Schoonzus is boos vanwege kinderfeestje

woensdag 12 mei 2021 om 09:36
Laatst hebben wij (Corona proof) een kinderfeestje in onze tuin gevierd voor onze zoon. We hadden een grote taart besteld en pizzabus laten komen, en we hadden een soort jungle ‘festival’ thema ervan gemaakt. Daarvan heb ik een paar foto’s in mijn stories gezet. Omdat de groep klein moest blijven hebben we alleen een aantal klasgenootjes uitgenodigd, geen familie.
Nu hebben mijn schoonzus en schoonmoeder dit gezien en hebben via mijn man laten weten dat ze gekwetst zijn. Het blijkt dat ze vinden dat onze zoon en nichtje samen de verjaardag hadden kunnen vieren, omdat nichtje 2 maanden geleden jarig was. Echter is nichtje 3 jaar jonger en dus te jong voor het feestje dat we hebben georganiseerd, daarbij was het helemaal geen familie feestje.
Het gesprek kwam snel op geld, schoonzus is alleenstaand en is in de bijstand en heeft geen geld voor kinderfeestjes (volgens haar) en kan geen pizzabus enzo bestellen, en heeft geen tuin om zoiets te organiseren. Voor nichtjes verjaardag zijn we overigens gewoon langs geweest en hebben taart gegeten en cadeautje meegenomen, wat wij andere jaren ook hebben gedaan voor onze zoon toen hij jonger was, wat ook helemaal prima is volgens mij dus ik snap niet zo goed wat het probleem is.
Nu zeggen ze dat we hadden moeten voorstellen om het samen te doen, of we hadden het minder uitgebreid kunnen doen omdat het zielig is voor nichtje dat zij dat allemaal niet heeft.
Ik had schoonmoeder aan de telefoon over iets anders en toen zei ze dat ze het cadeau voor zoon ook wel overdreven vond, want een fiets kan schoonzus ook alleen maar tweedehands kopen, niet nieuw en zeker niet zo mooi. Toen heb ik een sneer gegeven dat schoonzus dan misschien moet gaan werken, daarop zei ze dat de banen niet voor op het oprapen liggen in deze tijd. Toen heb ik aangegeven dat ze al 6 jaar in de bijstand zit en het onderwerp veranderd.
Man vindt dat ik niet zo’n sneer had moeten geven, maar vind ook dat familie niet zo zielig moet doen.
Schoonmoeder en zus zijn allebei kwaad. Ik vind het zelf een belachelijke discussie. Ik zal voortaan ook maar niets delen op mijn stories wat te zien is voor schoonfamilie, die les heb ik nu wel geleerd. Toch wil ik ook wel de lieve vrede bewaren omdat het toch familie van man is.
Nu hebben mijn schoonzus en schoonmoeder dit gezien en hebben via mijn man laten weten dat ze gekwetst zijn. Het blijkt dat ze vinden dat onze zoon en nichtje samen de verjaardag hadden kunnen vieren, omdat nichtje 2 maanden geleden jarig was. Echter is nichtje 3 jaar jonger en dus te jong voor het feestje dat we hebben georganiseerd, daarbij was het helemaal geen familie feestje.
Het gesprek kwam snel op geld, schoonzus is alleenstaand en is in de bijstand en heeft geen geld voor kinderfeestjes (volgens haar) en kan geen pizzabus enzo bestellen, en heeft geen tuin om zoiets te organiseren. Voor nichtjes verjaardag zijn we overigens gewoon langs geweest en hebben taart gegeten en cadeautje meegenomen, wat wij andere jaren ook hebben gedaan voor onze zoon toen hij jonger was, wat ook helemaal prima is volgens mij dus ik snap niet zo goed wat het probleem is.
Nu zeggen ze dat we hadden moeten voorstellen om het samen te doen, of we hadden het minder uitgebreid kunnen doen omdat het zielig is voor nichtje dat zij dat allemaal niet heeft.
Ik had schoonmoeder aan de telefoon over iets anders en toen zei ze dat ze het cadeau voor zoon ook wel overdreven vond, want een fiets kan schoonzus ook alleen maar tweedehands kopen, niet nieuw en zeker niet zo mooi. Toen heb ik een sneer gegeven dat schoonzus dan misschien moet gaan werken, daarop zei ze dat de banen niet voor op het oprapen liggen in deze tijd. Toen heb ik aangegeven dat ze al 6 jaar in de bijstand zit en het onderwerp veranderd.
Man vindt dat ik niet zo’n sneer had moeten geven, maar vind ook dat familie niet zo zielig moet doen.
Schoonmoeder en zus zijn allebei kwaad. Ik vind het zelf een belachelijke discussie. Ik zal voortaan ook maar niets delen op mijn stories wat te zien is voor schoonfamilie, die les heb ik nu wel geleerd. Toch wil ik ook wel de lieve vrede bewaren omdat het toch familie van man is.
woensdag 12 mei 2021 om 20:13
Als ik voor mezelf spreek: ik zit niet op social media. Ik laat wel eens foto's zien als ik mensen zie of stuur wat door via mail/ Whatsapp naar goede vrienden en familie.
woensdag 12 mei 2021 om 20:16
Ja, maar dat gaat dan wel om online pesten, beledigen, et cetera, of tieners die zich spiegelen aan een onhaalbaar ideaalbeeld. In dit verhaal maken sociale media niks kapot.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

woensdag 12 mei 2021 om 20:22
Werkelijk nog niet één keer meegemaakt dat ik dacht: nou, dat vind ik voor een kinderfeestje wel over the top zeg...Kleppeboxx schreef: ↑12-05-2021 17:41Over hoe de kinderfeestjes tegenwoordig gehouden worden, vindt t vrij bizar en over the top. Maar dat moet iedereen voor zichzelf weten en je mag er wat van vinden. Maar degene die betaalt is degene die bepaalt.
woensdag 12 mei 2021 om 20:27

woensdag 12 mei 2021 om 21:28
Eens, en veel van die dingen gebeurden vroeger toch wel, alleen dan op een andere manier.
Onbehaalbaar ideaalbeeld waren vroeger de supermodellen en magazines.
Dit was anders misschien door een midagje foto's kijken of een opmerking van een man bij de schoonzus beland.
woensdag 12 mei 2021 om 21:38
Ik snap jouw sneer wel.
Jouw schoonmoeder en schoonzus zijn gewoon jaloers.
Want hoezo was het cadeau wat jij aan jouw kind hebt gegeven overdreven??
En als het zielig is voor het nichtje dat jouw zoon wel een feest krijgt en zij niet, tja dan moet mana misschien inderdaad maar eens gaan werken. Want 6 jaar in de bijstand is inderdaad erg lang.
Jouw sneer komt ergens vandaan TO, jij hoefde niet te sneren, maar schoonmoeder en schoonzus hoeven jou niet aan te spreken, op datgene wat jij voor jouw kind doet.
Laat ze maar lekker boos blijven, dit soort mensen kun je liever kwijt dan rijk zijn.
En als het zielig is voor het nichtje dat jouw zoon wel een feest krijgt en zij niet, tja dan moet mana misschien inderdaad maar eens gaan werken. Want 6 jaar in de bijstand is inderdaad erg lang.
Jouw sneer komt ergens vandaan TO, jij hoefde niet te sneren, maar schoonmoeder en schoonzus hoeven jou niet aan te spreken, op datgene wat jij voor jouw kind doet.
Laat ze maar lekker boos blijven, dit soort mensen kun je liever kwijt dan rijk zijn.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
woensdag 12 mei 2021 om 21:42
Niet iedereen is dik met zijn/haar schoonfamilie. Zo vreemd vind ik het niet.
woensdag 12 mei 2021 om 21:44
Ik vind dat sneren heel goed werkt naar mensen met de mentaliteit van schoonzus en schoonmoeder. Als je de "eer aan jezelf houdt" en "er bovenstaat" blijven ze zich zo gedragen.Miskotto schreef: ↑12-05-2021 21:38Ik snap jouw sneer wel.

woensdag 12 mei 2021 om 21:49
Dat is dus precies wat ik zeg.

donderdag 13 mei 2021 om 00:07
Ik begrijp uiteraard dat niet iedereen close is met schoonfamilie. Daarna wordt ook nog gezegd dat dat logisch is als de schoonfamilie dergelijke opmerkingen maakt. Neemt niet weg dat de wederzijdse verwachtingen van elkaar anders zijn. Als je niets zegt kan de ander zich bijvoorbeeld buitengesloten voelen al dan niet terecht.roodpaardje schreef: ↑12-05-2021 21:42Niet iedereen is dik met zijn/haar schoonfamilie. Zo vreemd vind ik het niet.

donderdag 13 mei 2021 om 00:27

donderdag 13 mei 2021 om 00:32
Alsof mensen die alles hebben niet jaloers zijn. Jaloers heeft niets met bezit te maken.

donderdag 13 mei 2021 om 00:37
Eens. Helemaal niet nodig om iets over de situatie van die zus te zeggen als je het ook kan laten bij: 'Sorry, maar we bepalen zelf wat we doen'!

donderdag 13 mei 2021 om 00:39
De meeste mensen kiezen niet voor armoede, en daar heeft TO niks mee te maken. Nu verlagen ze zich allemaal tot hetzelfde niveau. Natuurlijk is het ook stom van die moeder en zus om zich mee te bemoeien maar het zijn volwassenen en 'zij begon' is meer voor kinderen.