Singles unite, vierde editie 2021 deel 9
vrijdag 11 maart 2022 om 21:06
Word hier wel een beetje door getriggerd, want ik herken het wel. Ook bij steeds meer van mijn vriendinnen(groepjes) speelt er wel iéts waardoor ons sociale samenzijn zich steeds vaker in de privésfeer afspeelt, dan in openbare gelegenheden zoals kroegjes of festivals of op terrassen. Vorig weekend dan spreken we bijvoorbeeld met mijn vriendinnengroep af, nota bene bij een vriendin die letterlijk vijf minuten lopen van de uitgaans ''strip'' woont waar alle terrasjes op dat moment bomvol zaten. Maar toch blijven we dan bij haar thuis, want 1 van ons is al 7 maanden zwanger en voor haar is het dan comfortabeler om binnen op de bank te blijven zitten, en dus zijn we met de rest solidair (de anderen hebben bijna allemaal een vriend). Een paar jaar geleden zou het een no-brainer zijn geweest om even de stad in te gaan, maar tegenwoordig is het allemaal véél fragieler. Hééél soms wil het nog wel eens voorkomen, maar dan moeten écht alle puzzelstukjes precies op hun plek vallen...
En daar baal ik dan wel eens van. Ik heb altijd al best veel vriendinnen gehad maar waar onze behoeften jaren terug nagenoeg hetzelfde. waren, groeien die nu overduidelijk steeds verder uit elkaar (vooral als anderen trouwen, zwanger worden en een relatie krijgen). Terwijl ik dan denk : Pff, zo kom ik natuurlijk nooit een leuke vent tegen. En dan mis ik wel echt iemand die ik gewoon even kan bellen om wél even dat terras op te gaan, of wél even die stad in te gaan. Het moet allemaal zo gepland worden, en als er al iets is gepland is er altijd wel iemand of iets waardoor het nét niet gaat lukken op de manier hoe ik het graag had gezien... Maarja in m'n eentje op iemand afstappen? Op school, bijbaantjes en zelfs nu in mijn ''volwassen'' baan maakte ik altijd snel contacten en zelfs vrienden. Maar zomaar uit het niks op mensen afstappen?
En daar baal ik dan wel eens van. Ik heb altijd al best veel vriendinnen gehad maar waar onze behoeften jaren terug nagenoeg hetzelfde. waren, groeien die nu overduidelijk steeds verder uit elkaar (vooral als anderen trouwen, zwanger worden en een relatie krijgen). Terwijl ik dan denk : Pff, zo kom ik natuurlijk nooit een leuke vent tegen. En dan mis ik wel echt iemand die ik gewoon even kan bellen om wél even dat terras op te gaan, of wél even die stad in te gaan. Het moet allemaal zo gepland worden, en als er al iets is gepland is er altijd wel iemand of iets waardoor het nét niet gaat lukken op de manier hoe ik het graag had gezien... Maarja in m'n eentje op iemand afstappen? Op school, bijbaantjes en zelfs nu in mijn ''volwassen'' baan maakte ik altijd snel contacten en zelfs vrienden. Maar zomaar uit het niks op mensen afstappen?
zaterdag 12 maart 2022 om 15:43
Afstappen op iemand waar een leuke glimlach aan voorafgegaan is is niks mis mee toch?
zaterdag 12 maart 2022 om 16:00
Hier eind 30 en ik herken het wel maar heb zelf ook minder behoefte om naar een festival of de kroeg te gaan inmiddels. (Vroeger wel een echt feestbeest). Ik heb veel vrienden en spreek best eens met een vriendin af in een horecagelegenheid maar dan is dat al sneller voor een lunch of een hightea o.i.d. en ook vaker doordeweeks (weekenden zijn toch vaak voor het gezin).
Daarnaast ben ik zelf rustig qua hobby's, ik ga graag de natuur in of lees een boek. Maar iets staat me ook tegen aan het feit dat ik er op uit moet trekken om dan maar een man tegen te gaan komen. Ik ben soms ook gewoon nog eens moe van een week hard werken.
Daarnaast ben ik zelf rustig qua hobby's, ik ga graag de natuur in of lees een boek. Maar iets staat me ook tegen aan het feit dat ik er op uit moet trekken om dan maar een man tegen te gaan komen. Ik ben soms ook gewoon nog eens moe van een week hard werken.
zondag 13 maart 2022 om 11:45
Maar andersom stappen mannen toch ook altijd op ons af? Jij kan dat echt ook wel, dan maar zonder je vaste clubje vriendinnen wat gaan doen.
zondag 13 maart 2022 om 12:49
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een man op mij afstapte..
Moet ik me nu zorgen maken?
Andersom zou ik dat ook echt niet durven, als je online 9 vd 10 keer al geen reactie krijgt dan ga ik me in het openbaar zeker niet voor schut laten zetten..
zondag 13 maart 2022 om 13:14
lisali schreef: ↑11-03-2022 21:06Word hier wel een beetje door getriggerd, want ik herken het wel. Ook bij steeds meer van mijn vriendinnen(groepjes) speelt er wel iéts waardoor ons sociale samenzijn zich steeds vaker in de privésfeer afspeelt, dan in openbare gelegenheden zoals kroegjes of festivals of op terrassen. Vorig weekend dan spreken we bijvoorbeeld met mijn vriendinnengroep af, nota bene bij een vriendin die letterlijk vijf minuten lopen van de uitgaans ''strip'' woont waar alle terrasjes op dat moment bomvol zaten. Maar toch blijven we dan bij haar thuis, want 1 van ons is al 7 maanden zwanger en voor haar is het dan comfortabeler om binnen op de bank te blijven zitten, en dus zijn we met de rest solidair (de anderen hebben bijna allemaal een vriend). Een paar jaar geleden zou het een no-brainer zijn geweest om even de stad in te gaan, maar tegenwoordig is het allemaal véél fragieler. Hééél soms wil het nog wel eens voorkomen, maar dan moeten écht alle puzzelstukjes precies op hun plek vallen...
Herken dit idd wel. Ik onderneem wel dingen alleen hoor. Maar ga dus echt niet alleen een kroegje in, of op terrasje zitten. Vind ik op de een of andere manier toch wat sneu, zo van oh ze heeft geen vriendinnen. Die heb ik wel maar zijn vaak ook druk. Ik woon sinds mijn scheiding in een klein dorpje en het is dus niet zo dat vriendinnen ff komen aanwaaien zeg maar. Moet meer gepland worden zeg maar. Het spontane is er niet. Ik mis dat ook idd. Ik heb wel een vriendin die ook vrijgezel is maar zij heeft net als ik ook kinderen. Mijn dochter is om het weekend bij mijn ex en als ik dan niet werk wil ik er wel graag ff uit. Zij kan dan vaak niet omdat ze geen oppas heeft. Blijft lastig als alleenstaande moeder.
zondag 13 maart 2022 om 20:25
Dat lijkt me inderdaad dubbel lastig, als je ook nog eens (al dan niet in afwisseling) soms directe verantwoordelijkheid hebt voor een kind.Dwarrel75 schreef: ↑13-03-2022 13:14Herken dit idd wel. Ik onderneem wel dingen alleen hoor. Maar ga dus echt niet alleen een kroegje in, of op terrasje zitten. Vind ik op de een of andere manier toch wat sneu, zo van oh ze heeft geen vriendinnen. Die heb ik wel maar zijn vaak ook druk. Ik woon sinds mijn scheiding in een klein dorpje en het is dus niet zo dat vriendinnen ff komen aanwaaien zeg maar. Moet meer gepland worden zeg maar. Het spontane is er niet. Ik mis dat ook idd. Ik heb wel een vriendin die ook vrijgezel is maar zij heeft net als ik ook kinderen. Mijn dochter is om het weekend bij mijn ex en als ik dan niet werk wil ik er wel graag ff uit. Zij kan dan vaak niet omdat ze geen oppas heeft. Blijft lastig als alleenstaande moeder.
Dan moeten er nog meer puzzelstukjes precies op hun plek vallen, wil je eens een keer gezellig met iemand ''tussen de mensen'' belanden.
Ik ben als begin dertiger trouwens ook geen feestbeest meer ofzo hoor. Maar soms zit ik wel thuis, en dan zit ik mezelf echt op te vreten. Dan denk ik : Grr, ik zit superstrak in mijn vel door al dat sporten, (als ik zo eerlijk mag zijn denk ik echt dat ik qua uiterlijk nu op mijn top zit ; nog nooit zo fit / slank geweest, nog geen merkbare rimpels en andere ongemakken van het ouder worden al zal dat niet lang meer gaan duren vrees ik). Ik zou nu toch graag gezellig met een vriendin kletsend met een wijntje in een of ander café of op een terras zitten. Natuurlijk is de kans ook klein dat je daar dan wél een leuke vent tegen het lijf loopt, maar alleen al het idee hebben dat je onder gelijkgestemden komt is al erg fijn. Maar ondertussen zit ik maar 'n beetje thuis te netflixen of zalando af te speuren. Een terrasje pakken durf ik best, maar dan tijdens het wielrennen bijvoorbeeld voor een kop koffie en een snelle punt appeltaart. Maar no way dat ik op vrijdagavond op bomvolle terrassen vol (drinkende) vriendengroepen in m'n eentje daartussen ga zitten.
Daarbij werk ik ook nog steeds voor een groot deel thuis. Dus de enige weg naar een date lijken voor mij toch vooral de dating - apps. Maar ik mis daar gewoon zo wat ik zoek. Dan kijk ik bijvoorbeeld naar mijn ouders en dan zie je twee mensen die van elkaar houden, maar op die apps voelt het allemaal zo competitief. Met (soms letterlijk) eisenlijstjes, véél mensen die zichzelf net even wat te interessant en leuk vinden.
Dan denk ik echt jeetje : er moet toch ergens op deze wereld een leuke vent voor mij rondlopen? Weg met dat gecompliceerde en egocentrische gedoe van iedereen. Gewoon een leuke, vlotte, vriendelijke vent die een beetje voor zichzelf zorgt en respect voor mens, kind en dier heeft. Een (dure) auto, een eigen huis, 2 meter lang, een hoop geld en een super interessante carrière is allemaal helemaal niet nodig. Als 'ie maar lief en aardig is.
maandag 14 maart 2022 om 16:41
Als je écht een man zoekt die alleen maar lief, vlot, netjes en aardig hoeft te zijn, is er keuze genoeg. Misschien ken je hem al en heb je nog nooit op die manier naar hem gekeken?lisali schreef: ↑13-03-2022 20:25Dus de enige weg naar een date lijken voor mij toch vooral de dating - apps. Maar ik mis daar gewoon zo wat ik zoek. Dan kijk ik bijvoorbeeld naar mijn ouders en dan zie je twee mensen die van elkaar houden, maar op die apps voelt het allemaal zo competitief.
Dan denk ik echt jeetje : er moet toch ergens op deze wereld een leuke vent voor mij rondlopen? Weg met dat gecompliceerde en egocentrische gedoe van iedereen. Gewoon een leuke, vlotte, vriendelijke vent die een beetje voor zichzelf zorgt en respect voor mens, kind en dier heeft. Een (dure) auto, een eigen huis, 2 meter lang, een hoop geld en een super interessante carrière is allemaal helemaal niet nodig. Als 'ie maar lief en aardig is.

maandag 14 maart 2022 om 16:55
Ja ik ken ze ook. Echt leuke mannen, maar onsuccesvol in de liefde om een of andere reden. Worden meestal ge-friendzoned.
maandag 14 maart 2022 om 21:39

maandag 14 maart 2022 om 21:45
Ik vroeg me trouwens nog af, hoe had je dat dan voor je gezien? Dat iemand met ferme pas ineens recht op je af komt lopen en zich aan je voorstelt? Als ik op een feestje ben, en in de mood, dan gaat het contact leggen heel subtiel, door iemand kort in de ogen te kijken en/of een glimlachje, of een kort dansvloer-momentje samen. Er gaat al best wat aan vooraf eer ik echt met iemand aan de praat raak. Vind je het lastig om dat "spelletje" mee te spelen? En hoe kies je iemand dan uit, puur op basis van gevoel/vlinders als je naar die persoon kijkt? Of let je er ook op of iemand qua uiterlijk een beetje bij je zou passen?

maandag 14 maart 2022 om 21:52
Nee, ze vallen gewoon niet in de smaak op dat punt. Maar ik kan niet zien waarom. Ze zijn echt niet lelijk of lomp of zo. Wel met misschien wat weinig aandacht voor kleding en haardracht. Misschien dat dat dan meespeelt

maandag 14 maart 2022 om 22:36
Nee natuurlijk niet, ik kom niet van een andere planeet ofzo..Antoon69 schreef: ↑14-03-2022 21:45Ik vroeg me trouwens nog af, hoe had je dat dan voor je gezien? Dat iemand met ferme pas ineens recht op je af komt lopen en zich aan je voorstelt? Als ik op een feestje ben, en in de mood, dan gaat het contact leggen heel subtiel, door iemand kort in de ogen te kijken en/of een glimlachje, of een kort dansvloer-momentje samen. Er gaat al best wat aan vooraf eer ik echt met iemand aan de praat raak. Vind je het lastig om dat "spelletje" mee te spelen? En hoe kies je iemand dan uit, puur op basis van gevoel/vlinders als je naar die persoon kijkt? Of let je er ook op of iemand qua uiterlijk een beetje bij je zou passen?
Ik bedoel dus dat ik irl nog nooit door een man ben aangesproken op die manier..
maandag 14 maart 2022 om 22:37
Denk niet dat het per se uiterlijk is. Meer een vibe die iemand uitstraalt. Tenminste, voor mij. Maar misschien wel dat wat onverzorgde icm een iets minder mannelijke uitstraling.Antoon69 schreef: ↑14-03-2022 21:52Nee, ze vallen gewoon niet in de smaak op dat punt. Maar ik kan niet zien waarom. Ze zijn echt niet lelijk of lomp of zo. Wel met misschien wat weinig aandacht voor kleding en haardracht. Misschien dat dat dan meespeelt. "Ze" kiezen vaak ook wat te jonge dames uit naar mijn idee.
Ik val totaal niet op matcho types maar een beetje zelfverzekerdheid staat altijd mooi

Het spelletje wat jij schetst hierboven beheersen deze mannen vaak iets minder. Ze staan wat meer 'naast' je ipv je te versieren. Dat idee.
Maar, uiteraard is dit wel even gegeneraliseerd

Toch denk ik dat er vrouwen zijn die dit onhandige juist schattig vinden en daar wat makkelijker door heen kijken.

maandag 14 maart 2022 om 22:57
Mikiniki schreef: ↑14-03-2022 22:37Denk niet dat het per se uiterlijk is. Meer een vibe die iemand uitstraalt. Tenminste, voor mij. Maar misschien wel dat wat onverzorgde icm een iets minder mannelijke uitstraling.
Ik val totaal niet op matcho types maar een beetje zelfverzekerdheid staat altijd mooi![]()
Het spelletje wat jij schetst hierboven beheersen deze mannen vaak iets minder. Ze staan wat meer 'naast' je ipv je te versieren. Dat idee.
Maar, uiteraard is dit wel even gegeneraliseerd![]()
Toch denk ik dat er vrouwen zijn die dit onhandige juist schattig vinden en daar wat makkelijker door heen kijken.
Er zijn er die vrij monomaan zijn in hun communicatie en niet op een leuke manier wat persoonlijker kunnen worden in gesprekken maar ik ken er ook een paar die heel grappig zijn en empatisch juist. En die echt met iemand praten in plaats van tegen iemand. Maar dus ook altijd gefriendzoned worden. Ik denk wel dat als ze wat volwassenere vrouwen zouden aanspreken dat het dan beter zou gaan. Maar ze zijn qua relaties (en hun beeld daarbij) meestal blijven hangen in hun jong-volwassen fase, terwijl ze inmiddels al veertigers/vijftigers en 'meneren' zijn. Die kunnen dan beter 'mevrouwen' daten denk ik dan.
dinsdag 15 maart 2022 om 08:57
Ook mijn ervaring. Veel mannen spelen op zeker en maken een gesprekje totaal veilig en niet spannend. Dan ga je als vrouw ook niet snel meer willen want er zijn ook mannen die het spel wel weten te spelen.Mikiniki schreef: ↑14-03-2022 22:37Het spelletje wat jij schetst hierboven beheersen deze mannen vaak iets minder. Ze staan wat meer 'naast' je ipv je te versieren. Dat idee.
Maar, uiteraard is dit wel even gegeneraliseerd![]()
dinsdag 15 maart 2022 om 09:02
Nee natuurlijk niet, maar kan het zijn dat je het gewoon niet merkt en normaal vindt? Ik weet niet hoe oud je bent maar als twintigers werden we echt vaak aangesproken en als dertigers ook nog.
dinsdag 15 maart 2022 om 13:44
Het was ook sarcastisch bedoeld..
Dan zal het de leeftijd zijn;-)..ik ben 49..
woensdag 16 maart 2022 om 00:10
Soms ben ik inderdaad ook ongerust. Maar vakanties doe ik prima alleen. Komende zomer 3 weken in m'n uppie rondreizen in Spanje zonder problemen. In hostels ben je trouwens nooit alleen of je kan met n groepsreis gaan.Dolendedertiger schreef: ↑06-03-2022 15:57Een beetje dubbel ben ik erin ik krijg steeds meer het idee dat ik het wel prima vind eigenlijk. Alleen waarmee ik zit is dat weekendjes steeds moeilijker in te vullen zijn aangezien iedereen zo wat gesetteld is en kinderen krijgt of heeft. Maar ik kom er de laatste tijd ook achter dat ik steeds meer het avontuur mis zoals de tripjes er even lekker tussen uit. Maar niemand kan/wil of heeft geen zin en dat levert mij dan weer negatieve energie op om het constant te vragen. Daarbij loop ik ook helaas tegen een probleem aan dat mensen afhaken als ik zeg dat ik door diverse redenen nog nooit een relatie heb gehad op mijn 34ste. Dus in dat opzicht maakt het mij soms wel is ongerust.
Wel zie ik op tegen t daten en iemand weer vertrouwen. Er zit nou eenmaal geen garantie bij dat mijn volgende relatie wel 10+ jaar gaat duren
woensdag 16 maart 2022 om 00:15
Ja leuk! Bios en cabaret avond doe ik ook zonder problemen in m'n uppie. Je zit tenslotte in t donker en kunt toch geen gesprek voeren. Alleen uit eten gaan zou ik bijv. niet durven.RedRoseThorn schreef: ↑06-03-2022 21:31Helemaal mee eens, alleen reizen is voor mij niet mijn ding maar ik heb nu de theaters weer open zijn al voor een aantal voorstellingen in de buurt kaartjes gekocht. Helemaal zin in!
Zit trouwens sinds een week of 3 in een Wandelen voor singles Facebook groep en al 2 gezellige wandel-afspraken gehad. Groep is niet voor daten maar gewoon om meer alleenstaanden te ontmoeten om iets te ondernemen.
woensdag 16 maart 2022 om 09:46
Garanties heb je nooit;) Ik zit nu nog bij te komen van een weekje best wel bijzondere app en belervaring met een dame van drankjedoen.nl,dus vertrouwen is wel een ding inderdaad maar ik ben tegenwoordig wel van menig dat je gewoon op date moet gaan mits het contact een beetje leuk is anders wordt de drempel alleen maar hogerkoekie1980 schreef: ↑16-03-2022 00:10Soms ben ik inderdaad ook ongerust. Maar vakanties doe ik prima alleen. Komende zomer 3 weken in m'n uppie rondreizen in Spanje zonder problemen. In hostels ben je trouwens nooit alleen of je kan met n groepsreis gaan.
Wel zie ik op tegen t daten en iemand weer vertrouwen. Er zit nou eenmaal geen garantie bij dat mijn volgende relatie wel 10+ jaar gaat duren![]()
vrijdag 18 maart 2022 om 22:20
Ik heb best regelmatig matches op tinder. Maar er zitten echt rare mannen tussen hoor. Ik had vandaag een match, hij begint zijn berichtje…gelijk allemaal vragen, kwam gewoon een beetje wanhopig over. Hij was wat te gretig zeg maar. Wou mij na de tweede zin al heel graag beter leren kennen. Hadden toen amper een paar zinnen gewisseld. Ik hoef heus niet weken te appen/chatten of zo maar gelijk na de tweede zin? Wil graag weten of de klik er is, maar doe het het liefst nog wat rustig aan.