relatiedip

05-11-2009 08:38 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Mijn man en ik zijn nu net een jaar getrouwd en hebben een dochtertje van 8 maanden.

Door mijn eigen stommiteiten ben ik mijn baan kwijt geraakt en we zitten dus financieel heel erg moeilijk. hier door heeft hij stress en hebben we vaak ruzies over kleine dingen. Hij verwijt mij alles, wat opzich ook logisch is, maar kan het niet meer terugdraaien. Heb nu werk gevonden voor een paar euro per maand, wat ietjes helft in de financieen, maar onze relatie heeft dus een behoorlijke deuk opgelopen en het is niet echt gezellig meer. Soms wordt ie boos om helemaal niks. Deze week zijn we er achter gekomen dat ondanks mijn pilgebruik we weer zwanger zijn ! Zou leuk moeten zijn, maar we kunnen een tweede kind niet onderhouden, we weten het nu al 3 dagen en hij heeft er nog niks positiefs overgezegd, wil hij dit kind wel? is het verstandig ? ik weet niet meer wat ik moet doen.... k moet gewoon snel iets vinden waarmee ik veel geld kan verdienen !!!
Ik heb geen recht op bijstand omdat mijn man daarvoor genoeg verdient. Ik heb alles al helemaal uitgezocht, bij gemeente en belastingdienst, heb nu wel een hogere toeslag op kindgebondenbuget etc.

ik zie mijn man ook langzaam achteruit gaan, ik snap hem ook wel, echt waar..

Maar zoals ik het nu zie is de enige oplossing dat ik weer werk heb, maar ik kan alleen 3 dagen in de week tot 17 uur werken, omdat HIJ niet wil dat ik langer werk, omdat we elkaar dan niet meer zien.
Dat mannen emoties anders tonen of helemaal niet tonen betekent niet dat het gevoelloze wezens zijn. Dat mannen zich verantwoordelijk opwerpen voor het gezin (behalve de lapzwanzen dan) betekent niet dat zij niet radeloos kunnen zijn. Een vrouw die dan ook nog eens aan zijn schouder hangt om te horen dat ze nog lief leuk een schattig is en zwanger bovendien en armpjes om haar heen wil en wil horen dat alles goed komt werkt dan niet echt mee...
quote:moeder24 schreef op 05 november 2009 @ 09:10:

Maar zoals ik het nu zie is de enige oplossing dat ik weer werk heb, maar ik kan alleen 3 dagen in de week tot 17 uur werken, omdat HIJ niet wil dat ik langer werk, omdat we elkaar dan niet meer zien.Ik neem aan dat je man meer dan 3 dagen per week werkt, dus dan ziet ie jou overdag toch ook niet of je nu thuis zit of ook 'n fulltime baan hebt.
quote:moeder24 schreef op 05 november 2009 @ 09:10:

Ik heb geen recht op bijstand omdat mijn man daarvoor genoeg verdient. Ik heb alles al helemaal uitgezocht, bij gemeente en belastingdienst, heb nu wel een hogere toeslag op kindgebondenbuget etc.

ik zie mijn man ook langzaam achteruit gaan, ik snap hem ook wel, echt waar..

Maar zoals ik het nu zie is de enige oplossing dat ik weer werk heb, maar ik kan alleen 3 dagen in de week tot 17 uur werken, omdat HIJ niet wil dat ik langer werk, omdat we elkaar dan niet meer zien.

Daarom dat overleg. Ga met elkaar om tafel zitten en de situatie bespreken zoals hij nu is. Niet met roze wolkjes of in sorrymodus, maar concreet.

Zo is de situatie zoals hij nu is.

Dit zijn onzen vereisten in het leven en dit zijn onze wensen

Dit zijn onze eventuele opties

Komt dat met elkaar overeen. Jij wil dat ik maar 3 dagen werk. Is dat haalbaar voor de toekomst. Als ik meer werk, betekent dat minder werk voor jou, dus netto waarschijnlijk evenveel tijd voor elkaar.

Wat is prioriteit? Dat ik minder werk, of dat we uit de shit komen?

Hoe ga ik aan werk komen?

Gaan we kindje houden of niet?

Zo ja, hoe gaan we dat aanvliegen?

Stappenplannen maken en verwachtingen, eisen/wensen bijstellen aan de realiteit. Toon jij die daadkracht, kan hij ook ademhalen en weer heil zien.
quote:elninjoo schreef op 05 november 2009 @ 09:16:

[...]

Ik neem aan dat je man meer dan 3 dagen per week werkt, dus dan ziet ie jou overdag toch ook niet of je nu thuis zit of ook 'n fulltime baan hebt.Hij werkt elke dag van 6 tot 16 uur, en hij vindt als ik dan ga werken als hij thuis is dat we elkaar dan niet meer zien. Ik wil best werken ook in de avonden maar dat wil hij niet
quote:domnaiefmutsje schreef op 05 november 2009 @ 09:16:

[...]

Daarom dat overleg. Ga met elkaar om tafel zitten en de situatie bespreken zoals hij nu is. Niet met roze wolkjes of in sorrymodus, maar concreet.

Zo is de situatie zoals hij nu is.

Dit zijn onzen vereisten in het leven en dit zijn onze wensen

Dit zijn onze eventuele opties

Komt dat met elkaar overeen. Jij wil dat ik maar 3 dagen werk. Is dat haalbaar voor de toekomst. Als ik meer werk, betekent dat minder werk voor jou, dus netto waarschijnlijk evenveel tijd voor elkaar.

Wat is prioriteit? Dat ik minder werk, of dat we uit de shit komen?

Hoe ga ik aan werk komen?

Gaan we kindje houden of niet?

Zo ja, hoe gaan we dat aanvliegen?

Stappenplannen maken en verwachtingen, eisen/wensen bijstellen aan de realiteit. Toon jij die daadkracht, kan hij ook ademhalen en weer heil zien.Wil je f bedanken voor je goede raad.. of je het gelooft of niet, maar het zegt me zeker aan het denken en doet me meer mijn ogen openen. Ik moet uit deze financiele shit komen anders ben ik straks mijn huwelijk kwijt.
quote:moeder24 schreef op 05 november 2009 @ 09:20:

[...]

Hij werkt elke dag van 6 tot 16 uur, en hij vindt als ik dan ga werken als hij thuis is dat we elkaar dan niet meer zien. Ik wil best werken ook in de avonden maar dat wil hij nietWaarom zou je dan in de avonden willen werken? Je kunt toch gewoon van 8-16 werken bijv. en dan kun je gewoon 'n 36-urige werkweek maken en hebt nog 'n middagje eerder vrij ook.
quote:elninjoo schreef op 05 november 2009 @ 09:24:

[...]

Waarom zou je dan in de avonden willen werken? Je kunt toch gewoon van 8-16 werken bijv. en dan kun je gewoon 'n 36-urige werkweek maken en hebt nog 'n middagje eerder vrij ook.Als jij voor mij een baan hebt van 8 tot 16 uur zou ik die meteen nemen !! Dat is nu ook het probleem, er is geen werk te vinden !
Graag gedaan

Banen van 8 tot 17 of half negen tot 1730?
quote:domnaiefmutsje schreef op 05 november 2009 @ 09:28:

Graag gedaan

Banen van 8 tot 17 of half negen tot 1730?HEEL GRAAG, maar ja.. waar vind ik die ? Hier in het zuid oosten is het schaars....

[...]

Hij werkt elke dag van 6 tot 16 uur, en hij vindt als ik dan ga werken als hij thuis is dat we elkaar dan niet meer zien. Ik wil best werken ook in de avonden maar dat wil hij niet

Weet je wat jij moet proberen? Zoek werk als hulp in de huishouding, dat verdient behoorlijk goed (afhankelijk van de streek in het land waar je woont) als je bijvoorbeeld bij tweeverdieners kunt poetsen. Je kunt dan bijvoorbeeld werken op de ochtenden, net wat je wilt. Ik zou zoiets proberen om wat meer geld in het laatje te brengen. Of begin een strijkservice aan huis, wees creatief. Er zijn genoeg dingen waarmee je een inkomen kunt vergaren.

Jullie klinken nogal naief en jong. De situatie is zoals hij nu is. Jij bent zwanger, hebt eigenlijk al voor jezelf bepaald dat het kindje moet komen (en dat begrijp ik goed hoor) maar er is geld te weinig. Maar mag ik vragen wat je man verdient? Het moet toch gek lopen dat hij fulltime werkt en jullie geen twee kinderen kunnen onderhouden?
zwart gaan poetsen en/of andere klusjes bij mensen gaan doen (wellicht op kinderen van werkende buren passen?) is idd best 'n goeie mogelijkheid
quote:moeder24 schreef op 05 november 2009 @ 09:29:

[...]

HEEL GRAAG, maar ja.. waar vind ik die ? Hier in het zuid oosten is het schaars....

Wat je ook kunt doen is Alfa hulp worden. Je poetst dan bij mensen die dat niet zelf meer kunnen. Dat kan op gunstige uren.

Of wordt gastouder aan huis. Je vangt dan naast je eigen kind, nog andere kindjes op tegen betaling. Daar zijn uiteraard wel eisen aan verbonden maar dat kun je uitzoeken. Is nog leuk voor je eigen kindje ook.
Dat is inderdaad een goeie Lieve,

Mijn oppas verdiend alleen al 1300 netto per maand aan alleen al mijn kinderen. Dus dat is ook nog een optie, kinderopvang aan huis. Huishoudelijk werk voor een tientje per uur, strijken enz enz.
quote:elninjoo schreef op 05 november 2009 @ 09:38:

zwart gaan poetsen en/of andere klusjes bij mensen gaan doen (wellicht op kinderen van werkende buren passen?) is idd best 'n goeie mogelijkheidZwart wilde ik niet zeggen, maar dat verdient inderdaad wel het beste. Nadeel is dat je niet krijgt doorbetaald als je ziek wordt of met verlof gaat. Maar ja, je kunt wel nog maandenlang veel verdienen en goed sparen.
quote:moeder24 schreef op 05 november 2009 @ 09:29:

[...]

HEEL GRAAG, maar ja.. waar vind ik die ? Hier in het zuid oosten is het schaars....

Callcentrum?

Supermarkt?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik ken iemand die voor huishoudelijk werk 15,00 per uur verdient. Handje contantje. Dus dat kan wel, maar ligt een beetje aan de vraag en het aanbod.

Ik denk dat er altijd werk is als je dat wilt.
Of bij de post. Dat verdient ook goed heb ik gehoord. Sorteren, of rondbrengen.
15 euro betaald bijna niemand meer omdat er zat zijn die 10 of 12 vragen in deze tijden. Als je geen keus hebt jezelf zeker niet uit de markt prijzen.
Maar kijk ook eens of je creatief kunt zijn met andere dingen zoals je maaltijden, de spullen en kleertjes die je voor de kinderen nodig hebt. Alles is wel tweedehands te krijgen (en nog mooi ook) en zelf alles koken bespaart je een hoop geld.

Een baby hoeft nog niet veel te kosten. Dat komt pas als ze groter worden en bij clubjes willen enzo. Daar kun je voor sparen. Ik denk dat je geen abortus moet doen als je er niet helemaal achter staat. Die last zeul je je hele leven met je mee dan. En ja, een kind moet je wat te bieden hebben, maar laten we eerlijk zijn; als er liefde en een dak boven het hoofd zijn en voldoende te eten, dan is aan de belangrijkste voorwaarden voldaan. Ik bedoel dat waar een wil is, een weg is.
quote:Lieve1976 schreef op 05 november 2009 @ 09:46:

Maar kijk ook eens of je creatief kunt zijn met andere dingen zoals je maaltijden, de spullen en kleertjes die je voor de kinderen nodig hebt. Alles is wel tweedehands te krijgen (en nog mooi ook) en zelf alles koken bespaart je een hoop geld.

Een baby hoeft nog niet veel te kosten. Dat komt pas als ze groter worden en bij clubjes willen enzo. Daar kun je voor sparen. Ik denk dat je geen abortus moet doen als je er niet helemaal achter staat. Die last zeul je je hele leven met je mee dan. En ja, een kind moet je wat te bieden hebben, maar laten we eerlijk zijn; als er liefde en een dak boven het hoofd zijn en voldoende te eten, dan is aan de belangrijkste voorwaarden voldaan. Ik bedoel dat waar een wil is, een weg is.

Ik ben ook niet zo voor abortus (behalve bij hele instabiele mensen, rijk of niet rijk)

Wat dit kind nodig heeft is verantwoordelijk gedrag van beide ouders. Dan ben je al een heel end. Vanuit dat volgt de rest namelijk vanzelf. DAT is de belangrijkste voorwaarde.
moeder24, ook ik adviseer je eens goed met je man te overleggen. Ik lees een aantal zaken die me verbazen, heel eerlijk gezegd ook in redenaties van je man. Je man heeft een slechte rug en nu moet hij meer werken. Gaat hij met meer werken dan ook meer verdienen, wordt overwerk uitbetaald? Of was het normaal zo dat hij minder uren maakte, omdat jij ook een inkomen had? Ik snap het echt niet. Ik denk ook dat als zijn werk zijn rug kapot maakt dat hij met de arbodienst moet gaan praten, want dat is gewoon niet goed en niet de bedoeling. Het is niet de bedoeling dat hij zich kapot moet werken. Ik zeg dit ook omdat jij aangaf dat hij jou verwijt dat zijn rug kapot gaat en dat vind ik krom. Zijn slechte rug is niet jouw schuld, werken moet hij zowiezo, tenzij jij kostwinner bent en hij op jouw zak kan teren en dus zijn zijn rugproblemen niet jouw schuld. Dat jij hem wilt ontlasten lijkt me goed en normaal, maar ik zou niet de verantwoordelijkheid of schuld op je nemen, want die heb je gewoon niet.

Tevens mag je van je man niet te veel en te lang werken, want dan zien jullie elkaar te weinig. Het lijkt me als het water je aan de lippen staat financieel en als je man rugklachten heeft dat je daar op dit moment misschien even goede afspraken moet maken en dat je even tijdelijk moet inleveren op dat vlak. En dat heeft te maken met beide inleveren en het geeft jou ook de mogelijkheid om je goede wil te tonen. Als je man dat niet goed vindt (persoonlijk vind ik dat mijn partner me niets kan verbieden) dan zijn zijn eisen misschien wat te hoog. Je kunt nu eenmaal niet alles altijd precies zo krijgen als je het hebben wilt, zeker niet als het water aan je lippen staat.

Toon je man waardering voor hoe serieus hij de zorg voor jullie neemt, dat zal hem goed doen.

Overigens is het natuurlijk rot dat je je baan kwijt bent door je eigen schuld, maar denk ik ook dat fouten maken menselijk is en het bovendien totaal niet constructief is als je man je daar steeds op blijft wijzen. Natuurlijk mag hij er boos over zijn en gefrustreerd, maar op een gegeven moment is de tijd dat jou dit verweten kan worden over, of in ieder geval moet er ook weer ruimte zijn voor waardering voor jouw inzet en hoe jij dit nu aangepakt is.
Mee eens Aikidoka, echter heeft deze man zijn bordje vol en ook hij is maar mens. Ik ben het met je eens dat een sorry sorry houding niet gaat helpen, maar constructief mee denken. Met dat kan ze hem ook voorhouden dat zijn beeld wellicht niet helemaal realistisch is en kunnen ze dat samen bijstellen.

Ze leunt echter zo verschrikkelijk op hem en dan dat roze wolkje erbij, dat werkt bij hem als een rode vlag op een stier.

Door zelf in te gaan zetten op volledige gezamelijke verantwoordelijkheid krijgt hij ook weer ruimte om alles een beetje helder te gaan zien.

Schuld op je nemen voor zaken die niet je schuld zijn is zinloos. Verantwoordelijkheid nemen voor de problemen die er zijn en laten zien dat je ook daadkracht gaat tonen wel. De man draagt alles op zijn schouders.

[...]

Hij werkt elke dag van 6 tot 16 uur, en hij vindt als ik dan ga werken als hij thuis is dat we elkaar dan niet meer zien. Ik wil best werken ook in de avonden maar dat wil hij niet

Dit komt erg op mij over dat hij wel wil dat je geld verdient, maar hij moet er geen last van hebben. Volgens mij bedoelt hij te zeggen dat hij geen zin heeft om na een werkdag alleen voor de kind(eren) te moeten zorgen omdat jij dan moet werken.

Als hij het jou zo kwalijk neemt dat je niet werkt, dan vind ik wel dat hij jou de mogelijkheden moet geven om te kunnen werken en als dat een paar avonden of een keer in het weekend is, dan moet hij dat accepteren en jou die kans geven.

Want we hebben het hier wel over inkomsten die jullie nu missen en hard nodig hebben
Zo ik ben weer even bijgelezen. Bedankt allemaal voor de fijne reacties en fijn dat jullie meedenken voor een oplossing.

Qua werk, poestwerk, supermarkt, post rondbrengen, allemaal op gesolliciteerd ! Er is geen werk, helaas... Ik heb momenteel voor een drie dagen werk als magazijnmedewerker, onwijs saai werk, maar ik weet, er komt iets geld binnen.. de helft van wat ik eerst verdiende, maar goed.. alle beetjes helpen.

Dat roze wolkje.. daar ben ik behoorlijk van af gedonderd. ik durf niet meer goed blij te zijn met deze zwangerschap. Hoewel mijn man gister wel tegen onze dochter zei dat ze er een zusje of broertje bij krijgt.. !

Hij wil nu een lening afsluiten, een flinke, en daarvan een studie doen die hij al lang wil doen maar die kost ¤ 6000,- ja een hoop dat weet ik, maar het is iets wat hij graag wil. En hij heeft dan een baangarantie met meer inkomsten dan nu. Dat zou betekenen na zijn studie van ruim 7 maanden dat ik dan drie dagen blijf werken en dat we het dan makkelijk redden financieel. En dan wil hij ook gaan verhuizen, hij wil terug naar het zuiden waar hij vandaan komt, hij heeft het hier helemaal gehad.

Ik probeer het nu allemaal goed te doen voor mijn man, weet toch als ik hem tegenspreek dat hij weer met verwijten gaan komen, als ik niet dit of dat.... het blijft mijn eigen schuld dat we nu zo zitten, dat weet ik , maar ik kan het niet meer terugdraaien.

Ik hoop maar dat we hier sterker uitkomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven