Singles unite, vierde editie 2021 deel 9

31-05-2021 22:18 3776 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan voor deel 9...🥰

Daten of niet daten...dat is de vraag...
Swipe links of rechts...

We houden het vaag 😎

Schrijf gezellig mee ⌨️
julia_20 wijzigde dit bericht op 20-06-2021 12:14
0.00% gewijzigd
Attraverso schreef:
20-03-2022 11:25
Euh nee? Wat dan wel? De overgrote meerderheid van de mannen die ik like op Tinder is uit nieuwsgierigheid. Uit wat foto's en al of niet een paar zinnen kan ik niet uitmaken of iemand een potentiële partner is.
Dat klopt, maar zo klonk het in je vorige post niet..
Dat kwam op mij over dat je ze liked uit nieuwsgierigheid maar er verder niks mee wil..
Wat je nu zegt klinkt logisch idd..
Attraverso schreef:
20-03-2022 11:25
Euh nee? Wat dan wel? De overgrote meerderheid van de mannen die ik like op Tinder is uit nieuwsgierigheid. Uit wat foto's en al of niet een paar zinnen kan ik niet uitmaken of iemand een potentiële partner is.
Dat dus. Tinder, en een heleboel andere datingapps, is grappig en leuk. Een manier om een eerste contact te leggen met iemand die misschien wel interessant zou kunnen zijn. Mocht het qua chat klikken, dan spreek je af. En vanaf daar kijk je weer verder hoe en wat, of niet.
Mimali schreef:
20-03-2022 11:15

En nee ze zegt dat ze ook profielen liked die niet bij haar passen maar uit nieuwsgierigheid, dat is toch niet de bedoeling van een datingapp?
Ja dat klopt, dat gebeurt wel eens. Dat is dan meestal een zeer aantrekkelijke man, het type 'player' waar ik absoluut niet wil mee daten maar waar ik van wil weten of hij mijn profiel ook heeft geliked. En is dat zo dan ga ik die man helemaal niet aan het lijntje houden of zo.
Ik heb redelijk wat info in mijn profiel en match vaak met mannen waarvan in een gesprek dan blijkt dat ze zich in bepaalde dingen helemaal niet kunnen vinden en enkel adhv mijn foto's hadden geliked. Dan stopt het gesprek gewoon en nemen we afscheid, geen probleem. Deze dingen gebeuren nu eenmaal, swipen neem ik echt niet heel serieus. Een match betekent voor mij heel erg weinig.
Attraverso schreef:
20-03-2022 11:36
Ja dat klopt, dat gebeurt wel eens. Dat is dan meestal een zeer aantrekkelijke man, het type 'player' waar ik absoluut niet wil mee daten maar waar ik van wil weten of hij mijn profiel ook heeft geliked. En is dat zo dan ga ik die man helemaal niet aan het lijntje houden of zo.
Ik heb redelijk wat info in mijn profiel en match vaak met mannen waarvan in een gesprek dan blijkt dat ze zich in bepaalde dingen helemaal niet kunnen vinden en enkel adhv mijn foto's hadden geliked. Dan stopt het gesprek gewoon en nemen we afscheid, geen probleem. Deze dingen gebeuren nu eenmaal, swipen neem ik echt niet heel serieus. Een match betekent voor mij heel erg weinig.
Als een match je zo weinig zegt waarom wil je dan toch weten of een player jou geliked heeft?
Dat voegt toch niks toe..
Mimali schreef:
20-03-2022 11:55
Als een match je zo weinig zegt waarom wil je dan toch weten of een player jou geliked heeft?
Dat voegt toch niks toe..
Waarom daar zo gewichtig over doen?
Ik zeg niet dat een match mij weinig zegt maar dat een match weinig betekent. Vaak zeggen die mannen niet eens iets (terug) of blijft het bij max 2 woorden per bericht,.. Hebben ze niet eens mijn profiel gelezen, waar bvb duidelijk in staat dat ik iets serieus zoek maar dan match je met mannen die dat helemaal niet zijn want getrouwd, pas gescheiden,...
maar ik vind dat niet erg, dat is gewoon hoe het gaat. Hebben jullie dan een andere ervaring en zijn al jullie matchen dan heel onderhoudend en potentiële partners?
Mijn interesse begint pas wanneer ik een leuk gesprek heb.
fladder schreef:
19-03-2022 22:33
Oh ik was eens een lange tijd van tinder af en kwam er tot mijn schrik achter dat ik mijn profiel gewoon had laten staan
Ik ben geen digibeet! Dus het kan
( en nog erger, dit was me op een andere app ook al overkomen 😬)
Ben de toenmalige vriend van een van mijn beste vriendinnen wel eens tegengekomen op Tinder terwijl zij al heel lang wat hadden (aantal jaar). Inderdaad kwestie van wel de app maar niet je profiel verwijderen.
Is dat waarom ik minder dan een match per week heb? :sherlock:
Bedsermoen schreef:
20-03-2022 20:42
Is dat waarom ik minder dan een match per week heb? :sherlock:

Nee dat is omdat je een man bent en er tien miljoen mannen opzitten die bijna iedereen liken en maar honderdduizend vrouwen die bijna niemand liken (en dan ook nog eens allemaal dezelfde).
Antoon69 schreef:
20-03-2022 21:19
Nee dat is omdat je een man bent en er tien miljoen mannen opzitten die bijna iedereen liken en maar honderdduizend vrouwen die bijna niemand liken (en dan ook nog eens allemaal dezelfde).
Ja nouja dat is deels natuurlijk waar. Ik heb ook wel succesverhalen gehoord.
Zo is er iemand die ik ken die gewoon een normale sterveling is, je zou niet verwachten dat hij zo succesvol is zegmaar. En toch heeft hij behoorlijk veel matches. Hij heeft zijn scope wel landelijk staan, zou het kunnen verklaren. Hij vertelde mij dat ik mijn profiel moest verifieren en dat dat wonderen zou doen :rofl:
En ik hoorde via via van iemand die dus elke week wel een date wist te regelen via Tinder. Hij is social media expert, dan heb je dus wat meer kennis over hoe je je op de juiste manier kunt presenteren. Maar daarnaast was hij ook een handige babbelaar.
Volgens mij geen pijl op te trekken. Heb weleens een wandeldate gehad met een man die online best wel vlot overkwam, ook op fotos etc maar IRL de saaiheid zelve

En zou zelf de hele gelikte profielen ook overslaan, maar dat is natuurlijk ook persoonlijk.

Tel daar de algoritmes van de app zelf bij op en je kunt er helemaal niks zinnigs meer over zeggen ;)
Antoon69 schreef:
:HA:
Wel eens met Attra, uiteindelijk is een match voornamelijk dat je elkaars foto’s interessant vind en nieuwsgierigheid. Totdat er een lopend gesprek is, valt er verder weinig over te zeggen. Kan bij wijze ook iemand zijn die iedereen naar rechts swipet en daarna gaat filteren. Dit doe ik soms ook wel eens, bij twijfel swipe ik naar rechts maar later haak ik toch af op iets of is er een ander gesprek die mijn aandacht trekt. Denk dat belangrijkste is om in ieder geval niets te persoonlijk op te vatten (als bijv een match ineens verdwijnt of niet reageert), al is dat soms wel lastig natuurlijk.

Had gister een date, we hadden ongeveer 2 weken leuk en veel contact. Maar helaas, de aantrekking en chemie ontbrak.. Wel leuke middag gehad met lunch etc, maar zelf vind ik het wel belangrijk dat er bepaalde vonk is ipv ‘gewoon gezellig’. Wel jammer uiteraard, zo zie je maar dat lang online contact uiteindelijk weinig zegt over het gevoel in real. Bij mijn laatste 2 eerste dates in januari miste dat ook, zou leuk zijn om binnenkort weer iets te voelen en écht enthousiast te zijn over iemand. Maar nu eerst nog weekje werken en dan vakantie, wellicht loopt daar nog wat leuks rond haha!
Ik heb contact met een man en die stelde voor om verder te kletsen via Skype.. Is dat niet niet heel achterhaald?
Ik gebruik dat echt nooit, ik wissel dan gewoon telefoonnummers uit..
Maar wil niet gelijk achterdochtig worden dus ben benieuwd naar jullie mening..
Inderdaad wel beetje ouderwets haha, zou gewoon voorstellen; goh, ik gebruik eigenlijk nooit Skype, we kunnen ook gewoon FaceTimen of videobellen via w’app? Overigens kan je op zowel tinder als bumble ook via de app videobellen, of kennen jullie elkaar via andere manier?
Haha ja dat dacht ik dus ook.. Maar ik zag toen ik het installeerde (lees uit het stof gehaald haha) dat ik vorige week nog een berichtverzoek had gekregen dus er zijn er meer blijkbaar..
Het is ook wel uit mijn tijd zeg maar en misschien vind hij het niet prettig om gelijk zijn nummer te geven..
Zou Skype inderdaad ook ergens uit stof moeten halen en geen idee wat m’n login gegevens waren haha. Maar wat je zegt, wellicht wilt hij liever nog geen nummers uitwisselen. Ben benieuwd hoe het video gesprek zal gaan natuurlijk! Wel prettig om beetje af te tasten hoe iemand praat etc.

Ik klets nu ook met iemand en gaan waarschijnlijk deze week voordat ik op vakantie ga nog even drankje doen. Had hem mijn nummer gegeven omdat wellicht handiger is, maar hij blijft via dating app reageren ipv w’appen. Ook prima natuurlijk, het lijkt sowieso iemand te zijn die gewoon in echt wil afspreken ipv appen aangezien hij al redelijk snel vroeg om drankje te doen. Heeft niet altijd mijn voorkeur, anderzijds had ik met mijn laatste date van zaterdag weer veel app contact maar viel de klik in het echt tegen 😅 Snel afspreken lijkt dan ergens toch wel de beste manier..
Antoon69 schreef:
Dit dus. Die dating apps zijn 1 grote shitshow voor zowel vrouwen als mannen.
De leuke mannen die niet in de top 15% vallen qua uiterlijk, krijgen geen matches en verlaten de apps al snel. Wat overblijft zijn die 15% die geen relatiemateriaal zijn en de horde aan mannen waarmee je in 100 jaar niet mee gezien wil worden.
Vivi3338 schreef:
21-03-2022 11:15
Zou Skype inderdaad ook ergens uit stof moeten halen en geen idee wat m’n login gegevens waren haha. Maar wat je zegt, wellicht wilt hij liever nog geen nummers uitwisselen. Ben benieuwd hoe het video gesprek zal gaan natuurlijk! Wel prettig om beetje af te tasten hoe iemand praat etc.

Ik klets nu ook met iemand en gaan waarschijnlijk deze week voordat ik op vakantie ga nog even drankje doen. Had hem mijn nummer gegeven omdat wellicht handiger is, maar hij blijft via dating app reageren ipv w’appen. Ook prima natuurlijk, het lijkt sowieso iemand te zijn die gewoon in echt wil afspreken ipv appen aangezien hij al redelijk snel vroeg om drankje te doen. Heeft niet altijd mijn voorkeur, anderzijds had ik met mijn laatste date van zaterdag weer veel app contact maar viel de klik in het echt tegen 😅 Snel afspreken lijkt dan ergens toch wel de beste manier..
Gelukkig kon ik nog inloggen haha
Zijn nu aan het chatten, nog niet over videobellen gehad..

Ik denk ook dat snel afspreken het beste is.. Op app kan het zo leuk en gezellig zijn maar dan worden de verwachtingen dus ook hoger..

Leuk dat je weer een date hebt, er lijkt nu wel weer wat leven in het daten te zitten heb ik het idee, ik heb ook meer contacten de afgelopen tijd..
Mimali schreef:
21-03-2022 09:23
Ik heb contact met een man en die stelde voor om verder te kletsen via Skype.. Is dat niet niet heel achterhaald?
Zelfs eigenaar Microsoft vindt Skype een beetje achterhaald en zet vol in op Teams dat sinds het thuiswerken een enorme vlucht heeft genomen en nu standaard is geïntegreerd in Windows 11.
Pioen00 schreef:
21-03-2022 11:26
De leuke mannen die niet in de top 15% vallen qua uiterlijk, krijgen geen matches en verlaten de apps al snel. Wat overblijft zijn die 15% die geen relatiemateriaal zijn en de horde aan mannen waarmee je in 100 jaar niet mee gezien wil worden.
Haha nou dat dus :roll:
Jammer Viv!

@Mimali: ah wie weet is hij niet zo modern. Als je Skype tenminste aan de praat krijgt.. :rofl:
Mikiniki schreef:
21-03-2022 19:35
Jammer Viv!

@Mimali: ah wie weet is hij niet zo modern. Als je Skype tenminste aan de praat krijgt.. :rofl:
Hahaha dat is gelukt, en hij kletst wel gezellig moet ik zeggen dus ik geef de hoop nog niet op..
Pioen00 schreef:
21-03-2022 11:26
Is dat niet een tikkie overdreven? Ik ken genoeg mannen die via tinder uiteindelijk een partner hebben gevonden. En die zitten lang niet allemaal in de top 15%. .

Zelf heb ik (man) op dit moment iets meer dan 2000 likes op de teller staan. Ik hoor qua uiterlijk niet tot de top 15% mannen, maar wel tot de top 25% (al zeg ik het zelf). Niet de categorie onderbroekenmodel maar wel de ''leuke jongen next door'' is denk ik mijn categorie. En dan kun je echt meer dan prima slagen op tinder. En als ik die lijn even doortrek kun je ook in de categorie ''gemiddeld'' nog vrij selectief zijn.

Het wordt pas een probleem denk ik wanneer je als man totaal de verkeerde toon aanslaat in je foto's, als in : ''stoer'' poseren op foto's, zonnebrillen, vissen, jezelf ronduit belabberd kleden, slecht gebit. Maar dat zijn allemaal dingen die vrouwen herhaaldelijk op hun profiel zetten of stijlfouten die je met 5 minuten googlen kunt voorkomen. Dus als je als man nog in die klassieke fouten trapt, dan gooi je denk ik ook wel een beetje je eigen glazen in.
Mimali schreef:
21-03-2022 09:23
Skype heeft een webcam functie. Ik wil niet suggestief zijn, maar houd er rekening mee dat hij wel eens perverse plannen kan hebben. Maar dat is een benadering vanuit het ''beren op de weg'' perspectief. Hoeft niks fouts achter te zitten natuurlijk :)
hebeenvraag schreef:
21-03-2022 20:06
Skype heeft een webcam functie. Ik wil niet suggestief zijn, maar houd er rekening mee dat hij wel eens perverse plannen kan hebben. Maar dat is een benadering vanuit het ''beren op de weg'' perspectief. Hoeft niks fouts achter te zitten natuurlijk :)
Ik zie de webcam functie niet maar is dat nu niet gewoon videobellen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven