Samenwonen?

15-12-2019 14:13 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Momenteel zit ik in een relatie van 3,5 jaar. We hebben een fijne relatie dus ik heb niets te klagen. Wel zit ik de laatste tijd te denken aan samenwonen. Maar door alle horrorverhalen om mij heen (relaties die stuklopen na het samenwonen) wil ik 100% zeker zijn van mijn zaak. Wanneer kwam voor jullie het moment dat je zeker wist dat je samen wilde wonen met je partner?

xxx
Ik zou trouwens echt wel willen dat dit een beslissing is die je samen neemt en die hij ook heel overtuigend wil. Eens te meer na 3 jaar of als er niet echt nood aan samenwonen is.

Als hij er dus geen woord over zegt blijf je voorlopig latten.
Wat voor een gesprekken hebben jullie gevoerd over het samenwonen?

Weten jullie van elkaar hoe je je financiën voor je ziet? Wat je normaal vindt in het huishouden en of jullie normen voor netjes en schoon enigszins overeen komen? Hebben jullie hobby's en overlappen die, of zijn ze heel verschillend waardoor jullie moeite moeten doen om tegelijk thuis te zijn/samen te eten en hebben jullie daar hetzelfde beeld bij?

Niet dat het hiermee wel ineens gegarandeerd goed zal gaan, maar het lijken me wel dingen waar je het beter over kunt hebben als je nog niet samenwoont.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk altijd: je kunt beter gaan samenwonen zolang je het nog leuk hebt met elkaar, dan dat je het uit wanhoop gaat doen. Als je vooraf al gaat zoeken naar probleem, dan wordt het natuurlijk niks.

Ik ben eerst als student in zijn stad gaan wonen en een jaar later zijn we samen gaan wonen. Hij was vrijwel elke avond bij mij, sliep hier, sokken zaten altijd hier in de was. Hij was niet overtuigd, dat duurde nog wel driekwart jaar (misschien typisch man, maar hij moet aan veel ideeën wennen). Nu zegt hij achteraf dat hij geen seconde spijt heeft. Het geheim bij ons is dat je vooral je eigen ding moet blijven doen. Eigen sport, eigen vrienden zien etc. We vinden ook fijn om soms even een avondje alleen (zonder partner) thuis te zijn. Tot nu toe werkt deze verdeling na 6 jaar nog steeds heel goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven