scheiden of leiden

10-07-2009 09:57 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik kom der niet meer uit heel mijn lijf schreeuwt om rust...

Ben nu 7 jaar getrouwd en samen hebben we 2 prachtige kleine dames (6&2)

Uit mijn eerdere huwelijk heb ik 3 geweldige kinderen van (19,18 en 15)..

Voor de buitenwereld zijn we een gezellig en groot maar toch heel knus gezin maar o wat kan een mens een ander voor de gek houden.

Een paar maanden terug stond ik op het punt een scheiding aan te vragen ...ik kan der niet meer tegen..met wie leef ik samen...een oude vent die elke dag ligt te snurken op de bank..iemand die mijn kinderen uit mijn vorige huwelijk niet volledig accepteerd ...iemand die vaak behoorlijk uit zijn bol kan gaan tegen de kleintjes..

Nu heeft mijn dochter van 19 vorig jaar een tweeling gekregen na een ongeplande zwangerschap mijn kleinzoons zijn een deel van mij ik hou zo enorm veel van ze maar het voorrecht om oma te mogen zijn heb ik niet ..

mijn man wil niet naar rotterdam rijden om een dagje op bezoek te gaan...hij vind niet dat ik der moet steunen in de keuze die ze heeft gemaakt door de kinderen te houden en te trouwen met de vader van de jongens...

De sfeer hier in huis is zo kil en zo bot dat mijn dochter van 18 in augustus zal verhuizen en op kamers zal gaan ...

Voel me ongelukkig en gevangen maar als ik zeg dat ik zo niet verder wil zegt hij doodleuk dan rot je maar op...

Waar kan ik heen .... ben mijn famillie kwijt geraakt in de jaren dat we samen zijn omdat ze der moe van werden dat ik hem steeds terug nam als hij het niet zag zitten en zich later bedacht...

Alleen zijn lijkt een droom een genot maar ik kan me kleintjes toch niet hun vader ontnemen.

ik zit vast kom der niet uit ben zo moe
quote:granny_Leona schreef op 10 juli 2009 @ 09:57:

mijn man wil niet naar rotterdam rijden om een dagje op bezoek te gaan...nou en? hij hoeft toch niet mee en jij zit toch niet met 'n ketting aan hem vastgeketend? jij bent 'n individu die haar eigen keuzes kan maken en dus gewoon bij je kleinkids op bezoek kan gaan als je dat wenst
En waarom kun je niet weg dan? Is er niemand in je familie of vriendenkring waar je tijdelijk terecht kunt?

Sterkte joh.
Elninjoo ja klopt je bent een individu, maar je bent toch niet voor niets getrouwd. Omdat je dit soort dingen samen wil doen. Zijn potverdorie kleinkinderen.

Hoe je het beschrijft lijkt hij mij ook niet echt gezellig, en als hij dan ook al aangeeft dat je kan oprotten, hmmm. Misschien ben je dan ook wel beter af zonder hem!
het probleem is dat ik zelf 230 kilometer van rotterdam af woon

en ik ga wel eens met het openbaar vervoer anders zou ik ze helemaal nooit zien ...

Het nadeel hier van is dat ik dan 5 uur heen moet reizen en 5 uur terug en met twee kleine kinderen kan je je wel voorstellen dat dat niet echt een geweldige dagtrip is en daar komt bij dat ik dan maximaal maar een uurtje of 3 daar kan zijn
inderdaad, je eigen plan trekken!!!! Als jij die kleinkinderen wilt bezoeken doe je dat omdat JIJ dat wilt. Dat hij er geen behoefte aan heeft is zijn keuze, daar hoef JIJ niet onder te ljiden.

Je hoeft niet alles samen te doen, ga lekker zelf dingen met vriendinnen/vrienden/familie ondernemen en zorg dat je je eigen leven opbouwt...dan kun je altijd de keuze maken tussen blijven of weggaan...dan kan nu natuurlijk ook wel...maar misschien wordt de relatie wel beter als je je eigen plan trekt.

succes ermee!
Eens met Elninjoo! Je bent geen verlengstuk van je man, je bent je eigen individu. Als jij naar je dochter wilt moet je dat vooral doen.

Ps. Het is: 'scheiden of lijden. Nu suggereer je dat het om de stad Leiden gaat.
Op basis van wat jij vertelt, denk ik niet dat er nog veel van een relatie over is tussen jullie. Als hij zegt "dan rot je maar op" als jij je gevoelens van ongenoegen wilt bespreken, dan lijkt het mij dat alle respect uit de relatie verdwenen is. En dat zou voor mij geen basis zijn om door te gaan.

Waarom ga je niet weg? Of vraag hem anders om te vertrekken? Een huis vol spanningen is voor de kinderen ook niet goed, die hebben rust en stabiliteit nodig. En ook best kans dat je man een stuk aardiger voor zijn kleine meisjes wordt als hij niet meer in een huis vol spanning leeft en ze niet alle dagen meer om zich heen heeft.
Eens met Elninjoo, pak de trein en ga naar Rotterdam.

Zoek een leuke hobby(club) en ga dingen voor jezelf doen.

Als je zo afhankelijk bent van hem dan gaat hij over je heen lopen (wat hij al doet) en jij pikt dit.
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
quote:granny_Leona schreef op 10 juli 2009 @ 10:04:

en ik ga wel eens met het openbaar vervoer anders zou ik ze helemaal nooit zien ...

Het nadeel hier van is dat ik dan 5 uur heen moet reizen en 5 uur terug en met twee kleine kinderen kan je je wel voorstellen dat dat niet echt een geweldige dagtrip is en daar komt bij dat ik dan maximaal maar een uurtje of 3 daar kan zijnHet zijn niet zijn kleinkinderen maar de jouwe. En dan had je maar 'n rijbewijs moeten halen en/of 'n auto moeten kopen ipv 5 kinderen op de wereld te gooien, dan was je nu onafhankelijk geweest van liefdadigheid van mensen die je willen wegbrengen.
quote:granny_Leona schreef op 10 juli 2009 @ 09:57:

ik kom der niet meer uit heel mijn lijf schreeuwt om rust...

Ben nu 7 jaar getrouwd en samen hebben we 2 prachtige kleine dames (6&2)

Uit mijn eerdere huwelijk heb ik 3 geweldige kinderen van (19,18 en 15)..

Voor de buitenwereld zijn we een gezellig en groot maar toch heel knus gezin maar o wat kan een mens een ander voor de gek houden.

Een paar maanden terug stond ik op het punt een scheiding aan te vragen ...ik kan der niet meer tegen..met wie leef ik samen...een oude vent die elke dag ligt te snurken op de bank..iemand die mijn kinderen uit mijn vorige huwelijk niet volledig accepteerd ...iemand die vaak behoorlijk uit zijn bol kan gaan tegen de kleintjes..

Nu heeft mijn dochter van 19 vorig jaar een tweeling gekregen na een ongeplande zwangerschap mijn kleinzoons zijn een deel van mij ik hou zo enorm veel van ze maar het voorrecht om oma te mogen zijn heb ik niet ..

mijn man wil niet naar rotterdam rijden om een dagje op bezoek te gaan...hij vind niet dat ik der moet steunen in de keuze die ze heeft gemaakt door de kinderen te houden en te trouwen met de vader van de jongens...

De sfeer hier in huis is zo kil en zo bot dat mijn dochter van 18 in augustus zal verhuizen en op kamers zal gaan ...

Voel me ongelukkig en gevangen maar als ik zeg dat ik zo niet verder wil zegt hij doodleuk dan rot je maar op...

Waar kan ik heen .... ben mijn famillie kwijt geraakt in de jaren dat we samen zijn omdat ze der moe van werden dat ik hem steeds terug nam als hij het niet zag zitten en zich later bedacht...

Alleen zijn lijkt een droom een genot maar ik kan me kleintjes toch niet hun vader ontnemen.

ik zit vast kom der niet uit ben zo moeWat sneu dat de hele wereld tegen je is. En wat bijzonder dat hij acht jaar geleden kennelijk je kinderen uit je eerdere huwelijk volledig kon accepteren.
quote:granny_Leona schreef op 10 juli 2009 @ 10:04:

Het nadeel hier van is dat ik dan 5 uur heen moet reizen en 5 uur terug en met twee kleine kinderen kan je je wel voorstellen dat dat niet echt een geweldige dagtrip is en daar komt bij dat ik dan maximaal maar een uurtje of 3 daar kan zijnIk heb dit soort reizen ook gemaakt toen mijn kids klein waren,ik moest vanuit richting Hoek van Holland met de trein naar Nijmegen en die afstand is bijna net zo groot als wat jij beschrijft, en deed dat ook met mijn (toen nog) kleintjes,als het reizen zo zwaar is voor je waarom vraag je niet aan je dochter of je kids en jij daar een nachtje kunnen overblijven?
Waarom moeten de kinderen dan mee? Je kunt toch ook zelf een dagje met de trein gaan? Je hebt toch samen kids?
quote:elninjoo schreef op 10 juli 2009 @ 10:08:

[...]

Het zijn niet zijn kleinkinderen maar de jouwe. En dan had je maar 'n rijbewijs moeten halen en/of 'n auto moeten kopen ipv 5 kinderen op de wereld te gooien, dan was je nu onafhankelijk geweest van liefdadigheid van mensen die je willen wegbrengen. Dus..

[...]

Het zijn niet zijn kleinkinderen maar de jouwe. En dan had je maar 'n rijbewijs moeten halen en/of 'n auto moeten kopen ipv 5 kinderen op de wereld te gooien, dan was je nu onafhankelijk geweest van liefdadigheid van mensen die je willen wegbrengen.

Ze heeft de kinderen anders niet in haar eentje gekregen en sinds wanneer ben je verplicht om de keuse tussen een rijbewijs en een kind te maken?

Dat jij niks van kinderen moet hebben weten we zo langzamerhand nu wel!
quote:ronniemitchel schreef op 10 juli 2009 @ 10:21:

[...]

Ze heeft de kinderen anders niet in haar eentje gekregen en sinds wanneer ben je verplicht om de keuse tussen een rijbewijs en een kind te maken?

Dat jij niks van kinderen moet hebben weten we zo langzamerhand nu wel!Die kleinkids zijn niet van haar huidige partner, dus die kan ze moeilijk verplichten om taxi te gaan spelen voor haar. En vrouwen die anno nu afhankelijk blijven van anderen door o.a. niet over eigen vervoer te beschikken moeten niet janken als ze niet op hun wenken bediend worden als ze ergens naartoe gereden willen worden. Dan hadden ze dus idd andere keuzes moeten maken zodat ze niet afhankelijk waren geworden van hun partner.
Sja... ik denk dat je je laat leven door je man. En ik denk dat je moet kiezen voor jezelf en je kinderen. Voor hen lijkt het me niet echt gezellig zo, ook niet voor de kleintjes, die dus wél van hem zijn.

Bekijk het allemaal eens rustig, alsof je het huwelijk van iemand anders bekijkt, en zeg tegen jezelf wat je tegen die ander zou zeggen.

Je familie ben je kwijt door hem (en jezelf, want je liet het gebeuren!) maar als je weer bij hen aanklopt, laten ze je er vast wel in.

Hij maakt jou afhankelijk van hem

JIJ laat je afhankelijk máken door hem. Je bent er zelf bij en accepteert zijn gedrag.
Later is nu
quote:elninjoo schreef op 10 juli 2009 @ 10:24:

[...]

Die kleinkids zijn niet van haar huidige partner, dus die kan ze moeilijk verplichten om taxi te gaan spelen voor haar. En vrouwen die anno nu afhankelijk blijven van anderen door o.a. niet over eigen vervoer te beschikken moeten niet janken als ze niet op hun wenken bediend worden als ze ergens naartoe gereden willen worden. Dan hadden ze dus idd andere keuzes moeten maken zodat ze niet afhankelijk waren geworden van hun partner.Er vanuit gaande dat we allemaal het geld voor een auto hebben zeker???? Of krijg je daar tegenwoordig ook kinderbijslag voor?
quote:evenzo schreef op 10 juli 2009 @ 10:28:

[...]

Er vanuit gaande dat we allemaal het geld voor een auto hebben zeker???? Of krijg je daar tegenwoordig ook kinderbijslag voor? Dat is dus het effect van de keuze om zoveel kinderen te nemen, dat er geen geld overblijft voor andere zaken. Had ze minder kinderen genomen dan had ze dat geld wat overbleef kunnen investeren in eigen vervoer. Maar sommige mensen willen alles: én 5 kinderen én ook nog 'n privéchauffeur die hen het land door rijdt.
Ik ben het eens met Elninjoo dat TO het slachtoffer schijnt te zijn van haar eigen keuzes en zich erg passief opstelt. Je kunt je afvragen of bepaalde keuzes verstandig zijn geweest. En als je kinderen hebt, dan moet je je ook realiseren dat die je geld kosten.

Maar TO, waarom trek je niet je eigen plan. Inderdaad blijven slapen bij je dochter. Of zonder kinderen naar Rotterdam? Creatief denken, dan zijn er wel oplossingen. Tenzij je de antwoorden op een presenteerblaadje aangereikt wil krijgen en afwachten en berusten een beter idee vindt.

En ik mag hopen dat je geen kinderbijslag krijgt voor rijlessen en/of een auto. De meeste mensen hebben die zelf moeten betalen en kunnen dat betalen, omdat ze werken of zuinig aan doen met andere dingen. Zou een leuke boel zijn als dat ook nog eens op kosten van de belastingbetaler zou gaan.
En waarom komt je dochter niet bij jou?

Ik vind het trouwens wel melodramatisch gebracht: maar het voorrecht om oma te mogen zijn heb ik niet .."

Met zo'n houding ga je hier niet uitkomen.
Als je kinderen hebt is het inderdaad wel enorm handig een rijbewijs te hebben. Dat dat veel geld kost weet iedereen, maar daar kun je voor werken toch?

Pinksterbloempje: iedereen met kinderen krijgt kinderbijslag. En iedereen mag helemaal zelf weten hoe dat geld te spenderen.

Zou een mooie boel worden als dat voor anderen bepaald zou worden zeg! (en ja, ik weet dat dat geld als tegemoetkoming voor de kosten van je kinderen bedoeld is, maar je begrijpt toch zelf ook wel dat je niet kunt controleren waar mensen het aan uitgeven? Enne, een rijbewijs is absoluut in het belang van de kinderen, zeker in dit geval)
Overigens lijkt die man van TO me enorme grote lul.

[...]

Het zijn niet zijn kleinkinderen maar de jouwe. En dan had je maar 'n rijbewijs moeten halen en/of 'n auto moeten kopen ipv 5 kinderen op de wereld te gooien, dan was je nu onafhankelijk geweest van liefdadigheid van mensen die je willen wegbrengen.

Hoe haal je het in je botte hoofd om zoiets te zeggen.

Als hij van haar zou houden ( wat ik nu ernstig betwijfel, omdat hij zegt dat ze op mag rotten, en omdat hij haar oudste kinderen niet accepteert) zou hij moeite voor haar doen om met haar mee te gaan, al is het maar eens in de zoveel tijd.

En kinderen op de wereld gooien ipv een auto kopen???? Wat een maf wijf ben jij eigenlijk.
Scheiden, een baan zoeken en je rijbewijs halen. Snel zelfstandig worden met andere woorden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven