Schop onder mn kont nodig!

20-03-2023 15:31 78 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb even hulp nodig.
Na 5 jaar hard geprobeerd te hebben om de praktische bezwaren van onze latrelatie op te lossen heeft mijn partner gisteren aangegeven er mee te willen stoppen.

Het doet zeer. In alle eerlijkheid heb ik de afgelopen weken goed nagedacht over deze relatie en de toekomst en kom steeds tot de conclusie dat ik met deze man oud wil worden ondanks het feit dat er zoveel praktische bezwaren zijn dat je de relatie die we hebben eigenlijk niet de naam relatie kan geven.
We zien elkaar erg weinig (kan niet anders, onregelmatig werk en onregelmatige zorg voor kinderen), we bouwen geen sociaal leven op (kan niet anders, weer door werk en kinderen), en vanwege de reisafstand kunnen we ook niet samenwonen.

Vanaf het begin af aan was het duidelijk dat het lastig zou zijn.
En nu…. Hij gooit de handdoek in de ring.
Rationeel een goede beslissing.
Maar mn hart kan hier nog niet mee omgaan. Ik kan mezelf even niet de schop onder mn kont geven om naar mn ratio te luisteren…

Wie helpt??
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom wil je liever een schop onder je kont dan een arm om je heen?

Lijkt me echt een hele nare situatie waar je in zit. Maar vooruit: hop, niet getreurd, waar een deur dichtgaat gaat altijd wel weer een raam open. Zoiets :sarcastic:

(Geef jezelf even een week met tranen, snot, gemopper, gejammer, ijs, jankfilms en 7 avonden vroeg naar bed met een kop thee. Alle ratio dingen weet je toch al dus die komen vanzelf op hun pootjes terecht)
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat naar dat jullie beiden tot een verschillende uitkomst kwamen. Sterkte!
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Vrij simpel: als je het echt had gewild (en hij trouwens ook), dan had je de praktische bezwaren allang opgelost. En respecteer ook zijn keuze.
Alle reacties Link kopieren Quote
Weet niet of ik kan helpen, heb zelf een latrelatie van 8 jaar die ook soms onder druk staat, wel of niet samen wonen. (reisafstand 3,5 uur) denk wel dat ik je goed begrijp dat je ondanks alle bezwaren je uiterste best hebt gedaan om het te laten werken.
Is je partner er klaar mee omdat hij moe is van het proberen? En niet omdat er geen liefde meer is?
Want 5 jaar is best een aardige tijd en veel geïnvesteerd dan wil je het niet laten klappen ondanks dat het rationeel het beste is. Begrijp dat je dit niet wil.
I,m gonna keep on running.. cause winners never quit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pimpelmeesje87 schreef:
20-03-2023 15:46
Vrij simpel: als je het echt had gewild (en hij trouwens ook), dan had je de praktische bezwaren allang opgelost. En respecteer ook zijn keuze.
Hoe dan? Soms is het toch gewoon zoals het is, zeker als er aan beide kanten kinderen in het spel zijn en je dus niet zomaar even kan verhuizen? En volgens mij heeft ze zijn keuze ook gerespecteerd, ik lees nergens dat ze van plan is hem over te halen het toch nog een keer te proberen. Wat moet ze nog meer doen dan?

Of reageer je zo kort door de bocht omdat ze om een schop onder haar kont vroeg?
susan wijzigde dit bericht op 20-03-2023 15:49
22.27% gewijzigd
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pimpelmeesje87 schreef:
20-03-2023 15:46
Vrij simpel: als je het echt had gewild (en hij trouwens ook), dan had je de praktische bezwaren allang opgelost. En respecteer ook zijn keuze.
Kan niet altijd.

Als beiden kinderen hebben, dan is er ook nog een ex die niet blij gaat zijn als er opeens naar de andere kant van het land of buitenland verhuisd wordt.

Bovendien zetten sommige mensen hun kinderen op 1 en willen ze die niet weghalen bij hun omgeving, grootouders, vriendjes etc
Alle reacties Link kopieren Quote
Pimpelmeesje87 schreef:
20-03-2023 15:46
Vrij simpel: als je het echt had gewild (en hij trouwens ook), dan had je de praktische bezwaren allang opgelost. En respecteer ook zijn keuze.
Hoe dan?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Kennelijk was het gevoel niet groot en diep genoeg om de ‘ratio’ dingen op te lossen en te overwinnen.
Niet te lang om rouwen dus. Bak ijs en door!
calvijn1 schreef:
20-03-2023 15:49
Hoe dan?
Simpel: gewoon doen en er het beste van maken! Samen! Zo moeilijk is het niet hoor
Alle reacties Link kopieren Quote
kaatje125 schreef:
20-03-2023 15:47
Weet niet of ik kan helpen, heb zelf een latrelatie van 8 jaar die ook soms onder druk staat, wel of niet samen wonen. (reisafstand 3,5 uur) denk wel dat ik je goed begrijp dat je ondanks alle bezwaren je uiterste best hebt gedaan om het te laten werken.
Is je partner er klaar mee omdat hij moe is van het proberen? En niet omdat er geen liefde meer is?
Want 5 jaar is best een aardige tijd en veel geïnvesteerd dan wil je het niet laten klappen ondanks dat het rationeel het beste is. Begrijp dat je dit niet wil.

De liefde is van beide kanten echt niet over. Het moe zijn van het proberen is de beste omschrijving.
Alle reacties Link kopieren Quote
yobwoc56 schreef:
20-03-2023 15:49
Simpel: gewoon doen en er het beste van maken! Samen! Zo moeilijk is het niet hoor
Ja natuurlijk! Wat stom dat ze daar nou niet opkwamen!
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
yobwoc56 schreef:
20-03-2023 15:49
Simpel: gewoon doen en er het beste van maken! Samen! Zo moeilijk is het niet hoor
ach nee, zo eenvoudig is het niet
helemaal als je allebei geen 25 en kindloos meer bent
Alle reacties Link kopieren Quote
en je hebt geen schop nodig hoor
verdriet mg er gewoon zijn!
De ratio komt later wel weer
Alle reacties Link kopieren Quote
yobwoc56 schreef:
20-03-2023 15:49
Simpel: gewoon doen en er het beste van maken! Samen! Zo moeilijk is het niet hoor
Kennelijk is het niet simpel want dan was het wel 'gewoon' anders gelopen, denk je zelf ook niet?
TO is duidelijk zat daarover.

TO, sterkte 🌹
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoals gezegd: ik respecteer zijn keuze. Net zoals hij mijn keuze respecteert dat mijn kinderen op 1 staan bij mij, en dat ik respecteer dat hij er ondanks onregelmatig werk de helft van de tijd voor zijn kinderen is.
Dát is de persoon waar ik van houd en die ik respecteer.

Dus nee, ik ga hem niet overhalen om het te proberen.

En misschien wil ik toch liever die arm om me heen dan een schop onder mn kont.
Alle reacties Link kopieren Quote
Iamback71 schreef:
20-03-2023 15:59


En misschien wil ik toch liever die arm om me heen dan een schop onder mn kont.
:hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
En ook… sommige reacties maken me wel even aan het lachen. Dank
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij heb je helemaal geen schop nodig, dit is gewoon een ontzettende rotsituatie. Ik stuur een knuffel jouw kant op :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Is 71 je geboortejaar?

Als 2 mensen elkaar erg lief vinden en graag bij elkaar willen zijn dan moet er toch iets te regelen zijn? Kennen jullie kinderen elkaar, is het mogelijk om af en toe iets met zijn allen te doen?
Als je kinderen (bijna) volwassen zijn kunnen ze misschien wel eens een nachtje alleen thuis, ik noem maar wat.

Maar ik heb natuurlijk geen idee van je situatie en waar je precies hulp bij wilt.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Iamback71 schreef:
20-03-2023 15:51
De liefde is van beide kanten echt niet over. Het moe zijn van het proberen is de beste omschrijving.
Ja dat snap ik het moe van proberen zijn en omdat je de oplossing niet meer ziet. En misschien als je dus even ademhaalt zonder elkaar ( niet fysiek want dat doen jullie wel) dan zie je het soms. Want als de liefde niet over is dan is de beslissing moeilijk en totaal niet rationeel want ben er van overtuigd dat dit soort beslissingen niet rationeel altijd kunnen zijn en dan doet het f* pijn.
Zie je kans verder voor jullie? (als het aan jou ligt)?
I,m gonna keep on running.. cause winners never quit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss, ja we zijn niet heel jong meer. De kinderen kennen elkaar, en gaan superleuk met elkaar om. Allebei onze jongste kinderen zijn net begonnen op de middelbare school en hebben ook in de weekenden hun eigen leven (sport, vrienden, bakken huiswerk, you name it).
Deze vinden wij nog niet echt geschikt om nachtjes alleen te laten….

De oudste twee kunnen zeker alleen blijven. Het zit hem in de jongste 2 en het besef dat we nog een jaar of 4-6 zo door moeten gaan.
De optie dat er in plaats van een onregelmatige baan een regelmatige baan wordt gezocht is ook al uitgebreid besproken maar die banen liggen niet voor het oprapen in zijn vakgebied…
iamback71 wijzigde dit bericht op 20-03-2023 16:40
11.89% gewijzigd
Lila-Linda schreef:
20-03-2023 15:53
ach nee, zo eenvoudig is het niet
helemaal als je allebei geen 25 en kindloos meer bent
Tuurlijk wel.
Alleen moet je accepteren dat je op andere fronten concessies moet doen.
Sterkte TO.
Alle reacties Link kopieren Quote
kaatje125 schreef:
20-03-2023 16:14
Ja dat snap ik het moe van proberen zijn en omdat je de oplossing niet meer ziet. En misschien als je dus even ademhaalt zonder elkaar ( niet fysiek want dat doen jullie wel) dan zie je het soms. Want als de liefde niet over is dan is de beslissing moeilijk en totaal niet rationeel want ben er van overtuigd dat dit soort beslissingen niet rationeel altijd kunnen zijn en dan doet het f* pijn.
Zie je kans verder voor jullie? (als het aan jou ligt)?
Dit is wat ik hoop…. Dat we het wel gaan zien als er ruimte komt. Maar ik denk dat we alles al van 100 verschillende kanten bekeken hebben, en zou verbaasd staan als we iets over het hoofd zouden hebben gezien. Maar hopen doe ik het wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
yobwoc56 schreef:
20-03-2023 16:24
Tuurlijk wel.
Alleen moet je accepteren dat je op andere fronten concessies moet doen.
Sterkte TO.
Waarom zo doordrammen? Denk je dat het TO helpt om te suggereren dat er niet genoeg liefde was of dat ze niet graag genoeg wilde? Zij zegt dat het niet ging, dat kun je als buitenstaander die de situatie totaal niet kent ook gewoon aannemen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven