Ruzie over (stief)kind

20-02-2018 15:02 107 berichten
.
anoniem_364908 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 19:01
99.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Amaqanda schreef:
20-02-2018 15:15
Al die ervaren skiërs die hartstikke dood gaan tijdens het skiën buiten de piste zullen ook niet allemaal onverantwoordelijke horken zijn. Vaak ook zeer ervaren skiërs waarvan je zou verwachten dat het niet gebeurd, maar dat is nu net de valkuil.
Het is hartstikke gevaarlijk om lawinewaarschuwingen te negeren, buiten het skigebied te komen of om afgesloten pistes te doen (zo is Friso ook verongelukt). Offpiste is ook tussen een paar bomen door, een stukje onder de lift door of een niet geprepareerde shortcut/heuvel op de piste. Die laatste dingen zijn gewoon ongevaarlijk en zeker op een snowboard leuk om te doen. In sommige gebieden is het zelfs veiliger dan de dalafdaling aan het einde van de dag (vaak trechtervorm, iedereen moe, bulten, sommige skiërs hebben al aardig wat gluhwein/schnapps/bier gehad). Vertrouw op je vriend, als hij zich normaal gesproken verantwoordelijk gedraagt dan heeft hij dat krediet wel lijkt mij.

Edit: Bij mijn opsomming van veilige offpiste (en ik vermoed dat je vriend dit bedoelt) zijn zaken als lawinepieper, sonde en schep dus ook onzin. Daar is geen lawinerisico (want een lawine stopt echt niet bij het bordje van de piste, dus dat gebied is gewoon lawinevrij gemaakt) en de piste control haalt je keurig op wanneer je een been breekt.
sophiax wijzigde dit bericht op 20-02-2018 15:37
Reden: Toevoeging
14.63% gewijzigd
.
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 09:37
99.70% gewijzigd
,
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 09:37
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
maledive schreef:
20-02-2018 15:25
Het gaat sowieso niet om hele off-piste tochten. Mogelijk gebeurt het zelfs helemaal niet- hij wil alleen het vertrouwen van mij dat hij ter plekke deze beslissing kan maken.

Hij is niet de vader van mijn zoon maar wij doen in alles de opvoeding 50/50. (bio vader uit beeld). Daarnaast hebben wij samen nog een zoon, en hij behandelt beide kinderen hetzelfde. (Deze is alleen te jong om mee te gaan)

Ik denk dus niet dat ik kan zeggen 'mijn kind, mijn regels'. (Heb ik ook niet gedaan).

Als dat zo is, waarom dan toch er moeite mee hebben? Al is hij niet de biologische vader, zijn verantwoordelijkheidsgevoel is er niet minder om.
Ik zeg niet dat je het maar goed moet vinden en natuurlijk is er een risico, maar uiteindelijk gebeuren de meeste ongelukken gewoon nog thuis.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Ik vind het heel erg voor je vriend pleiten dat hij eerlijk is geweest en niet dacht “ik zeg van niet maar doe het toch”
Ik zou dus in jouw geval er over praten, desnoods een lijstje maken met de vragen/angsten die je hebt en er vertrouwen in hebben dat jouw vriend het beste voor heeft met je kind. Dat hij hem meeneemt op zo’n vakantie ipv lekker alleen gaan zegt al heel veel imo.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eht op zich wel met sophiax eens dat er off-piste opties zijn die niet perse gevaarlijker zijn dan op de piste. MAAR ik zou toch een duidelijk grens trekken, vooral omdat jij er geen klap van weet en dus niet kann inschatten wat hij precies gaat doen.
(nu ga ik generaliseren) Er zijn heel veel nederlanders die denken te weten wat ze doen, Maar het aantal nederlanders dat echt de gevaren van off-piste in kann schatten is veel kleiner.
Alle reacties Link kopieren
hoppala schreef:
20-02-2018 15:40
Ik ben eht op zich wel met sophiax eens dat er off-piste opties zijn die niet perse gevaarlijker zijn dan op de piste. MAAR ik zou toch een duidelijk grens trekken, vooral omdat jij er geen klap van weet en dus niet kann inschatten wat hij precies gaat doen.
(nu ga ik generaliseren) Er zijn heel veel nederlanders die denken te weten wat ze doen, Maar het aantal nederlanders dat echt de gevaren van off-piste in kann schatten is veel kleiner.
Eens! Volgens mij was het ook helemaal geen issue geweest als vriend niet iedere stap buiten de piste meteen als offpiste zou labelen. Spreek gewoon af dat je hem vertrouwt en dat hij in het skigebied blijft en alleen daar waar de ski patrol hem komt halen als hij niet verder kan. Dan kan je zoon dus best een keer tussen een paar bomen door of een shortcut nemen maar niet een zelfbedachte afdaling doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me dan afvraag, waarom is het nu een heel ding en vorig jaar niet?
Is dat omdat vriend, zoals Sophiax (hoi :bigkiss: ) zegt, al snel off piste noemt waardoor jij allemaal rampscenario's ziet?
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 20-02-2018 16:04
0.25% gewijzigd

Alle reacties Link kopieren
Beschouw het anders als een gevalletje niet door rood rijden.
Hij kan het nog zo onschuldig vinden maar het is het A; niet en B; een slecht voorbeeld... mijn inziens is het een slecht idee om gevaarlijke zaken te tolereren.

Gaan ze straks ook 'verantwoordelijk' drugs gebruiken want 'vertrouw me maar gewoon'
Lorem Ipsum
..
anoniem_364908 wijzigde dit bericht op 25-02-2018 12:44
Reden: Te lang
99.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een gesprek klinkt verstandig. Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me goed als je van te voren de risico's en je angsten bespreekt.
Alle reacties Link kopieren
Laat je kind lekker op les gaan met leeftijdgenoten dan kan je vriend in zijn eentje stoer gaan doen. Hij wil...Hij bepaalt het niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
maledive schreef:
20-02-2018 15:25
hij wil alleen het vertrouwen van mij dat hij ter plekke deze beslissing kan maken.
Dus hier draait het eigenlijk om?

En verder: welke gek gaat er nou off-piste met een kind van 9?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen jaren heb ik overigens regelmatig dit soorthttp://www.dailymail.co.uk/travel/trave ... -bare.html taferelen gezien. Weet je meteen 100% zeker dat niemand buiten de piste komt. :O

Dit bedoel ik met offpiste zonder extra risico: Afbeelding
Natuurlijk is het de bedoeling dat je keurig op het geprepareerde deel blijft. Maar zeker kinderen vinden net naast de piste ook gewoon heel leuk. Dit zie je kinderskiklassen ook doen.
Waarom gaat je zoon eigenlijk mee?
Ik zou hem zowiezo niet mee laten gaan.
IK zou zeggen ga ik de buurt samen wat leuks doen.
Alle reacties Link kopieren
sophiax schreef:
20-02-2018 17:15
Afgelopen jaren heb ik overigens regelmatig dit soorthttp://www.dailymail.co.uk/travel/trave ... -bare.html taferelen gezien. Weet je meteen 100% zeker dat niemand buiten de piste komt. :O

Dit bedoel ik met offpiste zonder extra risico: Afbeelding
Natuurlijk is het de bedoeling dat je keurig op het geprepareerde deel blijft. Maar zeker kinderen vinden net naast de piste ook gewoon heel leuk. Dit zie je kinderskiklassen ook doen.
Ook niet zonder gevaar hoor, een verkeerd ingeschatte bocht en je ligt in de modder, heel abrupt. En extra druk op de slechte pistes.
damesbril schreef:
20-02-2018 17:21
Waarom gaat je zoon eigenlijk mee?
Ik zou hem zowiezo niet mee laten gaan.
IK zou zeggen ga ik de buurt samen wat leuks doen.
Een vader en zoon uitje, superleuk natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
damesbril schreef:
20-02-2018 17:21
Waarom gaat je zoon eigenlijk mee?
Ik zou hem zowiezo niet mee laten gaan.
IK zou zeggen ga ik de buurt samen wat leuks doen.
Waarom niet? Vader-zoon vakantie, leuk toch?

Lillybit schreef:
20-02-2018 17:32
Een vader en zoon uitje, superleuk natuurlijk.
Vriend van zijn moeder.
Alle reacties Link kopieren
damesbril schreef:
20-02-2018 17:35
Vriend van zijn moeder.
....die hem al jaren als zijn eigen kind opvoedt en geen onderscheid maakt met 'eigen'.
Alleen maar toe te juichen vind ik.

Grobbekuiken_ schreef:
20-02-2018 17:37
....die hem al jaren als zijn eigen kind opvoedt en geen onderscheid maakt met 'eigen'.
Alleen maar toe te juichen vind ik.
Dit.
Of begrijp ik het verkeerd? Dat kan ook, dat hij zijn vader is haha.
Dat maakt voor mij verschil.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoor, maar een kind van 9, wat voor het 2e jaar op een snowboard staat, heeft off-piste nog helemaal niks te zoeken.
Die is vooral bezig z'n board onder de controle te krijgen, die kan nog niet zoveel.
Maar ik neem aan dat jou vriend dat ook wel snapt.
Al is het wel leuk natuurlijk om daar over te fantaseren.
damesbril schreef:
20-02-2018 17:39
Of begrijp ik het verkeerd? Dat kan ook, dat hij zijn vader is haha.
Dat maakt voor mij verschil.
Het is stiefvader die al jaren voor het kind zorgt en waar de bio vader niet in beeld is.
Oftewel, de enige vader in kinds leven.
Ik denk dat als het niet zijn vader is ik het niet zou doen.
Dat is persoonlijk natuurlijk.

Als het wel zijn vader is zou ik toch een hartig woordje met hem spreken om duidelijk te hebben dat ze niet off piste gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven