Relatieproblemen met vriend met eigen zaak
donderdag 22 oktober 2009 om 17:34
Hoi,
Ik heb op dit moment serieuze relatieproblemen met mijn vriend. Hij heeft ruim 2 jaar zij eigen bedrijf en het succes ontgroeit hem een beetje. Op zich fijn natuurlijk, maar hij kan het allemaal niet meer aan. Hij is nu al maanden overspannen en wil geen rust nemen. Hij houdt teveel zaken in zijn hoofd waardoor er niemand is die het een dag van hem over kan nemen znder dat ze toch zijn hulp nodig hebben. Door deze periode is hij vreselijk hard en zakelijk geworden. Ook naar mij toe. Hij neemt het mij kwalijk als ik een vrije dag opneem omdat hij dat niet kan. En als ik dan aanbied een vrije dag op te nemen zodat ik bij hem kan werken zodat hij vrij kan zijn, dan gaat dat natuurlijk ook niet. Ik mag hem niet meer vertellen hoe ik me eronder voel, want dan leg ik nog meer zorgen bij hem neer. Maar juist doordat hij zo afstandelijk reageert krijg ik de neiging het te vertellen. Hij valt uit om de gekste dingen en dat pik ik allemaal omdat ik weet dat hij het eigenlijk niet zo bedoelt. Maar als ik er dan 1 keer wel iets van zeg (het wordt mij soms ook teveel), dan hou ik weer geen rekening met hem en heeft hij het idee dat ik hem niet 100% steun.
Af en toe heb ik het idee dat hij het wel makkelijk vindt dat ik het volledige huishouden doe, waardoor hij nooit meer thuis hoeft te zijn. Als ik vraag of hij ook eens een avond thuis kan zijn eis ik teveel aandacht op. Zo moeilijk allemaal. Ik heb het er al met veel mensen over gehad, maar iedereen geeft mij dan gelijk. Als ze met mijn vriend praten krijgt hij gelijk Lekker vaag dus. Ik heb vandaag eens zitten lezen op dit forum en er kwamen zulke bruikbare adviezen voorbij dat ik dat ook maar eens ga proberen.
Ben ik inderdaad te veeleisend en egoistisch? Of moet hij toch ook rekening gaan houden met mijn problemen?
Groetjes
vrijdag 23 oktober 2009 om 12:22
Dat laatste over zijn moeder Rocky ben ik het helemaal eens.
Jij hoeft niet te slikken en te stikken in deze situatie.
Je gaat er helemaal onderdoor als jouw vriend nog langer zich over de kop werkt. Je zult met hem moeten praten en inderdaad hopen dat hij verstandig genoeg is om in te zien dat het zo niet langer gaat en hulp van de huisarts in roept.
Sterkte hoor Alokli
Jij hoeft niet te slikken en te stikken in deze situatie.
Je gaat er helemaal onderdoor als jouw vriend nog langer zich over de kop werkt. Je zult met hem moeten praten en inderdaad hopen dat hij verstandig genoeg is om in te zien dat het zo niet langer gaat en hulp van de huisarts in roept.
Sterkte hoor Alokli