Schuldgevoel tegenover lieve vriend

21-11-2019 00:26 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen..
ik ben superblij dat ik een forum heb gevonden.. heb hier nooit eerder aan gedacht tot ik mijn vraag ging googelen.. en toen kwam ik hier uit. Ik zit met een probleempje wat voor mij een heel groot probleem is.. Ik begin bij het begin ik heb een heeel moeilijk verleden gehad en mijn leven is echt nooit goed of leuk geweest. (Streng opgevoed,altijd thuis enz.) ik heb sinds 5 maanden een heeeele lieve vriend en we zijn beide heel loyaal aan elkaar en alles gaat echt super goed. Ik had niet verwacht dat er nog zulke jongens bestonden.. maar goed ik heb dus een foutje gemaakt. Ik heb deze jongen leren kennen op een hele leuke manier in ieder geval liefde was er al wel in het begin.. maar ik wist nog niet zeker of het iets ging worden natuurlijk we wisten van elkaar wel dat we allebei serieus waren, en elkaar super leuk vonden. Ik had net 5 dagen contact met hem en we facetimede elke dag ik vond hem echt super leuk.. maar in de tijd dat ik hem leerde kennen was ik een beetje bezig met een collega. Een keer met hem gezoent een paar weken van te voren en in de tijd dat ik me vriend dus leerde kennen ( nog niet met hem afgesproken) heb ik nog een keer gezoent met die collega. Ik wilde het eigenlijk niet maar het kwam er toch van.. ik voel me hier de laatste tijd super rot over ookal hadden we nog geen relatie. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen want dit gevoel neemt op dit moment een beetje mijn leven over.. ik kan niet goed functioneren. Maar ook wil ik dit niet vertellen omdat het voor mij echt niks betekende en het eigenlijk gewoon maar gebeurde zonder echt na te denken, en ik denk dat ik hem dan onnodig pijn doe en ons leuke begin verpest .. wel had ik meteen spijt.. nu is het een soort van obsessie en zit ik de hele tijd te denken hoe ik zo gemeen kon zijn 😓 ik zou nooit vreemdgaan maar het voelt wel een beetje alsof ik dat gedaan heb.. kan iemand mij advies geven of mening wat je er van vind of wat je zou doen in deze situatie .. verdrr zijn we dus al bezig met serieuze stappen en willen we over een half jaartje al samen gaan wonen.. denken jullie dat mijn schuldgevoel minder word met de tijd ?bedankt voor het lezen !! Xoxo
Je bent vreemdgegaan. Laat die jongen lekker een betere vriendin zoeken. Die verdiend beter.
Alle reacties Link kopieren
Echt vreemd gaan is het natuurlijk niet als je nog niet eens iets afgesproken had met je huidige vriend en ook nog geen relatie had.
Er zijn zoveel mensen die nog een date hebben met een ander als ze nog niet weten of het iets gaat worden met de gene die ze echt leuk vinden. Echt netjes is het niet, maar het gebeurd.
Hou je liever bezig met hoe je tegen je vriend bent sinds je echt bent begonnen met daten samen en een relatie kreeg en blijf hem trouw. Dan slijt dat schuldgevoel uiteindelijk ook wel.
Santaaa schreef:
21-11-2019 02:41
Je bent vreemdgegaan. Laat die jongen lekker een betere vriendin zoeken. Die verdiendt beter.
Vreemd gegaan? Serieus? Heb je het verhaal wel gelezen?

TO, Je hebt gezoend met een ander terwijl jullie nog niets hadden. Niks aan de hand
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik denk niet dat je gevoel minder wordt met de tijd.
Je bent in konflikt met jezelf. Het beste kan je gewoon eens tussen neus en lippen door vertellen dat je een keer een collega hebt gezoend voor je met je vriend ging daten. Leg er geen zwaarte op. Breng het luchtig en besef dat het helemaal niet zo erg is wat je hebt gedaan.
Als je het hebt vertelt beslis dan ook dat je het los wil laten en je verder wil gaan met je leven en je volgende hoofdstuk wil inslaan samen met je vriend

Je vriend kan hier heus wel tegen, juist als je het gewoon een keer luchtig vertelt.
Alle reacties Link kopieren
Santaaa schreef:
21-11-2019 02:41
Je bent vreemdgegaan. Laat die jongen lekker een betere vriendin zoeken. Die verdiend beter.
:facepalm:


Laat lekker zitten joh. Vergeet het, je had immers nog niks (serieus) met hem.
Lekker opnieuw beginnen. Waarom zou je alles overhoop halen terwijl je niet eens vreemd gegaan bent.

Schuldgevoel gaat vanzelf wel over.
Oh en vooral niet over een half jaar al samen gaan wonen. Je klinkt als heel veel drama in een dopje; zorg eerst dat je in wat rustiger vaarwater zit met jezelf. Ga bijvoorbeeld eerst lekker een tijdje alleen wonen.
Santaaa schreef:
21-11-2019 02:41
Je bent vreemdgegaan. Laat die jongen lekker een betere vriendin zoeken. Die verdiend beter.
Verdient, met een ‘t’. En wat een onzin. Zoek het woord ‘vreemdgaan’ eens op.

TO, voel je niet zo schuldig. Je schuldig voelen verandert het verleden niet. Jullie waren nog niet echt samen. Wie weet heeft je vriend ook nog wel zitten aanrommelen met iemand anders, voordat jullie echt heel serieus werden.
Kijk naar hoe het nu is. Nu is het dikke mik tussen jullie, dus vergeet dat iets wat echt niets voorstelde. Je hoeft zoiets echt niet te vertellen, want wat doet het er nu nog toe? Helemaal niets. Jij kunt er niets meer mee en je vriend ook niet. Het vertellen maakt het veel groter dan het is. Niet doen dus.
Joh. Suck it up en stel je niet zo aan, je hebt niets fout gedaan. Niet zoveel theater van maken hoor.
Alle reacties Link kopieren
Je stelt je aan
Laat het los
En vooral houdt het voor je
Het is is klaarrrrr
Hierdoor niet meer kunnen functioneren is wel heel dramatisch. Hoeveel betekende die zoen dan voor je als je er zooooo’n schuldgevoel aan over houd?
Als het niks betekende dan is het ook niet nodig om zo gebukt te gaan van schuldgevoel.
Alle reacties Link kopieren
Stel je niet aan joh.
Alle reacties Link kopieren
Santaaa schreef:
21-11-2019 02:41
Je bent vreemdgegaan. Laat die jongen lekker een betere vriendin zoeken. Die verdiend beter.
Niet aardig dit.... TO is niet vreemd gegaan!!

Je zal het waarschijnlijk grappig bedoelen, maar ik denk dat TO nog heel jong is en erg onzeker.
Je hebt geen idee wat je met dit soort opmerkingen bij iemand kan aanrichten.
Merel7 schreef:
21-11-2019 07:13
Niet aardig dit.... TO is niet vreemd gegaan!!

Je zal het waarschijnlijk grappig bedoelen, maar ik denk dat TO nog heel jong is en erg onzeker.
Je hebt geen idee wat je met dit soort opmerkingen bij iemand kan aanrichten.
Het is vreemdgaan. Ze vroeg verder niet om aardig te zijn. Anders had ik verdiend alsnog met een d geschreven.
Tussen het maken van de afspraak voor een eerste date met mn huidige lief en het werkelijke plaatsvinden daarvan, heb ik nog een ander gezoend. Geen idee dat ik me hier schuldig om moest voelen. Jee... Dan hebben de afgelopen 7 jaar helemaal niks betekend. Schrikken!
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
21-11-2019 07:32
Tussen het maken van de afspraak voor een eerste date met mn huidige lief en het werkelijke plaatsvinden daarvan, heb ik nog een ander gezoend. Geen idee dat ik me hier schuldig om moest voelen. Jee... Dan hebben de afgelopen 7 jaar helemaal niks betekend. Schrikken!
nu ik er over nadenk, ik ook
Zelfs nog gegeten met iemand
lilalinda schreef:
21-11-2019 07:41
nu ik er over nadenk, ik ook
Zelfs nog gegeten met iemand
Wow, dat kan écht niet!

:hihi:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het niet eens met de meeste reacties hier. Ik zou je vriend zeggen dat je al tijdje met iets in je maag zit. Het feit dat je er een dingetje van maakt en dat het al tijd geleden is, zal hem vertrouwen geven dat je wel te vertrouwen bent. Als je het luchtig brengt impliceert dat je vreemdgaan en alledaags iets vindt.
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
21-11-2019 07:51
Wow, dat kan écht niet!

:hihi:
ik was het vergeten, helemaal
(vorige eeuw he?)
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
21-11-2019 05:53
Verdient, met een ‘t’. En wat een onzin. Zoek het woord ‘vreemdgaan’ eens op.

TO, voel je niet zo schuldig. Je schuldig voelen verandert het verleden niet. Jullie waren nog niet echt samen. Wie weet heeft je vriend ook nog wel zitten aanrommelen met iemand anders, voordat jullie echt heel serieus werden.
Kijk naar hoe het nu is. Nu is het dikke mik tussen jullie, dus vergeet dat iets wat echt niets voorstelde. Je hoeft zoiets echt niet te vertellen, want wat doet het er nu nog toe? Helemaal niets. Jij kunt er niets meer mee en je vriend ook niet. Het vertellen maakt het veel groter dan het is. Niet doen dus.

Dit. TO, je kan het gewoon verzwijgen zonder schuldgevoelens - anders maak je het inderdaad groter dan het is. Je was toen nog niet aan iemand gebonden. Ik kan begrijpen dat het niet aanvoelt alsof je van in het begin 100% voor je vriend gegaan bent, maar je bent gestopt toen je hem beter leerde kennen en je hebt voor hem gekozen. Prima, toch? Je kan niet meteen weten dat je een toekomst hebt met iemand die je net leert kennen. Je hebt hem nooit bedrogen in jullie relatie en wat jullie hebben, klinkt mooi. Veel geluk samen!
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
Essssie schreef:
21-11-2019 07:56
Ik ben het niet eens met de meeste reacties hier. Ik zou je vriend zeggen dat je al tijdje met iets in je maag zit. Het feit dat je er een dingetje van maakt en dat het al tijd geleden is, zal hem vertrouwen geven dat je wel te vertrouwen bent. Als je het luchtig brengt impliceert dat je vreemdgaan en alledaags iets vindt.
Tenzij vriendlief net zo’n dramaqueen is als to en dan heb je de poppen aan het dansen. Als zoiets je leven beheerst, je niet kunt functioneren en het een obsessie wordt is dat behoorlijk buiten proportie wat mij betreft.

Als ze net zo’n labiel vriendje heeft getroffen kan dit zomaar een drama in 3 bedrijven worden
Alle reacties Link kopieren
Malinois schreef:
21-11-2019 08:01
Tenzij vriendlief net zo’n dramaqueen is als to en dan heb je de poppen aan het dansen. Als zoiets je leven beheerst, je niet kunt functioneren en het een obsessie wordt is dat behoorlijk buiten proportie wat mij betreft.

Als ze net zo’n labiel vriendje heeft getroffen kan dit zomaar een drama in 3 bedrijven worden
Ja, eens. Feit is dat zij, naar eigen zeggen, niet kan functioneren. Dan kun je het m.i. ook maar beter goed verwerken.

Even los van dat het een beetje vreemd is idd.
Alle reacties Link kopieren
Waarom denken mensen dat ze is vreemdgegaan?

Voor dat ze haar huidige verkering ooit in het echt had gezien, heeft ze met een collega gezoend.

Als je daar al gedoe over hebt, hoe kan het dan ooit nog goed komen als je daarvoor een relaaaatie met een ander had.

TO, je projecteert je onzekerheid over je beginnende relatie op die zoen. Niet nodig, jij hebt een verleden en hij ook, dat maakt jullie tot wie jullie nu zijn. Richt je daar op.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties ik vind dit erg fijn! Waarom ik er zo’n ding van maak weet ik ook niet zo goed maar het feit dat ik me er erg slecht door voel is wel zo ... ik vind het idd erg gemeen om een reactie te lezen over vreemdgaan maar de meerderheid denkt er anders over gelukkig!! ik ga proberen het te vergeten al is dit erg moeilijk voor me!
Als je van elke mug zo een olifant maakt snap ik wel dat je een zwaar leven hebt... Wat een drama (serieus niet kunnen functioneren, voor een zoen VOOR dat je een relatie kreeg?!).

Er bestaan overigens echt legio aardige mannen. Dus als het niets met deze word hou hoop!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven