schoonvader komt onaangekondigd langs

31-10-2024 13:34 64 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn schoonvader komt enkele keren per week en op tijdstippen dat het hem uitkomt met de auto achter het huis gereden. Hij komt dan klussen doen in onze tuin. Dit doet hij ongevraagd. Hij doet dit naar eigen zeggen om ons te 'helpen'. Hij zegt soms vlakaf dat hij het gaat doen omdat wij het niet doen. Ik heb al vaak aangegeven dat ik dat niet op prijs stel. Soms komt hij ook langs de achterdeur binnen om iets aan mijn man te vragen. Dit maakt dat ik niet meer op mijn gemak ben in ons huis. Kan hij dit zomaar doen? Hij heeft de code van onze poort en een sleutel van de achterdeur. Mijn man heeft het altijd toegestaan en heeft er zelf eigenlijk geen probleem mee. Ik merk dat het me heel veel stress geeft. Schoonmoeder vindt dat ik overdrijf want, schoonvader komt meestal niet bij ons binnen.
Graag advies.
Als je man het prima vindt, ja, dan zal hij dit zeker blijven doen. Iedereen vindt het immers best, behalve jij en daar kan hij mee leven.
Zolang je je man niet achter je hebt staan, vergeet het maar gerust.
Brrr zou daar geen trek in hebben. Dus nee bij mij zou hij dat niet zomaar mogen doen.
"zeg schoonpa, misschien was ik niet duidelijk, maar ik wil echt niet dat je onaangekondigd langskomt"

En, doe de deur op het nachtslot en laat de sleutel aan de binnenkant.
Bel d'r af, tot hij doorheeft, dat het geen zin heeft.
+ niet luisteren naar schoonmama
+ je vriend staat achter je?
Praat erover met je man, vertel hem wat het echt met je doet en vraag hem even echt naar jou te luisteren. Ik zou het ook niet waarderen, ondanks dat hij niet binnen komt ben je wel je gevoel van vrijheid in je eigen huis kwijt.

In het gezin van je man is dit kennelijk normaal, jij denkt er anders over. Klinkt overigens ook wel dat je schoonvader zich verveeld en niet zoveel om handen heeft. Misschien kan hij ergens vrijwillig tuinman worden? Maar dat is niet aan jou om hier iets mee te doen.

Als man en schoonvader niet willen luisteren zou ik de code wijzigen.
dahlia74 wijzigde dit bericht op 31-10-2024 18:00
12.01% gewijzigd
Aangeven aan je man dat jij hier een probleem mee hebt en kijken hoe je dit kunt oplossen. Dat hij bijvoorbeeld alleen nog ongevraagd langskomt als jij op werk bent ofzo.
Je moet dit met je man bespreken hij vervolgens met zijn vader. Wat schoonmoeder of schoonvader vinden is niet zo interessant. Het is jullie huis en jullie tuin en daar gelden jullie regels.
Lila-Linda schreef:
31-10-2024 17:57
"zeg schoonpa, misschien was ik niet duidelijk, maar ik wil echt niet dat je onaangekondigd langskomt"

En, doe de deur op het nachtslot en laat de sleutel aan de binnenkant.
Bel d'r af, tot hij doorheeft, dat het geen zin heeft.
+ niet luisteren naar schoonmama
+ je vriend staat achter je?
man vindt het geen probleem
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ok schoonvader doet al sinds jaar en dag de tuin, jij bent bij vriend ingetrokken en wil dat hij daarmee ophoud?

Ik snap je irritatie maar ook hun kant, ze doen het tijden zo en ik gok dat jij die tuin niet zo keurig gaat bijhouden.
Praat met je man.
gonniegijsje schreef:
31-10-2024 18:02
Ok schoonvader doet al sinds jaar en dag de tuin, jij bent bij vriend ingetrokken en wil dat hij daarmee ophoud?

Ik snap je irritatie maar ook hun kant, ze doen het tijden zo en ik gok dat jij die tuin niet zo keurig gaat bijhouden.
Dus is het to’s eigen schuld?

Man moet rekening houden met to en afspraken maken met zijn vader.
Dus hij komt alleen in jullie tuin om te klussen en af en toe komt hij even binnen wat vragen aan z’n zoon. Hierdoor voel jij je niet op je gemak??
Ja, je overdrijft. Als ze dit al gewend zijn dan wat verwacht je precies? Dat hij tegen z’n vader zegt om eerste te bellen voor een afspraak voor volgende week?
Benjey schreef:
31-10-2024 18:13
Dus hij komt alleen in jullie tuin om te klussen en af en toe komt hij even binnen wat vragen aan z’n zoon. Hierdoor voel jij je niet op je gemak??
Ja, je overdrijft. Als ze dit al gewend zijn dan wat verwacht je precies? Dat hij tegen z’n vader zegt om eerste te bellen voor een afspraak voor volgende week?
Kan wel zijn, maar ik zou er ook niet op zitten te wachten om ineens wie dan ook in mijn tuin te zien opduiken.
Dat het zo ooit gelopen is wil niet zeggen dat het nooit meer anders kan. Er kunnen best afspraken gemaakt worden, al is het maar 'prima pa, maar dan wel tussen x en z uur'.
Komt op zeg, dat zou even lekker zijn.

Welk probleem heb je er precies mee? Mijn ouders hebben ook de sleutel van mijn huis. Zelf vriendinnen van mijn ex hebben sleutels van mijn huis en komen ook nu nog langs (na de scheiding). Vaak om een beetje te helpen met klusjes om en in het huis. Volgens mij hebben ze een beetje medelijden met mij dat ik er alleen voor sta (is niet nodig, heb ik ook verteld).

Het lijkt mij wel handig om richting je vriend aan te geven wat je probleem precies is. Ik zou namelijk ook niet begrijpen waarom familie en vrienden niet zomaar mogen langskomen. Midden in de nacht is iets anders. Heel vaak als ik thuis kom staat er ineens een maaltijd in de koelkast. Heerlijk, geen idee wie het heeft neergezet. Er zijn zoveel mensen met een sleutel :) Heerlijk hoor. Boompjes gesnoeid. Geeft wel een goed gevoel dat er mensen zijn die aan je denken.
Waarom staat "helpen" tussen aanhalingstekens, denk je dat hij het eigenlijk doet om jullie tot last te zijn?
Steven1980 schreef:
31-10-2024 18:20
Welk probleem heb je er precies mee? Mijn ouders hebben ook de sleutel van mijn huis. Zelf vriendinnen van mijn ex hebben sleutels van mijn huis en komen ook nu nog langs (na de scheiding). Vaak om een beetje te helpen met klusjes om en in het huis. Volgens mij hebben ze een beetje medelijden met mij dat ik er alleen voor sta (is niet nodig, heb ik ook verteld).

Het lijkt mij wel handig om richting je vriend aan te geven wat je probleem precies is. Ik zou namelijk ook niet begrijpen waarom familie en vrienden niet zomaar mogen langskomen. Midden in de nacht is iets anders. Heel vaak als ik thuis kom staat er ineens een maaltijd in de koelkast. Heerlijk, geen idee wie het heeft neergezet. Er zijn zoveel mensen met een sleutel :) Heerlijk hoor. Boompjes gesnoeid. Geeft wel een goed gevoel dat er mensen zijn die aan je denken.
:O Weet je zelf nog wel waar al je sleutels zijn?

Leuk dat mensen aan je denken en iets voor je willen doen, maar hier zou ik me echt niet lekker bij voelen.

Steven1980 schreef:
31-10-2024 18:20
Welk probleem heb je er precies mee?
Dat staat toch in de OP?
Grobbekuiken_ schreef:
31-10-2024 18:18
Kan wel zijn, maar ik zou er ook niet op zitten te wachten om ineens wie dan ook in mijn tuin te zien opduiken.
idd, en dan nog meerdere keren per week.
ik zou het ook niet fijn vinden als ik niet even een belletje of appje zou krijgen, maar dat iemand ineens in mijn tuin/huis staat. Voelt toch minder vrij of zo.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Je hebt geen probleem met je schoonvader, je hebt een probleem met je man. Jullie hebben niet dezelfde grenzen en die van jou doen niet ter zake.
jojojo schreef:
31-10-2024 17:59
Aangeven aan je man dat jij hier een probleem mee hebt en kijken hoe je dit kunt oplossen. Dat hij bijvoorbeeld alleen nog ongevraagd langskomt als jij op werk bent ofzo.
Je moet dit met je man bespreken hij vervolgens met zijn vader. Wat schoonmoeder of schoonvader vinden is niet zo interessant. Het is jullie huis en jullie tuin en daar gelden jullie regels.
Dit. Schoonvader heeft het gewoon te respecteren als jij niet wil dat hij onaangekondigd langskomt, ongeacht wat je man ervan vindt. Mijn vader doet ook vaak van alles in de tuin voor ons, maar vraagt altijd van tevoren even via whatsapp of dat goed is. Soms heb ik net even een ochtendje voor mezelf en zeg ik dat het niet uitkomt en dan komt hij gewoon een andere keer. Zo moeilijk is dat niet. Ik wil gewoon privacy in mijn eigen huis, logisch toch? Soms sta ik ‘s ochtends met mijn man onder de douche of zo en ik heb er echt geen zin in dat mijn vader dan opeens beneden in de hal staat.
Hier zou ik ook niet op zitten te wachten. Bespreek het met je man en vertel hem wat het met je doet. Het kan gevoelig liggen. Misschien is een gesprek daarna met schoonvader erbij mogelijk?
Ik zou op een bepaald moment in staat zijn om de code van de poort te wijzigen en een nieuw slot te steken.

Als ik je nodig heb voor een klus zal ik je wel zelf vragen. Je beslist niet zomaar zelf dat je komt klussen en wanneer en al helemaal niet "omdat wij het niet doen". Dat zou mij overigens best een ruzie met man waard zijn om man duidelijk te maken dat ik dergelijk gedrag hartsgrondig beu ben.
Als je ergens in en uit wil lopen zonder afspraak ga je maar naar de supermarkt, niet naar mijn tuin.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
31-10-2024 18:40
Ik zou op een bepaald moment in staat zijn om de code van de poort te wijzigen en een nieuw slot te steken.

Als je ergens in en uit wil lopen zonder afspraak ga je maar naar de supermarkt, niet naar mijn tuin.
:lol:
don't watch the movie, read the book
Mijn schoonvader kwam ook bijna dagelijks onaangekondigd langs voor een bakkie koffie, praatje of klusje.Dus ook op momenten dat het eigenlijk niet uitkwam, of ik er gewoon even geen zin in had
De beste man is een paar jaar geleden overleden, en opeens waren er geen onaangekondigde bezoekjes meer.
En tot mijn verbazing mistte ik de bezoekjes . Het heeft nog een hele tijd geduurd voordat dit sleet…….
Ach ja, dan sla je elk gesprek dood, want je mag er niets van vinden, want iemand kan overlijden.

Ik zou het erg irritant vinden. Ik wil in mijn huis naakt kunnen rondlopen, zonder dat iemand binnenkomt of voor de ramen staat. Niet dat ik dat doe, maar het gaat om het idee.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven