Scheiden of niet?

02-11-2017 22:14 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is iets waar ik continue mee rondloop. Ik ben geen leuke man, heb een ander gehad waar ik nog steeds ieder moment welkom ben en zo bij in kan trekken maar mijn vrouw wil niet scheiden. Ik gun mijn vrouw geluk en duidelijkheid maar het geluk en de duidelijkheid die zij wil kan ik haar (nu) niet geven, wat ik haar kan geven wil zij niet.

In mijn eerdere topic kwam het onbedoeld ter sprake. Volgens sommige moest ik dankbaar zijn dat zij mij nog wilde, regelmatig verlang ik er naar dat mijn vrouw de beslissing neemt. Ik wil haar geen pijn meer doen maar doe het wel steeds met mijn getwijfel, ik wil stoppen met twijfelen maar dat lukt niet, ik kan haar pijn door mijn getwijfel alleen stoppen door een beslissing te nemen die haar pijn doet.

Wij kan mij een schop geven zodat ik kan stoppen met mijn vrouw pijnigen.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
02-11-2017 22:39
Er staat ook nergens dat de intrekvrouw schoonmaakster is, wedden dat ze het allebei wel doen voor hem? ( :facepalm: )
Dan doen ze het zelf, wat geen enkel argument tegen TO is. Het is gejank en slachtoffergedrag. IMHO uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
_Amand schreef:
02-11-2017 22:47
Dan doen ze het zelf, wat geen enkel argument tegen TO is. Het is gejank en slachtoffergedrag. IMHO uiteraard.
Ja eens (zie de facepalmsmiley) ben ook niet daarin gericht naar TO maar negen van de tien keer is het wel de reden om dan maar te blijven plakken. Het leeft wel makkelijk.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
02-11-2017 22:31
Erge pijn van wie? TO? Laa me niet lachen.
Nee natuurlijk niet van TO.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
02-11-2017 22:49
Ja eens (zie de facepalmsmiley) ben ook niet daarin gericht naar TO maar negen van de tien keer is het wel de reden om dan maar te blijven plakken. Het leeft wel makkelijk.
Dat is hem niet te verwijten. Die vrouw doet het nog steeds zelf.
Alle reacties Link kopieren
Oakes schreef:
02-11-2017 22:46
Really? Haha, je wettige echtgenote heeft je bij de veter.
Haha echt wel...
Nee schatje ik houd van je, ja hoor ook met een extra kind, nee ik snap het echt heel goed, nee ik ga niet van je scheiden, ik vetrouw je gewoon. Jij zegt het dus jij zult het ook niet meer doen.

Maximum guilt trip.
Big karma.
enn wijzigde dit bericht op 02-11-2017 23:13
1.89% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
_Amand schreef:
02-11-2017 22:50
Dat is hem niet te verwijten. Die vrouw doet het nog steeds zelf.
Jahaaa dat zég ik toch? Nog een keer: ja eens.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
02-11-2017 22:51
Haha echt wel...
Nee schatje ik houd van je, ja hoor ook met een extra kind, nee ik snap het echt heel goed, nee ik ga niet van je scheiden, ik vetrouw je gewoon. Jij zegt het dus jij zal het ook niet meer doen.

Maximum guilt trip.
Ja, en dubbele kosten, zowel voor zijn bestaande huishouden als zijn nieuwe.
TO, ik denk dat je beter naar Zuid Amerika kunt gaan. Daar opnieuw beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
02-11-2017 22:52
Jahaaa dat zég ik toch? Nog een keer: ja eens.
:cat:
Alle reacties Link kopieren
@armand: Kom eens uit de denkstrategie: je bent of in 'kamp voor' of in 'kamp tegen' want die bestaan gewoonweg heel vaak niet in zomaar situaties van het leven. Ik ben dus niet alleen maar tegen en zie gerust ook wat deze vrouw wellicht niet handig doet, en ja dat is haar aandeel.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
M'n broer is niet meer, hoor.
Alle reacties Link kopieren
Over het schoonmaken enz. stoppen a.u.b. want dat zijn verkeerde aannames, mijn vrouw zal het serieus drukker krijgen als ik weg ben.

Ik kan mijzelf en de kinderen prima bedruipen als ik het zonder haar moet doen, misschien zelfs makkelijker als nu door het ontbreken van tig hobbies.
Alle reacties Link kopieren
_Amand schreef:
02-11-2017 22:58
M'n broer is niet meer, hoor.
Och sorry, het zal nooit lukken ben ik bang.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Onverwachts schreef:
02-11-2017 22:58

Ik kan mijzelf en de kinderen prima bedruipen als ik het zonder haar moet doen, misschien zelfs makkelijker als nu door het ontbreken van tig hobbies.
Nou wat let je nou dan nog? Hup ga voor het leven.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Weet je TO, ik heb je daarnet geloept en al je andere posts ook gelezen. Jij kletst teveel en doet te weinig. Je kan het prachtig vertellen, goed uiteenzetten en komt ook nog redelijk over.

Feit blijft: je hebt een lange buitenechtelijk relatie gehad, hebt een vrouw die dus geen keuzes voor jou zal gaan maken en een onverwachte extra dochter erbij. Nu heb je door contact met de dochter gewoon weer de gevoelens voor die romantische buitenechtelijke moedermevrouw.

Je kletst echt teveel en doet te weinig. Hoe mooi je de woorden ook kiest en de zinnen formuleert, je kiest niet en blijft hangen. Prima als het jouw keuze is om te blijven hangen maar stop dan ook met erover willen praten en het willen verantwoorden en verklaren. Dat kan niet wat hoe mooi je het ook beschrijft het is en blijft een flinke teringzooi. En jij maakt geen keuzes.
enn wijzigde dit bericht op 02-11-2017 23:06
17.10% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Onverwachts schreef:
02-11-2017 22:34
Ik wil een duidelijke keuze maken maar de èèn lukt mij niet en de ander zal haar pijn doen en ik wil haar geen pijn doen. Ik ga niet meer vreemd maar heb nog wel noodzakelijk contact en dat weet mijn vrouw, zij vind het geen probleem omdat zij mij vertrouwt.

Ik hoop dat ik haar het later wel kan geven van daar nu tussen().
Oke toch even geloept en jouw OP even op ieuw doorgelezen. Je verlangt ernaar dat jouw vrouw de keuze maakt, welke keuze? Scheiden toch? Dan is dat wat jij zelf wil, en hoef je haar inderdaad niet pijn te doen met jouw getwijfel. Haar liefde voor jou staat haar eigenwaarde in de weg, net zolang tot er dalijk misschien een zielig hoopje mens over blijft. Dat moeten jullie beiden niet willen. Wel heel zielig voor de 2 beginnende pubers, zal niet makkelijk zijn. Dus je moet een keuze gaan maken, er VOL voor gaan en dan ook écht. Of ermee kappen iedereen zn wonden laten likken en verdergaan. Wij kunnen niet bepalen of je moet scheiden of niet, jouw vrouw kan dat (hoe zielig ook) ook niet voor jou bepalen. Jij moet zelf duidelijk zijn en keuzes maken. Ervoor gaan en trouw zijn en blijven, of stoppen en je vrouw de tijd geven dit zelf te verwerken zodat zij uiteindelijk ook met haar leven verder kan. Sterkte/Succes met je keuze
Alle reacties Link kopieren
Onverwachts schreef:
02-11-2017 22:41
Ik wil er niet intrekken maar het kan en dat zal praktisch het beste zijn voor mijn vrouw, ze heeft dit zelf aangegeven als mijn getwijfel erg sterk was.

Ja ik twijfel over scheiden onafhankelijk van de aanwezigheid van de ander, als ik het praktisch kon regelen zonder mijn vrouw te benadelen zou ik het doen. Haar interesseert het praktische weer heel weinig maar zij geeft aan teveel van mij te houden.

Jeetje ik zou denken iets wat je niet kan vasthouden kun je ook niet los laten.
Snap dat het pijnlijk is maar zo krijgt ze steeds weer een klap.
Wat zegt je minnares van je andere vrouw?
O ja, jij bent het.


Volgens mij weet je best wat je wilt en wat je moet doen. Je houdt niet meer van je vrouw (al heel lang niet) en je hebt gevoelens voor een ander (al heel lang). Maar uit je vorige topic bleek dat jij geen enkele verantwoordelijkheid neemt voor jezelf. Je durft niet voor jezelf te kiezen en je projecteert dat op je vrouw. Dit gedoe (ook dat van je vrouw) heeft trouwens niks met liefde te maken wel met macht en afhankelijkheid.
je moet voor jezelf bedenken waarom jij de knoop niet durft door te hakken en waarom je wilt dat je vrouw het doet. Gaat het om de schuldvraag? Ben je bang dat jij zal worden aangewezen als schuldige? met je buitenechtelijke kind is voor iedereen wel duidelijk wie er in het huwelijk buiten het potje heeft gepiest dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Of wilde je je nieuwe kind negeren om zo weer een nieuwe slachtoffer te maken van jouw ruggegraatloosheid?
Alle reacties Link kopieren
Oké, dus jij zegt dat jij je vrouw geen pijn wilt doen, maar ondertussen wel vreemdgaat en dingen achter haar rug om doet met een ander? En die ander krijg je niet uit je hoofd, wat een klootzak ben je dan. Je meent dus geen f*ck van wat je zegt met 'ik ben zo zielig, ik wil haar geen pijn doen, jank, jank'.
Alle reacties Link kopieren
Ga scheiden Onverwachts.
Je twijfelt al heel lang aan je huwelijk. Twijfel zegt al genoeg. Dit kan niet meer iets worden voor een gelukkig partnerschap.
Be a man. Voer het door!
To, ga alsjeblieft scheiden. Je vrouw zal je dankbaar zijn over een tijdje. Wat een slappe hap dit.
Alle reacties Link kopieren
divadevil schreef:
02-11-2017 23:08
Jeetje ik zou denken iets wat je niet kan vasthouden kun je ook niet los laten.
Snap dat het pijnlijk is maar zo krijgt ze steeds weer een klap.
Wat zegt je minnares van je andere vrouw?
Het was mijn minnares, het contact is niet meer vertrouwelijk en intiem. Zij respecteert dat ik en mijn vrouw samen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zowel dit als je eerdere topic gelezen (ik heb ze niet beide helemaal doorgespit)
Als ex-echtgenote van (mijn mening) net zo'n zak hooi als jij zeg ik, wees een vent gun je vrouw alles wat ze verdient en ga bij haar weg.
Het steeds in onzekerheid blijven is slopend, en de kans dat ze je je getwijfel kwalijk zal blijven nemen is erg groot.
Alle reacties Link kopieren
Onverwachts schreef:
02-11-2017 22:34
Ik wil een duidelijke keuze maken maar de èèn lukt mij niet en de ander zal haar pijn doen en ik wil haar geen pijn doen. Ik ga niet meer vreemd maar heb nog wel noodzakelijk contact en dat weet mijn vrouw, zij vind het geen probleem omdat zij mij vertrouwt.

Ik hoop dat ik haar het later wel kan geven van daar nu tussen().
Noodzakelijk contact met je minnares :rofl: Is het je schoonfamilie waarmee je bent vreemdgegaan?

Verder krijg je wat je verdient.
taqwa schreef:
03-11-2017 23:37
Noodzakelijk contact met je minnares :rofl: Is het je schoonfamilie waarmee je bent vreemdgegaan?

Verder krijg je wat je verdient.
Nee, hij heeft een kind met haar gemaakt 4 jaar terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven