Schoonouders blijven bemoeien...

01-02-2010 08:56 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf het moment dat ik mijn man leerde kennen , kon ik altijd goed door hun trekjes heenkijken ( claimen , zinnen willen doordrukken , jou de les willen lezen etc , ik ging er altijd vol tegenin, met het gevolg dat mijn schoonvader mij wel even een preek zou geven waar ik hard om begon te lachen) 11.09.2007 kwam ons wonder Jack ter wereld , en toen werd het van kwaad tot erger , ze begonnen mij te kleineren , te doen of dat ik niet goed voor mijn zoon zorgde ( opmerkingen als waarom die nutrilon en die potjes , waarom moet dat jochie zo veel slapen etc , mijn man stond en staat in dit opzicht nooit naast me en probeert alles te sussen!.

Nu respecteer ik zijn mening , maar heb hem ook uitlegdt dat ik niet mee ga in hun meningen , en hij domme ouderwetse inzichten, en dan hebben we maar armoe.

Mij intresseerdt het niks meer , hij snapt niet dat ik daar onder lijd.

Hij heeft zoiets van ach zo zijn ze altijd al geweest , maarja ik hoef het niet te pikken, ik weet dat ik goed voor mijn zoon zorg en dt dat allenmaal op rolletjes loopt.

Dus gisteren viel het volgende voor , ze hadden toen ik in verwachting was hun oude uit 1990 zonnebank gerolen tegen een grenen kinderkamer,(onder het mom nee hoor die krijgen jullie van ons )

Die kinderkamer stond hier al een jaarin e schuur .

Wij waren dat zat , dus ik had een lief marrokaans stel gevonden die het wel wilde overnemen voor 100 euro.

Belt me schoonmoeder mijn man op , ja en je gaat toch niet al die spullen , plus een kinderwagen wat ik der ook nog bij wilde geven , en een maxi cosi met voetenzak voor 100 verschijten etc.

Dus wes al die spullen weer opgeladen bijdie mensen en terruggehaaldt bij die mensen ...

Dit is voor mij nu de druppel ... ik heb ze al ee paar keer duidelijk gemaakt dat wij geen achterlijke mensen zijn en dat ik die bemoeizucht zat ben , maar ze luisteen ni8et naar ons ze blijven doorgaan ... je kan zeggen wat je wilt het intresseert ze allenmaal niks..... en als je duidelijk bent dan krijg je is dit ons dank dat we zoveel voor jullie hebben gedaan , of als ik ruzie heb me me schoonmoeder dat me schoonvader zegt , ze heeft zoveel voor jullie gedaan en is dot haar dank etcetc
Ja meid, ik weet er alles van.....bij je volgende partner selecteren op ouders. Mocht ik weer s aan een nieuwe man gaan, neem ik een wees!
Haha ,Ja als dat zou kunnen...ze hebben gewoon zoveel inpact op mijn man dat ik haast zou denken dat hij bang is voor hun.

Maarja hij zegt ook , als je wat zegt dan gaat het 1,5maand goed n dan doen ze weer raar dus het blijft zo.

Maar hoe kan ik het nu voor me zelf dragelijk maken?
Ik heb ook een draak van een schoonpa.

schoonmoeder is leuk!! een lief en begrijpende vrouw.

En mijn schoonvader bedoelt het ook allemaal niet verkeerd maar alles moet wel gaan zoals het hem goeddunkt....zucht.

In het begin ging ik er vol tegenin maar nu laat ik hem een beetje zwetsen en we doen vervolgens lekker wat we zelf willen..

Ik denk Honingbij dat je je schoonouders niet meer kunt veranderen.

Wat je wel kunt doe is het (proberen) van je af te laten glijden en lekker laten lullen.

Ook zou ik als ik jou was in ieder geval proberen te zorgen dat je op één lijn zit met je man (allebei een beetje geven en nemen)

Als het je nou niet meer zo raakt is het misschien wat makkelijker om te handelen.
pff, als jij zo tegen je schoonouders praat als dat je hier typt...
En jij bent wel de ideale schoondochter?

Het is helemaal niet handig om altijd vol tegen iemand anders in te gaan, maar dat merk je nu zelf ook wel. Geen idee hoe je die relatie nog zou kunnen herstellen eigenlijk.
Mijn hemel, ik vind de openingspost bijna onleesbaar zo hangt hij van de rare, niet kloppende zinnen aan elkaar........ 'Gerolen' ??

Anyway: sterkte met je schoonouders, en vooral je man. Jammer dat hij niet wat meer naast je staat....
quote:honingbijtje89 schreef op 01 februari 2010 @ 08:56:

Vanaf het moment dat ik mijn man leerde kennen , kon ik altijd goed door hun trekjes heenkijken ( claimen , zinnen willen doordrukken , jou de les willen lezen etc , ik ging er altijd vol tegenin, met het gevolg dat mijn schoonvader mij wel even een preek zou geven waar ik hard om begon te lachen) Je komt eerlijk gezegd ook niet over als een verstandig en volwassen persoon.
quote:americagirl schreef op 01 februari 2010 @ 09:09:

Mijn hemel, ik vind de openingspost bijna onleesbaar zo hangt hij van de rare, niet kloppende zinnen aan elkaar........ 'Gerolen' ??

Haha, na 4 keer lezen begreep ik hem pas
Ik vind het echt belachelijk dat je man die spullen weer heeft teruggehaald bij dat stel. Verkocht is verkocht hoor. Waarschijnlijk hadden zij die babyuitzet hard genoeg nodig.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:germanwings schreef op 01 februari 2010 @ 09:07:

pff, als jij zo tegen je schoonouders praat als dat je hier typt...Ja en dat is nou net wat hun ook de schoen wringt , hun denken wel te mogen zeggen wat ze willen , en ik moet me houden .. dus NOT!
Ik had van man + schoonouders gerolen...
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
quote:Susan schreef op 01 februari 2010 @ 09:11:

Ik vind het echt belachelijk dat je man die spullen weer heeft teruggehaald bij dat stel. Verkocht is verkocht hoor. Waarschijnlijk hadden zij die babyuitzet hard genoeg nodig.Hij moest van mijn schoonouders...hij mocht de boel niet verschijten.
quote:honingbijtje89 schreef op 01 februari 2010 @ 09:11:

[...]

Ja en dat is nou net wat hun ook de schoen wringt , hun denken wel te mogen zeggen wat ze willen , en ik moet me houden .. dus NOT! wat is dit voor taal? moet dit nederlands voorstellen?
quote:honingbijtje89 schreef op 01 februari 2010 @ 09:11:

Ja en dat is nou net wat hun ook de schoen wringt , hun denken wel te mogen zeggen wat ze willen , en ik moet me houden .. dus NOT! Een klein beetje meer fatsoen van jouw kant zou denk ik ook geen kwaad kunnen...
quote:honingbijtje89 schreef op 01 februari 2010 @ 09:13:

..hij mocht de boel niet verschijten.Hier krijg ik vreemde beelden bij
quote:germanwings schreef op 01 februari 2010 @ 09:14:

[...]

wat is dit voor taal? moet dit nederlands voorstellen?Ach daar kun je toch wel doorheen kijken?
Honingbij,misschien een idee om even spellingscontrole over je openingstekst te gooien.

Anders krijg je denk ik meer reacties daarop dan op je schoonouwelui
quote:honingbijtje89 schreef op 01 februari 2010 @ 09:13:

Hij moest van mijn schoonouders...hij mocht de boel niet verschijten.

Hij had ook gewoon kunnen zeggen: 'Ik heb het al verkocht (of verscheten, als dat bij jullie de gangbare term is), jammer maar helaas, maar ik kan het niet maken om die spullen terug te gaan halen.'

Als ik meubels op Marktplaats heb gekocht en de verkoper komt het vervolgens terughalen omdat hij ze van zijn ouders niet had mogen verkopen, zou ik denken dat diegene niet wijs is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Gerolen, verschijten, allenmaal, intresseren...

Welke uitgave van de Van Dale heb jij?
quote:yoyo2 schreef op 01 februari 2010 @ 09:14:

[...]

Een klein beetje meer fatsoen van jouw kant zou denk ik ook geen kwaad kunnen...Ik ben altijd fatsoenlijk geweest , maarja op ten duur is dat afgelopen he?? als ze misbruik maken van je fatsoen en je zelf geen mening mag hebben want alleen dat van hun is goed.
Het is echt makkelijker gewoon ja te zeggen en nee te doen in dit geval.

Je laat jezelf ontzettend op de kast zetten. Dat is het niet waard. Geef duidelijk je grenzen aan, want hoewel je dat wel met woorden doet, doe je dat niet in de praktijk. Dat maakt het geheel tot een ordinaire viswijven ruzie.

Een voorbeeld: het babykamertje moet terug. Je zegt van niet en toch wordt het weer terug gehaald. Dat is niet duidelijk. En zo zullen ze bezig blijven.

Verder schrijf je in een prachtig dialect. Waar kom je vandaan?
quote:kerriebredsjo schreef op 01 februari 2010 @ 08:59:

Ja meid, ik weet er alles van.....bij je volgende partner selecteren op ouders. Mocht ik weer s aan een nieuwe man gaan, neem ik een wees!

Dit hadden mijn woorden kunnen zijn! Ik neem volgende keer ook absoluut een wees.

Iniedergeval, wij zijn inmiddels al 15 jaar bij elkaar en na veel ellende, vergelijkbara met jouw situatie hebben wij besloten het contact te verbreken. Eerst nog heel lang 'voor de kinderen' geprobeerd, weer geprobeerd, weer geprobeerd enz... maar nu is het genoeg, en bovendien gaan de kinderen die de puberleeftijd bereiken ook weerstand krijgen tegen mijn schoonouders. Zo krijgt mijn oudste dochter nooit kaarten van opa en oma, en de jongste wel . Waarom: de oudste lijkt op mij en mij vinden ze niet leuk. Tja, hoe triest kan je zijn, maar ik vind het wel sneu voor mijn dochter.

Ik vind wel dat je man hier een sterker standpunt in moet innemen. Doordat hij zo matjes is, blijft dit zo aantobben. In die valkuil zijn wij ook gelopen. Mijn man dacht: wat kan ons het schelen en ging nog naar hun pijpen dansen ook, dat was het makkelijkst zei hij dan. Op dat moment misschien, maar wat mijn schoonouders en van maakten was: zie je wel, het ligt aan schoondochter, want zoonlief doet wel leuk.

Gelukkig ging mijn man dat ook inzien. Die babyspullen weerterug halen omdat je schoonouders stampij maken is natuurlijk belachelijk. Jij hebt toch niet om die troep gevraagd? Oh zo herkenbaar dit! Echt, trap er niet in meid. Gelijk nee zeggen als je iets door je strot geduwd krijgt, want eind van het liedje moet je er nog dankbaar voor zijn ook.
negeren en lief glimlachen werkt in dit soort gevallen het beste. En geen kinderkamers of andere dingen meer aannemen van je schoonouders.
quote:Mij intresseerdt het niks meer , hij snapt niet dat ik daar onder lijd.Je spreekt jezelf tegen. Als iets je niet interesseert, dan kan je daar niet onder lijden, maar doet het je niets.
Liever elitair dan een pauper!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven