Relatie probleem

12-11-2018 18:47 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben een 19 jarige jongen en ik heb na 3 maanden intensief contact. Sinds 2 weken een relatie met mijn lieve vriendin, die 17 jaar is. Ik heb haar 5 maanden geleden ontmoet op een feestje, vanaf toen praten we al bijna elke dag met elkaar via whatsapp en etc. na 2 weken appen hebben we afgesproken. In het begin hebben we het rustig aan gedaan, maar na 2 maanden van appen en etc. Zijn we elke week wel meerdere keren bij elkaar.
Ik ben heel erg blij met mijn vriendin, maar toch is er iets waar ik zo erg mee zit en wat zo aan mij knaagt, dat ik telkens twijfels heb.

Mijn vriendin is een hele knappe meid en spontane meid en ik ben natuurlijk niet de enigste die dat ziet. Hierdoor krijgt ze veel aandacht van andere jongens en ook houd ze heel erg van die aandacht van andere jongens. Als mijn vriendin uitgaat vind ze het normaal dat ze elke jongen kan knuffelen en telkens aan die jongens kan hangen. Ik voel mij hier heel onprettig bij en heb dit ook meerdere malen aan geven. Elk weekend is het weer opnieuw raak als ze uit gaat. Dan veranderd ze voor het gevoel in een andere mens en geniet ze van alle aandacht van de jongens. Haar vriendinnen geven ook wel is aan dat het wel een tandje minder mag. Ik kan van mezelf een beetje een jaloers type zijn en zulke dingen moet ze vooral bij mij niet uitspoken. Wanneer ik haar hier mee confronteer zegt ze dat het niks voorsteld en dat het allemaal vrienden zijn. Ik heb haar later ook weer verteld dat ze of voor mij moest kiezen of voor hoe ze zich nu gedraagd. Op dat moment heeft ze gezegd voor mij te kiezen en haar gedrag zeker aan te passen. Dat gaf mij op dat moment zeker een goed gevoel. Toch zit het mij nog steeds dwars, omdat ik denk en zie dat ze niet echt veranderd is maar het gewoon minder probeert op te laten vallen naar mij. Ik ben van mening als je graag een relatie met iemand wil hebben je zulk gedraag niet moet vertonen. Ook geeft ze mij het gevoel dat ze wil dat zo weinig mogelijk mensen (vooral dus andere jongens) mogen weten dat wij wat met elkaar hebben. Omdat ik denk dat ze dan bang is haar aandacht te verliezen, als ze weten dat ze bezet is.

Ik zit hier vanaf het begin dat we met elkaar gaan al mee en nu nog steeds. Het knaagt elke dag opnieuw aan mij. Ik wil graag dat mijn vriendin mij een vertrouwd gevoel geeft en dat zij 100% voor mij gaat. Hierdoor vertrouw ik haar nooit 100% en blijf ik altijd licht wantrouwend. En zoek ik hierdoor steeds naar bewijzen van haar gedrag. Ik wil graag van dat gevoel af en ook dat zij hier gewoon mee stopt. Ik wil het nu niet opgeven en zij ook niet omdat wij elkaar daar te leuk voor vinden.

Ik zou graag tips en raad van andere mensen willen weten.

Relatie problemen

Totaal aantal stemmen: 7

Tips (43%)
Raad (57%)
Alle reacties Link kopieren
irritant gedrag van je vriendin!
Ik zou de relatie afbreken als dit nu al zo’n probleem is.


Jullie hebben beide andere visies over een relatie. Als je nu al wilt dat ze veranderd voor jou dan kan ze toch nooit de juiste match zijn? Zoek dan iemand die hetzelfde denkt over het gedrag tijdens uitgaan.

Haar gedrag met jouw jaloezie kan nooit goed blijven gaan.
Ze is zoals ze is en heeft nu kennelijk veel behoefte aan bevestiging van anderen. Je kunt hooguit vragen of ze daarin rekening met jou houdt maar meer ook niet. Aangezien je dit al hebt gedaan maar ze evengoed het knuffelen, etc. met anderen de voorkeur geeft, is dit wat het is.

Ze ontkent jullie relatie en daar zou ik echt geen trek in hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op raad gestemd.
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
Ze is te jong voor een relatie. Jullie matchen niet samen. Niet nu iig.
Ga beide je eigen weg, zij sjansen met andere jongens en jij met een meisje die jou niet jaloers maakt
Alle reacties Link kopieren
HelloFromTheOtherSide schreef:
12-11-2018 19:46
Ik heb op raad gestemd.
Vind ik een vreemd advies hoor! Op die leeftijd moet je echt voor tips gaan!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook raad.
Ik vind dat ze zich respectloos naar jou gedraagt. Hoe zou zij het vinden als jij liep te knuffelen en flirten met andere meiden waar zij naast stond? Dan sta je toch voor aap?

Ze is misschien inderdaad nog niet toe aan een serieuze relatie.
Na twee weken deze dingen al? Dit wordt het niet.
Daarnaast vraag ik me af waarom je na twee weken iets al een relatie noemt.
Alle reacties Link kopieren
Dump die aandachtshoer.
Alle reacties Link kopieren
We gaan 3 maanden met elkaar en hebben voor het idee dus sinds 2 weken een relatie. Het is niet dat het niks is hoor.
Wat bedoel je met 'voor het idee'?
Alle reacties Link kopieren
Remcooenema schreef:
13-11-2018 09:31
We gaan 3 maanden met elkaar en hebben voor het idee dus sinds 2 weken een relatie. Het is niet dat het niks is hoor.
Het is niet niks, maar ze doet dus wel net alsof het niks is naar anderen toe.
Je kan haar niet veranderen. Dat is onbegonnen werk. Je hebt het al verteld en ze doet daar dus niks mee. Aan jou om te kiezen of je hiermee kan leven of niet. Ik vind dit niet het gedrag dat je vertoont als je in een relatie zit. Maar ik zou zulk gedrag niet eens vertonen als ik single ben. Dus waarschijnlijk is zij gewoon zo en blijft ze zo.
Zo goed past ze dus waarschijnlijk niet bij je. Dat kan gebeuren.
anoniem_377530 wijzigde dit bericht op 13-11-2018 09:40
Reden: Autocorrect fout
0.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tsja, zij is zo. Ik snap niet goed waarom je kiest voor iemand die zo is om dan te eisen dat ze verandert als je eenmaal een relatie met haar hebt. Zoek dan gewoon iemand die wèl bij je past. Haar vragen te veranderen is echt gemeen. Waarom verander je zelf niet?
Alle reacties Link kopieren
Innia schreef:
13-11-2018 09:39
Het is niet niks, maar ze doet dus wel net alsof het niks is naar anderen toe.
Je kan haar niet veranderen. Dat is onbegonnen werk. Je hebt het al verteld en ze doet daar dus niks mee. Aan jou om te kiezen of je hiermee kan leven of niet. Ik vind dit niet het gedrag dat je vertoont als je in een relatie zit. Maar ik zou zulk gedrag niet eens vertonen als ik single ben. Dus waarschijnlijk is zij gewoon zo en blijft ze zo.
Zo goed past ze dus waarschijnlijk niet bij je. Dat kan gebeuren.
Ik gedraag me ook zo, single of niet. Ik knuffel graag, en uit m'n genegenheid graag fysiek. Als ik een relatie begin met iemand ga ik er van uit dat hij bij mij wil zijn zoals ik ben. Als hij het niet trekt dat ik fysiek sociaal ben dan is hij duidelijk niet de man voor mij een vraag ik me af waarom hij überhaupt een relatie met me is begonnen. Ik zou me bedrogen voelen, want ik dacht dat hij op mij viel, en niet op een aangepaste fantasieversie van mij.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
13-11-2018 09:48
Ik gedraag me ook zo, single of niet. Ik knuffel graag, en uit m'n genegenheid graag fysiek. Als ik een relatie begin met iemand ga ik er van uit dat hij bij mij wil zijn zoals ik ben. Als hij het niet trekt dat ik fysiek sociaal ben dan is hij duidelijk niet de man voor mij een vraag ik me af waarom hij überhaupt een relatie met me is begonnen. Ik zou me bedrogen voelen, want ik dacht dat hij op mij viel, en niet op een aangepaste fantasieversie van mij.
Prima toch? 😊 Dat is jouw keuze en die van jouw eventuele partner.
Ik zou het zelf alleen voor mezelf niet prettig vinden in een relatie en ik zou daarom zelf nooit gaan voor een man die zo met allerlei andere vrouwen omgaat. Dat is mijn keuze. Net zoals dat ik nooit zo zal doen met allerlei mannen, want zo ben ik gewoon niet.
Het gaat mijn inziens pas fout als je er dan ondanks dat dat niet matched alsnog voor hem/haar kiest en dan verwacht dat diegene maar moet veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Innia schreef:
13-11-2018 10:03
Prima toch? 😊 Dat is jouw keuze en die van jouw eventuele partner.
Ik zou het zelf alleen voor mezelf niet prettig vinden in een relatie en ik zou daarom zelf nooit gaan voor een man die zo met allerlei andere vrouwen omgaat. Dat is mijn keuze. Net zoals dat ik nooit zo zal doen met allerlei mannen, want zo ben ik gewoon niet.
Het gaat mijn inziens pas fout als je er dan ondanks dat dat niet matched alsnog voor hem/haar kiest en dan verwacht dat diegene maar moet veranderen.
Dat is precies mijn punt, het is niet eerlijk dat to verwacht dat zij verandert, veranderen is niet niks, en als je iemand vraagt te veranderen wijs je eigenlijk de persoon af.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
13-11-2018 10:07
Dat is precies mijn punt, het is niet eerlijk dat to verwacht dat zij verandert, veranderen is niet niks, en als je iemand vraagt te veranderen wijs je eigenlijk de persoon af.
In dat geval snap ik niet zo goed waarom je dan mij quote om dat te zeggen, want dat was ook al mijn punt.
Alle reacties Link kopieren
Innia schreef:
13-11-2018 10:14
In dat geval snap ik niet zo goed waarom je dan mij quote om dat te zeggen, want dat was ook al mijn punt.
Het ik reageerde op het dikgedrukte, dat ik dus wel zo iemand ben.
Alle reacties Link kopieren
Even voor de duidelijkheid, ze heeft tegen mij gezegd dat ze wel degelijk is gaan minderen met haar gedrag. Toch vind ik en anderen het nog niet genoeg. Dit ligt natuurlijk ook aan mij. Daarom vind ik het allemaal zo lastig.
Alle reacties Link kopieren
Remcooenema schreef:
13-11-2018 13:03
Even voor de duidelijkheid, ze heeft tegen mij gezegd dat ze wel degelijk is gaan minderen met haar gedrag. Toch vind ik en anderen het nog niet genoeg. Dit ligt natuurlijk ook aan mij. Daarom vind ik het allemaal zo lastig.
Die anderen maken niet uit. Als jij het niet genoeg vindt, waarin verander jij dan niet? Waarom leg je het bij haar? Je wist toch how ze was? Waarom kies je haar om dan te eisen dat ze verandert? Ga voor iemand die wèl bij je past.
Remcooenema schreef:
13-11-2018 13:03
Even voor de duidelijkheid, ze heeft tegen mij gezegd dat ze wel degelijk is gaan minderen met haar gedrag. Toch vind ik en anderen het nog niet genoeg. Dit ligt natuurlijk ook aan mij. Daarom vind ik het allemaal zo lastig.
Jij vind dus dat ze niet bij jou past. Want ze moet nog meer veranderen voor jou dan dat ze nu al doet.

Ik ben zelf heel ingetogen, zou het gedrag van jouw vriendin ook nooit vertonen. Maar mijn zus is zoals jouw vriendin. Knuffelig, ze laat een enthousiasme zien in contact dat anderen als flirten zouden kunnen zien. Maar zij is zonder enige twijfel net zo trouw als ik.

Haar zo willen veranderen is absoluut oneerlijk en daarnaast ook nutteloos want als het nu al zo botst op dit punt blijft de relatie nooit stand houden.

Er zijn zoveel vissen in de zee, ook leuke meiden die wel op dezelfde manier kijken naar dit punt als jij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven