Relatietherapie wat kan/mag ik verwachten?
donderdag 10 september 2009 om 17:33
Vandaag is de dag dat ik een afspraak voor ons heb gemaakt met een relatietherapeut. Ik ben niet gelukkig in onze relatie omdat ik vind dat we te weinig communiceren, te weinig knuffelen en alles (huishouden etc. allemaal op mij neer komt. Ik voel me gewoon niet altijd gewaardeerd, voel weinig warmte en gezelligheid. Manlief ervaart dat niet zo en is gelukkig met onze relatie maar wil graag aan onze relatie werken want wil ook dat die slaagt.
Wat kan / mag ik van therapie verwachten en zijn er mensen met ervaring?
Liefs Nonk
Wat kan / mag ik van therapie verwachten en zijn er mensen met ervaring?
Liefs Nonk

donderdag 10 september 2009 om 17:36
Relatietherapie kan je inzicht geven in je manier van communiceren. Inzicht geven of hoe je iets ervaart ook daadwerkelijk zo is. Het kan je de gelegenheid geven in gecontroleerde omgeving (therapeut houdt de verwijten tegen) om te vertellen hoe iets voor je is en wat je zou willen.
Verder is het iets wat jullie zelf moeten doen en willen. Zo te horen willen jullie allebei. Het kan ook meer los maken dan je nu voor ogen hebt.
Verder is het iets wat jullie zelf moeten doen en willen. Zo te horen willen jullie allebei. Het kan ook meer los maken dan je nu voor ogen hebt.