Relatie en verliefd op een andere man

13-03-2008 10:39 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al meer dan 10 jaar een relatie en we hebben samen ook kinderen.De laatste jaren gaat het niet meer zo goed tussen ons en leven we totaal langs elkaar heen. Toch hebben we er allebei nooit aan gedacht om uit elkaar te gaan omdat we samen onze kinderen willen opvoeden en zien opgroeien.De kinderen komen bij ons op de eerste plaats en we proberen er samen gewoon het beste van te maken. Hij zegt dat hij nog wel van me houdt en gelukkig is met me maar zelf voel ik dat niet zo omdat hij vaak ontzettend kwaad kan worden om kleine dingen en me dan uitscheldt voor alles en nog wat. Dat zijn dingen die ik dan weer moeilijk kan vergeten en vergeven.

Nu heb ik al langere tijd mailcontact met een getrouwde man (vader van 2 kinderen) en we hebben elkaar vorige week voor het eerst ontmoet. Ik was het niet van plan maar hij zoende me en ik liet het gewoon toe.Ik weet dat het fout was en voelde me naderhand ook best wel schuldig maar vergat op dat moment alles om me heen.Er is verder niets tussen ons gebeurt.Ik mag hem heel graag en vertelde hem later in een mail dat ik best wel verliefde gevoelens voor hem heb.Zijn antwoord daarop was dat hij die zelfde gevoelens niet voor mij heeft maar ziet dit gewoon als iets wat we allebei missen in onze relatie/huwelijk, en hij wil hier ook graag mee doorgaan.Wat me zo stoort is dat hij er zo nuchter mee omgaat alsof het niets voorstelt. Ik weet nu gewoon niet meer hoe ik tegen hem moet reageren.Ik weet dat ik er beter mee kan stoppen maar het is zo moeilijk om die gevoelens,die dus alleen van mijn kant komen, uit te schakelen.

Ik zal hierop waarschijnlijk negatieve reacties krijgen maar ik wilde het gewoon even van me afschrijven.
quote:Bokstertje schreef op 13 maart 2008 @ 13:19:

Ik heb geen oordeel over de situatie, maar is het niet zo dat het bij de 1 misschien ook gewoon wat langer duurt voor hij/ zij verliefd

wordt dan bij de ander?

Is het zo dat je werkelijk meteen weg moet rennen als de ander na 1 keer zoenen niet net zo smoor over zijn oren is als jij, maar wel een heel goed gevoel heeft en zich erg lekker bij je voelde, en dat die persoon misschien net ietsje langer nodig heeft om echt verliefd te raken?In een 'gewone' situatie zou je het misschien nog een kans kunnen geven, maar dit is een relatie tussen twee getrouwde mensen. Dat is op zich al een probleem; het moet allemaal stiekem, je weet van elkaar dat je andere mensen (de respectievelijke partners) bedriegt, de kinderen zullen het niet waarderen dat moeder met een andere man naar bed gaat, enz... Als je daar bovenop nog eens een eenzijdige verliefdheid hebt, en de onzekerheid over de gevoelens van de ander, wordt het wel een heel grote poel van ellende...
sorry hoor, maar over de opmerking" tegenwoordig gaat iedereen wel heel makkelijk scheiden"moet ik toch even wat over zeggen, dat geldt zeker niet voor iedereen.... ik heb wat afgeknokt voor mijn huwelijk, een aantal jaren lang, tot de koek op was. En weet je , voor de buitenwereld mag het dan mischien lijken, dat je "zo makkelijk "uit elkaar gaat, maar in die jaren heb ik naar de buitenwereld altijd mooi weer gespeeld en niemand die ook maar iets in de gaten had, dat het helemaal niet goed ging bij ons.Dan praat ik echt wel over een jaar of 3 , 4 hoor. En als je dan een jaar of 4 hebt geknokt, en achteraf blijkt de partner 1 groot toneelstuk hebben opgevoerd, dan vind ik dat je het lang genoeg geprobeerd hebt. Ja er zijn kinderen die met gescheiden ouders verder moesten, en ja het is voor hun het ergste, maar ze zijn nu gelukkiger en zitten beter in hun vel de laatste paar jaar, dan toen we nog getrouwd waren. Hun voelen die spanning ook hoor, net zo goed! En weet je, ik ben hartstikke trots op hoe ik het gedaan heb in mijn eentje, en ze zien hun vader nog regelmatig, en ook dat contact is hartstikke goed.

Even over je verliefdheid, verwar het niet met dat het wel erg lekker en fijn is dat iemand je weer aantrekkelijk vind, voor je man ben je een open boek, voor die nieuweling niet, maar mogelijk als je daar een aantal jaar een relatie mee hebt zul je mogelijk in dezelfde "sleur" komen, de kunst is om je bestaande relatie spannend en gezellig te houden.

Voor die man waar je contact mee hebt, ben je mogelijk alleen iemand die zijn behoefte aan spanning kan bevredigen. En daarom kan ie er ook zo nuchter over doen, wat zijn nou lieve woordjes, die zijn gauw gezegd hoor, en voor je eigen ego heerlijk om te horen... Bedoel het niet rot hoor, maar wij zitten niet in die situatie in en kunnen het ook wat nuchterder beoordelen.

Knok voor je relatie meid, en probeer je man duidelijk te maken dat je niet gediend ben van zijn scheldpartijen. Vertel hem wat het met je doet. En ja wie weet relatietherapie, mischien is dat wat. Ik hoop dat het goed komt met je, maar laat die getrouwde man voor wat ie is, want dat brengt op den duur nog veel meer ellende met zich mee.....

succes in ieder geval, en probeer niet iedereen die gaat scheiden zo makkelijk te veroordelen.....
Eleonora, weet je,na zoveel jaren verwacht ik gewoon niets meer van hem en probeer de situatie te accepteren zoals het is omdat je je anders gewoon steeds kwaad maakt. Inmiddels ga ik gewoon iedere keer een blokje om als hij weer zijn uitbarstingen heeft. Dan kan hij lekker tegen de muren schelden.

Julia, juist omdat ik die aandacht van die andere man kreeg kan ik het allemaal beter aan en ben daardoor vrolijker, en dat kan alleen maar positief zijn voor de kinderen denk ik.Natuurlijk is het niet de bedoeling dat ze hier iets van te weten komen.

Maar toch zie ik (ook dankzij jullie antwoorden) dat dit ook niet de juiste weg is alhoewel het heerlijk is om weer verliefd te zijn.

Misty Vienna, meestal is het zo he, dat de (getrouwde) mannen alleen wat extra spanning zoeken. Hoe lang was je met hem samen? Jij ook veel sterkte...Knap dat je zo je best doet om je huwelijk weer op de rails te krijgen.

Ookdatnog, ik zei ook dat het soms echt beter is om te scheiden als er echt geen andere uitweg is.Jij zegt zelf dat je hard geknokt hebt, dus je hebt er goed en lang over na gedacht.En ja,vaak is het dan ook echt beter zo...ook voor de kinderen.

Ik stel het geluk van mijn kinderen nu boven mijn eigen geluk en kan de situatie nog aan zoals 't is, dus waarom uit elkaar gaan? Die vriend gaf me gewoon een goed gevoel maar ik geloof ook wat je zegt, dat hij me alleen 'gebruikt' voor de spanning en om zijn eigen sleur thuis te ontvluchten.Dat zei hij dus ook met andere woorden.Ach,eigenlijk ben ik ook stom om verliefd te worden op iemand die zegt dat hij niet verliefd op mij is.Na die zin had ik eigelijk al wakker moeten worden....Nou ja,beter te laat dan nooit!
Ik lees al een tijdje mee en ik vind dat eleonora altijd hele goeie wijze adviezen heeft!
ik bedoel geeft!
Dank je wel Mediteranneo

Mooie nickname heb je.

Eden.....wat erg dat je schrijft dat je niets meer van je man verwacht. Dat vind ik zo troosteloos klinken. Op zich vind ik het heel goed dat je de man neemt zoals 'ie is en als daar scheldpartijen bij horen dat is dan ook een deel wat je er bij neemt maar ik vind agressief gedrag altijd zo lastig goed te praten.

Dat zal best projectie zijn van mij hoor maar scheldpartijen en jou uitmaken voor alles wat mooi en lelijk is went nooit en zou ook niet geaccepteerd moeten worden.

Heel goed van je dat je je niet beschikbaar stelt voor zijn woedeuitbarstingen door weg te gaan en hem tegen de muren te laten schelden maar die onmacht in zo'n man waardoor hij losgaat op wat hem het liefste zou moeten zijn, dat vind ik altijd zo pijnlijk om te lezen of te horen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven