Relatie over - loslaten is zo moeilijk

26-01-2009 17:14 1515 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds twee weken weer vrijgezel, hij zette er een punt achter omdat hij zich niet zo aan mij wil binden als ik aan hem. Hij is gehecht aan zijn vrijheid, wil geen verantwoording afleggen, zijn eigen dingen doen en weinig tot geen rekening houden met mij. Iedereen zegt dat ik hem moet vergeten, door moet gaan met mijn eigen leven. Alleen: ik heb mezelf steeds verder weggecijferd om het te laten slagen tussen ons, hij was als een verslaving voor mij (en volgens mij ik ook voor hem getuige het constante contact zoeken met elkaar, zo'n twintig maal per dag). Ik wist dat het niet goed zat, dat hij niet echt voor me ging, maar ik ben enorm gaan knokken voor ons en heb dat lange tijd volgehouden. Nu val ik in een enorm gat. Ik heb bijna al mijn vrienden verwaarloosd, zijn wereld was de mijne geworden. Het liefst zou ik hem willen bellen en het weer proberen samen. Deze pijn is zo erg! Ik voel me zo alleen en afgewezen. Alles heb ik voor deze man gedaan. Ik had gehoopt dat hij mij ook zou gaan missen, maar daar lijkt het niet op, ik hoor niks van hem. En elke dag die verstrijkt, voelt het alsof hij verder bij me vandaan is. Daar raak ik dan van in paniek, bang dat hij me allang vergeten is. Ik weet dat deze man niet goed voor me is, maar ik heb toch nog hoop dat hij me niet kan missen, bereid is toch te investeren in ons. Hoe moet ik hem loslaten? Ik weet het ook even niet meer, ik moest het ergens kwijt!
hetzelfde hier lovehurts, het wisselt ook zo erg steeds wat ik denk en voel.

het ene moment ben ik er helemaal klaar mee en het volgende moment sms ik hem weer omdat ik hem zo erg mis, dom want dat moet ik juist niet doen maar kan het soms echt niet laten!

en later schaam ik me daar weer voor en stuur ik weer "sorry" ik kan het gewoon niet dat helemaal geen contact heben, lijk wel verslaafd.

net als dat ik weet dat roken niet gezond is en ik kan er niet mee stoppen is het ook met hem.

weet niet een smeer of ik nog wel wat met hem wil, waarom dan toch nog zo wanhopig contact willen heben?

snap mezelf gewoon soms helemaal niet meer.

ik moet me gewoon richten op mezelf, mijn kinderen en mijn huis eindelijk eens op orde zien te krijgen maar ik steek al mijn energie in treuren om hem.

ga nu even als een bezetene mijn huis door, hooop dat het lukt want het is hier echt een enorme bende.

als ik straks toch weer reageer geef me dan maar op mijn donder dat ik aan het werk moet!
Voor mij is dat ook zo, dat ik verslaafd aan hem ben. Vandaar deze poging om cold-turkey te stoppen met deze verslaving die me alleen maar pijn oplevert. Ook ik weet niet eens meer of ik hem wel echt terug wil. De pijn van de afwijzing is gewoon heel groot. Zo groot dat ik niet verder kan denken dan dat soms, dat het me ervan weerhoudt de dingen te zien zoals ze werkelijk zijn: dat hij niet goed voor mij is en ik beter af ben zonder hem.
[quote]moppie_online schreef op 09 maart 2009 @ 07:59:

Idd wat een rust!

Bij mij heel erg ups and downs... Ene moment denk ik: het gaat naar omstandigheden wel redelijk, ik probeer er wat van te maken. Andere moment zitten er allemaal herinneringen in m'n hoofd en kan ik me niet voorstellen dat we niet meer samen zijn, en doet het nog steeds heel erg pijn.

Zo is het bij mij ook! Het ene moment denk ik,kom op! we gaan ervoor.. maar dan komen er weer herinneringen... en dan word ik zo verdrietig!!

Zucht...
aah meiden.. mn internet doet t thuis niet (ben nu ff bij mn ouders).. echt erg.. ik voel me meteen helemaal zielig en paniekerig.. stom he :S voelt ineens zo eenzaam.. en ook, normaal fixte mn ex dat soort dingen altijd meteen.. zo confronterend dat ie weg is op dit soort momenten. zit je daar alleen en niemand om je inet te fixen :(

marijntje en ik komen er vandaag net achter dat we bij elkaar op school hebben gezeten en zelfs in dezelfde klas hebben gezeten met kunstgeschiedenis.. wat is de wereld toch klein
Ik heb hem gezien dit weekend...

Hebben samen hapje gegeten in de stad en tv gekeken. Net als vanouds... met het enige verschil dat hij geen relatie wil, het hartstikke leuk vind om me weer te zien, het erg gezellig vond, me ze lief vind etc.etc.

Waarom wil ik hem eigenlijk???

Wie heeft het boek "de ideale vrouw is een bitch" gelezen??? Als het goed is was dat de titel.

Anders zal ik ook eens een bitch worden i.p.v. altijd het lieve meisje. Ik haat het als hij zegt dat hij me zo lief vind!

Grappig Porc en Marijn, schept nog meer een band )
Jeetje jeanne!! Hoe is het nu dan? Krijg je hier geen hoop van? Of voelt het nu helemaal ellendig omdat het juist zo leuk was.. en je eigenlijk ook weet dat het toch over is? (snap je nog ;) )
Ik weet het niet.

Enerzijds geeft het me nog veel hoop. Denk ik zo van, hij kan me dus ook niet missen... Het is juist fijn dat we het leuk gehad hebben samen, het kan dus nog steeds.

Andere kant, hij wil geen druk van een relatie, geen toekomstplannen maken en dat is wel wat ik wil.

Hij gaat niet voor mij en ik verdien het dat iemand voor mij gaat. Dan moet ik dit ook niet in stand houden.

Kan ik nu allemaal wel zeggen, maar nu nog voelen...
oh jeanne, wat fijn en wat vreselijk tegelijk lijkt me dat.

of lijkt...ik weet t, heb in het begin ook nog wel es "normaal" een avond met hem hier gezeten als of er niks veranderd was.

op zich zo fijn maar ook zo moeilijk.

heb het nu met ex-ex precies andersom, ook leuke avondjes, gezellig zitten maar ik wil verder niks en hij wel, precies zoals jouw ex bij jou zit dus...

man-o-man, waarom moet het toch soms zo moeilijk zijn...

vanavond m'n vriendin hier op bezoek, gezellig even, zou daarn ameteen op bed maar nee hoor, verslaafde ik moets nog even op het forum kijken.

en als ik dan toch achter de pc zit dan ook meteen maar weer even wat tegen ex zeggen op msn, tegen beter weten in want volgens mij heeft ie me gewoon geblokt met mijn gestalk.

zou ik wel doen als ik hem was tenminste.

ben zo erg mijn eigen glazen aan het ingooien en trots is iets dat ik niet meer schijn te hebben...

porc en marijn, wat een kleine wereld zeg, wat een toeval!

(jeanne, lovehurts, wie dan ook...ben jij mijn buurvrouw toevallig? )
quote:jeanne schreef op 09 maart 2009 @ 21:17:

Wie heeft het boek "de ideale vrouw is een bitch" gelezen??? Als het goed is was dat de titel.Ja, ik. Erg leuk boek en hou me er nog steeds aan vast, ookal gedraag ik me in de meeste gevallen wel als die omschreven bitch
Hihihi! Helaas ben ik niet jouw buurvrouw Mamalief.

Gelukkig heeft die van mij geen msn of iets dergelijks.

Ik laat het contact van hem afkomen, ik ga niet smsen of bellen. Als hij me mist, komt hij vanzelf, dat is afgelopen week ook gebleken. We hebben het ontzettend leuk maar ja, hij en de kronkel in zijn hoofd...

Ik heb ook wat meer dingen gepland voor deze maand i.p.v. veel thuis te zijn. Afleiding om niet te blijven hangen in mijn verdriet. Het helpt toch allemaal niet!
Tijd en afleiding. En niet vluchten in een vervangende relatie.
Moet er ook niet aan denken... die vervangende relatie.

Vind het wel leuk om nieuwe mensen te leren kennen om gezellige dingen mee te doen. Maar me openstellen voor bijvoorbeeld seks met een andere man dan ex... Voorlopig niet!

Maar tijd en afleiding, dat zijn wel de 'medicijnen'.
Iemand nog een stripje "tijd en afleiding" in de aanbieding???

Doe mij ook zo'n stripje
Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen
Ha allemaal!

Als iemand aan die stripjes kan komen???? Graaaaag!!!

Jeanne.. ik herken het bij jou wel.. Die laatste dagen dat hij hier was in Nederland om het 'uit te maken' hadden we het ook heel gezellig. Maar toch weet je dat doorgaan er ook niet in zit op dat moment. Toch heb ik dan de hoop (misschien heel dom) dat hij daar na een tijdje achterkomt en toch verder wil. Er moet toch iemand zijn die ze kan laten inzien dat het niet eng, benauwend enz is? Maar ja... als diegene dan voor mij naar Portugal zou willen gaan??? Zucht...

Mamalief... ik geloof niet dat we buren zijn... zou wel gezellig zijn geweest, dan was je iig welkom voor een kopje thee hoor

Vooral op de momenten dat we er doorheen zitten!!

Ik vind het zo fijn dat je hier lekker je verhaal kwijt kunt en met mensen te maken hebt die (helaas) in het hetzelfde schuitje zitten!

Ik ga koken.... miss tot vanavond!

voor allemaal!!!
Grrr zit America's next topmodel te kijken, en dat speelt zich nu af in Rome... Daar waren wij vorig jaar saampjes, dus dan zit ik nu weer het allemaal herinneringen in m'n hoofd!!!

Meiden, ik moet zo weg (laatste keer schaatsen van het seizoen)...ik spreek jullie weer! x
Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen
Hai dames,

Wat een herkenbaar topic. Ik heb niet alles gelezen (dat zou te veel zijn), maar wat ik gelezen heb, is zo herkenbaar: het verslaafd zijn, ik vond het echt een high als ik contact met hem had gehad. Toen hij zei niet meer verder te willen, voelde het alsof ik geamputeerd was...idd: wat doet hij nu? waar is ie? Waar denkt hij aan? En hoe kan het dat hij wel zonder mij verder kan? Ik had het naïeve idee dat een liefde die zo sterk voelde voor mij hetzelfde voor hem moest voelen.

Ik heb het boek 'Als liefde een obsessie wordt' gelezen http://www.cosmox.nl/best...san-forward-9789021536835

En daar best veel aan gehad (dat je die liefde als een steen op je nek moet zien, hij drukt op je. En dat je je dan voorstelt dat de steen verbrokkelt en van je afvalt. Als je dit visualiseert, voel je je daarna ook wat lichter.

Wat niet wegneemt dat het mij ook nog niet geluk is om hem te vergeten

Voor iedereen hier: sterkte en een hug!
Even een berichtje van mij, heb even bijgelezen.

Bij mij is er een knopje omgegaan en heb momenten met afwezigheid van pijn, zo heerlijk, ik wist haast niet eens meer hoe dat voelde.

Ik merk ook dat het helpt om er tegen te vechten, geen contact en accepteren dat het niet meer goed komt en geloof dat er voor mij echt nog wel iets veel mooier weg gelegd is.

Deze dingen helpen mij enorm.

Heb veel gelezen en veel leuke dingen gedaan! Afleiding is echt het beste, ook al heb je geen zin.

Soms sta ik op het punt om te gaan malen en herhalen maar ik ben er zo moe van dat ik net voordat ik begin al afhaak.

En jullie gaan daar ook allemaal komen!

Dikke knuffel voor allemaal

4wheels, mooi dat stukje tekst, ja we verdienen het om bemind te worden, is ons recht!
mail gehad net van m, ben d'r klaar mee nu.

de hele vriendschap van 7 jaar was schijnbaar een illussie en zomaar op te geven door hem.

teleurgesteld maar vastbesloten om nu door te gaan met mijn eigenleven.

zal hem het genoegen niet gunnen om te zien dat het me nog wat doet.

I'm gonna be strong!

(hoop ik...en anders doe ik wel alsof!)

weer een egopost maar sorry, zo ben ik momenteel even.

lees alles wel van jullie maar weet er vaak geen reaktie op te geven.
Ik zal af en toe nog wel blijven lezen, maar ik ga langzaam afscheid van jullie nemen.

Het gaat met mij wat betreft ex erg goed, hij verdwijnt met de dag meer naar de achtergrond, ookal denk ik nog continue aan hem. Maar de pijn is eigenlijk wel weg en ik merk dat ik door het lezen van de verhalen bijna gedwongen word om weer in het negatieve gevoel te gaan zitten.

Iedereen: Probeer daar voor jullie zelf ook op te passen:

herkenning is erg fijn, maar het zorgt er ook voor dat je blijft hangen in het rotgevoel.

Diss: ben blij te horen dat het echt beter met je gaat! (f)

Flink zijn, even flink zijn.

Zal wachten tot ik vrij zal zijn en net zo ver als jij zal zijn.

Zal wachten tot ik weer van iemand hou...

(Robert Long) Simone Kleinsma
4wheels, herken en begrijp helemaal wat je bedoeld, ik ga nog geen afscheid nemen van het forum maar wel terug naar 1 a 2x in de week even berichten en tot steun zijn maar inderdaad de rest van de tijd richten op dingen waar ik blij van word.

Ex is niet weg maar ook veel meer op de achtergrond en het begint te vervagen en aan de andere kant helder te worden wie hij is en wat ik hoopte dat hij was.

Dus laat ze zien wie je bent en verzamel al je kracht, ergens is iemand die op je wacht.

Dus rechten je schouders en omhoog met je hoofd, je vindt toch altijd iemand die wel in je gelooft
4wheels en diss, wat fijn dat het beter met jullie gaat... 4wheels laat je nog af en toe eens van je horen?

ik herken wel wat in wat jullie schrijven.. door te blijven lezen en posten blijf je er ook mee bezig.. ik merk ook dat ik soms geen behoefte daar aan heb op betere dagen.. maar weg ben ik (ook) nog niet hoor

ik mis m zeker niet meer constant.. veel leuke dingen doen helpt idd heel goed.. alleen mis ik m daarna dan weer wel omdat ik het met m zou willen delen.. hem wil vertellen over hoe leuk het is en hoe goed het met me gaat.. wat een stomme spiraal is dat toch.. maar gelukkig wel een opwaardse.

ik doe ik even mee met quoten.. deze vind ik erg mooi

pick up those dice and let them roll

pick up the pieces of my soul

all that i hoped for, all the things you couldn't be

i'm gonna walk out with the me you couldn't see

knuffel voor jullie allemaal... en ik ben blij dat internet weer doet hier!
Goed zo 4Wh en Diss!!! Ben trots op jullie

Het is voor ons, "de achterblijvers", een prettig vooruitzicht dat we ons ooit, misschien wel snel, beter voelen.

Gelukkig Porc, dat heb je overleefd! Niet getrild of angstzweet gehad? Moet er niet aandenken om zonder internet te zitten, voel je je toch behoorlijk afgesneden van de buitenwereld.

Zou willen dat ik al zover was, dat ik hem niet zou missen, dat hij eens voor 1 uur uit mijn hoofd ging. Lukt nu alleen tijdens het sporten. Het is ook mijn tijd van het jaar niet. En hier regent het... Fijntjes!

Hoe is het Mamalief? En hoe is het met de rest van de meisjes?
nou ik was even behoorlijk wanhopig zonder internet hoor.. ben meteen maar naar mn moeder en broertje gegaan en onderweg op de fiets gehuild.. het is zo'n situatie dat ie er echt heel duidelijk niet is, ex.

maar gelukkig vroeg mn broer me mee jazz bandjes kijken in de kroeg en had ik uiteindelijk een leuk avond onverwacht (goed begin van de week meteen al uit op maandag ).. en de volgende dag met vriendinnetjes gegeten.. wat super leuk was.. dan denk ik zie je ik kan het prima leuk hebben zonder hem.. om hem een uur later vreselijk te missen.. en heb m toen ook midden in de nacht gebeld

vandaag had ik op mn werk een cursus over progameren etc.. dat is zijn werk.. dus de hele dag aan m gedacht.. normaal zouden we nu uren napraten er over.. verschrikkelijk die gezamelijke interesses.

(sorry voor t lange verhaal!)

ach het is vallen en opstaan he meiden.. maar merken jullie niet ook dat je langzaam steeds meer gaat opstaan en minder vallen?

ja jeanne het is niet de beste tijd met dat grauwe weer en regen.. maar het komt echt hoor je gaat hem echt steeds minder missen.. dan wordt het af en toe, dat is ook kut maar wel veel beter.. die pijn (je weet wat ik bedoel, die je echt voelt) is er bij mij nu na 3 maanden ook nog maar af en toe.. houdt hoop! het wordt lente en dan houden we straks met mooi weer een grote wij-zijn-over-onze-ex-heen-barbecue
Bij mij 1 maand... Dus ik moet nog even door de zure appel heen bijten.

Die bbq vind ik een goed plan. Wat zullen we feesten!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven