Schuldig voelen?

26-01-2018 15:19 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve viva dames.

Pas geleden had ik een topic geopend over het uitmaken van mijn relatie.

Inmiddels heb ik het afgelopen maandag uitgemaakt en ben ik opgelucht dat ik de knoop heb door gehakt.

Maar... ik voel me ontzettend schuldig en lig er nachten wakker van. Ik ben nogal boos op mijzelf dat ik dit voel want ik heb er immers toch zelf een punt achter gezet?

Nu hoorde in laatst dat hij naar de hoeren is geweest en op de een of andere manier raakt mij dit heel erg. Ik weet dat het voorbij is, zal hem daar nooit mee confronteren en ben er niet zozeer boos om want in principe zou ik daar niet over mogen oordelen.
Maar toch knaagt het en dat zou niet moeten.

Ik vroeg me af of er dames (heren) zijn die deze gevoelens soortgelijk hebben ervaren. Hoe gingen jullie hier mee om? Wetend dat je er zelf een punt achter zet maar je je toch schuldig en verdriet voelen?

Alvast bedankt.
Met betrekking tot die hoeren, stel je je aan
(uit pure nieuwsgierigheid, ben ik dan wel benieuwd hoe je zoiets te horen krijgt)

en verder:
ga wat leuks doen. Stop je week vol afleiding. Ga stappen met vriendinnen, doe een cursus fotografie, plan een vakantie, zorg dat je weinig alleen thuis bent
Gaat wel weer over.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
lilalinda schreef:
26-01-2018 15:21
Met betrekking tot die hoeren, stel je je aan
(uit pure nieuwsgierigheid, ben ik dan wel benieuwd hoe je zoiets te horen krijgt)

en verder:
ga wat leuks doen. Stop je week vol afleiding. Ga stappen met vriendinnen, doe een cursus fotografie, plan een vakantie, zorg dat je weinig alleen thuis bent
Wat betreft de hoeren, misschien stel ik me daar wel in aan. Mijn ex-vriend beheert de kroeg waar vriendinnen van mij werken en tegenover die kroeg zit een hoerentent. Ze hebben hem zelf met een fles wodka naar binnen zien lopen, vandaar dat ik dit weet.
Daarom zeg ik ook: ik wil er helemaal niet aan denken, het is zijn keuze en het zou me niks moeten doen, en toch knaagt het.

Bedankt voor je tips in ieder geval!
To, ik snap dat je ervan baalt dat hij zomaar door gaat naar andere vrouwen. Je vraagt je dan toch af, ben ik zo makkelijk inwisselbaar. Dus nee niet gek dat je dat denkt. Probeer je jezelf af te leiden, want hij is het dus echt niet waard!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Egelpegel schreef:
26-01-2018 15:23
Wat betreft de hoeren, misschien stel ik me daar wel in aan. Mijn ex-vriend beheert de kroeg waar vriendinnen van mij werken en tegenover die kroeg zit een hoerentent. Ze hebben hem zelf met een fles wodka naar binnen zien lopen, vandaar dat ik dit weet.
Daarom zeg ik ook: ik wil er helemaal niet aan denken, het is zijn keuze en het zou me niks moeten doen, en toch knaagt het.

Bedankt voor je tips in ieder geval!
.
Misschien is een van die dames wel zijn nieuwe vriendin....
Ik heb er geen verstand van, maar nemen mannen serieus een fles wodka mee naar een hoer? Ik dacht (hoe naief) alleen geld en evt. een condoom...
Dit klinkt meer als gezellig borrelen....
dianaf schreef:
26-01-2018 15:42
To, ik snap dat je ervan baalt dat hij zomaar door gaat naar andere vrouwen. Je vraagt je dan toch af, ben ik zo makkelijk inwisselbaar. Dus nee niet gek dat je dat denkt. Probeer je jezelf af te leiden, want hij is het dus echt niet waard!
Bedankt voor je reactie! Misschien heb je wel gelijk en knaagt het daarom zo aan me. Vanavond in ieder geval met een goede vriendin afgesproken voor gezelligheid en o.a om mijn ei kwijt te kunnen.
ingelise schreef:
26-01-2018 15:42
.
Misschien is een van die dames wel zijn nieuwe vriendin....
Ik heb er geen verstand van, maar nemen mannen serieus een fles wodka mee naar een hoer? Ik dacht (hoe naief) alleen geld en evt. een condoom...
Dit klinkt meer als gezellig borrelen....
Dit vond ik ook erg vreemd, afgezien van het feit dat hij veel drinkt vond ik het apart om te horen dat hij een fles van de kroeg had meegenomen. Maar goed het kan ook zijn verwerking zijn ik weet het niet. Pijn doet het ergens wel maar ik probeer het los te laten.
Egelpegel schreef:
26-01-2018 15:49
Dit vond ik ook erg vreemd, afgezien van het feit dat hij veel drinkt vond ik het apart om te horen dat hij een fles van de kroeg had meegenomen. Maar goed het kan ook zijn verwerking zijn ik weet het niet. Pijn doet het ergens wel maar ik probeer het los te laten.

Misschien jezelf voorhouden dat ze daar een fles hadden besteld en hij het ging brengen en bleef kletsen. Laat je niet gek maken door mensen die nu van alles aan je door gaan brieven. Geef ook gewoon aan dat je het allemaal niet wilt weten!!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
26-01-2018 15:56
Misschien jezelf voorhouden dat ze daar een fles hadden besteld en hij het ging brengen en bleef kletsen. Laat je niet gek maken door mensen die nu van alles aan je door gaan brieven. Geef ook gewoon aan dat je het allemaal niet wilt weten!!
Dat heb ik ook gezegd, ik wil niks weten, geen verhalen wat hij ook doet. Ik heb niks voor niks compleet het contact verbroken, ook zodat hij er sneller bovenop komt.
Ik probeer mijzelf zoals je zegt ook niks aan te praten, ik was er niet bij en kan daarom in feite niks aannemen over die avond. En al zou ik dat wel kunnen, ik bereik er verder niks mee, ik vergeet het liever.

Bedankt voor je oprechte reactie, dat doet me goed!
Je kunt niet uit medelijden in een relatie blijven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
26-01-2018 16:14
Je kunt niet uit medelijden in een relatie blijven.
Dat is waarom ik de relatie ook niet heb doorgezet. Is ook niet eerlijk naar hem. Ik ben daarom zowel opgelucht als dat ik me toch schuldig voel. Waarschijnlijk hoort dat er dus gewoon bij.
Egelpegel schreef:
26-01-2018 16:03
Dat heb ik ook gezegd, ik wil niks weten, geen verhalen wat hij ook doet. Ik heb niks voor niks compleet het contact verbroken, ook zodat hij er sneller bovenop komt.
Ik probeer mijzelf zoals je zegt ook niks aan te praten, ik was er niet bij en kan daarom in feite niks aannemen over die avond. En al zou ik dat wel kunnen, ik bereik er verder niks mee, ik vergeet het liever.

Bedankt voor je oprechte reactie, dat doet me goed!

Goed bezig! Het komt echt wel goed! Voor nu: :hug:
Komt goed, tuurlijk is het rot om hier nu achter te komen. Maar hier moet je gewoon doorheen, je weet nu iig zeker dat het niks is.
Niet zo in blijven hangen. Maak het jezelf makkelijker door af te spreken met vriendinnen, sporten, leuke dingen doen en al die verhalen zijn zo kinderachtig.

Ga daar boven staan, wees de wijste, niet geloven en je zal zien hoe snel je leven weer leuk wordt. De enige die hiervoor verantwoordelijk is, ben je zelf. Grijp jezelf bij de kladden! Schop onder je kont!

Duidelijk? 🤣🤣
Zelf zou ik nooit betalen voor liefde, maar waarschijnlijk stelde het bezoekje aan de hoeren voor hem niet veel voor.

Drank in het spel? Weddenschap met vrienden? Meestal gebeurd het op zo'n manier. Wel sneu, maar vaak zonder betekenis.
Maud27 schreef:
26-01-2018 16:26
Niet zo in blijven hangen. Maak het jezelf makkelijker door af te spreken met vriendinnen, sporten, leuke dingen doen en al die verhalen zijn zo kinderachtig.

Ga daar boven staan, wees de wijste, niet geloven en je zal zien hoe snel je leven weer leuk wordt. De enige die hiervoor verantwoordelijk is, ben je zelf. Grijp jezelf bij de kladden! Schop onder je kont!

Duidelijk? 🤣🤣
Vrij duidelijk haha bedankt! Je hebt helemaal gelijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven