Samenwonend met vriend en kind en verliefd op een ander....

20-05-2008 21:42 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn al ruim 6jaar samen en hebben een prachtige dochter van ruim 2,5jaar maar het wil allemaal niet zo lukken...

Het loopt al een tijdje niet erg lekker tussen ons en sinds ik overspannen ben, helemaal niet meer...

Nu waren we van het weekend een weekend weg met onze autoclub en daar ben ik helemaal los gegaan... even een weekendje geen moeke zijn en begeerlijk voor andere mannen en nu is het ondenkelijke gebeurd... ik ben verliefd (of denk ik het me in??) geworden op een jongen die ook mee was, alleen één grote maar.... hij is ruim een jaar jonger en woont in Belgie... Ik heb geen flauw idee hoe hij over mij denkt en ik weet echt niet wat ik hier nou mee aan moet...

Ik hou van mijn vriend, alhoewel ik daar ook erg aan twijfel de laatste tijd, en we zijn net verhuisd en wonen in een heerlijk huis maar ik ben zo ongelukkig... Mijn vriend had vroeger een heel sprankelijke uitstraling maar de laatste jaren niet meer, hij let niet meer op zijn buik (die toch aardig aan het groeien is) en hij neemt mij mee in zijn negativiteit.. Maar aan de andere kant, we hebben wel een dochter samen... HELP!!!

Heeft iemand zoiets soort gelijks mee gemaakt of heeft iemand tips, ideen of een oplossing???
quote:MaartjeMama schreef op 20 mei 2008 @ 21:42:

alleen één grote maar.... hij is ruim een jaar jonger en woont in Belgie...Als alleen dat de máár is, poe poe.... Heb je al wel eens geprobeerd aan je relatie te werken? Wat zeg je vriend over het feit dat jij vindt dat hij je mee trekt in zijn negativiteit?

alleen één grote maar.... hij is ruim een jaar jonger en woont in Belgie... Ik heb geen flauw idee hoe hij over mij denkt en ik weet echt niet wat ik hier nou mee aan moet...Dat hij een jaar jonger is maakt geen fluit uit. En ook die afstand is niet onoverkomelijk in de liefde. Je ziet alleen de allergrootste 'maar' over het hoofd: je hebt een relatie!!! Als je niet gelukkig bent met je vriend werk daar dan aan of ga bij hem weg, voor je er zelfs maar over denkt om iets met een ander te beginnen. Dat is de enige wijze raad die ik je kan geven.
Capibara, jou viel het dus ook op.
Ja. Die maar die MaartjeMama noemt kàn een maar zijn als je geen relatie hebt. Als je wel een relatie hebt is dat geen issue, dan heb je volgens mij wel andere dingen om je eerst druk over te maken.
lieve maartjemama,

wat een gedoe, hier zat je waarschijnlijk echt niet op te wachten! het eerste wat ik in je topic lees is dat je zelf overspannen bent. het schijnt dat je in dat stadium geen grote stappen of besluiten moet nemen (trouwen, kind, verhuizen, relatie aan/uit etc.) omdat je niet geheel objectief en eerlijk tegen de situatie aan kan kijken. ben zelf overspannen geweest en had ook de neiging de oplossign dan ook maar te zoeken in een nieuw huis en einde maken aan de relatie..... gelukkig viel het, toen ik me beter voelde, allemaal best mee.

het verliefd worden op een ander kan ook een reactie zijn op je eigen minder gezellige relatie (ik typ dit heel therapeutisch, ook dit herken ik....). precies die dingen die je eigen partner niet heeft of minder laat zien, zie je in grote mate terug in die interessante ander. maar ja, hoe zal die ander zijn als je met hem een huis en leven (en kind) moet delen? misschien heeft hij ook wel een minder leuke tijd op zijn werk en reageert ie dat af op jou? je vergroot waarschijnlijk die leuke dingen erg uit omdat je dat bij je eigen partner mist.

misschien zit ik er helemaal naast en heb je de ware ontmoet. dan kan ik alleen maar zeggen: ga ervoor. maar denk wel heeeel erg na voor je zo'n beslissing (inclusief overspannen situatie) neemt.

sterkte.

liefs, mezelina
Ze heet niet voor niets MaarTJEmama, het maartje dat ze een kind en relatie heeft ziet ze even over het hoofd.

Ik hou van mijn vriend hoewel ik daar aan twijfel is ook niet zo;n heldere uitspraak.

En hij is niet meer zo sprankelend, ben jij nog wel zo sprankelend dan? je schrijft dat je overspannen bent.

Ik denk dat een nieuwe relatie alleen vluchten voor de realiteit of je eigen problemen is. Begin eens met je overspannenheid en je huidige relatie aan te pakken, lijkt me spannend genoeg voor de komende tijd.
Wat is dat toch, die vrouwen die het bij het minste of geringste op hun heupen hebben?

Maartjemama, hoe zou jij het vinden als je vriend zo zou denken?
ik heb er geen woorden voor....
Ach, wees blij dat het de buurman niet is! Als hij lekker ver weg woont kun je hem makkelijker vergeten en je concentreren op het verbeteren van de situatie thuis. Als iedereen bij de eerste vleug verliefdheid op een ander z'n relatie beeindigde, kwamen er maar weinig stellen erg ver! Iedereen voelt wel eens zoiets als het niet goed gaat, het belangrijkst is dat je er niets mee doet, dan gaat het vanzelf weer weg. Succes!
Het gras is altijd groener aan de overkant, totdat je dat gras hebt dan is het even groen, maar kan je niet meer terug !!!
Mijn moeder leerde mij: eerst het ene afmaken, dan pas aan het volgende beginnen.
Nounou meiden... gut wat een fijne reacties... denken jullie dat ik er zelf blij mee ben??? Dat ik dit expres doe? En ik werk keihard aan onze relatie, we zijn in therapie en we praten met elkaar over onze problemen, hij weet dat hij me mee trekt in zijn negativiteit en probeert daar aan te werken! Ik wilde even mijn hart luchten en wat krijg ik fijne reacties....

Mezelina; dankje, met jouw antwoord kan ik tenminste wat!
MaartjeMama, hier op het forum kan je soms wat nare recaties verwachten, heb ik zelf ook regelmatig gehad.... Ik ben er echter van overtuigd dat iedereen hier jou wil helpen en het goed bedoeld....

On-topic: omdat je niet weet hoe hij zich voelt over jou, zou ik het even laten rusten, vooral als je nog voor je eigen relatie wilt gaan. Als je zelf problemen hebt, dan lijkt het gras aan de overkant wel HEEL groen... Ik ben zelf ook eens verliefd geworden op een ander tijdens mijn relatie, mede dankzij het feit dat het niet zo lekker met ons ging. Ben blij dat ik hier nooit wat mee heb gedaan: diegene waar ik verliefd op werd bleek achteraf een enorme eikel en mijn relatie gaat weer supergoed en ben echt heel blij dat ik geen 8 jaar heb "weggegooid"...... desondanks is het erg moeilijk, sterkte ermee....
Het is een makkelijke situatie; je weet niet eens hoe hij over jou denkt èn hij woont in België. Als je geen relatie had en geen kind kon je er voor gaan. Nu niet. Dus heel simpel: niks mee doen.
.
Goed dat je in therapie bent. Want je verwijt hem dat hij niet meer hetzelfde is als vroeger, maar dat zal jij ook niet zijn nu je overspannen bent. Ook zie je dingen anders als je zelf overspannen bent. En ga je andere dingen idealiseren denk ik.

Maar blijf met elkaar praten en doorgaan met de hulp. Probeer niet toe te geven aan die ander. Als jullie straks de dingen weer op de rit hebben zal je spijt krijgen. Afgezien dat hij de vader van jullie kind is, maar ook dat je straks dingen weer veel zonniger gaat zien.

Het is begrijpelijk dat je even wilt verliezen in die vlucht van de ander die nu even ideaal lijkt of je intrigeert, maar straks in het dagelijks leven zal je zien dat je tegen dezelfde dingen gaat aanlopen.

Zonder het rot te bedoelen, jij zal ook nu even niet de oude zijn nu je overspannen bent. Ik weet uit ervaring dat mensen die overspannen of depressief zijn ook niet de makkelijkste zijn om mee samen te wonen.

Veel sterkte en hou vol om voor je eigen gezin door te vechten.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:MaartjeMama schreef op 21 mei 2008 @ 15:32:

Nounou meiden... gut wat een fijne reacties... denken jullie dat ik er zelf blij mee ben??? Dat ik dit expres doe? Nee, je doet het niet expres. Tenminste... dat je verliefd op een ander bent geworden daar kun je waarschijnlijk niets aan doen. Maar dat je verder gaat zitten fantaseren over een ander en je zorgen maakt over het al dan niet starten of slagen van een eventuele toekomstige relatie terwijl je nog volop in een relatie zit daar kun je wèl wat aan doen. En zeker als jullie volop aan het werk zijn aan jullie relatie is het niet echt fair tegenover je vriend om nu al om je heen te kijken of er niet iets beters rondloopt. Als je dan zo genoeg hebt van hem en/of zijn negativiteit, kap er dan mee, vóór je je ergens anders in wilt storten. Maak dan een einde aan de relatie omdat je niet langer met je vriend samen wilt zijn, niet omdat je misschien een betere optie hebt. Dat vind ik wel zo eerlijk naar je partner.

alleen één grote maar.... hij is ruim een jaar jonger Ja dus?

Mijn vriend en ik zijn al ruim 6jaar samen en hebben een prachtige dochter van ruim 2,5jaar maar het wil allemaal niet zo lukken...

Het loopt al een tijdje niet erg lekker tussen ons en sinds ik overspannen ben, helemaal niet meer...

Nu waren we van het weekend een weekend weg met onze autoclub en daar ben ik helemaal los gegaan... even een weekendje geen moeke zijn en begeerlijk voor andere mannen en nu is het ondenkelijke gebeurd... ik ben verliefd (of denk ik het me in??) geworden op een jongen die ook mee was, alleen één grote maar.... hij is ruim een jaar jonger en woont in Belgie... Ik heb geen flauw idee hoe hij over mij denkt en ik weet echt niet wat ik hier nou mee aan moet...

Ik hou van mijn vriend, alhoewel ik daar ook erg aan twijfel de laatste tijd, en we zijn net verhuisd en wonen in een heerlijk huis maar ik ben zo ongelukkig... Mijn vriend had vroeger een heel sprankelijke uitstraling maar de laatste jaren niet meer, hij let niet meer op zijn buik (die toch aardig aan het groeien is) en hij neemt mij mee in zijn negativiteit.. Maar aan de andere kant, we hebben wel een dochter samen... HELP!!!

Heeft iemand zoiets soort gelijks mee gemaakt of heeft iemand tips, ideen of een oplossing???Voor de zekerheid een "Fleurtje"...
quote:MaartjeMama schreef op 21 mei 2008 @ 15:32:

Nounou meiden... gut wat een fijne reacties... denken jullie dat ik er zelf blij mee ben??? Dat ik dit expres doe? En ik werk keihard aan onze relatie, we zijn in therapie en we praten met elkaar over onze problemen, hij weet dat hij me mee trekt in zijn negativiteit en probeert daar aan te werken! Ik wilde even mijn hart luchten en wat krijg ik fijne reacties....

Mezelina; dankje, met jouw antwoord kan ik tenminste wat!

Je schreef of iemand tips had of je kon helpen, niet dat je alleen even je hart wilde luchten. Als je alleen even verder wilt dagdromen en in de waan gelaten wilt worden ook goed hoor.

Succes ermee.

PS, het klinkt toch ook heel ondoordacht? dat er 1 grote maar is en dat is dat je niet weet hoe hij ertegenover staat, dat ie in Belgie woont, en dat ie een jaar jonger is, ten eerste zijn dat al 3 maren (mierenneuker van beroep ja) en je vergeet mijns inziens totaal waar het om gaat, de grootste maar dus, en dat wordt je hier op vriendelijke of niet zo vriendelijke manier duidelijk geprobeerd te maken.. Doe er wat mee, of doe er niets mee, mij om het even hoor..
Ben benieuwd hoe het kan dat je vriend zijn sprankelende 'sprankelijke' uitstraling kwijt is....
dag maartjemama (en anderen),

moet bekennen dat ik de toon in een aantal reacties ook niet al te opbouwend vond. maartjemama vroeg om hulp (soortgelijke ervaringen en een oplossing), ze wist het even niet meer en kreeg vervolgens in vijfvoud de wind van voren. ik wist gelijk weer waarom ik liever geen topics open, maar af en toe alleen maar even een reactie typ. maar goed, dat is inmiddels al 'uitgesproken' (het lijkt wel een relatie hier ;))) dus daar hoef ik hierna ook niet verder over te miepen.

ik sluit me helemaal aan bij capibara wat betreft het express doen qua verliefd zijn. het laatste waar je op zit te wachten in een niet-zo-jubelende-relatie is dat je iemand anders interessant gaat vinden. dat maakt het nou niet bepaald makkelijker. en inderdaad, de volgende stap is: bedenken wat je met dat gevoel doet. helemaal niets mee doen en gaan voor je vriend of eventueel stappen zetten.

zoals ik het nu lees, denk ik dat je je relatie wel een eerlijke kans moet geven. na 6 jaar, overspannen, is toch niet de meest opwindende fase lijkt me. om op basis van die situatie beslissingen te nemen voor de toekomst is niet eerlijk naar iedereen (inclusief jezelf).

laat je vriend weten dat je echt voor hem wilt gaan, doe zelf ook je best, maak de avonden gezellig, regel een oppas en ga lekker uit eten, probeer weer te genieten van elkaar! ik hoop dat jullie er samen goed uit komen.

mees
Gezien wat je schrijft, dat je overspannen bent, dat het niet goed gaat in de relatie met je vriend maar jullie er wel aan werken...

Probeer allereerst jezelf weer stevig op je eigen twee benen te krijgen voordat je beslissingen neemt. Zodra jij weer goed in je vel zit is het tijd om je relatie te stoppen of juist niet. Dat hangt af van hoe je er op dat moment tegen aan kijkt en waar jij op dat moment nog geloof in hebt.

Een verliefdheid op een ander wijst meestal eerder op een relatie die niet goed loopt of dat je niet goed in je vel zit, dan ben je daar gewoon extra vatbaar voor omdat alles wat niet de standaard sleur is ineens tig keer aantrekkelijker wordt. Advies: helemaal niks mee doen en gewoon laten overwaaien. Zeker geen contact proberen te zoeken met hem.

Concentreer je eerst op jezelf en als dat weer een stuk beter is, concentreer je dan volledig op je relatie en dan is het kijken wat je precies daar mee wilt.
Dank jullie wel! Mijn vriend en ik hebben inmiddels een paar flinke gesprekken gehad met elkaar en het vervelende is dat ik nu na een hele grote piek weer in een heel diep dal zit en daarom de dingen niet zo helder zie...

Het is niet zo dat mijn vriend en dochter een grote 'maar' zijn, ik heb dat verkeerd opgeschreven, mijn excuses hiervoor.

Ik heb geprobeerd om zonder medicijnen uit mn overspannen-heid te komen maar dat lukt niet dus heb ik morgen een afspraak bij de dokter om over medicatie te praten...

Ik laat die jongen voor wat het is, ik ga voor de volle 200procent voor mijn relatie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven