relatiedip

05-11-2009 08:38 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Mijn man en ik zijn nu net een jaar getrouwd en hebben een dochtertje van 8 maanden.

Door mijn eigen stommiteiten ben ik mijn baan kwijt geraakt en we zitten dus financieel heel erg moeilijk. hier door heeft hij stress en hebben we vaak ruzies over kleine dingen. Hij verwijt mij alles, wat opzich ook logisch is, maar kan het niet meer terugdraaien. Heb nu werk gevonden voor een paar euro per maand, wat ietjes helft in de financieen, maar onze relatie heeft dus een behoorlijke deuk opgelopen en het is niet echt gezellig meer. Soms wordt ie boos om helemaal niks. Deze week zijn we er achter gekomen dat ondanks mijn pilgebruik we weer zwanger zijn ! Zou leuk moeten zijn, maar we kunnen een tweede kind niet onderhouden, we weten het nu al 3 dagen en hij heeft er nog niks positiefs overgezegd, wil hij dit kind wel? is het verstandig ? ik weet niet meer wat ik moet doen.... k moet gewoon snel iets vinden waarmee ik veel geld kan verdienen !!!
quote:mimmie81 schreef op 05 november 2009 @ 10:02:

[...]

Dit komt erg op mij over dat hij wel wil dat je geld verdient, maar hij moet er geen last van hebben. Volgens mij bedoelt hij te zeggen dat hij geen zin heeft om na een werkdag alleen voor de kind(eren) te moeten zorgen omdat jij dan moet werken.

Of misschien vindt hij het gewoon niet erg gezellig.

Natuurlijk is het best praktisch als je elkaar aflost ; de één thuis, de ander werken, maar dan breng je als stel en als gezin niet veel tijd samen door.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Waardoor ben je je vorige werk kwijtgeraakt?
quote:moeder24 schreef op 06 november 2009 @ 09:02:

Zo ik ben weer even bijgelezen. Bedankt allemaal voor de fijne reacties en fijn dat jullie meedenken voor een oplossing.

Qua werk, poestwerk, supermarkt, post rondbrengen, allemaal op gesolliciteerd ! Er is geen werk, helaas... Ik heb momenteel voor een drie dagen werk als magazijnmedewerker, onwijs saai werk, maar ik weet, er komt iets geld binnen.. de helft van wat ik eerst verdiende, maar goed.. alle beetjes helpen.

Dat roze wolkje.. daar ben ik behoorlijk van af gedonderd. ik durf niet meer goed blij te zijn met deze zwangerschap. Hoewel mijn man gister wel tegen onze dochter zei dat ze er een zusje of broertje bij krijgt.. !

Hij wil nu een lening afsluiten, een flinke, en daarvan een studie doen die hij al lang wil doen maar die kost ¤ 6000,- ja een hoop dat weet ik, maar het is iets wat hij graag wil. En hij heeft dan een baangarantie met meer inkomsten dan nu. Dat zou betekenen na zijn studie van ruim 7 maanden dat ik dan drie dagen blijf werken en dat we het dan makkelijk redden financieel. En dan wil hij ook gaan verhuizen, hij wil terug naar het zuiden waar hij vandaan komt, hij heeft het hier helemaal gehad.

Ik probeer het nu allemaal goed te doen voor mijn man, weet toch als ik hem tegenspreek dat hij weer met verwijten gaan komen, als ik niet dit of dat.... het blijft mijn eigen schuld dat we nu zo zitten, dat weet ik , maar ik kan het niet meer terugdraaien.

Ik hoop maar dat we hier sterker uitkomen.

moeder24, misschien is het alleen je manier van posten of hoe jij je nu voelt (heel schuldig), maar ik vind heel veel in je verhalen om je man draaien, hoe hij het wil, wat hij wil. Hij lijkt heel veel te bepalen, hij wil terugverhuizen, want hij heeft het gehad. Jij moet het goed doen en als je hem tegenspreekt komt hij met verwijten. Waar ben jij in dit verhaal, waar is jouw mening en zijn jouw wensen? Heb jij ook wat te zeggen in deze relatie?

Ja, jij hebt je baan verloren en kennelijk door een eigen fout, maar dat geeft je man niet het recht om als jij het ergens niet mee eens bent dat hij dat dan als argument kan gebruiken om jou monddood te maken als jij het ergens niet mee eens bent? Dat vind ik echt een stok zoeken om iemand mee te slaan en jij laat het nog gebeuren ook.

Ik hoop dat ik het helemaal mis heb en het klinkt prima, een opleiding voor je man en daarna meer financiele ruimte, dus dat is allemaal prima. Maar ik hoop dat er ook nog ruimte is voor jou in deze relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven