Relatieproblemen. Partner drinkt te veel. Blijven of niet?

26-04-2020 21:01 302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend gaf twee weken geleden aan, tijdens een woordenwisseling zo niet verder te willen gaan. Ik schrok hier erg van en heb hem gevraagd hier goed over na te denken. We zijn al jaren samen en hebben twee lieve kinderen.

Na mijn eerste schrik ook zelf gaan nadenken over wat ik wil en zelf tot de conclusie gekomen dat er dingen moeten veranderen. Samen in gesprek gegaan waarin hij meerdere zaken heeft aangegeven die hij anders zou willen. Ik heb aangegeven dat ik wil dat hij minder gaat drinken. Hij vind dit onzin en zegt dat onze problemen daar niets mee te maken hebben, ik vind van wel.

Vriend start in de ochtend vaak al met alcohol en drinkt regelmatig 3 flessen wijn op een dag. Ik vind dat dit invloed heeft op zijn gedrag. Sneller geïrriteerd, minder betrokken bij het gezinsleven en ja, daar word ik inderdaad geen leukere vrouw van; dat geef ik toe. Vriend vind het onzin dat ik nu over zijn alcoholgebruik begin. Het klopt dat hij al langere tijd regelmatig drinkt. Hij is al eens gestopt maar begon weer opnieuw. Ik heb hem echt wel vaker op zijn (drink)gedrag aangesproken maar ben van nature conflictvermijdend dus liet het idd nooit hoog oplopen.

Ik sta nu voor een keuze. Het liefste wil ik dat hij hulp zoekt bij zijn alcoholprobleem maar daar staat hij nu niet voor open. Ik heb de keuze om bij hem te blijven of weg te gaan. Is er iemand die voor hetzelfde dilemma heeft gestaan?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd TO. Fijn dat er nu echt uitzicht voor jou en de kinderen is. Ik denk dat ik het pas over een maand of zo zou meedelen. Zodat je rustig verder uit kan zoeken wat er geregeld moet worden, alle documenten die je denkt nodig te hebben verzameld hebt en zowat startklaar bent. Want ja, ik vrees ook dat er een flinke bom gaat barsten bij dit nieuws.
Heel veel sterkte en volharding. Ik hoop dat dit je tonnen energie en goede moed brengt. Fijn dat je ons op de hoogte houdt. Ik denk vaak aan even je. :hug:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Je hebt gezegd dat je wou scheiden, het huis is pas over 2 maanden beschikbaar. Ik zou nog even wachten.
Ik zou wel belangrijke papieren gaan kopiëren en je financiën gaan scheiden. Als je veel spaargeld samen hebt alvast verdelen.

Slapen jullie al apart? Anders zou ik dat vast gaan doen. Daarmee creëer je ook meer afstand.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Heel knap hoe sterk je je houdt!

Zou inderdaad nog een maand wachten zodat je geen twee maanden mogelijk in een ‘war zone’ zit met zijn allen.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Van harte gefeliciteerd met je nieuwe plekje! Ik zou het ook nog zo lang mogelijk stilhouden denk ik. Om het jezelf zo 'makkelijk' mogelijk te maken.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!
Inderdaad zo lang mogelijk stil houden en ondertussen alles goed regelen, anders wordt het ongetwijfeld niet fijn in huis.
Alle reacties Link kopieren
:redrose:
Alle reacties Link kopieren
O, wat fijn dat je een eigen woning hebt binnenkort. Ik zou het nog niet vertellen. Wacht maar totdat de tijd die je moet overbruggen wat korter is.
Alle reacties Link kopieren
Denk aan de leefbaarheid voor jou en de kinderen. Vertel het hem zo laat mogelijk. Misschien niet fair naar hem, maar hij maakt het er zelf naar.

En als je het huis uit gaat, koop een lekker kratje pils voor hem en zeg bij het weg gaan, "asjeblieft en ga voortaan vooral je goddelijke gang. Veel plezier@!".
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er zo lang mogelijk mee wachten.
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
02-07-2020 17:35
O, wat fijn dat je een eigen woning hebt binnenkort. Ik zou het nog niet vertellen. Wacht maar totdat de tijd die je moet overbruggen wat korter is.
Dit inderdaad. Succes je bent sterk 👍🏼
Watwordthierverzweeg’n
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn zeg TO! Gefeliciteerd!
En wat de rest ook al zegt, wacht nog even. Voor de lieve vrede, voor jezelf, maar vooral ook voor je kinderen. Succes, nog even volhouden...
iones schreef:
02-07-2020 18:59
En als je het huis uit gaat, koop een lekker kratje pils voor hem en zeg bij het weg gaan, "asjeblieft en ga voortaan vooral je goddelijke gang. Veel plezier@!".
Wat een slecht idee. Zo leg je de basis voor een vechtscheiding. Het zal sowieso niet makkelijk worden, maar zo'n sneer geven zendt echt een verkeerde boodschap.
Alle reacties Link kopieren
Who cares. Hij gaat het toch verpesten. Ze kan hem niet eens op tijd inlichten. Er is niets te verliezen.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
03-07-2020 17:40
Who cares. Hij gaat het toch verpesten. Ze kan hem niet eens op tijd inlichten. Er is niets te verliezen.
Ze hebben twee kinderen.
Hoezo: niets te verliezen?
Wat eten we vanavond?
makreel schreef:
03-07-2020 17:46
Ze hebben twee kinderen.
Hoezo: niets te verliezen?
Nou inderdaad, ze hebben hun leven lang nog met elkaar te dealen ivm de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Yep, maar hij gaat dat in de eerste instantie toch verpesten.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd TO!
Maak het zover mogelijk klaar zodat je dan ook echt weg kunt, voor je het verteld.
En laat dat krat bier maar zitten, nergens voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
03-07-2020 20:31
Yep, maar hij gaat dat in de eerste instantie toch verpesten.
Dat is zijn keuze. TO heeft de keuze om bij zichzelf te blijven en zich niet te verlagen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt weloverwogen. Ik hoop dat je zo lang mogelijk wacht met het inlichten van je ex. Probeer mentaal zo veel mogelijk afstand van hem te nemen, zodat hij je minder kan manipuleren.

Veel geluk in je nieuwe woning.
Zo.
Gefeliciteerd met je nieuwe woning! Ik zou wachten met vertellen tot je de sleutel krijgt. Dan zo snel mogelijk je nieuwe woning klaar maken om erin te trekken en dan de spulletjes overbrengen.

Plan een moment met je ex in de eerste week dat je de sleutel krijgt over de verdeling van de inboedel. Kinderen moeten dan weg zijn. Kijk of je tot een eerlijke verdeling kunt komen en anders: kies eieren voor je geld. Dan maar op tweedehands krukjes en banken zitten dan een megaruzie over wie de bank mag hebben.
Of leg je ex voor dat je graag een gesprek wilt over de inboedel, maar dat je het wel eerlijk wilt, ook voor je kinderen. Vraag hem of hij denkt dat jullie er wel samen uitkomen of dat er iemand bij moet om te helpen (broer/zus/ouder).

Breng spullen die van jou zijn en een emotionele waarde hebben alvast bij je ouders. Dat mag namelijk geen onderdeel zijn van de onderhandeling van de inboedel.
Alle reacties Link kopieren
Dat laatste is een hele slimme zet, daar heb ik veel spijt van gekregen dat ik dat niet gedaan had. De volgende dag zat er namelijk al een nieuw slot op onze gezamenlijke woning (!!)
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel. Het sterkt mij in mijn keuze om in ieder geval voorlopig niets te zeggen.

Qua verdeling inboedel .... ik heb al het een en ander geregeld voor de start in het nieuwe huis. Ik wil natuurlijk wel wat mee maar ga nergens ruzie om maken. Persoonlijke spullen en belangrijke papieren liggen al elders.
Alle reacties Link kopieren
Heel verstandig. Dan kan hij daar geen beslag op leggen.
mamavantweekids schreef:
04-07-2020 16:11
Dank jullie wel. Het sterkt mij in mijn keuze om in ieder geval voorlopig niets te zeggen.

Qua verdeling inboedel .... ik heb al het een en ander geregeld voor de start in het nieuwe huis. Ik wil natuurlijk wel wat mee maar ga nergens ruzie om maken. Persoonlijke spullen en belangrijke papieren liggen al elders.

Goed bezig! :yes:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het wel na volgende week vertellen. Het grootste risico is dat je tijdelijk bij derden moet verblijven met de kinderen.

Juist omdat je wanneer je samenleeft onder een dak, je nog rekening moet houden met elkaar. Het is makkelijker om het ‘uit’ te praten, wanneer je elkaar nog regelmatig ziet. Er mag ruimte zijn voor zijn en jouw boosheid, frustratie, verdriet en opluchting.

Jullie hebben kinderen dus ook na je vertrek zul je letterlijk en figuurlijk nog door een deur moeten kunnen met elkaar. Komende twee maanden kunnen jullie praten over hoe jullie het ouderschap gaan voortzetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven