Relatieplanet - het gaat zo snel!!

15-02-2008 11:48 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me sinds kort ingeschreven bij Relatieplanet en heb ondertussen met een aantal mannen gemaild. Mij valt op dat veel mannen na twee keer mailen (of nog minder) direct iets willen afspreken. Ik vind dat niet relaxed, want ik heb dan nog helemaal geen beeld bij zo'n man. Als je niet binnen een week wilt afspreken, word je al snel afgeschreven.

Wat vinden jullie? Gewoon snel afspreken omdat je dan ook direct weet of het zin heeft om contact te houden, of eerst wat langer mailen, dan es bellen en alleen afspreken met die mannen waarbij je daarna nog steeds een goed gevoel hebt?
Ik heb mijn man via relatie planet ontmoet hihihi. Ik had daarvoor pas met 2 mannen afgesproken. En altijd eerst contact via mail, dan telefoon en pas daarna afgesproken. Dus laat je niet opjagen en doe gewoon waar jij je goed bij voelt.
Vooral niets overhaast doen! Als ze zo ongeduldig zijn worden ze blijkbaar meer geleid door hun l.l dan door de daadwerkelijke zoektocht naar de ware
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Langer mailen.

Alleen de serieuze mannen blijven zo over.

Vorige week stond er een artikel in Volkskrant Magazine over dit gebeuren. Er zitten heel veel players tussen, die helemaal niet op zoek zijn naar een vaste relatie. Ze willen alleen daten en de avond afsluiten met sex.

Niks mis mee natuurlijk

Maar als jij zelf wel serieus op zoek bent dan kun je beter wat langer mailen met de mannen. Zo filter je de players er vanzelf uit
quote:AgentL schreef op 15 februari 2008 @ 12:14:

Langer mailen.

Alleen de serieuze mannen blijven zo over.

Maar als jij zelf wel serieus op zoek bent dan kun je beter wat langer mailen met de mannen. Zo filter je de players er vanzelf uit

... behalve die met veel tijd

Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Er valt voor lang en kort mailen allebei wel iets te zeggen . Misschien hebben die snelle afsprekers wel ervaring met heel lang mailen en als puntje bij paaltje komt dat de ander toch niet af wil spreken of de liefde van haar leven bij de bakker heeft ontmoet in die tijd . Misschien hebben ze in die lange mailtijd wel een beeld van de ander die helemaal niet aan de waarheid voldeed en willen ze dat nu voor zijn .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zelf geen ervaring met relatieplanet en dergelijke, maar snap wel dat je binnen een week afspreken te snel vindt...

Aan de andere kant zou ik ook weer niet maanden gaan mailen, want soms lijtk het dan allemaal zo super en geweldig en kan het in het eggie wel eens tegenvallen...

Succes met daten in elk geval!
Ik ben ook ooit lid van RP geweest, maar uiteindelijk ben ik er mee gestopt omdat ik het ontzettend zat was. Ik heb het overigens nooit tot een date laten komen. Veel mannen waarvan je vrij snel merkt waar ze op uit zijn en veel rare figuren ook gewoon. Met een paar jongens wel eerst leuk gemaild en gechat en een paar keer gebeld en dan bleek het het toch niet te zijn. Dus op een gegeven moment vond ik het mooi geweest en ben ik gestopt met zoeken naar een leuke man. Dat was het moment waarop ze vanzelf kwamen overigens, dat blijkt dus waar te zijn.

Als je toch verder wilt gaan met RP zou ik zeker zeggen: rustig mailen, paar keer bellen en dan zien of je zin hebt om te daten. Ik maakte een msn adres aan voor RP, dan kun je rustig met ze chatten zonder dat ze je echte mailadres hebben. Daar had ik zelf een veiliger gevoel bij. Ik vind msn fijner dan mailen, je speelt korter op de bal zonder meteen teveel van jezelf te hoeven prijsgeven...
Ik heb mijn man ontmoet via RP, net als Mainecoon. Wij hebben eerst een paar weken gemaild, daarna gebeld en toen het op die manier erg bleek te klikken, ook maar afgesproken. Dat was voor ons de manier waar we ons allebei prettig bij voelden.

Als je niet direct wilt afspreken, en zo'n man schrijft je om die reden dan ook maar gelijk af, dan denk ik dat hij niet serieus op zoek naar een relatie is. Toen ik ingeschreven stond bij RP heb ik ook wel vreemde reacties gehad hoor, dat heb je altijd wel denk ik. Maar toch ook een aantal leuke. Daarvan heb ik er toen een aantal uitgekozen om mee te mailen, sommigen vielen na 1 of 2 mails al af, en anderen pas na wat meer. En eentje was het allerleukst, en daar ben ik dus mee getrouwd
Ik heb ook op verschillende datingsites gezeten en ik vond het ook meestal wel prettiger om wat langer mailen, msn-en enzo. Als het klikt, via msn bijv., wat is er dan op tegen om dat nog even te blijven doen? Het lijkt wel of ze het tijdverspilling vinden om langer met iemand te chatten, als diegene uiteindelijk geen relatie materiaal blijkt.

En dan heb je inderdaad nog de mannen die maar op 1 ding uit zijn, maar die filterde ik er meestal vrij snel uit.

Ik heb heel erg lang met mijn huidige vriend ge-msnt. Niet dat we iedere dag zaten te kletsen, maar in het weekend meestal wel even. Tot hij een vriendin kreeg en ik een soort van vriendje, en toen mocht hij van zijn vriendin niet meer met andere vrouwen msn-en haha! (nou ja, ze vond dat niet zo leuk...) Dus elkaar tijd niet gesproken, toen was hij na een paar maanden ineens weer veel online (ja, t was dus uit ) en toen hebben we na een aantal weken toch maar es met elkaar afgesproken.

En wat ik dus helemaal niet verwacht had, gebeurde toen wel: de vonk sloeg vrijwel direct over! En dat dus terwijl hij al bijna een jaar op mijn msn stond.

Ik had me niet echt een beeld van hem gevormd via msn, ik weet uit ervaring dat iemand irl toch heel anders over kan komen.

Maar goed, wat ik wil zeggen: laat je niet opjutten en doe precies wat jij zelf wilt. Als iemand niet wil wachten, vette pech (voor hem dan).
Ik ben wel een voorstander van snel afspreken.

Wat heeft het voor zin om alles van elkaar te weten omdat je al zo lang op msn hebt gepraat als het in real life toch niet blijkt te klikken.

Bovendien als je snel afspreekt heb je nog gespreksstof over voor tijdens de date.
quote:zareska schreef op 15 februari 2008 @ 13:43:

Ik ben wel een voorstander van snel afspreken.

Wat heeft het voor zin om alles van elkaar te weten omdat je al zo lang op msn hebt gepraat als het in real life toch niet blijkt te klikken.

Bovendien als je snel afspreekt heb je nog gespreksstof over voor tijdens de date.Is ook niets mis mee, als je je daar allebei prettig bij voelt. Anders is het, als TO zegt dat ze toch liever wat langer mailt of msnt en dat een man dan zegt dat het dan niet meer hoeft. Als hij haar leuk vond, zou hij haar die tijd gewoon gunnen, toch?
Er zijn mensen die verliefd kunnen worden op lettertjes.

Ik kan dat niet. Via de msn of de telefoon merk ik wel of het klikt met iemand. Mijn ervaring is als je op de msn goede "gesprekken"kunt hebben, dat dat meestal irl ook wel snor zit.

(De twee dates waarbij het echt helemaal niet klikte waren een man waar ik daarvoor alleen mee gemaild had en niet gechat en eentje waarmee ik alleen twee keer gebeld had).

Of ik echt verliefd kan worden op iemand, wat en vereiste is voor een relatie, daarvoor moet ik iemand live meemaken. Zien, ruiken, merken wat voor rare tics of gewoontes hij heeft. Dus ik ga zelf gen weken of maanden zitten mailen of msnnen. Howel er altijd ruimte is voor nieuwe vriendschappen sta ik immers op die site omdat ik een partnert zoek. en sja iemand die dan manden of weken wil wachten alvorens eenkeer af te spreken, daar zou ik ook het geduld niet voor hebben. Ik zou denken "als ie echt "into me was, dan wilde hij na twee of drie weken best een ontmoeting.
Ik ben ook geen groot voorstander van lang mailen.

Mijn lief leerde ik op een woensdagavond op Lexa kennen en donderdag hadden we een afspraak ik de kroeg, nu 2 jaar later nog steeds happy de peppie.

Als de klik er is gewoon afspreken, if not, dan nog even de kat uit de boom kijken

Haken ze af, tsja dan heb je wellicht iemand aan de andere kant die niet echt op zoek is naar een relatie

Ik denk dat je moet doen waar je je zelf het lekkerste bij voelt

Veel plezier op RP
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik heb mijn vriend ook via relatieplanet ontmoet.

ik stond er al ruim een jaar op. Ik heb met veel mannen gemaild. met sommige belde ik ook maar daar hou ik zelf niet zo van en met sommige maakte ik een afspraak. Naar gelang mijn bui maakte ik de afspraak snel of pas na weken mailen.Met mijn vriend heb ik maar een paar keer gemaild en toen meteen afgesproken. We hadden afgesproken om samen te gaan fietsen en uiteindelijk heb ik die dag enorm veel km gefietst omdat ik en hij, we zolang mogelijk bij elkaar wilden zijn. het klikte zo goed. dat we 's avonds samen naar de sauna zijn geweest en daarna ieder braaf naar zijn eigen huisje. Hij was nog getrouwd en ik mailde hem meteen de volgende dag wat ik voor hem voelde en liet hem de keus wat hij daarmee zou gaan doen.\Vijf maanden later was hij gescheiden en woonden wij samen. De manier waarop wij elkaar ontmoet hebben is achteraf gezien, niet iets om trots op te zijn maar is niet terug te draaien.Het heeft (logisch) veel problemen opgeleverd met zijn boze ex maar onze relatie was wel sterk genoeg en nu 4 jaar later zijn wij nog steeds bij elkaar en gaan nog steeds graag samen fietsen en naar de sauna!
Tja, dat is Relatieplanet. Daarom heb ik daar ook niet lang gezeten...
Ik heb mijn vriend ook via RP ontmoet. We zijn ruim 4,5 jaar samen, waarvan we inmiddels 1 jaar samenwonen.

We hebben ongeveer 3 maanden eerst met elkaar gemaild. Ik was er nog niet aan toe om gelijk met hem af te spreken en hij deed er helemaal niet moeilijk over. Toen we elkaar hadden ontmoet had ik gelijk zoiets van: Neh, dat gaat helemaal niks worden haha, maarja, zie het resultaat

Overigens liep zijn proefaccount af 1 dag voordat ik hem een reactie gaf op zijn berichtje naar mij. En hij was niet van plan om zn account te verlengen. Ben blij dat ik nog gereageerd heb.
Blijft lastig ja. Twee keer mailen vind ik ook erg snel ergens, maar wat hier ook wordt gezegd te lang mailen kan zo'n waanvoorstelling van iemand in stand houden.

Mijn ervaring. Mensen die heel snel willen afspreken zijn visueel ingesteld en zijn er vooral op uit de foto te checken. Vaak ook mensen die wat intensiever/wanhopiger aan het daten zijn. Snel een vriendje/vriendinnetje scoren hebben we dat ook weer gehad .

Ik ben trouwens benieuwd hoe jullie de 'players' dan herkennen ? Ik denk dat veel single mannen, ook al zijn ze uiteindelijk op zoek naar vaste relatie niets tegen een leuke nacht hebben.
quote:Vent70 schreef op 16 februari 2008 @ 18:00:

Ik ben trouwens benieuwd hoe jullie de 'players' dan herkennen ? Ik denk dat veel single mannen, ook al zijn ze uiteindelijk op zoek naar vaste relatie niets tegen een leuke nacht hebben.

Ik heb vragen gesteld over werk, familie, woonplaats, dat soort dingen. Mijn man gaf overal eerlijk antwoord op (woonplaats e.d. zijn natuurlijk simpel te checken als je twijfelt) en gaf ook gewoon zijn huistelefoonnummer en adres na een paar keer mailen. Dat is dan in ieder geval iemand die niks te verbergen heeft, denk ik (dus geen vrouw, gezin of weet ik veel wat). Of het uiteindelijk echt wat langdurigs wordt, blijft natuurlijk altijd afwachten, maar dat is altijd zo, ongeacht hoe je elkaar leert kennen.

Mijn profiel heeft welgeteld 1 dag op RP gestaan, toen had ik al zoveel reacties dat ik het er snel weer afgehaald heb. Mannen die echt niet serieus te nemen zijn vallen vaak direct al op (ik had bijvoorbeeld reacties van mannen uit een ander land die aangaven op zoek te zijn naar een Nederlandse vrouw omdat ze zich in Nederland wilden vestigen... en een man die net een week was gescheiden en nergens anders over kon praten dan over hoe boos hij was op zijn ex... dat soort dingen). Voor de rest wijst het zich dan vaak wel in de loop van een aantal mailtjes, vind ik.

Ik ben voor een tussenweg tussen lang en kort mailen. Niet te lang, want dan verwacht je iets dat misschien erg tegenvalt in het echt - en ook niet te kort, want daar voelde ik me zelf niet veilig bij. Mijn man en ik hebben ongeveer 2 weken dagelijks gemaild, daarna een aantal keren (urenlang...) gebeld en toen vonden we het wel tijd om af te spreken.
Ik stel ook veel vragen en word argwanend als iemand daar niet op reageert. Misschien is dat niet terecht, want ik geef zelf ook nogal ontwijkende antwoorden. Zo vind ik het net nodig om precies te vertellen wat voor werk ik doe en waar ik exact vandaan kom.

Ik wantrouw mannen die direct vragen om msn (ik weet eigenlijk niet eens waarom dat me niet lekker zit), of mannen die om welke reden dan ook beginnen over knuffelen of masseren of die direct xx onder hun berichtjes zetten.
Te lang mailen is idd niet goed, maar elkaar na 10 mails eens bellen is zeer aan te raden: binnen 2 minuten weet je dan vaak genoeg.
Ik ken mijn vriend via yellowdate. Daarvoor was ik veel op datingsites enzo. Ik heb ontdekt dat het gewoon een spel is en ben daar ook naar gaan handelen. Als een jongen/man op msn wou had ik daar een apart account voor. Degenen die binnen 1 minuut om de cam vroegen vlogen er gelijk uit. De anderen liet ik op mijn lijst. Wat daten betreft heb ik altijd naar mijn gevoel geluisterd. De mannen waar ik gelijk een goed gevoel bij had sprak ik vaak wel binnen korte tijd mee af (na ze eerst aan de foon gehad te hebben en op de cam gezien). Zo ook met mijn huidige vriend. We hebben na een week al afgesproken en het was gelijk goed. We zijn nu bijna 5 maanden samen en het is nog steeds goed.

Ik denk dat het gewoon een kwestie is van mazzel hebben en goed naar je gevoel luisteren.

Succes!!!!!!!!!!!!!
Ik ken veel succesverhalen over internetdaten en heb het zelf ook met succes gedaan. Ik was erg voor de snelle ontmoeting. Niet omdat ik dan snel een vriendje zou hebben, en dat dan ook weer was geregeld zoals iemand eerder op dit forum zei.

Nee, ik denk dat iemand in het echt ontmoeten.. nog altijd de beste graadmeter is voor de klik,. mensen kunnen je over de mail zoveel wijsmaken. Mijn succesformule ging zo: heen en weer mailen hooguit een paar keer.. dan liet ik ze mij bellen.. als de klik er was probeerde ik snel af te spreken.. Bij het afspreken had ik wel een aantal richtlijnen voor mijzelf.. het spreekt voor zich dat ik afsprak in de openbare ruimte.. en ik sprak altijd alleen af om even wat te drinken.. vond ik het niets dan kon ik na één drankje weg.. Zo heb ik soms wel 4 keer in een week gedate.. Heel lang mailen en dan ontdekken dat er helemaal geen klik is (is mij twee keer overkomen) is zo zonde, niet alleen van de tijd maar er komt ook gevoel bij kijken,, je gaat hopen, investeren qua gevoel en aandacht en wordt teleurgesteld..

Players zijn er online en in het echte leven.. ik ben ze zelf ook online tegengekomen. Dat hoeft echt geen reden te zijn om niet snel af te spreken. Gewoon je vesrtand erbij houden,, niemand kan je verplichten om meteen na de eerste afspraak te zoenen of met diegene naar bed te gaan.. ik deed dat niet.. stelde behoorlijk wat eisen en de players haken al snel af als er niets valt te playen..
Radeloosje in een ander topic heb je het over je vriend die van die zware woedeaanvallen zou hebben, heb je die dan ook via internet leren kennen want als dat zo is dan is jou aanpak blijkbaar toch niet zo succesvol.
quote:novina schreef op 16 februari 2008 @ 20:51:

Ik stel ook veel vragen en word argwanend als iemand daar niet op reageert. Misschien is dat niet terecht, want ik geef zelf ook nogal ontwijkende antwoorden. Zo vind ik het net nodig om precies te vertellen wat voor werk ik doe en waar ik exact vandaan kom.

Ik wantrouw mannen die direct vragen om msn (ik weet eigenlijk niet eens waarom dat me niet lekker zit), of mannen die om welke reden dan ook beginnen over knuffelen of masseren of die direct xx onder hun berichtjes zetten.

Mannen die dircect over knuffelen en masseren beginnen zijn vaak alleen maar uit op sex. Hoe je verder bent interesseert ze niets en daar vragen ze dan ook niet naar.

Gelijkk xx onder een bericht vind ik ook best vreemd maar daar hoef je niets achter te zoeken sommige mensen strooien nu eenmaal royaal met xx en een ander doet het pas als het daardwerkelijk iets betekend.

Je geeft zelf wel ontwijkende antwoorden schrijf je en verteld niet precies waar je woont of wat voor werk je doet.

Mijn adres of bedrijfsnaam waar ik werk zou ik nooit geven tijdens het mailcontact maar wel de plaats waarin ik woon en wat voor werk ik precies doe.

Je wilt dat de mannen eerlijk en oprecht antwoorden en dan moet je dat zelf natuurlijk ook doen. Je denkt jezelf te beschermen door het vaag te houden maar ik denk dat je hiermee juist het tegendeel bereikt.

De eerlijke oprechte mannen hebben heus wel door dat jij ontwijkend doet en zullen afhaken omdat ze denken dat jij niet oprecht in hen geïnteresseerd bent.

Die mannen die gebruik van je willen maken die interesseert het niet of je wel of niet eerlijk antwoord. Dat doen ze zelf immers ook niet. Die zullen niet afgeschrikt worden maar juist wel blijven mailen.

Dus door zo ontwijkend te doen schrik je juist de categorie mannen af die je niet wil afschrikken en behoud je de categorie mannen die je juist niet wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven