekentje in de kattenbak mogen.

Mee eens of niet?
quote:Zamirah schreef op 24 mei 2010 @ 08:49:

[...]

Volgens mij is het niet mogelijk om een compromis te sluiten, net als bijvoorbeeld bij roken.

Ik ken iemand die honden haat en toch heeft ingestemd met hondje voor vriendin. Zij heeft die hond dus later aangeschaft.

Hij vond dat een relatie hebben concessies doen inhoudt.

Hoe dat nu verder is gegaan?

Soms zit ie een kwartier te mopperen op die haren (wel kortharig hondje), die overal zitten, ín de auto, op de bank en het ergste, op z'n pak. En dat geblaf haat ie. Zelfs niet met coach af kunnen leren. Maar toch merk ik dat hij de hond ook uitlaat en ermee naar de dierenarts gaat enzo.

Dus het gaat wel zo'n beetje.

Such is life.
Hoezo stinken ze niet?? Ik denk dat jij ze niet meer ruikt.
quote:Fauve68 schreef op 24 mei 2010 @ 08:59:

Een bench in mijn auto? Kan echt niet, ik heb t kleinste model dat er te krijgen is. En echt, stinken doen ze totaal niet!

Tuigej zou kunnen, wordt mss alleen moelijk als ik mn 3 kids ook meeneem. Za; me er eens in verdiepen hoe t werkt met die tuigjes...

Hahaha, die van die aanhanger vind ik een goede! Zal eens vragen of hij op deze manier mee wil in mn auto.....

En Wuilis, zou jij er moeite mee hebben, als de man waarvan je houdt 2 kleine, propere, niet sintkende hondjes heeft, ze zo in je kattnbak te vervoeren?Ja, ik heb al uitgelegd waarom. Bovendien is het mijn ervaring dat met name de eigenaren vinden dat honden niet stinken. Ik weet overigens niet wat ik me precies moet voorstellen bij een propere hond. Dat is toch zo'n beest wat voortdurend aan vanalles loopt te snuffelen en zijn achterste niet afveegt?
Ik heb zelf een hond en een auto die er keurig uitziet. Elke keer een fris dekentje als we ergens op af gaan doet wonderen. En ik heb een hond die rustig blijft in de auto en niet heen en weer gaan zitten springen en zijn neus tegen het raam duwt e.d..

Toch heb ik regelmatig 'hondenauto's' gezien waar ik voor geen prijs in zou stappen. Van die auto's onder de haren en met de natte neuzen en kwijlebabbels op de ramen en bekleding. Met zo'n beeld in mijn achterhoofd, zou ik ook niet snel een hond (of 2) van een ander in mijn auto willen.

Als TO haar auto er ook zo vies uit ziet, dan kan ik me voorstellen dat vriend er niet op zit te wachten. Zeker niet als hij van nature erg schoon en netjes is op zichzelf en zijn spullen.

(Ik vind het trouwens niet zo vanzelfsprekend dat anderen jouw hond in hun auto willen. Sterker nog, ik was laatst oprecht verbaasd dat mijn zus aanbood met haar auto te rijden toen we met de hond gingen wandelen.)
quote:Zamirah schreef op 24 mei 2010 @ 09:09:

Hoezo stinken ze niet?? Ik denk dat jij ze niet meer ruikt.

Honden ruiken altijd. Net als katten ( ieuw, en ja -kattenlovers, ook die van jou - ) cavia's en konijnen. Je ruikt het alleen zelf niet omdat je er aan gewend bent.

Ik snap wel dat hij ze niet in de auto wil hebben. Ik wil ook liever geen honden \ katten in mijn huis of auto. Vind het heel vervelend als mijn vriendin langskomt met dat kuttelikkertje van haar, die dan zenuwachtig mijn huis door trippelt, en in mijn huis overal haren achterlaat. Getver. ( En ik hou van honden hoor, heb ze altijd gehad, maar nu door zwaar allergische zoon niet meer, dus ik hoef ook de haren\huidschilfers van een andere hond niet )

Je hebt 3 optie's . Met jouw auto of achter elkaar aanrijden. Of hij gaat niet mee..

Ik snap alleen niet waarom je er vanuit gaat dat hij niet met jou mee wil rijden, vraag het eerst eens
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Je kan ook een grotere auto kopen, waar wel een bench inpast?

Anders wordt het toch met twee auto's gaan of het uitmaken.
quote:nummerzoveel schreef op 24 mei 2010 @ 09:17:

Ik heb zelf een hond en een auto die er keurig uitziet. Elke keer een fris dekentje als we ergens op af gaan doet wonderen. En ik heb een hond die rustig blijft in de auto en niet heen en weer gaan zitten springen en zijn neus tegen het raam duwt e.d..

Toch heb ik regelmatig 'hondenauto's' gezien waar ik voor geen prijs in zou stappen. Van die auto's onder de haren en met de natte neuzen en kwijlebabbels op de ramen en bekleding. Met zo'n beeld in mijn achterhoofd, zou ik ook niet snel een hond (of 2) van een ander in mijn auto willen.

Als TO haar auto er ook zo vies uit ziet, dan kan ik me voorstellen dat vriend er niet op zit te wachten. Zeker niet als hij van nature erg schoon en netjes is op zichzelf en zijn spullen.

(Ik vind het trouwens niet zo vanzelfsprekend dat anderen jouw hond in hun auto willen. Sterker nog, ik was laatst oprecht verbaasd dat mijn zus aanbood met haar auto te rijden toen we met de hond gingen wandelen.)

Nummerzoveel., zou je het jezelf vergeven dat je hond door de voorruit knalt bij een ongeluk? Het is natuurlijk fijn dat hij niet heen en weer door de auto, maar dat is niet de reden voor een tuigje....

Ik snap dat niet zo goed. Honden-mensen behandelen de hond als volwaardig lid van het gezin ( prima hoor) maar een veiligheidsgordel gebruiken ze niet want hij zit netjes stil. Je wilt echt niet weten wat het resultaat is als je een flinke aanrijding hebt.... ( heeft het resultaat een keer gezien , vandaar dat ik er zo fel op reageer)
[

Ik snap alleen niet waarom je er vanuit gaat dat hij niet met jou mee wil rijden, vraag het eerst eens :)[/quote]

Dan springen ze op z'n schoot, dat wil ie echt niet.
Heeee, ik weet het! Ga met de fiets naar het bos!

(het wordt een mooie zonnige dag, dus ik denk nog steeds in oplossingen )
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Hmm ik kan me voorstellen dat de vriend van TO de hondjes niet in zijn auto wil hebben.

Ik vind honden geweldig (als ze van een ander zijn), ga er ook graag mee wandelen, maar die haren in mijn auto? Nee daar zit ik echt niet op te wachten.

Ook vind ik dat honden, hoe klein ook, altijd een bepaald luchtje bij zich hebben dat ik niet lekker vindt. Dit doet niets af aan hoe lief ik een hond vindt, maar het is nog een reden om geen honden in mijn auto/ in mijn bed/ op mijn bank te willen hebben.

Als ik dus met de super lieve honden van vrienden ga wandelen, gaan we met hun auto. Ik trek dan kleding aan die vies mag worden en dan interesseert het me ook totaal niet of er modder, kwijl, haren of wat dan ook op terecht komt. Als ik weer thuis ben smijt ik het in de was :-)

TO, volgens mij vraag je ergens of ik het voor mijn partner over zou hebben om toch de hond in mijn auto te vervoeren? Nee, helaas. Prima om met zijn auto + honden ergens heen te rijden om te gaan wandelen, maar met mijn auto gebeurt het niet (komt nog bij dat ik vindt dat honden niet in een achterbak/ los in de auto thuishoren)
Waarom niet met 2 auto's? Dat zou je ook doen als je samen 6 kinderen had....
Die van ons zat trouwens los in de achterbak, maar heeft sinds gister bedacht dat hij best met zijn voorpoten over de achterbank heen kan hangen, want dan kan zijn koppie lekker op die rand steunen en kan hij zijn borst op de halve hoedenplank laten hangen. Niet voor niets noemde, ik meen, Youp van 't Hek dat ding ooit 'het hondenlanceerplatform'. We waren al op zoek, maar de hond mag dus niet meer in mijn auto voordat er nu een hondenrek geïnstalleerd is.
quote:yasuko schreef op 24 mei 2010 @ 09:24:

[

Ik snap alleen niet waarom je er vanuit gaat dat hij niet met jou mee wil rijden, vraag het eerst eens :)[/quote]

Dan springen ze op z'n schoot, dat wil ie echt niet.Maar bij haar thuis zullen ze toch ook wel eens op schoot springen ? En als ze dat niet doen, is dat in de auto ook af te leren lijkt me
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:daffyduck schreef op 24 mei 2010 @ 07:58:

Precies om deze reden heb ik ooit een relatie verbroken.

Hij vond mij geweldig,mijn kids leuk,maar al die beesten vond ie maar niets...............idem, alleen geen kinderen, maar een ex kon niks met mijn hond en ik werd het beu om me daar aan te ergeren. Plus dat hond gewoon grote hobby van me is.
@dangeensuus

Waar haalde jij vandaan dat mijn hond los zat? Dat heb ik pas in een latere post verteld! Ik heb een Range Rover en tot gister was ons hondje te klein om over de hoedenplank heen te kunnen komen. En nu dat gister dus wel gelukt is, ik ben het helemaal met je eens, mag hij niet mee totdat de veiligheid geregeld is. Ik heb overigens een hond die nu 35 kilo is en nog uitgroeit tot 70 kilo. Vandaar nog geen bench of een tuigje, dan kan ik elke week wel nieuwe halen.
Nee, voor geen goud een hond in mijn auto, maar voor mij dan ook geen relatie met een man met hond(en.) Daar zou ik echt op selecteren.

Of had ik dat al gezegd?
Gewoon met twee auto's gaan, probleem opgelost. Dat TO dat niet wil begrijp ikzelf niet.

Ik persoonlijk vind het ook onhygienisch. Honden of katten komen niet bij mij in huis of in de auto. Wel vind ik het voor een hond geschikt als je een boerderij hebt ofzo, dan bouw je een eigen hondenhuisje en kan hij lekker buiten rondbanjeren. Binnen is de leefruimte van mensen, niet van dieren. Mensen die met hun hond of kat in bed liggen begrijp ik al helemaal niet. Eugh! Maar goed, als ik jouw vriend was geweest zou ik op absoluut geen concessie op hygiene willen doen, zeker niet in MIJN huis en MIJN auto. Nou heb ik geluk dat ik er ook nog allergisch voor ben dus ik heb een mooi excuus maar ze komen er gewoon niet in. Dat betekent dat samenwonen met de honden in huis ook geen optie is, wel op een boerderij met de honden buiten.

Als jij deze relatie wil laten slagen met je vriend, denk ik dat je wel een gesprek over de toekomstvisie aan moet gaan. Dit kan een dealbreaker zijn.
Je kan ook een grotere auto kopen, waar wel een bench inpast?

Hahaha, hey, hallo... daar moet je wel geld voor hebben! Dan erbij...dat zou ik dan alleen doen voor vriend. Nou, zo gek ben ik echt niet!

Owkee, zoveel mensen zoveel meningen. Ik vind het gewoon jammer dat er over zoeits zo moeilijk moet worden gedaan; hij vindt het ws jammer dat ik uberhaupt honden heb.

Met 2 auto's een end rijden? ( Ik ga regelmatig een end uit de buurt naar een bos, als ik heb gehoord dat het daar mooi is ofzo). Nee, vind ik gewoon van de zotte! Dan maar niet samen met mn onderkruipseltjes wandelen....

Mijn auto is trouwens zeker geen auto waar niemand in durft te stappen. Ik heb een gewelidig zoontje... zijn hobby is de auto poetsen. En dat doet ie spik en span.... Altijd fris en schoon, geen troep erin. Natte neuzen en kwijl is er ook niet te vinden. Enige is dat je altijd idd wel wat haartjes ziet hier en daar. Gaat gewoon in de bekleding zitten.
Fauve, als ik nou een dagje op je honden pas zodat jij met je lief kan wandelen, mag ik dan je zoontje lenen?

(zie; ik denk nog stééds in oplossingen! En nu ga ik met de honden wandelen)
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Een haartje hier en daar vinden sommige mensen al vies, Fauve, verkijk je daar niet op.
Je moet je echt afvragen of dit gaat werken, want los van dit zullen er meer probleempjes komen. Als hij bij jou is, als jij bij hem bent. Etc. Als je zelf van honden houdt is relatie met iemand die daar absoluut niet van houdt en honden maar vieze, stinkende wezens vindt, volgens mij niet echt mogelijk of ontspannen. Niet leuk, maar wel realiteit. (en onder ons gezegd, ja, ik vind hem een zeikerd, maar ja, ben dan ook groot hondenliefhebster).
quote:Spijker schreef op 24 mei 2010 @ 09:41:

Fauve, als ik nou een dagje op je honden pas zodat jij met je lief kan wandelen, mag ik dan je zoontje lenen?

(zie; ik denk nog stééds in oplossingen! En nu ga ik met de honden wandelen)Nog beter: je mag al onze kinderen een dagje, wat zeg ik, twee dagen, lenen en dat alles zonder hond. Deal? Ik denk ook graag in oplossingen namelijk.
Of een kleine bench voor één hondje? Gaan ze omdebeurt.

Geinig topic
Ik denk ook graag in oplossingen: zoek een relatie met een hondenman.
Een goede vriendin van mij is overleden omdat haar hondje tijdens het rijden bij haar voeten ging zitten spelen. Omdat ze zo niet goed kon remmen/gas geven probeerde ze haar hond daar weg te halen. Ze verloor de macht over het stuur en reed zo van een brug af. Ze hebben het beide niet overleefd.

Nog los van het hele vriend verhaal, een hond los in de auto?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven