Zwanger worden start 2023 - deel 3

12-05-2023 09:08 330 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi dames, hierbij deel 3. Deel 2 van het topic is terug te vinden via deze link.

Wil je meeschrijven of heb je wijzigingen? Laat het weten!

Dit topic is voor iedereen die tussen januari en maart 2023 begint met het zwanger worden. Begin je hierna, dan graag een nieuw topic openen!

Zwanger worden :loveys:
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeNOD
Olifantje291e2 september
Li_Lau301eNog onbekend
CoastalSunset301eNog onbekend
xLuminous5281eNog onbekend
Plata383eNog onbekend

Zwanger :cheer2:
NaamLeeftijdHoeveelste kindje
Amaryllis342e en 3e (tweeling!)
Jetretteketet333e
Jutenjul281e
Aviendha302e
Mmm44313e
Moen322e
Marimba321e
Vivavette312e
Ava_92291e
Regenboogblauw322e
Severus_Snape342e
Pinaco332e
Frigg331e
Cookiemonster292e
Glowgirl351e
Titania361e
cookiemonster wijzigde dit bericht op 15-12-2023 13:04
22.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Glowgirl en Frigg, ik kon zo snel jullie NODs niet vinden. Als jullie die nog in de tabel willen, let me know!

Hetzelfde geldt voor de anderen. Volgens mij zijn er al wat nieuwe NODs genoemd, maar het zou me wat terugbladeren schelen als jullie ze nog een keer willen noemen :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel fijn Cookiemonster, dankjewel!

Mijn nieuwe nod is 7 juni. En ik geloof dat die van Frietjes 2 juni was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel Cookiemonster voor het aanmaken van het nieuwe topic!

Fenja, wat balen dat je nog steeds in onzekerheid zit!

Hier blijven de lichte streepjes aanhouden. Ik ben wel overgestapt op een ander merk, en ook daar een streep. Die verscheen vanochtend wel sneller, maar is niet echt donkerder. Na drie dagen licht positieve tests durf ik wel te zeggen dat ik nú wel zwanger ben. Ik hoop echt heel erg dat dit het is en dat de HCG opbouw gewoon wat traag is, maar ik heb er niet echt een goed gevoel over, en kan ook nog niet echt blij zijn. Ik vind het wel heel lief dat een aantal mensen hun eigen ervaringen met lichte tests hebben gedeeld! Misschien kan het toch goedkomen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Super Cookiemonster! :cheer2:

Titania dan toch maar bij deze de felicitatie, gefeliciteerd! :heart:
Kan ook dat je eisprong of innesteling laat is geweest hè, of traag hcg aanmaakt wat je zelf noemt. Spannende tijd wel weer voor je, volgende wachtbankje!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel Cookiemonster voor het nieuwe topic! Mijn Nod ligt rond 9 juni, dus als je dat wilt aanpassen, graag. Verder ben ik ook weer een jaartje ouder dus misschien wil je mijn leeftijd ook aanpassen?

Ik snap je terughoudendheid maar toch alvast een voorzichtige felicitatie Titania! Je bent nu zwanger en afwachten of het goed gaat, wel weer een spannende tijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voorzichtig gefeliciteerd Titania, een streep is een streep.

voor de tabel, ik ben ook een jaartje ouder geworden, kun je dat ook aanpassen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb het aangepast, volgens mij klopt ie zo!

Titania Wat spannend! Voorzichtig gefeliciteerd, hopelijk worden het steeds donkerdere strepen en hoef je daar niet meer onzeker over te zijn :cheer2:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hee, een nieuw topic. Cookie, wil je mij ook weer toevoegen in de tabel?

Titania!!! Wow, wat een goed nieuws! Ook nog een spannend, maar echt hoor, ik heb ook de ervaring dat een streep een streep is en dat een lichte streep helemaal niet hoeft te betekenen dat er iets niet goed is. Wat vervelend als je je zo onzeker erover voelt. Hopelijk zet die streep gauw goed door voor je

Glowgirl, wat verdrietig om te lezen van je miskraam, maar wat goed dat jullie er vol goede moed er weer mee bezig willen gaan. hopelijk is het jullie snel gegund <3

Fenja, hoe is het met jou nu? Weet je al wat meer?

Ik ben net terug van een korte reis en net als de vorige keer dat ik op reis was; echt de beste manier om een wachtweek door te brengen. Tijd vliegt voorbij!
We hebben deze ronde goed benut (maar eerlijk; de rondes hiervoor ook), dus we gaan het weer zien.
Mijn NOD is tussen de 16e en de 20e, voor de tabel is een gemiddelde, de 18e, prima.
Ik durf er niks over te zeggen want ik weet dat mijn lijf en mijn hoofd me giga voor de gek kunnen houden hiermee.
Ik wordt langzamerhand wel een tikje ongeduldiger moet ik zeggen, maar dat helpt natuurlijk niks dus ik probeer het niet te zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Plata, whoops! Dat is even misgegaan bij het overtypen uit het vorige topic. Je staat er weer bij! :hyper:
Alle reacties Link kopieren Quote
Thanks Cookiemonster voor t nieuwe topic!

Gefeliciteerd Titania! :heart: Wat fijn voor je dat je t zelf nu begint te geloven. Houd ons op de hoogte, hopelijk weer een verhaal dat een lichte streep ook gewoon een echte streep is!

Hopelijk een fijn reisje gehad Plata! Het steeds ongeduldiger is herkenbaar. Helpt inderdaad niet, maar geduldig wachten ook niet per se. Hoort er helaas ook bij denk ik maar :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Spannend Plata! Wel fijn dat je eerste week lekker tijdens een reis was. Hopelijk heb je het fijn gehad!

Hier is nog steeds geen menstruatie. Vanmorgen maar weer getest, maar negatief. Dag 43 al vandaag.. zo stom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat frustrerend Fenja. Dag 43 al! Ooit zo'n lange cyclus al gehad?

Hoe is t bij jouw wachtbankje Pinaco?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier helaas toch ongesteld geworden. Ik was erop voorbereid, maar het is toch kut. Van het vertrouwen in mijn lichaam is echt nog maar heel weinig over nu. Hopelijk duurt de nasleep deze keer geen twee maanden. :|
Alle reacties Link kopieren Quote
Titania Wat jammer..Ik had zo gehoopt dat het streepje donkerder ging worden. Ik snap heel goed dat je hierdoor minder vertrouwen in je lichaam krijgt. Ik hoop dat je dat vertrouwen snel weer terug zal krijgen en de nasleep minder lang zal duren :hug:

Fenja Super frusterend! Ik weet precies hoe je je voelt. Ik hoop dat je snel ongesteld zult worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor jullie allemaal een hele dikke knuffel op deze moederdag <3

Mijn zoontje verkondigde vandaag dat hij nog graag 9 broertjes wil :D

Ach Titania, wat zuur nou. Ik heb echt met je te doen. Lief zijn voor jezelf, wat ontzettend rot voor je

Fenja, jeetje wat duurt dat lang. Ik kan me voorstellen dat je daar ontzettend onzeker en onrustig van wordt. Ook voor jou sterkte

Frietjes, hoe gaat het bij jou?
En Pinaco, bij jou op het wachtbankje?

Cookie, je mag mijn leeftijd aanpassen want ik was pas jarig.

Ik ben nu langzaam aan het nadenken wanneer ik een afspraak met de gyn wil maken. Ik heb een pre-conceptie onderzoek laten doen eind vorig jaar en daarbij helemaal groen licht gekregen. En we hebben natuurlijk al een kindje, dus dat maakt dat ik er wel vertrouwen in heb (en eigenlijk zie ik er ook tegenop om het medisch / ingewikkeld te maken)
Maar aan de andere kant; gezien onze leeftijden wil ik niet te lang alles op z'n beloop laten.
De vorige keer duurde het maken van een afspraak ook 3 maanden (en in de zomer gaat alles hier echt op z'n gat, heel anders dan in NL), maar het voelt ook nog weer erg vroeg om zoiets al in te plannen. Dubbel hoor!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ooh Titiana wat zuur. Kan me voorstellen dat je ervan baalt :hug:

Cookiemonster, dankjewel voor het aanmaken van een nieuw topic en de tabel. Ik weet m’n NOD ook nog niet omdat het m’n eerste menstruatie is na de miskraam. Ik hoop dat ie ergens aankomende week (week 6) plaatsvindt. Al ie er is zal ik mn eerstvolgende NOD doorgeven 😊
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach Titania, wat rot zeg :hug:.
Alle reacties Link kopieren Quote
He Tiantia, wat onzettend jammer en rot. Dikke knuffel :hug:

En Fenja, wat enorm onzeker zeg. Heb je al eerder zo'n lange cyclus gehad?

Hier dit weekend opeens veel afscheiding wat leek op vruchtbaar slijm, maar daarna ook niks meer. Ik denk dat het echt nog wel even duurt, maar deze ronde gaan we hem echt niet nog een keer missen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah nee Titania ! :hug: na een aantal keer een streepje voor je, ook al was het nog licht, had ik dit niet verwacht! Wat super rot zeg.. begrijpelijk dat je het vertrouwen in je lichaam dan kwijt raakt.

Haha Plata nog 9 broertjes, dan moeten jullie nog flink aan de slag ;)
Kan je niet vast bij de arts aangeven zodat je direct na de zomer aan de beurt bent? Dat lijkt me een prima tijd als je tegen die tijd nog niet zwanger bent en scheelt de wachttijd.

Wat mijn cyclus betreft, ik ben in oktober met de pil gestopt en sindsdien steeds een cyclus rond de 30 dagen. Nog nooit zo lang als dit.. daarvoor weet ik niet, want 15 jaar aan de pil gezeten. Misschien toch nog soort ontpillen dan. Maar ik vind het wel vreemd omdat het tot deze cyclus wel regelmatig was. Als ik eind deze week nog niet ongesteld ben ga ik de huisarts wel even bellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik baal een beetje van mezelf. Ik had vandaag een afspraak in het ziekenhuis, omdat ik sinds de bevalling met heupklachten rondloop. Ik was in de veronderstelling dat ik een MRI zou krijgen (wat ik geen probleem vind in dit stadium van een eventuele zwangerschap), maar het werd onverwachts een röntgenfoto. En ik heb het laten doen, vooral ook omdat ik dacht dat het in dit stadium niet erg veel kwaad kon en ik na zo'n lange tijd niet wéér de afspraak niet door kon laten gaan. Op Google lees ik tegenstrijdige berichten, en ik baal dat ik niet gewoon nee heb gezegd :(

Als ik nu zwanger blijk te zijn, ga ik me alleen maar afvragen of ik wel een gezonde baby krijg. Voel me echt kut nu, ook al is de stralingsdosis maar laag en heeft er waarschijnlijk nog niet eens een innesteling plaatsgevonden (als dat überhaupt al gebeurt) @(
Alle reacties Link kopieren Quote
Cookiemonster schreef:
15-05-2023 20:18
Ik baal een beetje van mezelf. Ik had vandaag een afspraak in het ziekenhuis, omdat ik sinds de bevalling met heupklachten rondloop. Ik was in de veronderstelling dat ik een MRI zou krijgen (wat ik geen probleem vind in dit stadium van een eventuele zwangerschap), maar het werd onverwachts een röntgenfoto. En ik heb het laten doen, vooral ook omdat ik dacht dat het in dit stadium niet erg veel kwaad kon en ik na zo'n lange tijd niet wéér de afspraak niet door kon laten gaan. Op Google lees ik tegenstrijdige berichten, en ik baal dat ik niet gewoon nee heb gezegd :(

Als ik nu zwanger blijk te zijn, ga ik me alleen maar afvragen of ik wel een gezonde baby krijg. Voel me echt kut nu, ook al is de stralingsdosis maar laag en heeft er waarschijnlijk nog niet eens een innesteling plaatsgevonden (als dat überhaupt al gebeurt) @(
Ahh maak je geen zorgen! Ik zie dat je 8 mei een positieve ovulatietest had?

Binnen 2 weken na de conceptie kan een röntgenfoto geen kwaad. Ik werk in het ziekenhuis, ook regelmatig met straling. Dus je zit helemaal veilig met die rontgenfoto!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is fijn zo’n geruststelling :)

Titania toch ongesteld, wat enorm balen!!! Ik had zo gehoopt dat het een vette streep zou worden. Bah :rose:

En Fenja wat idioot dat je menstruatie zo lang op zich laat wachten. Je wil natuurlijk gewoon aan je volgende ronde beginnen, gas erop… hoop dat het snel doorzet.

Ik ga deze week een early test doen, laat het jullie weten als ik nieuws heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bwah. Ik ben ongesteld geworden. Nieuwe nod rond 13 juni
Alle reacties Link kopieren Quote
:hug:

Hier een negatieve test... Even afwachten nog, maar verwacht er weinig van.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven