Sherry Argov - wie kent haar boek?

20-01-2009 10:37 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week liep ik toevallig tegen het boek van Sherry Argov aan: De ideale vrouw is een bitch.

Voor ¤ 5,95 een geweldige wake up call en inzicht in hoe dingen bij mannen werken. Ben er nog steeds een beetje ondersteboven van. Wie kent dit boek ook? Wat vond je ervan?

Voor degenen die het niet kennen:

Sherry Argov laat in De ideale vrouw is een bitch! zien waarom mannen op sterke vrouwen vallen die voor zichzelf opkomen. Een bitch, ofwel een assertieve vrouw die kracht put uit haar onafhankelijkheid, is veel aantrekkelijker dan een vrouw die altijd maar ja zegt en zichzelf wegcijfert. Met dit boek leer je jezelf beter kennen, word je je bewust van je eigen gedrag en ontdek je hoe je dit toe kan passen in je relaties met mannen.
Ik heb het boek gelezen. Stonden veel eyeopeners in!
Ja hè?!

Pas je het nu ook toe? En zo ja, merkte je verandering?

Ik wist bijvoorbeeld wel dat mannen toenadering zoeken als een vrouw wat afstand neemt, maar het staat hierin zo duidelijk beschreven wat er precies gebeurt bij een man. En jasses, ik zag mezelf als best een onafhankelijke vrouw met een eigen mening, maar na al die gelezen te hebben ben ik toch veel meer 'te lief' dan ik dacht met alle gevolgen van dien.... want de reactie van een man op dat gedrag zoals zij dat beschrijft, klopt precies met wat er gebeurt in mijn relatie....
Ik heb het nog niet kunnen toepassen en het is ook alweer een poosje geleden dat ik het boek had gelezen. Maar ik had hetzelfde als jij: ik dacht ook dat ik vrij onafhankelijk was maar na het boek gelezen te hebben, moest ik toch aan mezelf toegeven dat ik me wegcijferde en mijn acties/handelen liet afhangen van de man.

Wat ik leuk vond aan het boek was dat de schrijfster benadrukt dat het niet gaat om een spel maar om ECHT onafhankelijk te zijn. Dus als vrouw (mens) kiezen voor iets omdat je dat WILT en niet omdat het voor je neus staat en er toch niets anders is (volgens mij gaf ze dat voorbeeld van dat buffet, weet niet of je dat nog kunt herinneren)

Het is ook geen 'hard-to-get-strategie-boek' maar een boek die je echt aan het nadenken zet. Het niet continue beschikbaar zijn voor een vent bijvoorbeeld (dat had ik nl altijd, ik was ALTIJD beschikbaar, zodra er een man in beeld was, bestond mijn 'eigen' leven niet meer)

Jammer dat ik het boek heb uitgeleend aan iemand die erg slordig is met spullen teruggeven....zou er graag weer in willen bladeren
Ik heb 'm zojuist besteld!

Ben benieuwd!
Ik ken het book, probeer er ook vaak dingen uit 'toe te passen' en t is nog echt zo, t werkt!

Maar ach, soms kan ik t niet helpen en ben ik t onzekere vrouwtje en lul ik 4 keer z'n voicemail vol omdat ie niet reageert. tja,...so be it (en dat werkt dan weer niet...ook weer waar)
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Er moet toch wel een gulden middenweg zijn tussen een 'bitch' en een vrouw die zich systematisch wegcijfert?

Maar jullie hebben me wel nieuwsgierig gemaakt, ik ga het eens lezen
IK heb het boek gelezen (toen het nog niet in pocketvorm was) en er staan juist dingen in die jezelf veel meer op waarde doen schatten. Wees niet te gemakkelijk voor een man! Met name uit eigenwaarde. Niet om hard to get te spelen.

Ik heb het toegepast en soms was ik zo stellig, bijna afwijzend (dacht ik, maar het was gewoon op mijn strepen blijven staan), dat ik dacht: die haakt af... en dan .. tot mijn verbazing dus niet!! Kwam er respect en juist meer toenadering.

Het woord bitch moet je niet te letterlijk nemen. De schrijfster bedoelt gewoon iemand die weet waar ze voor staat, bij zichzelf blijft en voor haar eigen dingen opkomt.

Ik heb er veel van geleerd en ja, het helpt!
Precies, bitch wordt in dit boek ook niet als iets negatiefs bedoeld. Het staat voor een onafhankelijke vrouw die haar grenzen kent, voor zichzelf opkomt op een volwassen manier en een eigen leven heeft. Inderdaad geen hard to get spelletje, maar oprecht jezelf meer op waarde schatten.

Ik vraag me echt af waarom dit boek nog niet bejubeld is in elk tijdschrift en op elk forum, het geeft je zoveel inzicht. Of zouden de mannen het tegenhouden

Het is zo praktisch qua voorbeelden, ik herkende mezelf er meer in dan me lief was, ha ha. Maar hoe pas je dit toe zonder iemand te worden die je niet bent, dat je wel 'jezelf' kunt blijven, zeg maar. Ik ben dan weer zo'n typje van uitersten, het is of zoals het nu of of compleet anders, maar dan is het ook wel erg opvious dat er iets aan de hand is voor zo'n man. Hoe kan je dit nou een beetje toepassen en het subtiel opvoeren, zodat het amper merkbaar is?
..
quote:meissiemeissie schreef op 20 januari 2009 @ 15:39:

Precies, bitch wordt in dit boek ook niet als iets negatiefs bedoeld. Het staat voor een onafhankelijke vrouw die haar grenzen kent, voor zichzelf opkomt op een volwassen manier en een eigen leven heeft. Inderdaad geen hard to get spelletje, maar oprecht jezelf meer op waarde schatten.

Ik vraag me echt af waarom dit boek nog niet bejubeld is in elk tijdschrift en op elk forum, het geeft je zoveel inzicht. Of zouden de mannen het tegenhouden

Het is zo praktisch qua voorbeelden, ik herkende mezelf er meer in dan me lief was, ha ha. Maar hoe pas je dit toe zonder iemand te worden die je niet bent, dat je wel 'jezelf' kunt blijven, zeg maar. Ik ben dan weer zo'n typje van uitersten, het is of zoals het nu of of compleet anders, maar dan is het ook wel erg opvious dat er iets aan de hand is voor zo'n man. Hoe kan je dit nou een beetje toepassen en het subtiel opvoeren, zodat het amper merkbaar is?Vooropgesteld dat ik het boek niet heb gelezen klopt deze stelling in elk geval niet. Sterk zijn doe je namelijk voor jezelf en niet opdat je daarmee aantrekkelijker wordt voor mannen. Als je je eigen gedrag aanpast aan wat mannen aantrekkelijk vinden is dat in mijn ogen een teken van een gebrek aan eigenwaarde en juist niet een teken van kracht. Om je vraag te beantwoorden: het doet er niet toe wat mannen vinden van jouw nieuwe zelfvertrouwen. Het gaat erom dat jouw leven prettiger wordt.
*tekst foetsie*

Wat heb ik er een hekel aan als ik een hele tekst getypt heb en door een stomme druk op een toets alles weg is .GRR!

Wuiles, ben het met je eens. Met de aanvulling dat het boek er niet op gericht is je aantrekkelijker te maken voor een man maar om aantrekkelijk te blijven voor JEZELF. En waar komen de meeste twijfels, onzekerheden en minderwaardigheidsgevoelens tot bloei? In een relatie. Vandaar dat ze dat min of meer als decor gebruikt om te illustreren hoe een vrouw zichzelf het beste kan verzorgen op dat gebied.

En bitch in de context van het boek betekent: Babe I Total Control of Herself (yuk...zo 90's deze uitspraak)
quote:meissiemeissie schreef op 20 januari 2009 @ 15:39:

Het is zo praktisch qua voorbeelden, ik herkende mezelf er meer in dan me lief was, ha ha. Maar hoe pas je dit toe zonder iemand te worden die je niet bent, dat je wel 'jezelf' kunt blijven, zeg maar. Ik ben dan weer zo'n typje van uitersten, het is of zoals het nu of of compleet anders, maar dan is het ook wel erg opvious dat er iets aan de hand is voor zo'n man. Hoe kan je dit nou een beetje toepassen en het subtiel opvoeren, zodat het amper merkbaar is?

Ik denk dat je het niet kunt toepassen en NIET jezelf blijven. Want zeg eerlijk. Juist door het toe te passen ben je jezelf.

Alleen weten we vaak niet wie we zijn We handelen uit bijvoorbeeld uit angst en noemen dat 'rekening houden met' Voorbeeld: Ik ga maar mee met hem naar dat feestje anders vind het me misschien stom. En dan kan ik mezelf wijsmaken dat ik nu eenmaal zou ben. Ik verpak dat in "ik hou graag rekening met anderen". Bullshit, want als ik mezelf was geweest dan was ik niet meegegaan. Los van 'hij' er van vindt.

En het boek is niet alleen toe te passen op relatiegebied. Bij gebrek aan testmateriaal ben ik het overal gaan toepassen.

Ook als UPC belt en mij weer een of ander snertabonnement probeert aan te smeren. Dan zeg ik duidelijk dat ik niet geinteresseerd ben. Of als iemand mij een drankje aanbiedt dan zeg ik nee. Niet uit arrogantie maar omdat ik geen dorst heb

Zoiets...
Geen zin om te editen maar wat staat mijn tekst weer bomvol fouten......
quote:Sensy12 schreef op 20 januari 2009 @ 22:33:

[...]

En het boek is niet alleen toe te passen op relatiegebied. Bij gebrek aan testmateriaal ben ik het overal gaan toepassen.

Ook als UPC belt en mij weer een of ander snertabonnement probeert aan te smeren. Dan zeg ik duidelijk dat ik niet geinteresseerd ben. Of als iemand mij een drankje aanbiedt dan zeg ik nee. Niet uit arrogantie maar omdat ik geen dorst heb

Zoiets...Als dát gelijk staat aan bitch-gedrag, dan ben ik een superbitch. Had ik nooit gedacht van mezelff.
BITCH = Babe In Total Control of Herself.

BITCH = Beautiful Intelligent Talented Charming Hell of a Woman.

BITCH = Beautiful Individual That Can Handle anything.

Wie kopen / lezen dit soort boeken ? Single vrouwen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Vooropgesteld dat ik het boek niet heb gelezen klopt deze stelling in elk geval niet. Sterk zijn doe je namelijk voor jezelf en niet opdat je daarmee aantrekkelijker wordt voor mannen. Als je je eigen gedrag aanpast aan wat mannen aantrekkelijk vinden is dat in mijn ogen een teken van een gebrek aan eigenwaarde en juist niet een teken van kracht. Om je vraag te beantwoorden: het doet er niet toe wat mannen vinden van jouw nieuwe zelfvertrouwen. Het gaat erom dat jouw leven prettiger wordt.

Wuiles en Sensy, ik ben het helemaal met jullie eens hoor!

Maar ik bedoelde het ook niet zo. Heb me misschien niet zo handig uitgedrukt. Natuurlijk doe ik het voor mezelf en mezelf beter te voelen, maar ook om een verandering in mijn relatie teweeg te brengen. Alleen wil ik niet van het ene op het andere moment 'anders' zijn en denken, dat gaat geleidelijk. Daarbij zal mijn vriend er geen bal van snappen wat er opeens 'aan de hand is', want dat is hij natuurlijk niet gewend. Ik ben ook zo'n typje van uitersten. Ik zou dan volledig om gaan en niet de vriendelijke, aardige bitch zijn, maar echt bitchy doen en dat wil ik dus niet.

Dus wat ik eigenlijk bedoelde met mijn vraag is: hoe pas je dit toe in je dagelijks leven? Met welk stapje begin je en hoe bouw je dat uit? Je moet het je toch eigen maken en dat gaat niet opeens natuurlijk....

Tips, suggesties?
Het beste en handigste is en blijft dat je altijd gewoon jezelf bent. Juist dat maakt dat je zelfvertrouwen hebt en kracht uitstraalt.

Dat houdt in dat je wel degelijk regelmatig voor jezelf opkomt, maar ook dat je dat regelmatig gewoon niet doet. Gewoon omdat je lekker jezelf wilt blijven en je op de achtergrond wil houden.

Ik heb er moeite mee, dat een boek jou kan vertellen hoe je jezelf kunt zijn. Er staan mogelijk goede tips in, maar de bitch uit gaan hangen terwijl je een meegaand type bent werkt doorgaans niet.

Assertief zijn is een goed iets, maar wat ik lees in de OP is dat dit toch een beetje richting een agressieve houding gaat (de combi met bitch) en dat is altijd fout. Daar bereik je doorgaans veel minder mee.

Waarom een gemaakte houding richting mannen hebben? Wanneer je iets nieuws zoekt in relatie tot een man dan kun je toch gewoon beter laten zien hoe je werkelijk bent?
Dat valt wel mee hoor, dat het een agressieve houding is.

Het boek vertelt niet wat je moet doen, maar het laat zien welk efeect het op mannen heeft, hoe zij dat interpreteren.

Dus als je te lief en te meegaand bent, dan is de spanning eraf, een man wil jagen. Dus dan zeggen ze als je een beetje onvoorspelbaarder bent, dan gaat hij harder zijn best doen.

Snap je?

Maar ik ben het helemaal met je eens hoor, dat je jezelf moet zijn. Alleen kan het geen kwaad om je in te leven in een man, te snappen hoe het bij hem werkt en daarmee dingen een betere draai voor jezelf geven, toch?

En sowieso, ik stoorde me er toch al aan bij mezelf dat ik aan hem ga hangen als hij afstand neemt. Door iets onafhankelijker te zijn bereik ik eerder wat ik wil en nodig heb dan maar te hangen in mijn oude patroon.... ik snap nu gewoon beter hoe het werkt. Maar ja, hoe integreer je dat..... zonder jezelf te verliezen......
Door proberen te gaan denken c.q. in te leven hoe bijv. de man denkt, ga je al uit van iets wat totaal onzeker is. Je kunt geen gedachten lezen.

Wat je wél zou kunnen doen is kijken of jij zelf goed om kan gaan met de houding die bijv. een man aanneemt. Is dat iets waar jij als persoon vrede mee hebt? Is dat iets wat jij graag zou zien bij een toekomstige partner?

Waarom kunstmatig gedrag aanmeten?

Als je een afhankelijke vrouw bent, wat heeft het dan voor zin om je te profileren als totaal onafhankelijk type?

De combinatie bitch en assertief is iets wat toch sterk gaat lijken op een agressieve houding.

Assertief zijn is toch voor bijv. je mening opkomen op een doodnormale manier als een doodnormaal iemand.
Waarom ik me wil profileren als een onafhankelijker type?

Ten eerste omdat ik mezelf te afhankelijk vind in relaties. Ik ben geen meeloper ofzo en heb duidelijk mijn eigen mening en die uit ik ook, maar ik voeg me wel makkelijk en laat dingen soms teveel van hem afhangen. Dat wil ik niet meer. Ik merk ook wat voor effect dit op het gedrag van mijn vriend heeft. Hoe meer ik ga hangen, hoe meer hij zich terugtrekt. Ik zou zo graag willen dat hij weer wat meer moeite voor me doet, ik heb dit al een keer besproken en dan is het een weekje beter en dan weer terug bij af. In dat boek staat zo duidelijk hoe het komt dat hij zo reageert, dat schijnt voor mannen heel natuurlijk te zijn. Blijkbaar lukt het me niet om het in beweging te krijgen zoals ik het nu doe, dus wil ik wat anders proberen. Als ik me dat eigen kan maken zonder mezelf te verliezen, dan is daar toch niks mis mee?

Ik denk niet dat het profileren is, maar een verandering in mijn gedrag. Zonder agressief en/of koud te worden...
Maar je wil dus eigenlijk je vriend veranderen?

Je wilt dat hij moeite voor je gaat doen, je gaat dit nu forceren door hem minder aandacht te geven.

Wat daar mis mee is? Misschien is je vriend wel gewoon zichzelf en heeft hij er totaal geen behoefte aan zich te veranderen. Jij wil een ander veranderen en niet jezelf aanleren er anders met hem om te gaan. Jezelf kun je veranderen, een ander niet. Heel waarschijnlijk zal hij altijd op dezelfde wijze blijven reageren en omgaan met jou.

Jij kunt jezelf leren van hem te houden om wie hij is met zijn positieve en negatieve kanten. Dat alleen al kan je veel onafhankelijker en minder krampachtig maken.
Ik heb het boek uit nieuwsgierigheid besteld. Als het zo geweldig is als hier beschreven wordt, denk ik dat ik er op mijn voordeel mee zou kunnen doen. Of ik zoiets ook in mijn relatie vol zou houden... ik weet het niet, maar een beetje meer onafhankelijkheid zou mij geen kwaad doen.
For I may not have all the answers, I wouldn\'t want it any other way.
quote:pom508 schreef op 21 januari 2009 @ 13:00:

Door proberen te gaan denken c.q. in te leven hoe bijv. de man denkt, ga je al uit van iets wat totaal onzeker is. Je kunt geen gedachten lezen.

De grap is dat in dit boek staat uitgelegd dat je inderdaad niet meer moet proberen de gedachten van een man te lezen.

Bij mij was het zo dat ik ooit, als twintiger, wel de vaardigheden had mezelf te zijn in een relatie (en wat is er nou makkelijker dan dat?), maar dat ik me door iemand heb laten aanpraten dat het allemaal anders moest. Ik werd erg onzeker, weifelend (wijfelend? ), en ik wist door al dat gebemoei niet meer goed hoe ik me moest opstellen.

Toen ik een paar maanden geleden dit boek las, begreep ik waarom ik vroeger succes in relaties had en nadat ik het, na alle kritiek van een ander, allemaal anders ging doen, niet meer.

Het was voor mij fijn te lezen dat men voor een goede relatie geen kunstgrepen hoeft toe te passen, maar gewoon, net zoals ik eerst ook deed, jezelf zijn
quote:

Maar je wil dus eigenlijk je vriend veranderen?

Je wilt dat hij moeite voor je gaat doen, je gaat dit nu forceren door hem minder aandacht te geven.

Wat daar mis mee is? Misschien is je vriend wel gewoon zichzelf en heeft hij er totaal geen behoefte aan zich te veranderen. Jij wil een ander veranderen en niet jezelf aanleren er anders met hem om te gaan. Jezelf kun je veranderen, een ander niet. Heel waarschijnlijk zal hij altijd op dezelfde wijze blijven reageren en omgaan met jou.

Jij kunt jezelf leren van hem te houden om wie hij is met zijn positieve en negatieve kanten. Dat alleen al kan je veel onafhankelijker en minder krampachtig maken.

Ik wil mijn vriend niet echt veranderen hoor, ik hou van hem met zijn positieve en negatieve kanten. Het is alleen zo dat ik merk dat door mijn afhankelijke houding zijn houding naar mij heeft veranderd. Ik heb zelf last van mijn afhankelijke gedrag en de neiging om te gaan hangen en trekken. Dat wil ik stoppen. En ik denk dat dat zijn effect op mijn vriend zal hebben. Door het boek heb ik beter leren begrijpen hoe een man denkt en wat bepaalde acties voor reactie veroorzaken.

Je laatste zin vind ik erg raak en mooi!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven