samenwonen in zijn huis

04-08-2009 16:53 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is ook gaan samen wonen in het huis van je vriend.. waar hij met zijn ex woonde???

omdat de tijden nu niet zo goed zijn wilt hij niet weg daar.. maar ik wil daar liever niet wonen..omdat hij met haar daar heeft gewoont...

Ga mijn eigen kleine huis verkopen.
Ja :S
De reden die je aangeeft (hij kan het huis anders niet behouden) is echt de slechtste reden die je maar kunt bedenken om te gaan samenwonen!

Jij verkoopt je huis, trekt bij hem in. Je weet nu al dat je in dat huis niet gelukkig zult worden, iig niet op deze manier; zo kort na het vertrek van zijn ex, in een huis waar alles nog aan haar doet denken. Daarbij zijn jullie pas 4 weken "vrij" om officieel een relatie te hebben! Wie zegt dat de relatie nog steeds zo leuk is nu "de spanning" eraf is?

Stel je voor dat het toch niet zo goed gaat tussen jullie... waar blijf jij dan? Dan zit jij in een huis die je met schuld moet verkopen!!

Mijn persoonlijke mening is dat je gewoon nog lekker even moet genieten van je onafhankelijkheid! En dat in je eigen kleine huisje!!
Dus nu maar gelijk hop haar plaats in nemen terwijl je eigenlijk geen echte basis met elkaar hebt opgebouwd. Van minnares naar vriendin dan krijg je dus ook de lasten en niet alleen de lusten! Ken je hem daar wel goed genoeg voor? Spannende afspraakjes is toch heel wat anders dan die vuile stinksokken, natte kleffe handdoeken die hij laat slingeren en ken je hem wel goed genoeg om er nu ook echt mee te gaan samenwonen? Het kan heel goed gaan maar ik vraag het me af! Dus eigenlijk is het meer een noodoplossing omdat hij anders daar niet meer kan blijven wonen begrijp ik. Lekkere basis om samen te gaan wonen!

Verder eens met MikkieMuis
Het kan altijd maar ik denk het echt het goed zal gaan hier hebben we het veel over gehad..

Nee het is geen nood oplossing..

Hij kan het idd verkopen en dan verder kijken.Ik heb al tegen hem gezegt dat ik daar niet wil wonen.

Wat Cassieviva zegt weet ik en heb ik ook al overnagedacht.

We kennen mekaar heel erg goed ja.En willen gewoon verder met mekaar.

Het is idd niet slim om alles te verkopen en in het diepe te springen terwijl we niet weten hoe alles dalijk is..dat is zo..

Ik denk idd dat ik me huis voorlopig niet verkoop.

Hij mag " proef" komen draaien....of iets gaan huren...

Dan kunnen we daarna verder kijken ja..
Zijn ex zal zeer waarschijnlijk ook hebben gedacht haar vriend goed te kennen... Dikke kans dat zij ook heeft gedacht dat het goed zou gaan tussen haar en haar vriend...

4 weken geleden kwam ze er achter dat ze haar vriend dus toch niet zo goed kende, dat het toch niet zo goed ging... werd ze het huis uitgebonjourd en vervangen voor een nieuw liefje.

Dit scenario kan ook jouw toekomst zijn!

Lieve Lily, dat je een jaar hebt lopen scharrelen met een bezette man, wil niet zeggen dat je een stabiele relatie met hem hebt! Die moeten jullie nog opbouwen en zal gezien jullie start niet makkelijk zijn!
quote:lily27 schreef op 05 augustus 2009 @ 09:26:

Tammetuk: ja leerde hem kennen toen hun nog een relatie hadden.. :( ben er niet trots op, maar we kregen gevoelens voor mekaar....ze woonde dus al 5 jaar samen ja.

Na een tijdje.. besloten om samen verder te gaan....zij is nu dus 4 weken weg :S

Daar zou ik ook niet trots op kunnen zijn. Maar waarom nu de haast? Omdat jij dan mee kunt betalen aan zijn lasten? Als zij er niet achter gekomen was, was hij nu nog samen met haar.

Jij voelt je er niet prettig bij om in het huis te wonen waar zij woonde (is ze nog bedreigend voor je?) en hij wil jou erbij om de kosten te kunnen delen.

Niet een erg goede insteek lijkt me. Verder wil ik je wel als tip meegeven om je zaken goed te regelen. Over een paar maanden/jaar sta jij op straat en komt de volgende bij hem wonen.
Haast hebben we niet.

We willen gewoon samen wonen en zoveel mogelijk bij mekaar zijn. Nu is hij ook elke avond bij mij.. en in die tijd ook.. ging alleen naar huis om te slapen..Maar goed dat doet er niet meer toe.

Nee hij heeft het haar verteld. zij wilde hem nog terug maar hij heeft voor mij gekozen.

Hij wil helemaal niet dat ik mee betaal.Hij kan alles net betalen en houd dan niks over..maar hij kan geen hypotheek krijgen voor het huis op een naam.

Zij is dus geen bedreiging meer.

We willen gewoon samen wonen omdat we bij mekaar willen zijn niet om financiele redenen.
Het huis is neem ik aan ook van de ex van je vriend? Heel lullig gezegd, dit betekent dat eventuele schulden ook voor haar rekening zijn dus misschien dat het dan met de schulden wel meevalt? (ja, ik ben nu even pragmatisch aan het denken hoor).

Overigens, als ik wil gaan samenwonen met mijn vriend, houden we dus ook een schuld over, wij hebben al besloten dat we dat er wel voor overhebben en die schuld kunnen we zonder er krom voor moeten te liggen (want samenwonen is in ons geval heel veel goedkoper dan allebei apart) in een jaar of 2, 3 afbetalen. Niet heel leuk, maar iets wat we voor lief nemen.

Waarom is dat bij jullie geen optie? Alleen al door een gezamenlijke zoektocht, het hypothetisch inrichten van julloie huis etc leer je elkaar al stukken beter kennen. mocht er in die weg daarnaar toe iets fout gaan is er nog geen man overboord.
quote:Tammetuk schreef op 05 augustus 2009 @ 11:51:

Het huis is neem ik aan ook van de ex van je vriend? Heel lullig gezegd, dit betekent dat eventuele schulden ook voor haar rekening zijn dus misschien dat het dan met de schulden wel meevalt? (ja, ik ben nu even pragmatisch aan het denken hoor).

Overigens, als ik wil gaan samenwonen met mijn vriend, houden we dus ook een schuld over, wij hebben al besloten dat we dat er wel voor overhebben en die schuld kunnen we zonder er krom voor moeten te liggen (want samenwonen is in ons geval heel veel goedkoper dan allebei apart) in een jaar of 2, 3 afbetalen. Niet heel leuk, maar iets wat we voor lief nemen.

Waarom is dat bij jullie geen optie? Alleen al door een gezamenlijke zoektocht, het hypothetisch inrichten van julloie huis etc leer je elkaar al stukken beter kennen. mocht er in die weg daarnaar toe iets fout gaan is er nog geen man overboord.

ja idd klopt.. staat ook op haar naam,dan blijft er de helft schuld over. Ik heb overwaarde, die dat op kan vangen.

Dan kunnen we een nieuwe hypo nemen.En samen een nieuwe start maken.
Maarja als jullie het beide zo'n goed idee vinden en het heel graag willen lekker doen dan toch. Maar dan niet miepen dat je jezelf er niet thuisvoelt aangezien zij net voor jou is weggegaan. Misschien kun je het huis helemaal naar jouw smaak verven en nieuwe meubels kopen?

Ik zou het zelf niet zo snel doen met zo'n basis. Leer elkaar eerst maar eens echt kennen zoals je daadwerkelijk bent. En niet tijdens spannende afspraakjes.
quote:lily27 schreef op 05 augustus 2009 @ 12:28:

[...]

ja idd klopt.. staat ook op haar naam,dan blijft er de helft schuld over. Ik heb overwaarde, die dat op kan vangen.

... die overwaarde is fictief en zul je eerst nog maar eens uit de verkoop van je huis moeten slepen. Lijkt me zeker in deze tijd niet echt heel erg makkelijk.

Je plaatst dit topic op relaties dus ook van mij krijg je toch het advies: een jaar in het geheim scharrelen maakt nog geen stabiele relatie. Kijk eerst aan hoe jullie relatie zich ontwikkelt nu alles 'out in the open is' (en dat is nog maar 4 weken, wat zijn bv de reacties van wederzijdse vrienden van het oude stel, de ouders, etc) en bouw dat eerst op. Ook vanwege die economische situatie! Het kan jou nu weliswaar niet te doen zijn om het financiële aspect, maar die instelling ga je berouwen op het moment dat die er wel toe gaat doen als jij met schuld en zonder dak boven je hoofd op straat komt te staan.

Bezint eer ge begint, echt, serieus.
Je komt erg jong en onvolwassen over vind ik. Heb je dit wel zo goed doordacht als je zegt?? Het is niet zo simpel: oh we maken verlies, oh het maakt hem niet uit.. oh we gaan samenwonen want nu voelt het goed. Er zijn zoveel zaken waar je rekening mee moet houden (hoe ga je het doen met verkoop, op wiens naam komt de boel, wat gebeurd er met jou en het huis als de relatie stuk loopt etc)

Snap niet dat je zo'n haast hebt!
Eens met voorgangers. En als je dan toch perse door wilt zetten met samenwonen, zou ik zijn of jouw huis eerst maar eens een jaar verhuren. Dan heb je wat meer mogelijkheden om terug te gaan als het verkeerd uitpakt.

Want zeg nou eerlijk: die andere vrouw heeft haar hakken nog maar koud gelicht of jij staat al met je koffertje op de stoep. Geen wonder dat je je daar in huis niet op je gemak voelt. Ik zou me een inbreker in iemand anders leven voelen.
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
TO, heb je al overwogen om eens met een notaris om tafel te gaan zitten? Zeker te weten aan te raden met twee huizen in bezit!
Had al eerder gereageerd maar toen wist ik nog niet dat zijn ex pas 4 weken weg is! Vind het nu wel een ander verhaal.

Zou dat helemaal niet prettig vinden, zonder je te veroordelen; maar je hebt haar toch een beetje weggejaagd. Of wilde zij ook geen relatie meer.

Ik zou me namelijk, zo tussen haar spullen en "geest" behoorlijk schuldig zitten voelen.
Bedankt voor jullie reacties.. ik ga eerst idd is kijken hoe het nu gaat komend half jaar voordat er wat ondernomen word.

Hij heeft al gezegd dat zij alles mee mag nemen en dat wij alles nieuw kopen..en ik alles mag inrichten..maar goed.

Als hij zo graag bij mij wilt zijn komt hij maar bij mij wonen. kunnen we eerst kijken hoe dat gaat.

Misschien wil zijn ex trouwens het huis.. houden.. misschien met hulp van ouders ofzo..

Dat weten we nog niet..

Sweetcandy:ja daar heb ikoverna gedacht. Mocht het niet lopen zoals we nu denken..ja dan moeten we uit mekaar.En koop ik een eigen appartement of huisje. heb nu een hogere hypotheek dan als ik dalijk de helft zou nemen van een huis dat van ons samen is.

Haast.. nee geen haast maar ja.. je kan ook lang wachten..als het goed voelt..

Als het niet goed gaat na een tijdje..ja dan word het verkopen en iets nieuws zoeken..

Maar dat is toch altijd zo..die kans heb je altijd..
ja fladder dat heb ik dus ook..zij wilde helemaal niet weg en verder met de relatie..

Denk dat ik daar me nooit thuis ga voelen.

Dus ga het ook niet doen.. blijf lekker in me huis en hij moet maar kijken hoe hij het regelt.
Lijkt me een wijs besluit! Succes ermee!
quote:lily27 schreef op 05 augustus 2009 @ 12:55:

ja fladder dat heb ik dus ook..zij wilde helemaal niet weg en verder met de relatie..

Dus ga het ook niet doen.. blijf lekker in me huis en hij moet maar kijken hoe hij het regelt.

Dat lijkt mij ook het verstandigst. Het is zíjn ex en zijn ex-relatie, ik denk dat het voor jullie toekomst ook veel beter is als je hem eerst zijn zaakjes goed gaat regelen. Met of zonder huis. Daarmee creeër je ook ruimte ook écht samen te gaan kijken wat je precies wilt en hoe je dat gaat bereiken.

Veel plezier en geluk!
Ja.. idd Dank jullie wel voor jullie mening.
Goed dat je er niet gaat wonen, want dat zou behalve onverstandig ook nog eens onrespectvol zijn. Eerst besodemieterd haar vriend haar maanden lang met jou, daarna dumpt hij haar en moet ze weg uit haar huis tegen haar zin en dan zou zijn scharrel zeker ook nog eens in haar huis trekken. Als het zo zou gaan, zou ik vanuit haar geredeneerd, elke euro eruit sleuren die maar mogelijk is. Je kunt je er niet thuis voelen, het is haar thuis waar ze uit verdreven is.

Maar goed, da's mijn bescheiden mening die compleet los staat van je vraag. Ik zou -indien jullie het huis überhaupt houden en zijn ex hem niet uitkoop- eerst een tijdje gaan huren voor je samen iets koopt en alles wat je doet goed op papier vast laten leggen. Want volgens mij redeneer jij momenteel niet met je verstand, maar voornamelijk vanuit je gevoel.
anoniem_69322 wijzigde dit bericht op 05-08-2009 13:08
Reden: Dit is even een aanvulling op eerder bericht n.a.v. een reactie daarna van TO
% gewijzigd
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
quote:lily27 schreef op 05 augustus 2009 @ 12:28:

Tot jij na 5 jaar eruit wordt gegooid omdat hij een nieuwe vriendin heeft?

Dat is misschien een beetje cynisch van me, jullie relatie slaagt misschien wel. Maar weet je wel zeker dat je nu al financiële verplichtingen aan wil gaan met een man met wie je nu 1 maand een relatie hebt? Je hebt gezien hoe het met zijn ex-vriendin is afgelopen. Zij is bedrogen, haar woonplek kwijt en ze zit met een schuld. Jou kan dat ook overkomen (terwijl je nu een eigen huis hebt en financieel onafhankelijk bent).
quote:lily27 schreef op 05 augustus 2009 @ 12:55:

Dus ga het ook niet doen.. blijf lekker in me huis en hij moet maar kijken hoe hij het regelt.Dat vind ik een verstandige insteek. Hij heeft nu te maken met de gevolgen van het verbreken van een relatie. Laat hem dat eerst oplossen. Gezamenlijke hypotheken, andere schulden enz. zijn grote dingen. Leer deze man eerst wat beter kennen voor je in het diepe springt.
quote:lily27 schreef op 04 augustus 2009 @ 19:26:

Ratteke: Ja zie je dat kan dus ook.. sommige gaan ervan uit dat de relatie uit gaat :s maar goed dat is niet ter zake... we kiezen er toch samen voor nu.

Hij zegt, wat jij wilt....... als ik daar niet wil wonen verhuren of verkopen we het.... Maar liever niet...Maar goed.

Zijn geen kinderen en zou zeker een samenlevings contract nemen. Vroeg me gewoon af of er idd meerdere dit hebben meegemaakt.

Idd gaan sommigen er vanuit dat de relatie uit gaat. Dat is geen doemdenken, dat is gewoon rekening houden met iets wat veel gebeurd. Jullie kennen elkaar pas een jaar, zo lang is dat niet. Er zijn zat mensen die samen gaan wonen en waarbij het dan helemaal mis gaat, omdat de partner in het dagelijks leven toch niet zo leuk blijkt te zijn als op de avondjes uit en weekendjes samen weg. Dat is geen schande, dat is de realiteit.

Gelijk je samen binden aan een huis betekent wel dat je straks misschien op straat staat. En ook al heb je dan wel onderdak. Het geeft wel een hoop extra rompslomp als je met zijn 2-en een huis hebt.

Ik ben helemaal niet tegen snel samenwonen. Sterker nog, ik woonde zelf met 2 maanden samen met mijn huidige man. In zijn huis (eigenlijk van zijn moeder die in een verzorgingstehuis zit, maar goed). We wilden kort daarna samen ergens anders gaan wonen, maar dan wel huren. Uiteindelijk konden we er nog langer blijven wonen en hebben we naar ruim 3 jaar samenwonen een huis gekocht.

Gelijk samen de verplichting van een koopwoning aangaan wetende dat die met restschuld verkocht moet worden mocht de relatie op korte termijn toch stranden, vind ik een grote stap.
TO wordt wakker! Je bent heel erg onnozel bezig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven