Singles Unite - Deel 3 2025 🌻 Swipe, chat & shine
maandag 18 augustus 2025 om 09:26
Ik heb geen flauw idee en mijn gedachten vliegen alle kanten uit... Gewoon zo laten of op een luchtige manier duidelijkheid vragen... Geen idee.
maandag 18 augustus 2025 om 09:33
Als het zijn eerste app was na afg weekend en jij niet had geappt, zou ik het gewoon laten. Blijkbaar zoekt hij dan toch weer het contact op?Attraverso schreef: ↑18-08-2025 09:26Ik heb geen flauw idee en mijn gedachten vliegen alle kanten uit... Gewoon zo laten of op een luchtige manier duidelijkheid vragen... Geen idee.
maandag 18 augustus 2025 om 09:40
maandag 18 augustus 2025 om 09:51
Het klinkt toch wel weer goed hoor. Wat verwarrend allemaal! Ik schat de kans toch wel hoog in dat jullie nog een keer iets gaan doen en dan is het misschien tijd om live het gesprek te voeren van: joh, denk je dat er een optie is dat er misschien meer in zit of is het voor jou puur vriendschappelijk? Zou ik niet over de app doen.Attraverso schreef: ↑18-08-2025 07:38Lemon het is voor mij toch ook belangrijk dat iemand een job heeft die hij graag doet en wat bereikt heeft in het leven. Er moet geen overvloed zijn maar wel ruimte om af en toe uit eten te gaan, vakantie,... In dit geval is het belangrijk om erachter te komen of hij iemand is van aanpakken en dat hij er werk gaat van maken.
Emmely het hangt er natuurlijk van af welke tegenslagen. Iedereen heeft van die periodes, had ik onlangs ook, op verschillende vlakken, ook financieel maar daar ga ik een nieuwe date niet veel of zelfs niets over vertellen. Ingrijpende dingen dat is wat anders natuurlijk maar wanneer het te overzien is en weer voorbij gaat is er geen probleem.
Miss dat heb je goed aangepakt en klinkt toch wel als een heel leuke date. In de beginfase is het aftasten, elkaar leren kennen én soms verkeerde inschattingen maken hoort daarbij. Hoe voel je je er nu bij? Zin om verder te daten? Ik hoop het wel want zie niet echt rode vlaggen...
Het was gisteren een heel lange, vermoeiende maar erg leuke dag. Het was wel heel anders dan onze dates, ik kreeg complimentjes over mijn uiterlijk (al meteen toen hij me zag eigenlijk, tijdens onze dates nooit) , hij was zorgzaam en galant, kwam dicht naast me zitten...
Er is niet gepraat over intenties, hoe het nu verder gaat... Ik weet dat hij op dat vlak is zoals ik ben en het graag even laat bezinken. Ik wacht even af en laat het initiatief van hem komen.
Maar heb hem uiteraard weer wat beter leren kennen, dit is één van die écht leuke mannen die je op een app kan tegenkomen.
Even later: intussen een app ontvangen die weer lekker afstandelijk is, gewoon een praktische vraag, het wordt tijd dat ik gewoon geloof wat hij zei een paar weken geleden, leuk gezelschap, niks meer.
maandag 18 augustus 2025 om 10:19
Peertjes schreef: ↑18-08-2025 09:15@MissUnderstood, dat klinkt als een gezellige avond. Maar waar had hij de indruk opgelopen dat je meteen all-in was? En dat je dat dus even hebt rechtgezet en zijn genegeerde reactie:
Goed gedaan en ik zou het inderdaad ook bij hem laten nu. Een man die er half/half inzit en waar je aan moet gaan trekken zou ik ook geen zin in hebben, groot gelijk heb je!
Ja, precies: ik heb geen idee waar hij dat idee vandaan haalde. Ik kan met de hand op mijn hart zeggen dat ik tijdens die eerste date echt geen signaal afgegeven heb "helemaal all in" te zijn, om de simpele reden dat ik dat niet WAS en ook nooit direct ben. Best vreemd dus dat hij dat dacht, en ook best vreemd dat hij niet kon uitleggen waarom hij dat dan dacht.
Op de een of andere manier kwam het op mij wat play-erig over. Met name omdat hij na dat gesprekje ineens wat toenadering ging zoeken (arm om mij heen, praten over komende dates), bekroop mij een beetje het gevoel dat hij een spelletje aantrekken/afstoten aan het spelen was. Het kan ook simpelweg onhandigheid zijn, of er half/half instaan maar om die redenen laat ik het initiatief nu bij hem.
missunderstood wijzigde dit bericht op 18-08-2025 10:25
0.04% gewijzigd
maandag 18 augustus 2025 om 10:22
Ik krijg een beetje het gevoel dat jij in hetzelfde schuitje zit als ik: aantrekken/afstoten. Zitten wij toevallig dezelfde man te datenAttraverso schreef: ↑18-08-2025 07:38
Even later: intussen een app ontvangen die weer lekker afstandelijk is, gewoon een praktische vraag, het wordt tijd dat ik gewoon geloof wat hij zei een paar weken geleden, leuk gezelschap, niks meer.

Ik heb voor mezelf besloten dat ik het initiatief bij hem laat en bij eventuele volgende afspraken goed bij mezelf naga wat ik ervan vind. Dat zou ik dus ook doen als ik jou was.
maandag 18 augustus 2025 om 11:06
Ik heb eerder het gevoel dat hij mij heel erg leuk vindt (op de Vlaamse manier, niet op de NL), maar niet verliefd is.MissUnderstood schreef: ↑18-08-2025 10:22Ik krijg een beetje het gevoel dat jij in hetzelfde schuitje zit als ik: aantrekken/afstoten. Zitten wij toevallig dezelfde man te daten???
Omdat het steeds zo leuk is tussen ons zoekt hij steeds weer contact...
Een 'player' gevoel heb ik helemaal niet, het is niet het type man dat zo maar zijn arm om een vrouw zal slaan.
En de jouwe mss ook niet
Ik geloof nog steeds dat het de moeite loont om elkaar rustig te leren kennen, dat je blijft daten zolang je het leuk vindt en je geen duidelijke 'NEE' voelt.
maandag 18 augustus 2025 om 11:09
Ga ik doen, niets forceren. Had mijn ex man het geforceerd dan waren we nooit getrouwd geweest en ook al bleef het niet duren, ik heb absoluut geen spijt.
maandag 18 augustus 2025 om 11:20
Attraverso schreef: ↑18-08-2025 11:06Ik heb eerder het gevoel dat hij mij heel erg leuk vindt (op de Vlaamse manier, niet op de NL), maar niet verliefd is.
Omdat het steeds zo leuk is tussen ons zoekt hij steeds weer contact...
Een 'player' gevoel heb ik helemaal niet, het is niet het type man dat zo maar zijn arm om een vrouw zal slaan.
En de jouwe mss ook niet
Ik geloof nog steeds dat het de moeite loont om elkaar rustig te leren kennen, dat je blijft daten zolang je het leuk vindt en je geen duidelijke 'NEE' voelt.
Zeker, zo sta ik er ook in. En ik geloof ook niet echt dat "mijn" date een player is, maar ik wil ook eventuele signalen wel serieus nemen. Denken dat ik "all in" ben terwijl ik daartoe geen enkel signaal heb gegeven en toenadering zoeken nadat ik heb gezegd dat ik dat zeker niet ben en ook niet weet of dat gaat komen, vind ik iets om goed bij stil te staan.
maandag 18 augustus 2025 om 11:42
Kan het niet zo zijn dat het met die omstandigheden rond de eerste date te maken had? Je vertelde toch dat je er niet echt zin in had en nogal verfomfaaid uitzag?MissUnderstood schreef: ↑18-08-2025 11:20Zeker, zo sta ik er ook in. En ik geloof ook niet echt dat "mijn" date een player is, maar ik wil ook eventuele signalen wel serieus nemen. Denken dat ik "all in" ben terwijl ik daartoe geen enkel signaal heb gegeven en toenadering zoeken nadat ik heb gezegd dat ik dat zeker niet ben en ook niet weet of dat gaat komen, vind ik iets om goed bij stil te staan.
Als het dan toch ineens een leuke date blijkt te zijn, wil je mss (onbewust) een beetje compenseren. Ik zie er nu niet op mijn best uit, maar ik ben wel degelijk leuk. Misschien heeft hij die vibe een beetje opgepakt en daar zijn eigen interpretatie aan gegeven?
maandag 18 augustus 2025 om 12:02
Johanna72 schreef: ↑18-08-2025 11:42Kan het niet zo zijn dat het met die omstandigheden rond de eerste date te maken had? Je vertelde toch dat je er niet echt zin in had en nogal verfomfaaid uitzag?
Als het dan toch ineens een leuke date blijkt te zijn, wil je mss (onbewust) een beetje compenseren. Ik zie er nu niet op mijn best uit, maar ik ben wel degelijk leuk. Misschien heeft hij die vibe een beetje opgepakt en daar zijn eigen interpretatie aan gegeven?
De lauwe reacties waren NA die date en daarna hebben we echt minimaal contact gehad, want hij was op reis. Hij kan die vibe (dat ik "all in" was) echt niet hebben opgepikt, dat heeft hij echt zelf verzonnen. Het kan ook onhandigheid zijn, hoor, want eerste date na een erg lang huwelijk, maar zijn indruk van mij klopte gewoon niet EN ligt echt aan hemzelf.
Het is verder ook niet zo belangrijk hoor. Als hij afkomt met zijn sjoelbak-date, dan ga ik zeker voor een 3e date; ik neem alleen geen initiatief.
maandag 18 augustus 2025 om 12:05
SjoelbakMissUnderstood schreef: ↑18-08-2025 12:02Het is verder ook niet zo belangrijk hoor. Als hij afkomt met zijn sjoelbak-date, dan ga ik zeker voor een 3e date; ik neem alleen geen initiatief.
maandag 18 augustus 2025 om 12:15
maandag 18 augustus 2025 om 16:23
Attraverso, voelde je niet iets anders dan eerst? Meer sprankels of zo?
Vind het toch vreemd, eerst wil hij niets meer en dan zoekt hij toch vrij snel weer contact. En hij appt je daarna, weliswaar een praktisch bericht, maar toch.
Of denk je dat hij vrienden zoekt? Dan nog is dat niet empathisch van hem als jij niet lang daarvoor hebt aangegeven dat je het ts jullie wilt onderzoeken.
Ik ben benieuwd!
Plastics, zou eerst kijken of je hem leuk vindt, hoe voelt het etc. Het feit dat hij geen auto heeft is dat ivm financiële motieven? En die ziekte, had hij daarvoor een leuke baan? Opleiding oke? Eigenlijk zoals anderen zeggen. En die ex was wsl niet voor niets fout…
Peertjes wat vervelend. Al heb ik natuurlijk geen idee hoeveel impact het heeft maar dat heeft het ongetwijfeld. Maar als ik het goed begrijp kan je wel werken, maar ms omdat je als ondernemer zelf eea kunt invullen?
En die zakelijke relatie/ leuke man, hij weet ervan? Zolang je zelfstandig bent en toch ook leuke dingen kunt doen…. Maar nogmaals ik weet er natuurlijk te weinig van.
Vind het toch vreemd, eerst wil hij niets meer en dan zoekt hij toch vrij snel weer contact. En hij appt je daarna, weliswaar een praktisch bericht, maar toch.
Of denk je dat hij vrienden zoekt? Dan nog is dat niet empathisch van hem als jij niet lang daarvoor hebt aangegeven dat je het ts jullie wilt onderzoeken.
Ik ben benieuwd!
Plastics, zou eerst kijken of je hem leuk vindt, hoe voelt het etc. Het feit dat hij geen auto heeft is dat ivm financiële motieven? En die ziekte, had hij daarvoor een leuke baan? Opleiding oke? Eigenlijk zoals anderen zeggen. En die ex was wsl niet voor niets fout…
Peertjes wat vervelend. Al heb ik natuurlijk geen idee hoeveel impact het heeft maar dat heeft het ongetwijfeld. Maar als ik het goed begrijp kan je wel werken, maar ms omdat je als ondernemer zelf eea kunt invullen?
En die zakelijke relatie/ leuke man, hij weet ervan? Zolang je zelfstandig bent en toch ook leuke dingen kunt doen…. Maar nogmaals ik weet er natuurlijk te weinig van.
maandag 18 augustus 2025 om 16:28
maandag 18 augustus 2025 om 16:44
@Emmely, waarom zou het onder soort valse voorwendselen zijn dat je dan date?
Ik zou wel afknappen als iemand al vrij snel in kennismakingsfase met allerlei problemen op tafel komt. Dat soort dingen deel je toch met familie/vrienden?
Maar het is lastig om er een mening/advies in te kunnen geven.
Stel dat iemand bijvoorbeeld een zware operatie krijgt op kortere termijn waardoor je tijdelijk uitgeschakeld bent of iets vergelijkbaars dan kan ik me indenken dat je dat op een gegeven moment wel deelt.
Ik zou wel afknappen als iemand al vrij snel in kennismakingsfase met allerlei problemen op tafel komt. Dat soort dingen deel je toch met familie/vrienden?
Maar het is lastig om er een mening/advies in te kunnen geven.
Stel dat iemand bijvoorbeeld een zware operatie krijgt op kortere termijn waardoor je tijdelijk uitgeschakeld bent of iets vergelijkbaars dan kan ik me indenken dat je dat op een gegeven moment wel deelt.
maandag 18 augustus 2025 om 16:45
dinsdag 19 augustus 2025 om 13:20
Nee, ga ook niet allemaal problemen opwerpen zeker niet. Ben bij een leuke date juist vrolijk en denk dan ook niet aan problemen. Maar ik zou het vervelend vinden om de indruk te wekken dat alles super gaat, zoiets.
En dat iemand dan achteraf zou zeggen, als ik dat had geweten….
Maar goed, ik ga zien hoe het loopt, ook nog niets gepland.
dinsdag 19 augustus 2025 om 13:23
Uh? ik heb nu momenteel niemand waarmee ik date...ja Lassie heb ik even weer gezien (was echt weken geleden alweer) maar die heeft een auto en is niet ziek? Ik denk dat je me verward met één van de andere hahaha.Emmely schreef: ↑18-08-2025 16:23Attraverso, voelde je niet iets anders dan eerst? Meer sprankels of zo?
Ik ben benieuwd!
Voor mij is daten even nu not-done....ik kan dat er echt niet bij hebben...gisteren EMDR therapie gehad...ik was en ben kapot. Voel me zo moe alsof ik de griep heb. Voor de rest wel een opluchting....over 4 weken weer.
plasticss wijzigde dit bericht op 19-08-2025 13:25
7.52% gewijzigd
dinsdag 19 augustus 2025 om 13:25
Nog iets van je date gehoord miss Understood?
Herkennen sommigen van jullie het volgende? Hoe ouder ik word, vind ik andere dingen belangrijker om me verbonden te voelen met iemand.
Er spelen nogal wat wereldproblemen op dit moment en merk dat ik snel peil hoe een ander erin zit. Bij laatste twee dates was dat gelukkig hetzelfde. En bij een van hen voelde ik ook de emotie erover die ik zelf ook zo voel (Gaza). Vind dat dan fijn, als iemand er totaal anders in staat en vooral ook geen nuances aanbrengt, weet ik zeker dat ik afhaak.
Herkennen sommigen van jullie het volgende? Hoe ouder ik word, vind ik andere dingen belangrijker om me verbonden te voelen met iemand.
Er spelen nogal wat wereldproblemen op dit moment en merk dat ik snel peil hoe een ander erin zit. Bij laatste twee dates was dat gelukkig hetzelfde. En bij een van hen voelde ik ook de emotie erover die ik zelf ook zo voel (Gaza). Vind dat dan fijn, als iemand er totaal anders in staat en vooral ook geen nuances aanbrengt, weet ik zeker dat ik afhaak.
dinsdag 19 augustus 2025 om 13:35
Emmely schreef: ↑19-08-2025 13:20Nee, ga ook niet allemaal problemen opwerpen zeker niet. Ben bij een leuke date juist vrolijk en denk dan ook niet aan problemen. Maar ik zou het vervelend vinden om de indruk te wekken dat alles super gaat, zoiets.
Het zou voor mij afhangen van de vraag of het omstandigheden zijn die op langere termijn ook impact op die ander zouden hebben als het daten zou uitmonden in een serieuzer contact. Dus, gewoon als voorbeeld, als ik zou weten dat ik op korte termijn volledig afgekeurd zou worden voor werk. Of als ik zou weten dat ik binnenkort aan een chemo-behandeling zou moeten beginnen. Of als ik zou weten dat ik per 1 januari naar het buitenland zou verhuizen. Nou ja, dat soort zaken.
Als het omstandigheden zijn die geen impact of gevolgen zouden hebben voor iemand met wie het serieuzer wordt en op voorwaarde dat ik er de ruimte voor in mijn hoofd zou hebben om uberhaupt te daten, dan zou ik het zeker niet in die prille beginfase waarin alles nog alle kanten uit kan, vertellen.
Aan de andere kant: ik had een date met iemand die direct tijdens de eerste date vertelde dat hij een herseninfarct had gehad en nog volop in de fase zat waarin hij voor zichzelf moest gaan bepalen hoe hij zijn energie moest verdelen en hoe hij moest omgaan met zijn veranderde emoties en dat hijzelf nog niet goed wist wie hij nou precies was na zijn infarct. Ik vond het fijn dat hij dat direct vertelde, want ook al vond ik het best een leuke man en wens ik hem het allerbeste, aan zo'n traject begin ik gewoon niet. Maar ik heb niet het idee dat je op zoiets ernstigs doelde

dinsdag 19 augustus 2025 om 13:36
Nee hoor, naast een appje direct na de date niets meer gehoord. Is prima.Emmely schreef: ↑19-08-2025 13:25Nog iets van je date gehoord miss Understood?
En ja, zeer herkenbaar. Ik check zelfs politieke voorkeur al voordat ik met iemand afspreek (want ben zelf actief in die hoek).
dinsdag 19 augustus 2025 om 13:53
Emmely schreef: ↑19-08-2025 13:25Nog iets van je date gehoord miss Understood?
Zeker, in het corona tijdperk ging ik absoluut niet op date met anti vaxxers, wappies of alles in die trant. Of profielen met uitspraken als "word wakker" gingen zonder twijfel naar links.
Iedereen mocht (en mag) zijn eigen gedachten er over hebben, maar om discussies en irritaties te voorkomen, was het beter om op date te gaan met mannen die er hetzelfde in stonden als ik.
dinsdag 19 augustus 2025 om 14:10
Nee, ik heb absoluut niet de behoefte emoties rondom wereldproblemen met een date te delen.Emmely schreef: ↑19-08-2025 13:25Nog iets van je date gehoord miss Understood?
Thuis bespreken we deze onderwerpen wel en soms ontstaat er een discussie, is er ruimte voor het delen van zorgen etc.
Ik vind dat zeker ook belangrijke gespreksonderwerpen.
Politieke voorkeur vind ik in een relatie wel belangrijk, maar daar zit wel rek in om het zo te zeggen.
Een man die racistische uitspraken doet, die homoseksualiteit afkeurt of vergelijkbaar die mag mijn tafel verlaten.
Die date die graag met zijn geld strooide daar zat ik eens naast in de auto. Zegt hij ineens dat hij even de lampen aan moet zetten. Ik begreep hem niet. Toen zei hij dat het een geintje was. Maar ik snapte het hele geintje ook helemaal niet. Ook niet toen hij vroeg of ik die vrouw niet had gezien die langsreed en ja, die had ik gezien. Nog snapte ik het niet.
Die vrouw had een donkere huidskleur zei hij toen beschamend.
Ik was gewoon verbijsterd en dat had hij dus duidelijk wel gemerkt aan mijn reactie.
Dat soort mannen filteren zichzelf snel uit, dat scheelt.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in