Schoonzus is boos vanwege kinderfeestje

woensdag 12 mei 2021 om 09:36
Laatst hebben wij (Corona proof) een kinderfeestje in onze tuin gevierd voor onze zoon. We hadden een grote taart besteld en pizzabus laten komen, en we hadden een soort jungle ‘festival’ thema ervan gemaakt. Daarvan heb ik een paar foto’s in mijn stories gezet. Omdat de groep klein moest blijven hebben we alleen een aantal klasgenootjes uitgenodigd, geen familie.
Nu hebben mijn schoonzus en schoonmoeder dit gezien en hebben via mijn man laten weten dat ze gekwetst zijn. Het blijkt dat ze vinden dat onze zoon en nichtje samen de verjaardag hadden kunnen vieren, omdat nichtje 2 maanden geleden jarig was. Echter is nichtje 3 jaar jonger en dus te jong voor het feestje dat we hebben georganiseerd, daarbij was het helemaal geen familie feestje.
Het gesprek kwam snel op geld, schoonzus is alleenstaand en is in de bijstand en heeft geen geld voor kinderfeestjes (volgens haar) en kan geen pizzabus enzo bestellen, en heeft geen tuin om zoiets te organiseren. Voor nichtjes verjaardag zijn we overigens gewoon langs geweest en hebben taart gegeten en cadeautje meegenomen, wat wij andere jaren ook hebben gedaan voor onze zoon toen hij jonger was, wat ook helemaal prima is volgens mij dus ik snap niet zo goed wat het probleem is.
Nu zeggen ze dat we hadden moeten voorstellen om het samen te doen, of we hadden het minder uitgebreid kunnen doen omdat het zielig is voor nichtje dat zij dat allemaal niet heeft.
Ik had schoonmoeder aan de telefoon over iets anders en toen zei ze dat ze het cadeau voor zoon ook wel overdreven vond, want een fiets kan schoonzus ook alleen maar tweedehands kopen, niet nieuw en zeker niet zo mooi. Toen heb ik een sneer gegeven dat schoonzus dan misschien moet gaan werken, daarop zei ze dat de banen niet voor op het oprapen liggen in deze tijd. Toen heb ik aangegeven dat ze al 6 jaar in de bijstand zit en het onderwerp veranderd.
Man vindt dat ik niet zo’n sneer had moeten geven, maar vind ook dat familie niet zo zielig moet doen.
Schoonmoeder en zus zijn allebei kwaad. Ik vind het zelf een belachelijke discussie. Ik zal voortaan ook maar niets delen op mijn stories wat te zien is voor schoonfamilie, die les heb ik nu wel geleerd. Toch wil ik ook wel de lieve vrede bewaren omdat het toch familie van man is.
Nu hebben mijn schoonzus en schoonmoeder dit gezien en hebben via mijn man laten weten dat ze gekwetst zijn. Het blijkt dat ze vinden dat onze zoon en nichtje samen de verjaardag hadden kunnen vieren, omdat nichtje 2 maanden geleden jarig was. Echter is nichtje 3 jaar jonger en dus te jong voor het feestje dat we hebben georganiseerd, daarbij was het helemaal geen familie feestje.
Het gesprek kwam snel op geld, schoonzus is alleenstaand en is in de bijstand en heeft geen geld voor kinderfeestjes (volgens haar) en kan geen pizzabus enzo bestellen, en heeft geen tuin om zoiets te organiseren. Voor nichtjes verjaardag zijn we overigens gewoon langs geweest en hebben taart gegeten en cadeautje meegenomen, wat wij andere jaren ook hebben gedaan voor onze zoon toen hij jonger was, wat ook helemaal prima is volgens mij dus ik snap niet zo goed wat het probleem is.
Nu zeggen ze dat we hadden moeten voorstellen om het samen te doen, of we hadden het minder uitgebreid kunnen doen omdat het zielig is voor nichtje dat zij dat allemaal niet heeft.
Ik had schoonmoeder aan de telefoon over iets anders en toen zei ze dat ze het cadeau voor zoon ook wel overdreven vond, want een fiets kan schoonzus ook alleen maar tweedehands kopen, niet nieuw en zeker niet zo mooi. Toen heb ik een sneer gegeven dat schoonzus dan misschien moet gaan werken, daarop zei ze dat de banen niet voor op het oprapen liggen in deze tijd. Toen heb ik aangegeven dat ze al 6 jaar in de bijstand zit en het onderwerp veranderd.
Man vindt dat ik niet zo’n sneer had moeten geven, maar vind ook dat familie niet zo zielig moet doen.
Schoonmoeder en zus zijn allebei kwaad. Ik vind het zelf een belachelijke discussie. Ik zal voortaan ook maar niets delen op mijn stories wat te zien is voor schoonfamilie, die les heb ik nu wel geleerd. Toch wil ik ook wel de lieve vrede bewaren omdat het toch familie van man is.

woensdag 12 mei 2021 om 10:52
Ik ben al helemaal in de war van het bestaan van zoiets als een pizzabus. Ik vind een patatkar al indrukwekkend.Lady*Voldemort schreef: ↑12-05-2021 10:45Ik wist niet dat zo'n pizzabus ook al kwam opdraven voor een paar kinderen die misschien een halve pizza op kunnen.

woensdag 12 mei 2021 om 10:53
Susan schreef: ↑12-05-2021 10:52Volgens mij ging het schoonzus er totaal niet om dat ze niet voor die verjaardag uitgenodigd was, maar dat zoon van TO het niet samen met haar dochter heeft gevierd. Dus twee verjaardagen in een, met de klasgenootjes van haar dochter erbij. Dus dat het raar zou zijn dat TO het wel voor klasgenootjes viert maar niet voor familie, is helemaal niet het punt.
Ik denk dat dat niet zo zwaar zou hebben gewogen als TO op een ander moment een klein verjaardagsfeestje voor familie had georganiseerd.
TO, zijn je eigen ouders ook niet op verjaardag geweest?

woensdag 12 mei 2021 om 10:55
woensdag 12 mei 2021 om 10:55
Of juist wel, omdat ze dan had gevonden dat het er nog meer in geweven was dat zij meer te besteden hebben. Daar ligt blijkbaar het pijnpunt. Ik vind het ook een beetje zoeken naar iets wat TO toch fout zou hebben gedaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

woensdag 12 mei 2021 om 10:57
Dat is een soort festivalbusje hier staat er eentje bij de ah op de parkeerplaats met pizza's en pannenkoeken.cuculuscanorus schreef: ↑12-05-2021 10:52Ik ben al helemaal in de war van het bestaan van zoiets als een pizzabus. Ik vind een patatkar al indrukwekkend.

woensdag 12 mei 2021 om 10:58
Ik zou me nergens voor verontschuldigen, alleen mijn man en ik bepalen waaraan en aan wie we ons zuur verdiende geld uitgeven.
Ik snap je sneer wel aan je schoonmoeder maar die zou ik voortaan naar haar kind doorverwijzen als ze wat te zagen heeft en hopelijk pakt je man dan flink door en zet zijn moeder op haar plek.
Sta erboven, ga niet meer op de vrouw spelen. (schoonzus).
Ik snap je sneer wel aan je schoonmoeder maar die zou ik voortaan naar haar kind doorverwijzen als ze wat te zagen heeft en hopelijk pakt je man dan flink door en zet zijn moeder op haar plek.
Sta erboven, ga niet meer op de vrouw spelen. (schoonzus).

woensdag 12 mei 2021 om 10:58
Inez2021001 schreef: ↑12-05-2021 10:55We hebben oma en zus trouwens wel uitgenodigd voor taart op de dag zelf, alleen hebben we het voor klasgenootjes een andere dag gedaan. Dus het is niet zo dat oma en tante niet langs zijn geweest, ze waren alleen niet op de hoogte van dat andere feestje voor leeftijdsgenoten.
Ah dan heb ik het mis met mijn vorige posts.
Jammer dat je niets had verteld van het kinderfeestje, maar erg raar dat ze denken dat de kinderen het wel samen kunnen vieren, op jouw kosten.

woensdag 12 mei 2021 om 11:00
Zo worden verjaardagen meestal gevierd lijkt mij, kinderfeestjes op een ander moment zonder familie. Mijn familie is ook niet op de hoogte van het hoe en wat van kinderfeestjes.Inez2021001 schreef: ↑12-05-2021 10:55We hebben oma en zus trouwens wel uitgenodigd voor taart op de dag zelf, alleen hebben we het voor klasgenootjes een andere dag gedaan. Dus het is niet zo dat oma en tante niet langs zijn geweest, ze waren alleen niet op de hoogte van dat andere feestje voor leeftijdsgenoten.

woensdag 12 mei 2021 om 11:00
Daar komen ook vast meer klanten dan op een coronaproof kinderfeestje.Led-lampje schreef: ↑12-05-2021 10:57Dat is een soort festivalbusje hier staat er eentje bij de ah op de parkeerplaats met pizza's en pannenkoeken.
woensdag 12 mei 2021 om 11:01
Het zou niet eens in me opkomen om de data van de feestjes van mijn kinderen met familie te delen. Die informatie is volkomen irrelevant voor ze.
Ik dacht precies hetzelfdeLady*Voldemort schreef: ↑12-05-2021 10:45Ik wist niet dat zo'n pizzabus ook al kwam opdraven voor een paar kinderen die misschien een halve pizza op kunnen.

Familiefeestjes en kinderfeestjes staan toch gewoon los van elkaar?
Zoon zijn kinderfeestjes heb ik altijd zonder (schoon)familie gedaan. Ik ben ook nooit op de kinderfeestjes van mijn nichtjes geweest, nooit aan gedacht ook. Klasgenootjes is toch heel iets anders dan familie?
En TO's nichtje heeft toch gewoon háár "taart-en-cadeautjes-met-familie-momentje" gehad?
Zoon zijn kinderfeestjes heb ik altijd zonder (schoon)familie gedaan. Ik ben ook nooit op de kinderfeestjes van mijn nichtjes geweest, nooit aan gedacht ook. Klasgenootjes is toch heel iets anders dan familie?
En TO's nichtje heeft toch gewoon háár "taart-en-cadeautjes-met-familie-momentje" gehad?
snoesje666 wijzigde dit bericht op 12-05-2021 11:11
23.33% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

woensdag 12 mei 2021 om 11:02
O nou als ik het zo hoor, had ik het dan al helemaal overgelaten aan mijn man. Die gaat maar de discussie aan met zijn eigen familie.Inez2021001 schreef: ↑12-05-2021 10:55We hebben oma en zus trouwens wel uitgenodigd voor taart op de dag zelf, alleen hebben we het voor klasgenootjes een andere dag gedaan. Dus het is niet zo dat oma en tante niet langs zijn geweest, ze waren alleen niet op de hoogte van dat andere feestje voor leeftijdsgenoten.
Zou voortaan naar hem doorverwijzen TO.
Maar goed, nogmaals mijn vraag: wat wil je nu zelf? Wil je het goed maken of vind je het wel prima zo?
-

woensdag 12 mei 2021 om 11:04
Geen medelijden hebben met schoonzus. Ze kan zelfs ook sparen voor een feestje.
Je zou eens moeten weten wat zij niet vangt met bijstand +toeslagen+ kindgebonden budget en alle extraatjes als vrijstellingen van belastingen.
Ze snapt zelfs ook wel dat het totaal geen (financiele) nut heeft om te gaan werken als alleenstaande.
Waarschijnlijk is ze gewoon jaloers om andere redenen dan geld.
niks van aantrekken, onredelijk gezwets.
Je zou eens moeten weten wat zij niet vangt met bijstand +toeslagen+ kindgebonden budget en alle extraatjes als vrijstellingen van belastingen.
Ze snapt zelfs ook wel dat het totaal geen (financiele) nut heeft om te gaan werken als alleenstaande.
Waarschijnlijk is ze gewoon jaloers om andere redenen dan geld.
niks van aantrekken, onredelijk gezwets.

woensdag 12 mei 2021 om 11:07
Ze willen gewoon samendoen om het geld.
Vind zelf hele rare aanname dat nichtjes en neefjes op een kinderfeestje uitgenodigd moeten worden.
En nu met corona is het niet mengen van verschillende bubbels helemaal niet zo raar. Dubbelvreemd dat ze zulke aannames doen en dan er ook nog kwaad om worden.
En natuurlijk ga je niet je cadeau's aanpassen, denk eerder dat ze hopen dat jij dus gezamelijke feestjes gaat geven en dure cadeautjes voor dat nichtje.
Ik vond je reactie nog mild, al had ik niet gezegd over dat ze kon gaan werken maar wel dat hun hele gedachtengang belachelijk is. En jij en je man daar echt niet aan mee gaan doen.
En je man mag ook wel even zijn ouders en zus aanspreken op dat rare gedoe als via hem binnenkomt, dat hij dat even afkapt. En niet tegen jou gaat zeuren dat je niet mag sneren als hij dat niet doet.
Vind zelf hele rare aanname dat nichtjes en neefjes op een kinderfeestje uitgenodigd moeten worden.
En nu met corona is het niet mengen van verschillende bubbels helemaal niet zo raar. Dubbelvreemd dat ze zulke aannames doen en dan er ook nog kwaad om worden.
En natuurlijk ga je niet je cadeau's aanpassen, denk eerder dat ze hopen dat jij dus gezamelijke feestjes gaat geven en dure cadeautjes voor dat nichtje.
Ik vond je reactie nog mild, al had ik niet gezegd over dat ze kon gaan werken maar wel dat hun hele gedachtengang belachelijk is. En jij en je man daar echt niet aan mee gaan doen.
En je man mag ook wel even zijn ouders en zus aanspreken op dat rare gedoe als via hem binnenkomt, dat hij dat even afkapt. En niet tegen jou gaat zeuren dat je niet mag sneren als hij dat niet doet.
woensdag 12 mei 2021 om 11:08
Ik denk dat de eigenaar van het busje gewoon een uurtarief heeft en twee uurtjes langskomt.Lady*Voldemort schreef: ↑12-05-2021 11:00Daar komen ook vast meer klanten dan op een coronaproof kinderfeestje.
Op de camping stond vorig jaar twee dagen per week zo'n festivalbusje voor churro's. Zo hoopte de eigenaresse genoeg binnen te harken om in elk geval de verzekering en wegenbelasting van het busje te kunnen betalen omdat er geen festivals waren.
Als zzp'er moest ze wel aan haar uren voor de Belastingdienst komen, vandaar dat ze campings afging.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

woensdag 12 mei 2021 om 11:09
Ik wil het wel goed maken maar ook niet buigen naar hun eisen van wat we allemaal wel en niet mogen doen. Ik ben ook een beetje moe van de slachtofferrol waarin ze zichzelf plaatsen. En ze nemen het mij ook vooral kwalijk, maar laten dat via man weten en niet direct aan mij. Waardoor ik snel de boe man ben omdat ik gewoon zeg wat ik denk en man is vaak iets tactischer, terwijl we wel hetzelfde erover denken.Phloxx schreef: ↑12-05-2021 11:02O nou als ik het zo hoor, had ik het dan al helemaal overgelaten aan mijn man. Die gaat maar de discussie aan met zijn eigen familie.
Zou voortaan naar hem doorverwijzen TO.
Maar goed, nogmaals mijn vraag: wat wil je nu zelf? Wil je het goed maken of vind je het wel prima zo?
Nichtje is overigens altijd welkom hier, normaal gesproken. Man is dol op nichtje en ze komt hier regelmatig in de tuin spelen.
Kinderfeestje staat hier ook los van het feest voor familie.
Daarnaast snap ik de sneer wel, ik heb ook wel eens de opmerking dat wij alweer op vakantie gingen afgekapt met de opmerking dat wij er hard voor werken.
Verder is de tip om schoonfamilie door je partner te laten afhandelen een prima tip, die hier goed werkt.
Daarnaast snap ik de sneer wel, ik heb ook wel eens de opmerking dat wij alweer op vakantie gingen afgekapt met de opmerking dat wij er hard voor werken.
Verder is de tip om schoonfamilie door je partner te laten afhandelen een prima tip, die hier goed werkt.

Zo had ik het ook begrepen. Of er behalve het kinderfeestje ook nog een "familiefeestje" gegeven had moeten worden voor de oma/schoonzus/nichtje staat er los van. Daar maak je een eigen keuze in. Ik kan me voorstellen dat je er niet elk jaar zin in hebt. Maar heb niet de indruk dat schoonzus ermee zat dat er geen "familiefeest" gehouden is, die lijkt gewoon jaloers te zijn op het kinderfeestje dat TO's kind gekregen heeft en wat zij haar eigen dochter (niet) kan bieden.Susan schreef: ↑12-05-2021 10:52Volgens mij ging het schoonzus er totaal niet om dat ze niet voor die verjaardag uitgenodigd was, maar dat zoon van TO het niet samen met haar dochter heeft gevierd. Dus twee verjaardagen in een, met de klasgenootjes van haar dochter erbij. Dus dat het raar zou zijn dat TO het wel voor klasgenootjes viert maar niet voor familie, is helemaal niet het punt.

woensdag 12 mei 2021 om 11:10
Of dat er corona is.NYC schreef: ↑12-05-2021 11:09Zo had ik het ook begrepen. Of er behalve het kinderfeestje ook nog een "familiefeestje" gegeven had moeten worden voor de oma/schoonzus/nichtje staat er los van. Daar maak je een eigen keuze in. Ik kan me voorstellen dat je er niet elk jaar zin in hebt. Maar heb niet de indruk dat schoonzus ermee zat dat er geen "familiefeest" gehouden is, die lijkt gewoon jaloers te zijn op het kinderfeestje dat TO's kind gekregen heeft en wat zij haar eigen dochter (niet) kan bieden.

woensdag 12 mei 2021 om 11:11
Dan vind ik het al helemaal raar.Inez2021001 schreef: ↑12-05-2021 10:55We hebben oma en zus trouwens wel uitgenodigd voor taart op de dag zelf, alleen hebben we het voor klasgenootjes een andere dag gedaan. Dus het is niet zo dat oma en tante niet langs zijn geweest, ze waren alleen niet op de hoogte van dat andere feestje voor leeftijdsgenoten.
woensdag 12 mei 2021 om 11:11
Ik denk dat het al geholpen zou hebben als je van tevoren aan had gegeven geen feestje voor familie te doen, en alleen voor een paar vriendjes i.v.m. corona. Ik zou het ook apart vinden als ik denk dat er geen feestje gevierd wordt voor mijn neefje/nichtje, en ik dan vervolgens een uitgebreid feest via instagram voorbij zie komen.
Verder over de uitgaven: Dat is niet jouw probleem. Jij hoeft je niet aan te passen aan het budget van een ander.
Verder over de uitgaven: Dat is niet jouw probleem. Jij hoeft je niet aan te passen aan het budget van een ander.