Single, we kletsen hier verder (deel 2)
woensdag 3 juni 2020 om 12:07
Dat zeker! En ik verwacht er niet teveel van. Alleen als iemand helemaal positief is op de date zelf en het klikt. Vind ik het toch bijzonder dat er geen tweede date komt. Iemand niet leuk genoeg vinden mag, maar soms is het zo onduidelijk. Dan denk ik echt Huh, heb ik iets gemist? Is iets gebeurd in de tussentijd? Maar goed voor nu even niks, mezelf rust gunnen en wie weet toch nog een poging wagen over een tijdje. Niet opgeven.Shiverrr schreef: ↑02-06-2020 14:40@Gelukkigworden: Ah oke op die manier. Ik dacht dat je net weer begonnen was na een pauze en "nu al" stopte ermee. Maar dat is idd wel frustrerend als het bij 1 date blijft. Bij mij is het tot nu toe ook altijd bij 1 date gebleven. Maar tot nu toe vind ik dat niet erg eigenlijk. Al snap ik wel als je vaker op zoek bent, dat je op den duur het wel zat blijft als het bij 1 date blijft.

woensdag 3 juni 2020 om 12:11
Ik denk dat dat komt omdat je tijdens de date in die flow zit en als het dan leuk is, je nog denkt dat je een tweede date wil. Daarna laat je alles bezinken en kunnen er twijfels komen. Of bedenkingen. Waardoor je uitkomt op geen tweede date. Iets kan leuk en gezellig in het moment zijn, maar toch iets missen voor een herhaling. Heb jij dat nooit gehad?
woensdag 3 juni 2020 om 12:17
Dat begrijp ik wel. Maar sommige uitspraken die op dat moment gedaan zijn begrijp ik dan niet. Over sommige dingen zou ik dan niet zo enthousiast zijn en zou een vent zeker niet zoenen als ik zou twijfelen. Maar misschien ben ik daar zelf anders in, en moet ik ze niet zo serieus nemen op dat moment. Lastig, want wil wel het goede blijven zien in mensen.Julus schreef: ↑03-06-2020 12:11Ik denk dat dat komt omdat je tijdens de date in die flow zit en als het dan leuk is, je nog denkt dat je een tweede date wil. Daarna laat je alles bezinken en kunnen er twijfels komen. Of bedenkingen. Waardoor je uitkomt op geen tweede date. Iets kan leuk en gezellig in het moment zijn, maar toch iets missen voor een herhaling. Heb jij dat nooit gehad?

woensdag 3 juni 2020 om 16:13
Sommige mensen ( mannen in dit geval) zoenen heel makkelijk met iemand maar dat zegt ook niet alles.
En ja in die flow doe je misschien enthousiaste uitspraken. Heb ik ook gedaan en de mannen ook. Om vervolgens toch bij nader inzien geen vervolg te willen. Kan ook zijn omdat je inmiddels met een ander leuk contact hebt.
En ja in die flow doe je misschien enthousiaste uitspraken. Heb ik ook gedaan en de mannen ook. Om vervolgens toch bij nader inzien geen vervolg te willen. Kan ook zijn omdat je inmiddels met een ander leuk contact hebt.

woensdag 3 juni 2020 om 17:54
De lente kriebelt, maar niet perse op vlak van de liefde. Ik ben druk met huis en tuin en dat geeft veel voldoening naast werk. Mooie afleiding. En ondertussen zit ik lekker achteroverleunend op ematching en kijk ik aan of iemand mij iets stuurt. Kan altijd nog pro actief aan de slag. Het moet maar gewoon voor me werken

woensdag 3 juni 2020 om 21:01
Ah afleiding is altijd goed, en heerlijk in de tuin en in huis!Julus schreef: ↑03-06-2020 17:54De lente kriebelt, maar niet perse op vlak van de liefde. Ik ben druk met huis en tuin en dat geeft veel voldoening naast werk. Mooie afleiding. En ondertussen zit ik lekker achteroverleunend op ematching en kijk ik aan of iemand mij iets stuurt. Kan altijd nog pro actief aan de slag. Het moet maar gewoon voor me werken![]()

Hoe bevalt ematching? Zit je daar allang op? Betere ervaringen dan op tinder?
En waarschijnlijk heb je gelijk dat het in de flow van het daten kan zitten. Dat ze dan helemaal enthousiast zijn en later toch gaan twijfelen.

woensdag 3 juni 2020 om 21:50
@Jules: Fijn dat je ook met andere dingen druk bezig bent! Daten moet ook weer niet je leven overheersen en lekker voor jezelf bezig zijn is ook fijn toch.
Ik vond het bij ematching heel ongemakkelijk dat je gewicht bij je profiel moest staan. Heb mezelf op inactief gezet, maar krijg nog wel elke dag matches. Alleen die wonen super ver weg. Vaak wel leuke profielteksten, waarover echt is nagedacht of iig zorg aan besteed.
Ik vond het bij ematching heel ongemakkelijk dat je gewicht bij je profiel moest staan. Heb mezelf op inactief gezet, maar krijg nog wel elke dag matches. Alleen die wonen super ver weg. Vaak wel leuke profielteksten, waarover echt is nagedacht of iig zorg aan besteed.
woensdag 3 juni 2020 om 22:15
@Shiverr, moet gelukkig niet veel gebeuren aan het huis! Is wel een jaren ‘30 woning en zit nu in nieuwbouw huurappartement, dus dat is wel even wennen haha. Heb een mooi bod gedaan vandaag, het is in populaire wijk dus €20.000 bovenop.. Heel benieuwd, ene keer lees ik dat mensen tiental duizenden euro’s overbieden en dan nog niet lukt. De stress is nu wel even wat minder gelukkig nu het bod staat.
@Attra, dat waren inderdaad uitspraken waar ik even alert op bent! Hij toonde veel interesse en nog contact, maar net 3 maanden vrijgezel en gelijk actief op dating apps en veel daten omdat het ‘gezellig’ is daar ben ik wat terughoudend in. Het onderwerp ex kwam ook wel regelmatig aan bod
Ik kijk ook rustig beetje verder, maar prio ligt sowieso even bij het huis.
Met jou en date nog alles leuk?
Merk overigens na elke ‘mindere’ date dat ik wel steeds beter weet wat ik wil en belangrijk vind. Het is altijd jammer als iets op niks uitloopt of afwijzing, maar je leert ook wel weer veel van daten
@Attra, dat waren inderdaad uitspraken waar ik even alert op bent! Hij toonde veel interesse en nog contact, maar net 3 maanden vrijgezel en gelijk actief op dating apps en veel daten omdat het ‘gezellig’ is daar ben ik wat terughoudend in. Het onderwerp ex kwam ook wel regelmatig aan bod
Merk overigens na elke ‘mindere’ date dat ik wel steeds beter weet wat ik wil en belangrijk vind. Het is altijd jammer als iets op niks uitloopt of afwijzing, maar je leert ook wel weer veel van daten

woensdag 3 juni 2020 om 22:59
Iedere dag matches? Zo dan! Ik krijg geen reacties dus ik doe iets fout.Shiverrr schreef: ↑03-06-2020 21:50@Jules: Fijn dat je ook met andere dingen druk bezig bent! Daten moet ook weer niet je leven overheersen en lekker voor jezelf bezig zijn is ook fijn toch.
Ja je moet wel heel veel invullen. Het kan in je voor- of nadeel werken. Die profielteksten zijn uitgebreid he? Ze doen echt moeite maar dat past bij een serieuze site.

woensdag 3 juni 2020 om 23:02
Dan kan het wachten nu beginnen mbt je bod: spannend! Echt gaaf een jaren 30 woning. Vind ik leuker dan nieuwbouw vanwege de sfeer. Ik hoop dat het positief uitpakt.Vivi3338 schreef: ↑03-06-2020 22:15@Shiverr, moet gelukkig niet veel gebeuren aan het huis! Is wel een jaren ‘30 woning en zit nu in nieuwbouw huurappartement, dus dat is wel even wennen haha. Heb een mooi bod gedaan vandaag, het is in populaire wijk dus €20.000 bovenop.. Heel benieuwd, ene keer lees ik dat mensen tiental duizenden euro’s overbieden en dan nog niet lukt. De stress is nu wel even wat minder gelukkig nu het bod staat.
@Attra, dat waren inderdaad uitspraken waar ik even alert op bent! Hij toonde veel interesse en nog contact, maar net 3 maanden vrijgezel en gelijk actief op dating apps en veel daten omdat het ‘gezellig’ is daar ben ik wat terughoudend in. Het onderwerp ex kwam ook wel regelmatig aan bodIk kijk ook rustig beetje verder, maar prio ligt sowieso even bij het huis.
Merk overigens na elke ‘mindere’ date dat ik wel steeds beter weet wat ik wil en belangrijk vind. Het is altijd jammer als iets op niks uitloopt of afwijzing, maar je leert ook wel weer veel van daten![]()
Daten is erg leerzaam en sowieso een hele ervaring. Iets wat je moet hebben meegemaakt zeg maar. Voor later. Dan kun je lachend terugkijken op die dateperiode in je leven met bijbehorende anekdotes.
donderdag 4 juni 2020 om 07:39
Ja via de mail he. Dus niet "echte" matches via e-matching zelf. Volgens mij zijn dat min of meer voorgestelde profielen. Alleen het is volgens mij minder laagdrempelig dan bijv. tinder.
donderdag 4 juni 2020 om 07:41
Spannend zeg! En wauw 20.000 erover heen bieden is echt veel! Wanneer weet je wat meer ervan?Vivi3338 schreef: ↑03-06-2020 22:15@Shiverr, moet gelukkig niet veel gebeuren aan het huis! Is wel een jaren ‘30 woning en zit nu in nieuwbouw huurappartement, dus dat is wel even wennen haha. Heb een mooi bod gedaan vandaag, het is in populaire wijk dus €20.000 bovenop.. Heel benieuwd, ene keer lees ik dat mensen tiental duizenden euro’s overbieden en dan nog niet lukt. De stress is nu wel even wat minder gelukkig nu het bod staat.
@Attra, dat waren inderdaad uitspraken waar ik even alert op bent! Hij toonde veel interesse en nog contact, maar net 3 maanden vrijgezel en gelijk actief op dating apps en veel daten omdat het ‘gezellig’ is daar ben ik wat terughoudend in. Het onderwerp ex kwam ook wel regelmatig aan bodIk kijk ook rustig beetje verder, maar prio ligt sowieso even bij het huis.
Merk overigens na elke ‘mindere’ date dat ik wel steeds beter weet wat ik wil en belangrijk vind. Het is altijd jammer als iets op niks uitloopt of afwijzing, maar je leert ook wel weer veel van daten![]()
En ik zou idd goed letten op die uitspraken en dat hij wel dezelfde intenties heeft als jij qua daten. Staat er al een 2e date gepland?

donderdag 4 juni 2020 om 07:57
Ah. Nee dat zijn degenen die jou hebben bekeken. Dat kun je zien door te kijken bij " bekeken mij".

donderdag 4 juni 2020 om 18:54
@Karratha: Nouja wat ik van hem weet sprak me wel aan en ik vind hem op de foto's er leuk uit zien. Eigenlijk heb ik totaal geen verwachtingen ervan. Het is echt min of meer elkaar leren kennen? En niet omdat er evt. al wat "vage gevoelens" zijn. Ik vind het wel spannend omdat ik hem niet ken. Maar niet zoals mn laatste date waarbij ik al dagen stress had en super gespannen was. Dat was echt heel erg toen.
En als je wil weten of je op dezelfde golflengte zit, dan vraag je toch gewoon wat iemand op tinder doet? Ik krijg die vraag soms al heel snel in een gesprek. Alleen maar fijn want dan weet ik ook waar ik aan toe ben. Zou je daten via een andere site minder eng vinden dan tinder?
Ik denk dat het ook niet erg hoeft te zijn dat je behoefte is veranderd. Dat kan toch? En het is ook niks om je voor te schamen vind ik. Je bent sowieso niet de enige die geen vriend/vriendin heeft. Maar als je echt graag wil moet je misschien toch de stap wagen om online te gaan daten? Want als je niks doet, is de kans ook heel klein dat je iemand vindt.
En als je wil weten of je op dezelfde golflengte zit, dan vraag je toch gewoon wat iemand op tinder doet? Ik krijg die vraag soms al heel snel in een gesprek. Alleen maar fijn want dan weet ik ook waar ik aan toe ben. Zou je daten via een andere site minder eng vinden dan tinder?
Ik denk dat het ook niet erg hoeft te zijn dat je behoefte is veranderd. Dat kan toch? En het is ook niks om je voor te schamen vind ik. Je bent sowieso niet de enige die geen vriend/vriendin heeft. Maar als je echt graag wil moet je misschien toch de stap wagen om online te gaan daten? Want als je niks doet, is de kans ook heel klein dat je iemand vindt.

donderdag 4 juni 2020 om 19:22
@Shiverr leuk dat er wat gepland staat! Wat je zegt, doordat je niet zo lang met elkaar kletst kan je er ook wat relaxter instaan zonder specifieke verwachtingen of dat je al een beeld van iemand hebt gecreëerd in je hoofd. Heb nog geen 2e date afgesproken, we appen nog wel dus even aankijken.
Ook voor @Karratha; zie het daten niet als een ‘zwaar’ iets. De andere persoon in kwestie zal het ook spannend vinden, het is gewoon een leuke kennismaking en als het niet klikt dan ben je zo weer thuis. Voelt alsof jullie er beetje teveel over nadenken
Je verliest niks, hoogstens een paar uur van je tijd. En m.b.t. het elkaar ontmoeten in echt of dating app, het verschil is eigenlijk niet zo heel groot. Ook bij iemand die je tijdens stappen of in supermarkt tegen komt kan na paar dates en ‘langzaam’ leren kennen ineens tegenvallen of andere kijk op toekomst hebben. Elkaar gaandeweg leren kennen kan ook prima na een match, nu is het een kwestie van doen
Ook voor @Karratha; zie het daten niet als een ‘zwaar’ iets. De andere persoon in kwestie zal het ook spannend vinden, het is gewoon een leuke kennismaking en als het niet klikt dan ben je zo weer thuis. Voelt alsof jullie er beetje teveel over nadenken

donderdag 4 juni 2020 om 19:33
@Viva: Ja dat scheelt ook wel denk ik dat er nu geen verwachtingen zijn. En idd ik denk veeeeeel te veel. Daar word ik zelf ook moe van
Voor mij maakt het niet uit waar ik iemand zou ontmoeten bij het uitgaan of via app. Want bij het uitgaan heb je toch ook gedronken en ben je anders.
Vinden jullie trouwens dat je dingen op de 1e date kan "verzwijgen" voor iemand? Ik ben zelf van eerlijkheid eigenlijk, maar nu twijfel ik omdat het gewoon echt een totaal vreemde is.

Vinden jullie trouwens dat je dingen op de 1e date kan "verzwijgen" voor iemand? Ik ben zelf van eerlijkheid eigenlijk, maar nu twijfel ik omdat het gewoon echt een totaal vreemde is.