Singles unite, tweede editie 2025 deel 2

maandag 20 januari 2025 om 13:32
Bij deze kletsen we weer verder 
Dit is het vervolg op relaties/singles-unite-eerste-editie-20 ... #p35716590

Dit is het vervolg op relaties/singles-unite-eerste-editie-20 ... #p35716590
zondag 20 juli 2025 om 18:00
Watt leeeuukkk!Attraverso schreef: ↑20-07-2025 17:51We hebben de date tot op de laatste minuut gerokken en zien elkaar komende week terug. Mijn nieuwsgierigheid is gewekt![]()
zondag 20 juli 2025 om 19:34
Jaaa wat leuk!Attraverso schreef: ↑20-07-2025 17:51We hebben de date tot op de laatste minuut gerokken en zien elkaar komende week terug. Mijn nieuwsgierigheid is gewekt![]()
zondag 20 juli 2025 om 20:01
Attraverso schreef: ↑20-07-2025 17:51We hebben de date tot op de laatste minuut gerokken en zien elkaar komende week terug. Mijn nieuwsgierigheid is gewekt![]()

Was dit de motormuis? Sorry, ik ben het even kwijt...
The impossible only takes a little longer
maandag 21 juli 2025 om 09:19
Ze zijn er wel, is mij afgelopen week gebleken. Na de date op woensdag waarbij ik met ongewassen haar etc zomaar ineens een leuke man ontmoette, had ik afgelopen zaterdag een date met een andere man (dit keer zag ik er WEL gewoon leuk uit). Na een wat stroef begin, werd het een heel leuke avond. Vond hij ook. Geen vervolg afgesproken en wat mij betreft hoeft dat eigenlijk ook niet echt, maar zomaar niet 1, maar 2 leuke mannen ontmoeten in een week tijd is echt een unicum!
maandag 21 juli 2025 om 09:19
Hebben we enkel het gissen naar he... Maar als ik nu eens naar mezelf kijk... Ik heb al gigantisch veel mannen afgewezen omdat ik ze niet interessant, zelfstandig, zelfzeker, intelligent,... genoeg vind. Maar als ik terugkijk naar mijn mislukte relaties met interessante, intelligente, zelfzekere mannen ben ik er telkens van weg gegaan omdat ze eigenlijk niet zo leuk waren. Me niet goed behandelden.
De mannen die ik afwijs kijken vaak naar me op omdat ik zo 'onafhankelijk en sterk' ben en het zo goed doe in mijn eentje maar ik wil per sé een man waar ík kan naar opkijken.
Nu ik mijn date heb laten bezinken bedenk ik het volgende: 5/7 man lijkt me een oprecht goeie kerel. Ik heb er echt niets op aan te merken behalve dat hij een beetje onzeker is, naar me op kijkt,... Hij doet zijn werk wel graag maar is niet zo'n bijzondere job... Eigenlijk is dat een man die me op handen zou kunnen dragen. Maar ik geef weer de voorkeur aan een 'interessantere' man in uniform die veel reist, aantrekkelijk, groot en atletisch gebouwd is...
Niet dat ik meteen rode vlaggen zie, hij heeft niets gezegd waar ik me aan stoorde. (nu bedenk ik net dat hij wel erg succesvol op Bumble zal zijn, ik er dus ook niet versteld ga van moeten staan mocht er toch geen 2de date komen omdat hij intussen 'iets leukers' aan de haak slaat)
Hij zei niets verkeerd over zijn ex bvb, in tegendeel, dat hij liever een goed contact met haar zou hebben ... Maar toch neig ik weer naar de meer 'spannende, interessante' optie.
Hoeveel mannen hebben je vriendinnen al afgewezen?
Het is niet altijd een kwestie van geen 'leuke mannen tegen komen', het is vaak meer 'niet snel tevreden zijn'.
Het valt me op als ik in mijn omgeving rond kijk dat 'minder mooie en hoogopgeleide' vrouwen wél aan de man raken voor iets langdurig. Zijn we niet gewoon veel te kieskeurig?
Mijn bescheiden mening, benieuwd wat jullie van die stelling vinden.
De mannen die ik afwijs kijken vaak naar me op omdat ik zo 'onafhankelijk en sterk' ben en het zo goed doe in mijn eentje maar ik wil per sé een man waar ík kan naar opkijken.
Nu ik mijn date heb laten bezinken bedenk ik het volgende: 5/7 man lijkt me een oprecht goeie kerel. Ik heb er echt niets op aan te merken behalve dat hij een beetje onzeker is, naar me op kijkt,... Hij doet zijn werk wel graag maar is niet zo'n bijzondere job... Eigenlijk is dat een man die me op handen zou kunnen dragen. Maar ik geef weer de voorkeur aan een 'interessantere' man in uniform die veel reist, aantrekkelijk, groot en atletisch gebouwd is...
Niet dat ik meteen rode vlaggen zie, hij heeft niets gezegd waar ik me aan stoorde. (nu bedenk ik net dat hij wel erg succesvol op Bumble zal zijn, ik er dus ook niet versteld ga van moeten staan mocht er toch geen 2de date komen omdat hij intussen 'iets leukers' aan de haak slaat)
Hij zei niets verkeerd over zijn ex bvb, in tegendeel, dat hij liever een goed contact met haar zou hebben ... Maar toch neig ik weer naar de meer 'spannende, interessante' optie.
Het is niet altijd een kwestie van geen 'leuke mannen tegen komen', het is vaak meer 'niet snel tevreden zijn'.
Het valt me op als ik in mijn omgeving rond kijk dat 'minder mooie en hoogopgeleide' vrouwen wél aan de man raken voor iets langdurig. Zijn we niet gewoon veel te kieskeurig?
maandag 21 juli 2025 om 09:25
Ja, was een leuke date! We zien elkaar weer maar nog niets concreet afgesproken. Hij doet nu uiteindelijk een heel lange reeks nachten en ik werk overdag...
maandag 21 juli 2025 om 09:27
Ik denk dat hier zeker een kern van waarheid inzit..Attraverso schreef: ↑21-07-2025 09:19Hebben we enkel het gissen naar he... Maar als ik nu eens naar mezelf kijk... Ik heb al gigantisch veel mannen afgewezen omdat ik ze niet interessant, zelfstandig, zelfzeker, intelligent,... genoeg vind. Maar als ik terugkijk naar mijn mislukte relaties met interessante, intelligente, zelfzekere mannen ben ik er telkens van weg gegaan omdat ze eigenlijk niet zo leuk waren. Me niet goed behandelden.
Het valt me op dat 'minder mooie en hoogopgeleide' vrouwen wél aan de man raken. Zijn we niet gewoon veel te kieskeurig?
Ik herken bij mezelf zeker het snelle afwijzen om een klein dingetje.. bij mij is dat niet zozeer status dus interessante baan, hoogopgeleid enz want ik ben van doe maar gewoon , doe je gek genoeg..
En deze man heb ik dus wel een kans gegeven na afwijzing en je ziet het..
Je moet ook niet vergeten dat dat spannende en interessante ook alleen in het begin is hé..
Ik zou trouwens echt geen man willen waar ik tegenop kijk want dan is het toch niet gelijkwaardig? Daar zou ik alleen maar onzeker van worden..
Maar kieskeurig zijn, en zeker op deze leeftijd is wel herkenbaar omdat je het alleen ook goed hebt en niet perse een man nodig hebt..
maandag 21 juli 2025 om 09:30
Hi Attraverso, of ik kieskeuriger ben dan andere vrouwen, weet ik niet.
Wat mijn ervaring is: ik heb een beroep dat door de meeste mensen gezien wordt als "maatschappelijk zeer succesvol", met bijbehorend salaris. Bij mijn laatste 2 relaties werd dat uiteindelijk een probleem omdat beide mannen aangaven zich minderwaardig te voelen. Dat vond ik enorm pijnlijk, aangezien status mij echt niks zegt en ik zeker geen opschepperig type ben. Voor mij is het geen probleem als een man minder verdient dan ik of lageropgeleid is; ik vind andere dingen veel belangrijker. Mijn 2 exen vond ik dus ook helemaal niet minderwaardig, dat zat echt in hun eigen hoofd maar werd dus wel een groot probleem.
Het maakt wel dat ik nu helaas toch vaak selecteer op beroep en opleidingsniveau, en heel goed check of iemand signalen van onzekerheid laat zien.
Maar waar ik dan van droom
is een man die bijvoorbeeld met zijn handen werkt (meubelmaker ofzo), die totaaaaaal niet onder de indruk is van mijn zogenaamde status, die me aan het lachen maakt en de deur voor me openhoudt en voor me kookt, en niet in zijn fragiele ego wordt gekrenkt als ik hem trakteer op een etentje.
Wat mijn ervaring is: ik heb een beroep dat door de meeste mensen gezien wordt als "maatschappelijk zeer succesvol", met bijbehorend salaris. Bij mijn laatste 2 relaties werd dat uiteindelijk een probleem omdat beide mannen aangaven zich minderwaardig te voelen. Dat vond ik enorm pijnlijk, aangezien status mij echt niks zegt en ik zeker geen opschepperig type ben. Voor mij is het geen probleem als een man minder verdient dan ik of lageropgeleid is; ik vind andere dingen veel belangrijker. Mijn 2 exen vond ik dus ook helemaal niet minderwaardig, dat zat echt in hun eigen hoofd maar werd dus wel een groot probleem.
Het maakt wel dat ik nu helaas toch vaak selecteer op beroep en opleidingsniveau, en heel goed check of iemand signalen van onzekerheid laat zien.
Maar waar ik dan van droom

maandag 21 juli 2025 om 09:31
@Attraverso: Je denkt dat die date op Bumble heel succesvol is, maar de bedenkingen die hij bij hem hebt zullen de meeste andere vrouwen ook bij hem hebben. Ik gok dus dat hij totaal onsuccesvol is dus.
Ik denk dat je gelijk hebt, je wil toch tegen een man óp kijken, niet dat jij op een voetstuk gezet wordt en naar beneden moet kijken.
Ben je minder knap en laagopgeleid, kijk je gewoon sneller omhoog in de datingpool. Ben je zelf knap en hoogopgeleid, dan wordt de datingpool van mannen die nóg knapper en meer verdienen steeds kleiner en bovendien kunnen die mannen ook kieskeuriger zijn, wat ze nog zeldzamer maakt als relatiemateriaal.
Helaas is aantrekkingskracht niet iets waar je wat aan kunt doen vrees ik. Zo modderen we maar voort..
Ik denk dat je gelijk hebt, je wil toch tegen een man óp kijken, niet dat jij op een voetstuk gezet wordt en naar beneden moet kijken.
Ben je minder knap en laagopgeleid, kijk je gewoon sneller omhoog in de datingpool. Ben je zelf knap en hoogopgeleid, dan wordt de datingpool van mannen die nóg knapper en meer verdienen steeds kleiner en bovendien kunnen die mannen ook kieskeuriger zijn, wat ze nog zeldzamer maakt als relatiemateriaal.
Helaas is aantrekkingskracht niet iets waar je wat aan kunt doen vrees ik. Zo modderen we maar voort..
maandag 21 juli 2025 om 09:32
Mooie uitleg Attraverso! En als antwoord op ‘Zijn we niet te kieskeurig’ denk ik dat naar mate je ouder wordt, je wél kieskeuriger word. Als je rond de 20 bent dan heb je het leuk met iemand en heel snel ben je samen, je gaat veel meer mee met de flow en je ziet het wel. Maar ben je 10 jaar ouder dan is dat al een stuk minder want je hebt dingen meegemaakt maar je wil je leven ook niet meer delen met de eerste de beste. Je hebt ‘geen’ tijd meer om de instelling van ‘ik zie wel’ te hebben. Je wil namelijk je leven met iemand delen, het liefst de rest van je leven en ondanks dat je dat niet van te voren weet is dat wel een instelling waardoor je (heel) kieskeurig kan worden. Maar ook dat je met je hoofd gaat denken in plaats van met je hart, wat voel je bij iemand op én na een date is veel belangrijker dan ratio denk ik. En ook omdat heel veel er zo in staan, inclusief mijzelf, is daten echt heel lastig. Uiteindelijk is niemand perfect.. Maar ik hoop wel ooit een date te hebben waarbij het enthousiasme wederzijds is en dat veel rationele dingen ook wegvallen.
maandag 21 juli 2025 om 09:37
Hier snap ik dus helemaal niks van, waarom wil je tegen een man opkijken?Pioen00 schreef: ↑21-07-2025 09:31@Attraverso: Je denkt dat die date op Bumble heel succesvol is, maar de bedenkingen die hij bij hem hebt zullen de meeste andere vrouwen ook bij hem hebben. Ik gok dus dat hij totaal onsuccesvol is dus.
Ik wil juist gelijkwaardig en op hetzelfde level zijn, dus niet opkijken of op een voetstuk.
mimali wijzigde dit bericht op 21-07-2025 15:56
0.10% gewijzigd
Opkijken kan in mijn optiek ook in een gelijkwaardige relatie, toch? In mijn voorbeeld van die zelfverzekerde meubelmaker zou ik enorm opkijken tegen het feit dat hij gewoon iets met zijn handen zou kunnen maken, aangezien ikzelf niks kan en alleen mijn hersens maar heb. Of in het geval van een man die bewust heeft gekozen voor een beroep dat enorm weinig verdient maar hij vreselijk belangrijk vindt: daar zou ik ook tegen opkijken. Of een man die precies zoveel uren werkt als hij nodig heeft om rond te komen, omdat hij tijd over wil hebben om voor zijn bejaarde moeder te zorgen: opkijken.
Voor mij is "opkijken tegen": bewondering hebben voor en trots zijn op die man. En in die zin wil ik, net als Attraverso, een man tegen wie ik op kan kijken.
Toch zal je de manier waarop je succesvol bent in je werk ook meenemen naar huis. Je kan er misschien wel niet over opscheppen of er veel om geven, de manier hoe je met een partner omgaat zal misschien toch anders zijn dan je 2 exen graag hadden gezien. Iemand die die communicatiestijl van je prima vindt, vind je vast wel.MissUnderstood schreef: ↑21-07-2025 09:30Bij mijn laatste 2 relaties werd dat uiteindelijk een probleem omdat beide mannen aangaven zich minderwaardig te voelen. Dat vond ik enorm pijnlijk, aangezien status mij echt niks zegt en ik zeker geen opschepperig type ben.
maandag 21 juli 2025 om 09:39
ok, laat ik het zo zeggen, het is onaantrekkelijk om naar beneden te kijken, niet trots te zijn op je man. Gelijk is ook prima dus.
maandag 21 juli 2025 om 09:46
Pioen00 schreef: ↑21-07-2025 09:37Toch zal je de manier waarop je succesvol bent in je werk ook meenemen naar huis. Je kan er misschien wel niet over opscheppen of er veel om geven, de manier hoe je met een partner omgaat zal misschien toch anders zijn dan je 2 exen graag hadden gezien. Iemand die die communicatiestijl van je prima vindt, vind je vast wel.
Ik geloof oprecht dat dat niet zo is. Het tragische is namelijk ook nog dat de redenen waarop die mannen in eerste instantie op mij vielen de dingen waren waar ze later niet mee om konden gaan. Ze vonden eerst mijn zelfstandigheid zo aantrekkelijk, later zeiden ze dat ze het zo moeilijk vonden dat ik hen niet nodig had (wat niet eens waar was, maar dat terzijde).
maandag 21 juli 2025 om 09:50
Ze waren dus niet oprecht naar jou toe en naar zichzelf in hun gevoelens in het begin. De meeste mannen die ik ken vinden het ook niet leuk om niet nodig gevonden te worden. Ze zullen er vast zijn hoor.MissUnderstood schreef: ↑21-07-2025 09:46Ik geloof oprecht dat dat niet zo is. Het tragische is namelijk ook nog dat de redenen waarop die mannen in eerste instantie op mij vielen de dingen waren waar ze later niet mee om konden gaan. Ze vonden eerst mijn zelfstandigheid zo aantrekkelijk, later zeiden ze dat ze het zo moeilijk vonden dat ik hen niet nodig had (wat niet eens waar was, maar dat terzijde).
Als het niet zo is dat je ze niet nodig hebt, is het misschien toch iets in je uitstraling of communicatiestijl dat je vanuit je succesvolle werkomgeving meeneemt?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in